Monday, January 31, 2011

En titt inn i stua.

åå som helgen farer avgårde, plutselig er det mandag,
vi har hatt besøk av datter Tina hennes sambo å barna på søndag, veldig koselig, de små har vært syke en uke, så deilig de er friske å raske igjen.
lørdag tittet sønnen inn, koselig, vi hadde konge krabbe på menyen...mmm.
bildene er tatt i dag ,så deilig når sola skinner igjen, å lyset kommer tilbake, huset vårt ligger sånn til at sola kommer inn i stua hele vinter, å den kommer tidlig. såå deilig med solstråler..
det skinner på oliventre og madonna, å bak dem,
mange har oliventre ,å man får så mange tips ang å overvintre dem, vårt oliventre står inne i stue varmen på 3 året. gjør ikke noe spesielt, passer på at det ikke blir tørt,så det får endel vann, å tidlig på våren slippes det ut igjen, å da kommer blomstene.
så ingen hokus pokus med det for min del, det koser seg inne hos oss, hihihi i varmen...
ellers i dag skal jeg prøve å rydde litt, ja sier prøve, dere vet jo hvordan formen min er, den er i snegle fart.. men glad for alt jeg klarer, å kanskje et menneske banker på vår dør å vil komme inn, må si jeg er heldig sånn, så å si hver dag skjer det, kan aldri planlegge for noe skjer i dagen, ler..det er jo det som er livet.
å husk endelig.. at mennesker er viktigere enn støv.
tusen takk for alle fine kommentarer om min venninne sitt strikke teppe, ja et stort arbeide,
hun takk for kommentarer,
ha en fin dag alle sammen...

45 comments:

Mina Vita Ting said...

man blir helt sjuk av allt fint du visar, så fint
Kram Jeanette

Frøydis said...

Heisann :-)
Nå har jeg i det minste fått lagt på sengetøy, hehe..Men, det var ikke smart å gjøre det alene kjenner jeg..men er så utålmodig, og jeg vet ikke når gubben kommer hjem i dag..mye å gjøre på jobben.

Heldig du er som får så mye besøk..her i gården kommer det aldri noen hvis ikke jeg inviterer!! Kanskje vi er litt rare her i Kristiansand??

Ha en flott dag, fortsatt god bedring!
Klem fra meg

Hildeshvitehus said...

Så flotte bilder du tar! Det er så deilig når sola titter inn i stua, (men ser at jeg må pusse vinduene). Prøver å få tatt bilder av solstrålene, men det er ikke lett!! Du har ett nydelig hjem, flott at du vil dele det med oss!!
kos deg videre i sola!

Klem fra Hilde Marit

Martilie said...

Skjønne bilder med flott stemning. Ja er det ikke deilig med den solen..
Nydelig i din stue!

Var solskinn her også idag tidlig og den lyser opp og varmer (at den også avslører møkkete vinduer får man galant overse :)

Ha en flott dag!

Klem

Magnys Lille Krinkelkrok said...

så bra de smpå er friske igjen, koselig med besøk...
du har mange flotte (dyre) ting...
nydelog pletter i luften :o)
fin uke til deg!

Tino said...

Det er så koselig, lunt og vakkert hos deg!
En koselig helg du har hatt med dine nærmeste på besøk. Det er deilig når solstrålene kikker frem, merker jo at dagene begynner å bli litt lenger uke for uke. Tenk i morgen er vi allerede over i februar, deilig at våren nærmer seg.
Ha en fin dag videre.
Klem T

Romantikk-takk. said...

Det er så vakkert hos deg,nydelig den rosafargen du har på veggene,romantisk. :))Her er det ikke mye solstråler i dag nei,det blåser kraftig(har gjort det hele helgen). Har et oliventre jeg også og det har faktisk vokst i vinter hihi merkelig,nå kom jeg plutselig på at det ikke har fått vann på en stund.
Ha en fin dag.
Klem fra Mette.

Anne Torill said...

Så lekker pynt du har i stua di:)
Ha en fortsatt fin dag:)
*Klem Anne Torill*

Linda said...

Flotte bilder av vakre ting!
Her var det sol forrige uke, og du verden hvor alt støvet kom fram..hi hi:) Noen ganger er det viktig å lukke øynene for huskaninene og heller bare nyte solen!
Ønsker deg en fin uke!

Hverdagsmamma´n Anita said...

Så nydelige bilder Sylvia! Det ser bare så fantastisk fint ut hos dere, både ute og inne. Og flott beliggenhet!

Så HELDIG du er som får så mye koselig besøk :) Det må være deilig! Kan tenke meg at det er koselig å komme på besøk hos deg ja :)
Ha en nydelig dag.
Klem Anita

Hanna said...

fina bilder.
ha en bra vecka.
kram
hanna

Bente said...

Det er så koselig å ha besøk av familien, spesielt barnebarna.
Du får rydde og tørke støv så godt du kan. Deilig med solen som skinner inn, men støvet synes jo så godt.

Bente

Joy said...

Hej Sylvia!
âr bara inom för att önska dig en finfin vecka! Så flott oliventräd! Skulle önska jag hade tatt bättre hand om de jag hade... *Snyft*

Stor kram Joy

Lenemora said...

Koselig å titte inn i stuen gjennom speilet!
Kjempelekkert det teppet du viste i forrige innlegg også.Mye jobb bak det, ja.
Hadde jo vært koselig å treffes en dag, send meg en sms når det kan passe for deg...jeg har mye ledig fremover tror jeg.

Klem Lene

Barbros lille atelier said...

Så fine bilder! Du har det så utrolig lekkert!
Enig i at mennesker er viktigere enn støv, må bli flinkere til å huske på det:-)

Ha en fin uke!

Klem

Karl Halvorsen said...

Hei og god morgen Sylvia!

Som alltid noe å få servert her hos deg, for øye og hjertet (kropp og sjel). Flotte saker som jeg liker godt det, vet du. :)

Ellers så håper jeg at en bedre form banker på døra til deg, Sylvia. Kanskje den gjør det nå, sola hjelper på mye den. Tror jeg. Både den som varmer på himmelen og den inne i oss. Den du har så rikelig av.

Ønsker deg og alle dine en fin dag og ei fin uke - med mye sol, over alt!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne said...

Nydelege bilder frå heimen din!☺
Og heldig som har fått til oliventreet-mitt overlevde ikkje vinteren i fjor :(

Klem M♥

Jatte said...

Himmelen for en Interiørelsker som meg disse bildene♥
Den madonnaen var bare helt NYDELIG!!

God Mandag,
Klem Jatte♥

Fossestua said...

Kjempefine bilder av kjempefine ting ;)
Klem fra Lise

sologbolig said...

Så utrolig fint og koselig du har det. nyter å se på disse bildene. ha ein fin mandag. Klem

It's me said...

Owww your home look so nice !! alaways a pleasure to come here...lovely week love Ria....xxx...

Mira said...

Så flott du har det! oliventreet trives nok så godt hos deg p.g.a. godt stell og ikkje minst godt lys. Du har jo sola inn vinduene heile vinteren.

Ønsker deg ei fin uke! klem,

Besta said...

Så heldig du er som har sol:) Har ikke sett ei solstråle idag, bare grått og regn men jeg kan jo håpe at isen smelter bort snart.
ha en fin uke.
klem fra marilyn

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Ditt olivträd ser jättefriskt och fint ut fast det är mitt i vintern. Jag har tagit livet av 2 st, kanske jag krånglade och flyttade dom för mycket. Roligt med besök av barnen under helgen, då blir man glad.
Var rädd om dig
Kramar
AnnaMaria

livet på kvasseberget said...

Flotte bilder!
Klemmer!

tove said...

Hei hei
Så koselige bilder. Her kommer solen tilbake i løpet av uken. Du som jeg gleder meg til å se solen igjen. Heldig med dine oliventre du da. Mine har det ikke så bra om dagen. Snufs...de var jo så dyre. Tviler på at de lever til sommeren.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Monica said...

Beautiful!! :-)

Lavina said...

Satt bare å beundret speilet ditt, og englene. Nydelig.. Man får ta en dag av gangen så får man unna ting..

Var i dag å omsider fikk en teppebanker til støvsugeren, og nå var det en fryd å støvsuge uten og måtte slite livet av seg...

Kos deg med uken, og nyt sol når du har den. Hos meg regner det..

Nita said...

Så koselig du har det :o) fikk litt vårstemning nå ;o)
Og takk for lykkeønskninger og koselig kommentar!!
Det virker som det er like mye stas for besteforeldrene og ja, og jo flere jo bedre... hehe ;o)

Ha en strålende uke!!

klem

Anette (Hvit Romantikk) said...

God kveld Sylvia ! ♥

Det er bare så vakkert hos deg altså, og engler er jeg så glad i. ♥ Og madonna figurer likeså... :)

Jeg har aldri prøvd meg på oliventre, men har veldig lyst å prøve. Har nemlig dårlig med grønne fingre, men det er vel verdt et forsøk. ;)

Tusen takk for fine ord om Thea. ♥

God klem fra Anette ♥

Anne said...

Hei Sylvia!
Tusen takk for titten i stua di !
Du har det bare så utrolig koselig!!
Madonnafiguren din..sukk..så fin!
Er på jakt etter en selv ,men finner ikke..
Og alle de fine englene dine ..det er så deilig å være her på besøk hos deg!!!
Oliventreet får du også til..du er enorm på alt..
Takk for alltid så koselige hilsner,setter så stor pris på det!
Ang.osteknappen ,så får du kjøpt de i gullsmedforretninger.
Ønsker deg en god ny uke,og håper formen blir bedre!
God klem fra Anne

Li/Småtingene said...

Du har så rett: Mennesker er viktigere enn støv!

Superfine bilder du viser :-)

Nå er det historien om gutta som skal til Sydpolen på TV... Spennende ;-)

:-)

ENGLE HJØRNE said...

Hei på deg, så koselige bilder. Dere har virkelig et nydelig hjem. Tusen takk for alle hilsene som jeg får av deg, det setter jeg prispå.Jeg ønsker deg en fortsat god uke,klem fra Sissel.

Ruths datter said...

Tusen takk for den koselige titten i din stue. helt enig med deg. Mennesker er viktigere enn støv.
Klem

Anette Willemine said...

Oi, så flotte bilder fra stuen din. Du er så utrolig dyktig til å skape stemning hos deg! Nydelige farvesammensetninger og gjenstander. :)

Ønsker deg en god start på februar, Sylvia!

Klem,
Anette Willemine

Thelma Louise said...

helt utrolig at du får til oliventree ditt i en varm stue..mitt har stått på et kaldt soverom..og har takket og bukket for seg , og nå blitt utvist..-))

koselig bilder.:-)

lavendel mio said...

En fryd for øyet stuen din:)
Ha en fin dag, klem Hanne

Vita små hjärtan said...

Så fint!!!!!!
Ha en fin eftermiddag vännen.
Kram Agnetha

Anonymous said...

Takk for gratulasjonshilsen til min kjære på tanteunge Huldas blogg. Han feirer bursdagen med bløtkake på langt styremøte og øvelse i motettkoret som hører til gamle, vakre Trondenes kirke. Og jeg skrev 67 med krem oppå kaka (hi-hi).Du kan trykke på "onkel" på Huldas hilsen så får du se bilder av oss hvis du har lyst. Hilsen Toril A.

Smykkas said...

Utrolig hvor mye fint du har.

Litt støv gjør ingenting. Min mor sa ofte at det er forkjell på rent og skittent rot.

Klem

Ingunn said...

Du har SÅ mye fint, Sylvia !
Alltid kjekt å se innom bloggen din.
Og tusen takk for alltid fine ord!
Gjør ting i ditt eget tempo. Litt støv..hva er vel det ?

Klem fra Ingunn :)

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen Sylvia!
Håper du har fått en god start på dagen! Her er det grått, men ikke så kaldt (-2), så det er bedre enn -20! Men, vi venter jo på våren, og skulle gjerne hoppet litt frem i tid - fra inneliv til uteliv! Men man får det som det er og som det kommer, ikke sant! Og om ting tar tid så får det gjøre det!

Ha en fin dag, vennen!

klem Cathrine :-)

Fågel Blå said...

Underbart vackra bilder från dej!!!!!
Så fint!
ha en fin dsag!
Kram Kathrine

Bluggi buggi blogg said...

Ja det er sant at venner er viktiger enn støv. Vi har en tendens til å henge oss før mye opp i uvijtige ting og lar det viktige vente. Flotte bilder :)
Ha en fin uke
Trude :)

Mona/Villa Tverrteigen said...

NYdelig hos deg Sylvia.
Flotte detaljer:))

Heldig du var som fikk gave da:))

ha en fin dag.
Klem