Monday, December 20, 2010

Kamp om maten

som jeg fortalte igår, er det et svanepar rett utenfor her, å de fryser å er sultne er det ikke tvil om.
så vi har begynt å mate dem hver dag nå, her er mannen gått ned til bryggekanten å mater dem, jeg henger i stuevindu for å ta bilde av dem.
se så nærme de kommer, vi kan bare lukke opp vinduet å snakke til dem så setter de kursen rett mot oss, vi må mate den hele vinteren nå, men det er bare en glede.
at det er kamp om maten er ingen tvil, det kommer måker og noen ender, de fleste er frempå, men noen er beskjedne å holder seg litt i bakgrunnen..
her ble det liv å røre. vi har -12 så det er sikkert godt med litt mat i kroppen,
får håpe vannet holder seg åpent sånn at de kan komme seg frem til oss.
tidlig i dag var jeg hos lege med skulder, den plager meg stort ennu, skal prøve litt fysioterapi i 14 dager så tilbake, er nok nerve å sener som har fått seg en strekk på grensen til hva de kan tåle, men bare det går fremover er det greit,
ja nå er det ikke lenge til julekvelden, vi ligger i rute får en si, noe innkjøp av mat og noen gaver er det som mangler.
disse siste dagene her går fort,
ønsker dere alle fine dager mot selveste julekvelden

33 comments:

By MARIANNE said...

Ih - hvor hyggeligt at svaneparret kommer så tæt på for at få mad. Jeg ønsker dig rigtig god bedring med skulderen.
By MARIANNE

GroLinda said...

Hei søs ;o)
Godt at dere passer på svanene at de får litt mat. Koselig med de rundt seg. De er så nydelige. Ja, det var et flott skilt du har fått! Artig ;o) Ønsker deg og Silje en god bedring og ønsker dere alle en riktig GOD JUL ;o)
Vi snakkes jo før det, men...
Stor klem fra Gro :o)

Die Waldfee said...

Dear Sylvia,

what a nice Post with the birds.
When i see the picture i must frosen.
What a could winter.
I wish you and your Familie a verry nice Christmas!!!!!!
Lovely wishes,
Moni

It's me said...

Happy beautiful christmas week darling.......and yes the birds need food at this moment !!......what a snow!!....love Ria...xxxxx

Romantikk-takk. said...

Hei.
Så snille dere er altså som mater svanene. Syns det er rørende jeg,snufs.
Klemmer:))

Datt said...

Aaaw, så snille dere er som mater sultne fugler! <3

lisje astrid's husblogg said...

Så heldige fuglane er som har dokke♥

Ønskar deg god bedring med skuldra..Håper du får hjelp med fysio.

Her har vi no prinsesse 1 og 2 liggande med høg feber og oppkast..Det mest utrulege var at vi var halvparten i elevtal på skulen i dag!

Så i staden for for julevask...,vaskar vi handdukar og det som følgjer med denne ækle sjuka!

NYDELEG inspirasjon nedover her,kjære flinke Sylvia♥

Godklem frå Astrid

Lunalu said...

Åh... stakkars sultne og sikkert frosne svaner. Så fint at dere mater dem - håper virkelig ikke at vannet fryser.
Håper skuldra di blir bedre, og ikke plager deg i jula.
Førjulsklem fra Lunalu

Besta said...

Så koselige gjester du har:) Ja de trenger nok litt mat utover men det er bare koselig.
Så dumt at du sliter med skulderen enda, håper at smertene gir seg snart.

klem fra marilyn

Blått til lyst said...

Koselig historie om svaner og andre sultne fugler.
Det er nok godt for dem å få litt ekstra i disse dager, kulda krever sitt.
Får håpe nervene og senene roer seg slik at dagene dine blir lettere, men ikke press dem, slikt tar vel den tiden det tar. La familien varte deg litt opp - jeg er sikker på at du tar ditt monn igjen så snart smertene er borte.
Klem fra Liv

Anitas hus said...

Ååå så snille dere er som tenker på de stakkars fuglene våre som fryser og sulter. De merker nok den ekstra kulda de også, så dette blir nok en lang og tøff vinter for dem hvis de ikke får en liten håndsrekning:)

Håper du har en fin førjulstid Sylvia, idag var det min siste skoledag før jul så nå har jeg juleferie. Nå skal jeg bare kose meg:)
Klem, Anita:O)

Anne said...

Så koselig å ha et svanepar rett utafor vinduet da.Ja,de trenger nok litt mat stakkars ..men det er ikke hvem som helst som har svaner rett utfor.Her er det småfugler og det er koselig å se de komme å forsyne seg.
Håper du kommer deg ,god bedring!
Klem Anne

Ingunn said...

Så fint at dere mater svanene
når de ikke kan finne seg mat selv.
Kjedelig med skulderen din . Håper de finner noe som kan gjøre deg bedre.
Ha en fin tirsdag.
Klem fra Ingunn :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Gomorron vännen
Så glad jag blir när jag ser hur snälla ni är, dom svanarna kommer och minnas er. Så länge det är öppet vatten stannar dom säkert. Här har vi minus 20 nu på morgonen, känns som det blir en hemsk vinter. Jobbigt att du inte är bra i axeln, gissar att julmusiken går på hög volym nu.
Skickar en stor kram till er som är så snälla mot fåglarna.
AnnaMaria

Frøydis said...

For noen flotte bilder!! Flink du er!
Vet ikke hva som er galt med akkurat din blogg, som sagt har jeg hatt store problemer med å få kommentert..og nå kommer ikke det du har skrevet frem..
Men, bilder kan si mer enn 1000 ord er det jo noe som heter!

Her bobler det i gryta :-)
Lammelår! NAM!! Endelig fikk jeg tak i ett som er saltet på den gode gammeldagse måten :-)
Dagen min er reddet, hehe

Ha en flott dag min venn..så håper jeg at jeg får lagt inn dette!!
Klem til deg fra meg

Englagård said...

Så härligt att bo så nära vatten att man kan stå i fönstret och mata fåglarna:) De har det nog lite kallt om fötterna nu. Hit kommer de tillbaka först till våren när isen börjar gå upp.

Kram Karina

Tino said...

Godt at noen passer på at fuglene også får mat.
Tar en liten julferie fra bloggen.
Ønsker deg og dine en gledelig og fredfylt julefeiring!
Juleklem fra Tino ♥

Ellinor Forsblom said...

Önskar Dej en Riktig God Jul
Många JulKramar Ellinors Hus

sologbolig said...

Herlige bilder. Stakk innom for å ønske deg ei riktig god jul. Juleklem fra Sigfid

Karin said...

Hei,jeg elsker svaner...så nydelige. Herrlig at dere mater dem,fantastisk! Helt skjønne bilder for en dyreelsker som meg,jeg liker alle dyr,stort å smått.Ønsker deg en riktig god jul og at du blir bedre etterhvert.En får ta tida til hjelp,tida er en god venn når en har vondt.Klem fra Karin

Hanna said...

God Jul
Kram
Hanna

essemia said...

GOD JUL ÖNSKAR JAG DIG.
KRAM FRÅN ELZIE

Mira said...

Fine svaner, godt dere tenker på fuglene nå i kulden. pleier å ha svaner her på sommeren, men nå er isen kjempe tjukk. Har to duer innom daglig her hos meg. Aldri hatt det før. Mere vanlig i byen det.
Håper armen bedrer seg.

Ønsker deg og dine ei riktig fin jul!

Juleklem fra meg.

Anna-Lena, Drömmar av silver said...

Hohohoho i stugan!

Jag ville bara kika förbo och önska dig en riktigt God Jul med massor av mys!

Julkramar till dig!

Anna-Lena

Maggan said...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Underbara bilder på fåglarna, förstår att de har det tufft i vinter.
Vill önska dej en riktigt skön och en alldeles underbar, God Jul!

Kramar
/Maggan

Englagård said...

Jag önskar dig en riktig God Jul

Kram Karina

Uttan said...

Önskar Dej och Din familj en
Riktigt God Jul!

Kramar!

-Ultima-Thule- said...

Titter innom for å ønske deg en riktig god jul!!
*Jule-klem*
-Kamilla-

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Ønsker deg en fortsatt fin julefeiring, klem fra meg:))

Amy said...

Oh tusen takk at dere tar dere av de vakre svanene!! Stakkars, syns så synd på dem, den vann må være forferdelig kaldt...
Var synd å høre at skulderen er så vondt vennen, håper fysioterapi hjelper...ta den tiden du trenger for å komme deg helt tilbake til super form!
Ønsker deg og dine en riktig god jul og alt godt i det nye år!!
Masse klemmer fra meg :-)

En mors verden said...

Heisann!
Det er ikke så godt å være dyr i denne kulda! Vi mater også fuglene:)
Ønsker deg og dine en god jul,hilsen Ellen:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Krya på dig och god fortsättning på julen.
Varm kram
AnnaMaria

Sköna o Gröna Ting said...

Hej kära Sylvia!!!
Visst har dom det tufft alla fåglar och andra djur!
Vi matar rådjuren (8st) här hemma varje dag och man mår gott av att veta att man hjälpt några under denna kalla vinter.
Hoppas du får en ljuvlig söndag Sylvia...
Kram till idg
Marianne