Thursday, December 16, 2010

her nytes dagene mot jul

hei igjen,
ja her nytes dagene mot jul. gavene er snart klare. har hatt Tina min datter til god hjelp med kjøring ,jeg har ikke lappen..så tusen takk Tina, det hjelper masse..
har pyntet en lyskrone med lerkekongler, denne lampe er til levende lys, skinner så flott i krystallene..
2 hyacinter er satt i stettglass i vinduet, enkelt å skjønt, ja jeg nyter dagene mot jul, mang en gang må jeg undres. vi strever så mot jul med å få det hyggelig, mangt et stresset menneske flyr forbi på gaten. jeg håper de har tid å sette seg ned å nyte dagen litt. om vi ikke klarer alt til jul, ja så kommer det mange dager etterpå.
det viktigste er ikke å ha det perfekt, men samvær med dem en har rundt seg, til dem som banker på din dør. gi en narkoman et smil på hans dag med ønske om god jul, ja jeg garanterer du får et bredt smil tilbake. vi er bare mennesker alle sammen fattig som rik..
her sitter Maileg nissen, oj da..stolen er full av kattehår.hihihi Simba har tilbrakt natten her..
det ble et litt rart innlegg dette her, men det jeg egentlig mener å si er....
ta vare på hverandre hele året. prøv å nyte hver dag.. ja her har vi pynta tre å vaska gulv, klart vi vil ha det rent rundt oss, men ikke stress om du ikke får det 100% til.
vi trenger julefryd alle å enhver..
her i huset baker vi det vi syntes er gøy. ikke blir det mye,småkaker blir ikke spist noe særlig, men krumkaker å kransekake vil vi ha, kranse kaken kjøper vi.hihih å krumkakene lager sambo til pappa. man kan jo bytte tjenester , gjøre det man liker,

det jeg liker er å pynte å nyte stemninger og musikk å lukt nå i advents tiden. å kjenne samhørighet med dine. men husk å smile til en ukjent på din vei, det kan forgylle hans/hennes dag..
sånn ellers er skulder ikke bra nei, må nok gå til lege igjen, har de siste dagene fått sånn strøm i armen fra skulder til hånd, så Arnfinn tror vi kan montere et uttak der, strømmen er jo dyr hihih. ja vi trenger svart humor, å det er noe mannen er god på, vi ler av ting, å da blir det litt mindre farlig..
nei nå sporet jeg litt av igjen, men det er meg det....
ønsker dere alle fine dager, å husk nyt dagen masse, den kommer ikke igjen..

44 comments:

Besta said...

For et nydelig innlegg i dag, fylt av gode og viktige tanker. Og galgenhumør er fantastisk, tror ikke jeg hadde overlevd uten:) Dumt at ikke skulderen er bra, du får ta deg en tur til doktoren.
Ha en fin dag.

klem fra marilyn

Frøydis said...

Heisann :-)
Herlig innlegg :-)

Oii, liker ikke det du skriver om strøm ut i armen! Likner på mine symptomer...altså prolaps i nakken..
Be om en MR så fort som mulig! Du kan ha fått det etter du ramlet vet du!
Og verre blir det, HVIS det er det..men hjelper å vite HVA det er..
Lykke til, og hold meg informert da ;-)

Ha en flott dag og klem fra meg

RoseSommer said...

Huff så dumt du har problemer med armen. Får håpe du finner ut av det.
Håper du rekker å lese mitt innlegg idag; kanskje du kjenner deg litt igjen, på en måte.....
God bedring, og fine bilder, som vanlig!

Romantiska Hem said...

Åh såååå vackert!

Hulda said...

Så julefint hos deg, med juletreet på plass og alt. :) Det skal vi pynte i morgen. Herlige bilder! Håper det går bedre med deg!

Romantikk-takk. said...

Så koselig innlegg med mange varme tanker og ord og self. lekkert interiør. Nydelig pyntet juletre og.
Enig med Frøydis,be om MR.
Ha en fin dag.
Klem:)

Bossa said...

Hei på deg. Så koselig innlegg. Men det er leit at du har vondt da. Håper de finner ut av det så du kan bli bra snart.
Ha det så godt du kan. Klem :O)

Beth said...

Koselig innlegg!
Bare en uke igjen til julaften og det er nesten litt vedmodig å tenke på det.
Da er plutselig den koselige førjulstiden omme, tiden med pynting, venting og glede...
Et helt år til neste gang...

lavendel mio said...

Så sant så sant!! Nydelig innlegg!
I dag går vi å tripper og venter på at far i huset skal komme hjem fra Mexico etter 6 uker på sjøen, da blir det liv og jul i stua:)
Ønsker deg en nydelig helg, klem Hanne

Blått til lyst said...

Kloke ord fra deg - igjen!
Det er så hyggelig å lese livsfilosofien din, og så sant alt du skriver.
Når du i tillegg har sjarmerende bilder fra et nydelig og omsorgsfullt pyntet hjem, ja da beriker du dagen til mange lesere *s*
En riktig god førjulsdag til deg - klem fra Liv

Ellinor Forsblom said...

Så Vackert Charmigt du Skriver och Pyntat. Sååå "Underbar" Ljuskronan är
Kramar/Ellinors Hus

Tino said...

Så koselig innlegg. Det viktigste som du sier er ikke om det er vasket og skrubbet i alle kriker og kroker eller om hvor mange slag det er i kakeboksene.
Men at man har tid til kose seg sammen og også tenke litt på de som ikke har det så godt.
Klem T

Linda said...

For et koselig innlegg og mange nydelige bilder som gir skikkelig julestemning:)

Takk for titten:)

Klem Linda

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var ett fint inlägg Sylvia, budskapet att le mot en främling ska jag ta med mig. Det blir inte idag för jag är hemma, men när jag går på stan. Trist att du har ont i axeln igen, kanske har du grejat för mycket.
Var rädd om dig
Varm kram
AnnaMaria

Bente said...

Jeg liker måten du sporer litt av på kjære Sylvia. Sender deg varme tanker og gode ønsker for julen og det nye året.

Bente

Joy said...

Vilket mysigt inlägg vännen! Kunde inte sagt skrivit det bättre själv... Viktigt att inte stressa med att allt ska vara perfekt utan att rå om varandra och ta vara på de dyrbara øgonblicken.
Hoppas du får en torsdag och att det går bättre med dig! STOR kram Joy

Lenemora said...

Alltid koselig å lese dine personlige og varme betrakninger, Sylvia!
Tenk at du har fått opp juletre allerede, sååå koselig!
Vi har ikke kjøpt det enda, må ta det når jeg kjenner inspirasjonen. Setter det opp i begynnelsen av neste uke tenker jeg...
Lykke til med skulderen!

Klem Lene

Hyacinth Bucket said...

Juletræ fuldt pyntet og med pakker under, hold da op hvor er du flittig...:-o)
Jeg har ikke julepyntet endnu.;)
Det er ikke godt at du har så ondt i den arm, har du overanstrengt dig?
Tror du ikke du skulle ta en tur til legen før han lukker for julen.
Og som altid viser du en masse dejlige billeder som får mig til at sige til mig selv at nu MÅ jeg ta mig sammen jeg også..:-o)

Stor klem fra Lisbeth

It's me said...

It looks all so so nice Sylvia........enjoy the time till christmas.......love Ria...

Fossestua said...

Kjempekoselig innlegg foruntatt det du skriver om armen. Hørtes ikke godt ut nei. Får håpe den bedrer seg snart :)
Fine stemingsfulle bilder du viser :)
Klem fra Lise

Havfruen said...

Helt enig Sylvia....mange kaver rundt! Hos meg er det null stress...det eneste som stresset meg litt opp her ikveld, er at vi ble innsnødd!! Snøstorm! Men heldigvis fikk vi tilkallt traktor, så håper jeg været løyer litt.
Du har pyntet så koselig, hyancinter og amaryllis er mine favoritter. Tror jeg må kjøpe nye hyancinter til jul.
Kos deg videre, ja, et smil koster ingenting:)
Klemmer fra meg:)

sologbolig said...

Så koselig innlegg med utrolig mange fine og stemningsfulle bilder. Ja det gjelder å kose seg i førjulstida og ikkje stresse. Det blir jul likevel.
Synd å høre at armen din fortsatt ikkje er bra.
Ha ein fin kveld. klem

Ruths datter said...

Ja det var fornuftige ord,Sylvia. Det blir masse stress. Noen ganger tenker jeg at om jeg bare ikke hadde hatt jobben så skulle alt blitt fortere ferdig her. Føler at jeg har for lite tid til kos. Jeg har i allefall vært smart i år og kjøpt kaker. Bare laget pepperkaker og der har jeg kjøpt deigen på Ikea. Skal bare bake en rund julekake vi har hvert år. Og delfiakake da. Men først masse jobbing. Puh. Flott juletre du har.
Og fine trivelige bilder hos deg.
Klem

Alven said...

Hei vennen :-)

Kloke ord og så sanne :-) Viktig å nyte og ta vare på hverandre :-)

Nydelig du har pyntet :-)

Fortsatt god bedring :-)


Klemmer ifra meg

Louise said...

Oh vad härligt med prydd och pyntad julgran redan!! Så fina stämningar hos dig :)

Gyngestol og kaffigrut said...

Sanne og kloke ord, Sylvia!
Stemningsfulle bilder, så nydelig du har pyntet.
Ønsker deg og dine en koselig førjulstid!
Håper armen blir bedre snart.

Inspiration i vitt said...

idag Sylvia tar jag dina kloka kloka ord med mig och tänker på det. Du har så rätt så. Fina bilder hos dig.
Kramar i massor/Ingela.

Fågel Blå said...

Åhh så fint du fixat!!!!
Stämn ingsfullt och vackert!!!
ha en fin Helg!
Kram Kathrine

Balke gård said...

Heu igjen Sylvia, så godt et innelgg å lese, kloke ord. Ja, vitkig med at julen ikke skal bli slit, man for innordne seg krefter og ikke legge prestisje i det.

Vi skal være oss fem julaften, da kan det være at julegavene åpnes før desserten, at multene blir spist til kvelds, men hva gjør det så lenge vi er fornøyde og synes det er greit?
Ja, vi er vel heldige som gleder oss, ikke alle det...Tenker masse på dem om dagen....Klem og god helg min venn!!

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia, jeg prøver meg igjen jeg.

Vet ikke hvor mange ganger jeg nå skulle ha lagt igjen en liten kommentar, startet tidlig i går og slik har det fortsatt med jevne mellomrom. Og jeg stresser slett ikke, men prøver å gjøre noen småting i mellom. Til noe nytte skal da kona mi ha meg for også. :)

Dette var slett ikke noe "rart" innlegg, men super bra, tenker jeg. Som jeg nesten skulle ha skrevet det selv. Og enten du tror det eller ikke, ligner det faretruende på et som ligger nesten klar til posting hos meg. Jeg får heller henvise til ditt jeg, i stedet for å legge ut det. :)

Her i huset går det med raske skritt fremover mot "julestemning", vi har faktisk fått til ganske så mye etter våre tanker om det. Til tross for at vi har tatt det ganske så rolig i år. Men så pass rent og ryddig er det at alle sammen som skal være her julaften skal komme inn og få en god sitteplass uten problemer. Nok mat og annet godt også, og alle skal føle seg vel. På alle områder.

Vi blir vel 11 stykker her i år, alle barna og barnebarna. Med tilbehør. Og vi er ganske så sikker på at det i år også kl 21 på juleaften, godt kan tas en skikkelig opprydding. :) Slik skal det være og slik blir det nok. :)

Nå må jeg ile ut til min fru, som snart skal på jobb, å ta i et lite tak igjen. En må jo passe på så en har tak over hodet også, i jula. :)

Ha ei fin helg Sylvia, håper strømproblemene, armer og bein og alle vitale deler ellers snart virker som det skal. Fint at du holder motet og humøret oppe og har god hjelp til det. Skal se om en ny strømleverandør snart dukker opp, "Hjemmets beste strøm". :)

Klem fra 'n Karl! Potensiell strømkunde. :)

Sköna o Gröna Ting said...

Att du inte har lappen..., är det samma sak som att du inte har körkort kanske:)?
Vad Tina är snäll som ställer upp och kör dig..., det är värdefullt om man inte kan köra själv.

Underbara julbilder, så mycket vackra saker du visar.
Gillar jalusien i ditt fönster....

Ha en underbar helg och ta väl hand om dig
Kram
Marianne

Datt said...

Helt fantastisk nydelig pynta juletre! :)

Anne said...

Så heldig at jeg kom innom deg!
Jeg liker virkelig både det du skriver og de nydelige bildene dine!
Skal ta meg tid å kikke litt mer på den skjønne bloggen din..
Ønsker deg god bedring med armen..og fine førjulsdager!
Klem Anne

Kreoline said...

Hei Sylvia, så enig med deg, ikke stress, kose oss i denne tiden. Nyte dagene det har jeg lært meg. Nydelig pyntet juletre, tror jeg skal gjøre det i helgen. Ha en fin og koselig helg, klem fra Mona.

bodil said...

Hei.Så koselig du har det.Har ikke ord.Ja nå er det tid for å dele ut gaver.Drar på hytta på Tirsdag.Så nå er det rundt til venner og slekt med gaver å en god kopp kaffe.Kose seg.Ønsker deg og dine en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.

liven said...

Hei sylvia!
Koselige bilder og fine viktige ord!!
Ønsker deg en fin adventshelg...og god bedring med skulderen!!

Vita små hjärtan said...

Så mycket fint Sylvia!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Håper armen din er bedre, i hvert fall litt mer for hver dag, og at du nyter dagene frem mot jul! Du har helt rett i at dagen i dag ikke kommer tilbake, og at vi må ta vare på øyeblikkene! Nå er det jo mange slike øyeblikk, hvis vi stopper opp og nyter dem!

Det er så hyggelig hos deg, og nydelige julestemning! Liker så godt teksten på engleputen!

Her skal det bakes litt i dag, og litt av hvert annet! Snøen har lavet ned, og det er vakkert!

Ha en fin og koselig 4. advent helg!

Klem fra
Cathrine :-)

Landlige Hjem said...

For ett vakkert innlegg kjære deg og dine herlige og viktige ord ;)) Fantastiske bilder, som alltid ;))

Til deg ,)

Jeg ønsker deg av hjerte alle de gode ting♥
Nyt av julen & dens poesi, dufter & av harmoni
Å tenk om litt vi pakker opp av hjertens glede
- alt det skjønne julen har å gi!!
Varme juleklemmer jeg sender deg fra meg, Anki
♥GOD JUL♥

Hanna said...

åh vilka fina bilder.
Ha en mysig adventshelg
Kram
Hanna

Rosor och Spetsar said...

Hejsan Sylvia, så vackert du pyntat ditt hus inför julen.
Jag bara njuter av dina bilder.
Ha nu en fin 4:e advent
Kram
Annelie

Lillian's verden said...

jeg likte veldig godt innlegget ditt idag, så sant som d er sagt... :)
viktig å huske på....

Håper du har ei flott helg nå rett før jul, og ta det med ro så skal du se den armen blir bedre etterhvert. :)

masse juleklemmer fra Lillian

Huset vid ån said...

Åh, Så vackert o stämningsfullt hos dig vännen....

Julkramar till dig/ Therese

lisje astrid's husblogg said...

Så herleg innlegg!
Eg gjentar meg sjølv...ELSKAR stilen din..
Heimen din er ein draum♥

Ønskar deg gode førjulsdagar:)

Klem frå Astrid♥