Monday, December 13, 2010

Lucia

tenk et helt år har gått siden Lucia, det er utrolig å fort tiden går, her er vårt Lucia tog,
ja så har jeg fått sett et alldeles nydelig på tv i dag, koselig..
jeg har pyntet litt mer til jul..
juletre er satt opp, ja ikke pyntet men lysene er tent. pynt kommer snart,
veldig tidlig i år. men med denne skulder jeg strever med må jeg liksom gjøre ting mens jeg har armen fri, har vondt ennu,ja egentlig mer, men er forsiktig...
ennu en glass klokke er pyntet til jul..koselig å lage jul i glassklokker..
denne sitter å venter på hyacintene skal komme ut, de skal bli hvite...må få vise dere en himmel det var her på fredag..
se dette lyset tidlig en morgen, den rosa timen....
i dag er det mannen sin fødselsdag her, gratulere masse til deg....
så jeg skal snart bake lussekatter ,bruker oppskriften i boken lev vackert til Petra og Ingela..
ønsker dere alle en kjempefin lucia feiring .
kos dere masse...

43 comments:

RoseSommer said...

Å du, så fine Lucia-figurer du har. Jeg har ikke sett sånne før. Må være moro å ta fram idag.
Lussekattene står til heving hos meg også, så nå blir det snart deilig lukt i huset og godt til kaffen.
Koselig med bursdag hos dere idag. Men ikke lett å rigge til for deg med bare en arm, tenker jeg. Vær forsiktig, nå da.

Magnys Lille Krinkelkrok said...

så nyyyydelig vinterhimmel, den var hos oss også igår... fikk den med på adventslysbildet .o))
og juuuuuuletreet, allerede...?! nydelig er det ihvertfall, men hos meg hadde de steilet om juletreet ble pyntet nå...
kose deg masse, førjultiden er fiiin.... og gratulerer med mannen idag...

Maliva`s verden said...

Så flott lucia-samling du har Sylvia...også er du jo ferdig til jul du jo;o) Så koselig du har det, og for en vakker vinterhimmel. Gratulerer til mannen også...ønsker dere begge en dag med masse kos! Klem fra Maliva

Frøydis said...

Gratulerer med mannens bursdag :-))
Du har det så fint rundt deg..har en idê som vi kan ta i bruk om ett år..du kan komme å pynte hos meg, for jeg regner med at du er HELT god igjen da, og det vil ikke ta så lang tid..har jo ikke store plassen vettu ;-)
Har vel en avtale da?? hehe

Ha en flott dag videre, fortsatt god bedring og klem fra meg :-))

Bossa said...

Hei, min venn. Gratulerer til mannen i huset. Nydelige Lucia-figurer da. Og vet du hva... du har kommet lengere i forberedelsene til jul med en brukbar arm enn meg med to. Hahaha. Du er så flink! Kos deg videre, og god bedring. Klem :O)

Lenemora said...

Nydelige bilder og stemning hos deg idag, Sylvia.
Duer så kreativ - drømmer enda om det fantastiske skafferiet ditt! Det gjorde veldig godt inntrykk i meg.

Klem Lenemora

Tyrifryd ♥ Monica said...

Flotte figurer, og nydelig tre! Gleder meg til å se det ferdig pyntet.
Vær forsikitg med armen din, og gratulerer med dagen til mannen;)

For en nydelig himmel du har fotografert da!

Ha en strålende Lucia-dag!
Klem.

Manne's hverdag said...

NYDELIG JULEPYNTET HUS OG HERLIGE LUCIA FIGURER!!!

Ha en fortsatt fin førjulstid!!!

Hilsen
Marianne

Vita små hjärtan said...

Så fint och stämningsfullt Sylvia!!!!
Ha en fin Luciadag.
Kram Agnetha

Besta said...

Så skjønne lucia figurer:) Jeg har ingen lucia tradisjoner men har en ganske avslappet dag her hjemme.
En fin dag ønskes til både deg og mannen.
klem fra marilyn

miolann said...

Oj så ljuset är vackert i den sista bilden!!

Sanna said...

Du har så mange fine ting.
Jeg liker spesielt disse glassklokkene dine.
I dag er jeg så krank at jeg nesten ikke orker å blogge, - da er jeg dårlig da.....
I likhet med deg har jeg en plagsom revmatisme, som noen ganger gir meg en grusom migrene. Det starter gjerne om natten og varer i ca. 1 døgn. Jeg kan nesten ikke bevege overkroppen og nakken verker ulidelig. Det er smertene som utløser migrenen....
Mener ikke å klage og plage deg med dette, men du kjenner sikkert til at det ofte er lettere å øse ting ut på andre enn de hjemme !
God bedring med skulderen, foressten.

Hanna said...

ha en fin lucia.
kram
Hanna

Lunalu said...

Gratulerer så mye til mannen din!
Så fint du har pyntet! Jeg synes det blir så fint med pynt i gassklokker - hm....hvorfor har jeg ikke skaffet meg dette enda... hi hi!
Jeg må si du har pyntet så fint til jul - og så har du fått opp juletre allerede!!! Jeg satte lys på utetreet i dag. Og så får vi se om vi får kjøpt juletre i løpet av uka. Vi pleier å ta det inn på bittelillejulaften - og teste lysene. Så blir det pyntet på lillejulaften. Slik gjorde mamma det - så det er vel derfor vi også gjør det... !!!
Nyyyydelige Luciafigurer!
Ønsker deg en fin uke - og god bedring til armen din! Husk å ta det med ro nå da!!!
Klem fra Lunalu

Romantikk-takk. said...

Nyydelig pyntet,så søte Luciafigurer. Pynter juletreet lillejulaften oss,det har vi alltid gjort,holder på den tradisjonen. Gratulerer til husbonden din.
Klems:)

sologbolig said...

Nydelige Luciaer. I dag morges mens det ennå var mørket sto vi alle sammen ute i skolegården mens 60 luciakledde 7-åringer sang luciasangen og isløkter lyste. Så stemningsfullt og fint.
Nydelig lys i det siste bildet ditt. ha ein fin kveld. Klem

Blått til lyst said...

Nydelig var det, både Luciatog og pynt.
Litt av en soloppgang dere har!
Arendal har i det hele tatt mange flotte skiftninger på himmelen.
Vakkert bilde du hadde tatt, og jeg tenker du koste deg med å nyte synet.
Når har dere vel spist lussekatter og feiret mannen *s*
Ønsker deg en riktig fin førjulskveld - klem fra Liv

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Grattis till din man, så fint du gjort med granen till hans födelsedag. Ser så mysigt ut hos er, lussekatter och godis kommer och smaka gott. Sött luciatåg har du också.
Kramar
AnnaMaria

Mariann Louise said...

Ja, det er pent hos deg, Sylvia!

Kos med juletreet, faktisk fint bare med lys og:) Her har vi ikke tre pga. hundene, hadde bare blitt surr av det, hehe..tar heller inn litt gra, eller furukvister og det funker det og:)

Koselig osteklokke med julepynt, og en nyydelig himmel, hva mer kan man ønske seg? Og nå som armen er bedre, er det jo flott! Bra du kan bruke begge armer, tungvint med bare en! Og det ser ut til at du bruker de godt også:))

Kos deg videre, gleder meg til mer jul hos deg!

Klem fra Mariann

Sköna o Gröna Ting said...

Tjingeling i julstugan!

TÄVLING hos mig, var med du oxå!
Julkramar ifrån mig...
Marianne

Alven said...

Hei :-)

Så fint du har pyntet til jul :-) Koselig luciatog :-)


Ønsker deg en flott uke :-)


Klem

Thelma Louise said...

så kos det er hos deg sylvia...Og heldig du som har juletre allerede.:-) syntes det er så fint...Gleder meg til å få selv.:-)

Lykke til med skulderen..håper den blir bedre og bedre dag for dag.:-)

Klem

Tino said...

Så søte luciafigurer. Koselig pynt i glassklokken din.
Vi skal hugge jultre selv i år, så regner med å ta det inn og pynte det til helgen.
Gratulerer så mye til mannen!
Kos deg videre i adventstiden.
Klem T

Ruths datter said...

Så nydelig du har pyntet, og den glassklokka er jo bare et eventyr da. Tenk at du greier så mye til tross for skulderproblemer. fortsatt god bedring fra meg.
Klem

Anita Serine's livstil. said...

Hei
Lenge siden sist, har vært en del i Sverige, kjøpt meg leilighet der, feri sted.
koselig med Lucia, har en liten skjønn hund som er født den dagen.
ønsker deg en fin førjuls tid.

Anita

Anita Serine's livstil. said...

Hei
Lenge siden sist, har vært en del i Sverige, kjøpt meg leilighet der, feri sted.
koselig med Lucia, har en liten skjønn hund som er født den dagen.
ønsker deg en fin førjuls tid.

Anita

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Åå, så vakre de var.Alltid koselig å titte inn til deg. Ønsker deg fortsatt god bedring,klem fra meg:))

Barbros lille atelier said...

Så koselig du har pyntet! Og så deilig å se at det ikke bare er jeg som har fått opp juletreet, hi, hi:-) Men vær forsiktig med armen! Fortsatt god bedring!

Klem

Annkira said...

Hei
Nydelig tre du har fått satt opp, og for en fantastisk flott himmel!
Ha en fin dag videre
Klem :D

Hyacinth Bucket said...

Vi fejrer ikke Lucia personlig, Men det er mest skoler og daghjem som har indført den skikken.
Dit juletræ ser rigtig hyggelig ud og smart at du kun har lys på nu, så kan du pynte lidt hver dag..:-)
Tillykke med manden i huset,håber at han havde en dejlig dag. Vi fejrede min yngste datters fødseldag søndag den 12, og det var meget hyggeligt.
Jeg har mange glasklokker og nogen af den må absolut pyntes.Pas nu på skulderen Sylvia.;)

Klem fra Lisbeth

Beth said...

Så koselige figurer du har?
Jeg skal også pynte juletreet snart.
Siden det er kunstig drysser det ikke og kan pyntes tidlig, for en gleeede!

Hespe said...

For en herlig stemning hos deg! Jeg har også pyntet juletreet mitt. Siden jeg reiser bort hele julen, bruker jeg å gjøre det, for å få litt glede av det :o)

Fantastisk flott bilde du har fanget i "den rosa timen".

Ha en fortsatt fin uke gode du!

Klem fra Hildegunn

bodil said...

Hei.VIRKELIG NYDELIG BILDE.Nydelige farger riktig rosa time.Så nydelig du har pyntet.Du har det kjempe koselig.Håper alt står bra til riktig god bedring.Ønsker deg en riktig fin førjulsuke videre.Klem fra Bodil.

Ellinor Forsblom said...

Tack för din Gulliga Kommentar
Sååååååå Mysigt du har det
Hoppas du mår Bra, det var Såå Längesen jag var ute o Bloggat min Kropp har inte mått Bra den här Blåsiga Hösten men det känns lite Bättre nu.
Kramar/Ellinors Hus

Sköna o Gröna Ting said...

Hej Sylvia!!!
Vilken härlig gran, snygg även utan dekorationen:)
Fina bilder och inte minst den sista bilden med den rosa himlen.., såååå vackert!!!
Ha en fortsatt skön vecka och ta väl hand om dig
Kram
Marianne

Mina Vita Ting said...

åh så mysigt du har det
Kram Jeanette

Min stil said...

Så flott pyntet, og så vakre luciafigurer.
:) Susanne

Karl Halvorsen said...

Hei og god kveld Sylvia!
Har en skikkelig runde nå rundt om til alle damene for å se om alt er i orden. :) Og om det er noe nytt som har kommet.

Det er stille for tiden, så det er vel forberedelser på gang tenker jeg. :) Det er det vel flere som tenker. :)

Med det samme undres jeg, det er vel ikke noen rester igjen fra feiringen vel? :) Jeg sitter med kaffekoppen og julebaksten er snart spist opp. Noe må en jo gjøre når en sitter med bloggen også. :) Du glemmer vel ikke å følge med? :)

Hei igjen, og på gjensyn. Håper at formen, armer og bein lystrer etter knall og fall for deg. God natt og fortsatt fine dager.

Vintage House said...

Hej
Sista bilden är så vackert, underbart.
Många fina ting som vanligt hos dig.
Granen har kommit in härmed men inte blivit pyntad..
kram
sandra

pysseltanten said...

Åh så mysigt det ser ut...Du har det så julfint överallt...Granen är jättefin...
O himlen.....helt underbart vacker...
Kraaamizar Git

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Her ser det ut som julen er i boks:)
koselig hos deg...
her er bare rot ennå...men det blir vel på stell innen julaften:)
ha en fin førjulsdag..
klem klem

livet på kvasseberget said...

så koselige bilder! :)
håper armen din snart blir bedre.

god jul!

klem

Balke gård said...

God morgen min venn, så nydelig et Luciatog, husker jeg så det i et vindu i Stockholm ifjor, men var forsent ute, butikken var stengt;-)) Men da er det jo kjekt å se det hos deg:-) En venninne av meg fortalte at hennes datter var Lucia i det toget som TV2 viste, koselig! Klem