Friday, December 31, 2010

Godt nyttår til alle og en oppskrift

Nyttårsaften, alltid spennende med nytt år, jeg har ikke tradisjon på nyttårsforsett,
men i år vil jeg gjerne prøve å bli flink å lage mat, ikke minst prøve nye oppskrifter, det har jeg bestandig syntes er skremmende, men nå er jeg i gang,
jeg prøvde på noe nytt i går, jeg laget for første gang fiken marmelade, det er jo absolutt tiden å lage det nå ,for nå er det lett å få kjøpt tørket fiken i butikkene,
jeg må si det smakte fortreffelig på blåmugg ost å salinas kjeks under, mmm.. dere burde prøve, det var utrolig lett, å oppskriften ,
ja den finner dere under her...
kjøpt i en interiør butikk, tror kremmerhuset har den ennu. jeg gikk etter denne, det er jo så smart, man får et nydelig skilt å henge opp på kjøkken, å det beste av alt, oppskriften virker.
så løp å kjøp , (tror dere kan trykke på bilde å skrive av denne å,)
jeg kjøpte min pakke hos meny, å skal sikre meg noen til mens de har, for dette smakte, å må nok lages mer av, fint som venninne gave ...den ferdige marmeladen fikk akkurat plass i et norgesglass,
da står vi på terskelen til 2011, mine ønsker for dette nye år å dager er, fred , masse glede, å omtanke for hverandre, vi er alle en brikke i verden å ingen brikke er mindre verd enn den andre, går en vekk, ja da raser det..
tusen takk til alle mine følgere, å ekstra takk til dere som så trofast har lagt igjen mang en hilsen hos meg i året som har gått. jeg er så glad i dere alle,
gleder meg til å følge dere videre i 2011, dere er bare best, så mange ideer å mang en latter dere har gitt meg, et stort rungende Takk fra meg,
ønsker dere alle et riktig
GODT NYTTÅR...

vi blogges til neste år...hihihi

47 comments:

Emidoras verden said...

Mmm..det så da aldeles nydelig ut!
Og så delikat med den fine krukken.
Takk for oppskrift!
Kos deg!
Stor klem.

Rachel said...

Så flink du er Sylvia!
Tusen takk for fine ord på min blogg käre venn :o)
Önsker deg og dine ett fredfullt og fint nytt år!
Håper 2011 blir ett år der vi kan treffes du og jeg :o)
Stor klem fra Rachel

Havfruen said...

Flinkere til å lage mat og prøve nye oppskrifter, burde jeg blitt også:)
Det har vært en nytelse å følge bloggen din i 2010, Sylvia:) Riktig godt nytt år og takk for det gamle:)
Nyttårsklem:)

Frøydis said...

Innom og ønsker deg og dine en flott dag og kveld :-) Takk for alle gode ord du har lagt igjen hos meg dette året. Og jeg gleder meg veldig til å følge deg til neste år også!!
Jeg elsker å lage mat, og har leeenge snakket om å ta et kurs slik at jeg kan lære enda mer :-)
Kanskje du kunne ta en tur til min by iløpet av neste år?? :-))

Nyttårsklem fra meg

Nicole´s buntes Haus said...

** Happy new year **

Romantikk-takk. said...

Hei.
Dette så deilig ut,må prøves.
Godt nyttår til deg og dine også. Takk for støtte og oppmuntring fra deg og for alle koselige kommentarer du har gitt meg. Du er ei knakende real dame.
Stoor klem:))

Anitas hus said...

Så flink du har vært da:) Synes du hadde ett flott nyttårsforsett. Jeg vil også bli flinkere til å lage mat, dvs. jeg er glad i mat, liker å lage mat og elsker å prøve ut nye ting. Så, utfordringen i 2011 blir da; få mann og barn til å bli glad i mat og få dem til å prøve nye ting;)

Ha en flott nyttårsaften Sylvia også ser jeg frem til å følge en "eks-Telemarking"^^,) videre i 2011! Kos deg:)
Klemmer:O)

hemma hos lilla mej said...

Åååå vad mycket fina bilder du bjuder på idag.Tack för ett härligt bloggår och alla goa kommentarer jag har fått.Vill önska dej ett riktigt GOTT NYTT ÅR rara du .Kramar Rita ♥

Miss Mette said...

Så veldig godt ut Sylvia :) fint innlegg... Ønsker å takke deg også for et flott bloggvennskap og ønske deg et riktig godt nytt år ♥ Gleder meg til å følge deg videre i året som kommer også... Stor klem fra Mette

elsamarianne said...

Gott Nytt År!!!
kram elsamarianne

Karin said...

Heisann,jeg henger meg på det nyttårsforsettet der ja. Jeg er ikke så flink med mat å ihvertfall ikke flink til å prøve nye ting.Det er et godt forsett for det nye året,noe som man skulle greie for en gangs skyld. Ønsker deg riktig godt nytt år.Klem fra Karin

Anita said...

Så spennende å forsøke nye ting, tror det hadde vært noe for meg også. Gror fast i det vanlige og blir egentlig litt lei. Litt sunn og god mat kunne jeg tenke meg å lage mer av, og ikke minst lære mer om.
Ønsker deg ett godt nytt år, kjempe koselig å bli kjent med deg, gleder meg til å følge med deg i 2011.
Klem Anita

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Fikonmarmelad är jättegott, tack för receptet.
Önskar dig ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
Ser fram emot mysiga pratstunder 2011.
Kram goa bloggvän
AnnaMaria

Uttan said...

Så Gott!
Tack för receptet det måste Jag nog prova älskar fikon.
Det är också väldigt gott att mixa fikon och svartavinbär med lite honung.

Önskar Dej Ett Gott Nytt År!

Kramar!

Anette Willemine said...

Tusen takk for alle koselige hilsener, Sylvia! Det setter jeg stor pris på skal du vite!
Jeg ønsker deg også et GODT NYTT ÅR!
Ser frem til å blogges videre i 2011!

Klem,
Anette Willemine

RoseSommer said...

At jeg ikke har tenkt på at den oppskriften kunne være god?! Jeg har Eplekake-skiltet fra Kremmerhuset, og den kaken er super. Takk for tipset.
Og så vil jeg også få ønske deg et godt nytt år. Får håpe det blir et år med bedre skulder og mer vann!
Takk for de gamle!

Anne said...

Så nydelig det så ut!Fikk lysst til å prøve den..
Jeg vil få ønske deg en fin kveld og alt godt i det nye året!
Gleder meg til å følge deg videre.
Nyttårsklem Anne

Martilie said...

Fikenmarmeladen så deilig ut - kan tenke med en liten smak vil høyne mange smaksopplevelser!

Takk for masser av god inspirasjon og koselige kommentarer i året som har gått..

Gleder meg til å følge med videre i 2011 :)

♥ GODT NYTT ÅR! ♥

Nyttårsklem fra Tove

Beate said...

ønsker deg en herlig nyttårsaften!!!

godt nytt år til deg og dine!

takk for all inspirasjon

klem beate

Bossa said...

Innom som snarest for å ønske deg og dine et riktig GODT NYTT ÅR! Klem :O)

Li/Småtingene said...

Godt nytt år!!

Tuuusen takk for oppskrift og påminning - du har rett i at det er den beste tiden for dette nå! Jeg eelsker fikenmarmelade, men har aldri laget selv. Det skal prøves en av de nærmeste dagene!

Gleder meg til å følge deg i 2011 også!!

Ha en super feiring!

Nyttårsklem

Sylke said...

Så fint at du fikk prøvd ut noe nytt! Jeg vil gjerne takke deg for hyggelige kommentarer i året som har gått, og ønsker deg alt godt for 2011!

Klem

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Godt nyttår til deg og dine!! :)
Kos deg i kveld!
Varm nyttårsklem fra Solveig

Fru Tunheim said...

Å ha nyttårsforsett om å lage mer mat fra bunn av var et flott forsett....og som oftest går det greit bare en prøver. Jeg må alltid ha oppskrift når jeg lager noe, men det er jo ikke noe problem med alle de flotte matbloggene og ikke minst google...

Ønsker deg og dine en kjempefint nytt år.

Fiolkransen said...

Godt nytt år til deg!
Alltid så koselig å ta en titt innom bloggen din, du har alltid så nydelige bilder og innlegg.
Håper dere får en hyggelig feiring ikveld

Klem fra Thea

Nostalgia said...

Godt nytt år kjære du :-)

gleder meg til å følge deg videre i 2011 !

Klem, Nostalgia

It's me said...

My dear Sylvia thanks for this blogging year and your friendship........love love...

EEN HEEL GOED EN GEZOND 2011 !!!...

LIEVE GROETJES VAN MIJ....

★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
  ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

A REALLY GOOD AND HEALTHY 2011 !!!

WARM HUGS FROM ME ........

Synnøve said...

Ønsker deg et godt nyttår Sylvia.

Koser meg med bloggen din.
Klem Synnøve

Hyacinth Bucket said...

Kære Sylvia...

Jeg ønsker dig og dine en rigtig dejlig aften og ønsket om et lykkebringende godt nyt år..:-)
Det er jo noget dejligt at se frem til, du skal være mormor igen og jeg skal være oldemor igen..:)

Dejlig opskrift og elsker ost med syltetøj...:-o)

Klem fra Lisbeth

irene said...

Godt nytt år till deg Sylvia! Takk for det gamle,alle gode ord jeg har fått! Önsker dej allt gott i det nye året!

Klem Irene

Hjemmekjær said...

Hei hei kjære navnesøster!

Ønsker deg og dine en flott nyttårsfeiring og et riktig Godt Nyttår!!

Birgitta said...

GOTT NYTT ÅR vill jag önska dej.
Kram Birgitta

Anonymous said...

Hei og godt nytt år!
Fant tilfeldigvis bloggen din i kveld, og må si den var hygglig lesing. Skrolla meg nedover og så du hadde måkebesøk like utenfor stuedøra. Det hadde jeg i sommer!
Mor og barn var så tamme at de kom og banket på stuevinduet dersom jeg ikke kom ut med mat til dem med en gang! Og satt vi med vinduet åpent, så stakk de hodet inn. Ellers er måker OK i et sørlandslandskap. Men mate dem i hagen - aldri mer!!
Kos deg i kveld og ha et fint år 2011.
Beth

sylvia said...

hei Beth,
tusen takk for hyggelig kommentar,
ønsker deg et riktig godt nyttår.
klem fra sylvia

Seascape said...

Jeg Ønsker Deg Et Riktig Godt Nytt År:-) Jeg gleder meg til å følge bloggen din i det nye året. Klem fra Seascape

liven said...

Ønsker deg et godt nytt år Sylvia!

Maleviks Rosenträdgård said...

Underbara bilder :)
Hoppas vi alla får ett UNDERBART år :)

Välkommen på

H
A
P
P
Y

N
E
W

Y
E
A
R

P
A
R
T
Y

Håkan

Romantiska Hem said...

Hoppas att du får en fin start på det nya året! KRAM Petra

Amy said...

Godt Nytt År kjære Sylvia, det har vært utrolig hyggelig å bli bedre kjent med deg i 2010 og jeg ser frem til å bli ENDA bedre kjent med deg i 2011...blir super spennende å se hvordan det går med matlaging hos deg og håper du forsett å deler oppskrifter med oss...er litt usikkert om jeg er en finken fan eller ikke, men siden det er et nytt år og jeg er åpent for å prøve nye tinger, så blir dette å prøve gjennom året noen gang. Takk for et så koselig blogg og for den du er!
Mange varme klemmer fra meg og gjengen her i skogen :-)

lavendel mio said...

Hei Sylvia
Godt nytt år og takk for koselig blogge år, gleder meg til å følge deg inn i et nytt og ubrukt 2011.
Klem Hanne

Tovepia said...

GODT NYTT ÅR, Sylvia!!!
Håper kvelden igår var hyggelig.
Sannelig er du flink som har laget slik marmelade! Smaker sikkert herlig.
Kos deg resten av årets første helg, gleder meg til besøk hos deg i året som kommer, klem fra meg;)

GroLinda said...

MMMMMMmmmmmmmmm....det så godt ut! Ønsker meg en slik krukke med noe godt på ;o) Du er flink som prøver på noe nytt. Har et forsett iår: Det er å gå mye, spise riktig og kose meg 1 dag i uka! Så får vi se om en stund...hi hi.. GODT NYTT ÅR OG EN GOD BEDRING TIL DERE SKJØNNINGER i nr.7 ;o)
Klem fra søs

Har en drøm... said...

Godt Nytt År Sylvia!
Og for et herlig forsett, og lage god mat;)
Det tror jeg jammen meg jeg skal prøve på og... er egentlig ikke noe glad i å lage mat, men det er veldig gøy når man prøver npe nytt og man faktisk klarer det og det smaker godt;))

Gleder meg masse til og følge denne herlige bloggen din i 2011;))

Klem Line

Solveig said...

Så flink du er å prøve nye ting! Jeg er heller ikke så vedlig på matlaging - kanskje jeg skulle følge deg på forsettet ditt?;o)
Takk for koselig følge og fine kommentarer i 2010! Du gjør bloggverdenen til et fint sted å være;o)
GODT NYTT ÅR!
Klem fra Solveig

Evelyn said...

Hei :) GODT NYTT ÅR !!!

Gleder meg til å følge deg også i 2011..

Dette så nå nydelig ut da.. har skrevet ned oppskriften, kansje blir det prøvd en dag..

Ha en fin søndag :)

Klem

Myr said...

Riktig godt nyttår!
Klem/myr

Lenemora said...

Marmeladen så nyyydelig ut, dette skal prøves, takk for inspirasjon!

Klem Lene