Wednesday, December 29, 2010

litt fra selveste julekvelden

ja, bedre sent enn aldri heter det jo så flott, så her kommer noen bilder fra vårt julebord,
enkelt med en hvit duk å løper av filt, blitt veldig glad i filt, er en nostalgisk sus over filt.
Silje pyntet å ordnet med tøy serviettene. koselig med hjerte.
ja her satt vi å koste oss, å de små barnebarn kunne nesten ikke vente til vi var ferdig med maten, det var noe spennende gaver som ventet, ingenting er som julekvelden med små barnebarn..øyner som glitrer, de gir oss voksne skikkelig julestemning.
vi var 10 stk, så her er det litt av hvert stoler. men vi satt godt å maten smakte ..
å jeg er så heldig å kjenne Lene fra Lenemora`s verden. å hun er så kreativ å flink, nå før jul har hun laget seg egen kokebok, jeg var så heldig å få den i gave, den er så vakker, like vakker som Lene selv, dere kan få kjøpt boken av henne, besøk hennes blogg HER, hun har en helt fantastisk blogg,vel verd et besøk, vi har blitt kjent pga blogging, plutselig en dag stod vi der foran hverandre, bor ikke langt fra hverandre, så blogg fører til mange gleder. Tusen takk Lene for ditt vennskap og julegaven,
over å under kan du se litt av boken..å sånn ellers?ja vannet er fortsatt borte her, må si en føler seg i slummen, fattig uten vann, har hentet i vann i noen bøtter å får dusjet hos svigers, feilen ligger mer enn 14m fra vårt hus,men det er på våre rør, men vi kan ikke begynne å grave det opp nå med tele i bakken,
så som en midlertidig løsning frem til våren blir vi koblet til hos en snill nabo, med vannslange med varmekabler utenpå fra dem til oss, heldigvis er vi forsikret,
ååå jeg håper de kan ordne dette i dag, gjett om vi skal kose oss da,med vann i springen,
man bruker jo vann til absolutt alt har jeg sett nå...hihihi.
ja da går det mot et nyttår. dagen skal vi feire her, bare oss i huset, ja kanskje Robert kommer, han er kjæresten til Silje, en koselig gutt vi nå har kjent i over 2år...
ta vare på hverandre å ha hyggelige dager...

32 comments:

Hulda said...

Så flott du har laget innlegget, virkelig fin stil over det. Fint dekket bord, enkelt og fint med filtløperen på den hvite duken. Likte også veldig godt den boka du har fått til jul. :)

Beate said...

så koselig!!
oj, uten vann!!! ja, det er først når det forsvinner at man tenker over hvor sårbare man er da! håper det ordner seg!

klem beate

My home is my Castle - by Kari said...

For et nydelig julebord !!!
vakkert vart det...
ja er det ikek herlig med disse små barna på julaften :)))) Du fikk beskrevet det så godt :))

Huff så irriterende og ille å ikke ha vann !!! Håper det ordner seg fort.. Det er når man ikke har vann i springen man merker hvor mye man egentlig bruker i løpet av en dag...

Ha en fin dag videre :)
Klem,kari

Romantikk-takk. said...

Hei.
Så koselig dekket bord,nydelig med rødt. Sjarmerende med forskjellige stoler også. Synd med det vannet da men når man har kjekke naboer så ordner det meste seg. Tusen takk for oppmuntrende og koselige ord. Ha en nydelig dag.
Klem:))

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så bra om ni kan lösa vattenfrågan tills det går och gräva, hoppas snart du har vatten. Och så fint ni hade dukat, julharen på bordet var så söt. Och vilken fin bok, roligt och lära känna henne i verkligheten.
Varm kram
AnnaMaria

Frøydis said...

Hei på deg :-)

Sier som de andre her, lekker pyntet bord! Flink datter du har! leier du henne ut?? Hehe..
Stakkars dere som ikke har vann! Godt dere har snille naboer, OG at dere er forsikret..Tenk hvis dere måtte betale alt selv..ikke akkurat det vi har lyst å bruke penger på nå nei..
De verste mnd er jo foran oss med alle de irriterende regningene...

Vi skal også være alene på nyttårsaften, STORgleder meg! Skal kose meg masse med min kjære :-))))

Ha en flott dag videre, ha en fortsatt god bedring og klem fra meg

Tovepia said...

Huff, har dere mistet vannet?? Da se man sannelig hvor avhengig man er..faktisk verst med doen, det har jeg erfart på hytta:O)

Nydelig dekket bord, liker den lyse jula hos deg.
Kos deg, klememr fra meg;)

By MARIANNE said...

Hej Sylvia
Tak for din kommentar. Nu har jeg aldrig. Kan jo godt regne ud at føntører ikke kan nå 14 m ud i snevejr. Viste godt det kunne blive koldt i Norge, men trode egenligt alt var bygget til at klare frost. Er vist en lidt naiv dansker. Håber i klarer jer.
Klem MARIANNE

lillelaila said...

Hei Sylvia!
Har sett du har kommentert på mange av de samme bloggene som jeg gjør så nå bestemte jeg meg for å ta en titt hos deg ;)
Og her var det flott!
Nydelige og stemningsfulle bilder fra selveste julekvelden!
Måtte krype inn i et hull på ikke mer en en halv meter i min fars kjeller i går,for han hadde vært uten vann siden 1.juledag! Utstyrt med varmeovn og varmepistol for å tine opp frosne rør.. Jeg var SÅ glad når jeg hørte vannet begynte å renne i rørene igjen!
Godt dere har gode naboer, for vann må vi ha :)
Gleder meg til å følge deg!
Kos deg videre i romjulen!
klem Laila

It's me said...

It looks very warm and cosy !!! enjoy your evening darling !! ......love love Ria....xxxxx....

Blått til lyst said...

Så nydelig og rent pyntet bord. Der er jeg sikker på at det var koselig å sitte - i alle fall for dem som ikke aldeles klødde etter å åpne pakker *s*
En ulykke kommer sjelden alene, du, og vann er vi jammen avhengig av! Vi har egen pumpe, og har ikke opplevd at det fryser, MEN, hver gang strømmen går, mister vi vannet! Usj!
Jeg håper inderlig at både helse og vann retter seg veldig snart.
Alle gode ønsker til deg - klem fra Liv

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia med ønsker om fine dager i innspurten mot det nye året. Det har gått litt skeis med meg og besøkene hos noen av dere, deg har jeg flere ganger vært innom, men når en hilsen skulle legges igjen - kom det noen julegreier i vegen. Men følger med, vet du. :)

Takk for at du er så trofast på din vandring og så flink til å minne meg på at også du eksisterer. :) Jeg lysner alltid opp når du er innom å legger igjen et spor.

Håper at helse, føtter og armer virker som de skal etter hvert, viktige detaljer å ha med seg i disse tider.

Koselig å se at du gleder deg til kommende år og de tanker jeg har om det, med mine tanker og min blogg. Jeg sier det som "Gluntan" sa det: "Vi skal gå hand i hand gjennom (livet) 2011 du og jeg" Lettere omskrevet i håp om at du tar det med den humoristiske meningen som ligger i disse ordene. Jeg gleder meg også, til fortsatt gjensidig "forfølgelse". Oss ved "Nidelva" mellom.

Som du ser, går jeg kraftig ut og sår forventninger, det er med hensikt, på den måten får jeg det "presset" på meg for at jeg skal greie å gjennomføre mine mål. Håper bare at jeg kan greie det, i alle fall langt på veg.

Jeg sender deg og dine en skikkelig klem med ønsker om et rikt, godt og inspirerende år, med vinden blåsende den vegen dere vil den skal blåse. Godt Nytt År til hele familien!

Datt said...

Nyydelig filtduken! :D

Inspiration i vitt said...

så vackert det är att duka med vitt och sedan ha lite röda detaljer här och där. du har verkligen lyckats fint med din dukning. Julkramar och nyårskramar till dig Sylvia/Ingela.

Mona/Villa Tverrteigen said...

Så flotte julebilder fra et koselig hjem. Fikk lyst og sette meg med det bordet jeg også :)))

Syntes jeg så på facebook at vannet er tilbake hos dere, hipp hurra for det.
Pappa sliter fortsatt uten..stakkars.

Nyt resten av året Sylvia.
Klemmer

Lenemora said...

Så koselig at du skriver så pent om meg og boka, du er bare herlig dame, som jeg er sååå glad for å ha blitt kjent med!
Gleder meg over at vannet er tilbake hos dere nå.
Ha en deilig siste dag i 2010

Klem Lene

Ruths datter said...

Håper at det snart ordner seg med vannet da. En ser hvor avhengig man er når en står der uten vann. Ønsker deg en fin nyttårsfeiring.
Klem

Hanna said...

Gott nytt år till dig också.
kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia
Såna här himmelslyktor borde finnas hos alla som säljer raketer, tror det kommer stort. Många gillar att det inte låter och smäller. Där vi köpte fanns det i vitt, gult, rött och en färg till. Finns även på nätet om du googlar, men då hinner du inte få dom till imorgon.
Stor kram
AnnaMaria

Alven said...

Hei :-)

Så koselig du har pyntet bordet :-) Nydelig :-) Håper dere nyter disse juledagene :-) Blitt lite blogging på meg nå i denne julestria,men kommer sterkere tilbake på nyåret :-)
Takk for året som har vært og håper vi følger hverandre i det nye året som kommer :-)

Mange gode juleklemmer ifra meg :-)

essemia said...

Önskar dig ett gott slut och ett riktigt gott nytt 2011!
Kram Elzie

sigrid said...

Så vakker Julefeiring!
Trasig utan vatn..
Lykke til!

Godt nytt år til deg og dine!!

Smykkas said...

Nydelige bilder av julepyntingen.

Å være uten vann er litt av en utfordring. Vi er jo så vant med at alt fungerer i vår tid.

Håper du får en strålende nyttårsfeiring.

Klem

Hverdagsmamma´n Anita said...

Uff så kjedelig å være uten vann!
Håper dere får ordnet dette snart :) Koselig dekket julebord, og koselig å være mange samlet!

Vil ønske deg og dine et godt nyttår Sylvia!
Klem Anita

Tino said...

Nydelige bilder av et vakkert julepyntet hus!
Takk for hyggelig bloggvennskap i året som snart er gått.
Ønsker deg og dine et godt og innholdsrikt nyttår!
Klem T

Villa Björkenäs Backen said...

Hej på dig!

Vad fina bilder du visar från ditt hem och vilket fint blog du har..
Och barnen är söta :)
Jag vill önska dig

GOTT NYTT ÅR 2011 !

Kram

Hespe said...

Så nydelige bilder, fra et vakkert julepyntet hjem!!!

★˛˚˛*˛°★SNART 2011!!!★* 。*★* ˛

Tusen takk gode du, for all den inspirasjonen du har bragt inn i blogglandia i år - gleder meg utrolig til å følge deg videre i det nye året!!!

Ha en flott nyttårsfeiring, og så sees vi i 2011 :o)

Stor klem fra Hildegunn

Violetta said...

Her er det bare en ting å si, JULEKOS! Du er jo en mester i å få det lunt og trivelig rundt deg, uansett årstid :)

Vil takke deg for alle koselige kommentarer, og flotte innlegg med like flotte bilder...masse inspirasjon i gammelåret! Ønsker dere alle alt godt i 2011!
Klem

Huset vid ån said...

Hej Sylvia!
Hoppas allt är bra med dig!
Som vanligt bjuder du på underbara o inspirerande bilder från ditt fina hem....

Tusen Tack för det här året....
Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram Therese

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Huff, som dere har strevd med vannet i jula, men fint dere har funnet en løsning!

Så nydelig bordet var dekket julaften, og så nydelige det er hos dere over alt! Skikkelig julestemning!

men nå er den på hell da, og i dag er det nyttåesaften, og da vil jeg passe på å takke for all hyggelig kontakt i 2010, og ønske deg og dine et riktig godt nytt år!

Klem Cathrine :-)

Emidoras verden said...

Bare innom for å ønske deg og dine et riktig
godt nytt år!
Ser frem til å følge deg inn i det nye året!
Nyttårsklem.

MonaLisa said...

Hei vennen :)

1000 takk for 2010. Takk for hyggelige kommentarer og for inspirasjon du gir her i bloggen din!

Herlig for ett julebord du hadde - me like :)

Håper vannet kommer tilbake før du aner ord av det.

Stor nyttårsklem fra Lier