Sunday, January 16, 2011

Et farge rikt bord..

jeg liker jo best duse farger, elsker hvit,grå,cream, ja lyse naturfarger, de gir meg ro, å alt blir så rent syntes jeg, sånn som på bilde over, ja blomstene går gjerne i denne tonen,
men....
av og til er det herlig med farge, det liver så opp, å green gate er så vakkert, minner meg om våren, så dette var lørdag frokosten vår, jeg laget en pai og salat..
green gate brikkene ble brukt som dekkbrikker,
salaten hadde farger som passet til.
sølvbestikket lagt på, bruker egentlig sølv hver dag, hva skal man ellers med det om man ikke kan bruke det til hverdag å fest.
et riktig fargekick av en frokost ble dette, å det smakte fortreffelig....
å blå primula må jeg jo ha, gir denne kurven til alle dere som titter innom,
i dag er det 3 varmegrader her, å det drypper fra taket, farlig glatt ute,
så pass dere på glatta om dere skal ut,
blir en rolig dag her, lager et stettfat, om det blir greit skal dere få se...
ønsker alle en hyggelig dag, å tusen takk til dere som legger igjen en hilsen. det varmer.
å tenk vi er allerede midt i januar...1,5 mnd til mars ,som er vår mnd uansett vær

54 comments:

Jatte said...

Så nydelig ut♥
NAM!

Kos dere masse denne søndagen,
vi er nærmere vår for hver dag som går, deilig tanke, selv om jeg elsker vinteren også♥

Klem Jatte♥

PS: Give away hos meg om du ikke allerede er med!

Thelma Louise said...

uff ja sylvia pass deg på glatta....i morgen blir det en smak av vår...plussgrader og sol...gleder meg...i dag er det bare grått hos oss..

koselig fargerikt bord...elsker salatbollen din.:-)

primula er jo bare vakre..nå på denne tiden.:-)

god søndag til deg

Klem..-)

Beth said...

Koselig dekket bord og litt farger kvikker bare opp!
Nydelige rosebrikker fra Green Gate som passer godt i "eventyrhuset"...

HildeP. said...

Hei på deg! Nydelig frokostbord! Greengate er lekkert, helt enig! : ) Her er det også et par plussgrader, og det regner og snøen smelter, herlig! Nå kan våren bare komme! Ha en flott søndag! : )

Klem Hilde

RoseSommer said...

Jeg sto med disse dekkebrikkene i hånden hos Lille Malinas i forrige uke. Hadde så lyst på dem, men la dem ned igjen. Prøver jo å være litt økonomisk med både penger og plass. Nå angrer jeg! Må nok innom den butikken igjen, ja, for dette bordet var nydelig. (Hermer uten blygsel!)

Tovepia said...

Jeg har samme duken, og jeg liker godt småblomstrede stoffer, det gir skikkelig vårfølelse!... lekkert i både mat og kopper her!
Nyt søndagen, klem fra meg;)

Havfruen said...

Green Gate har utrolig mye lekkert:) Et fantastisk nydelig frokostbord du dekket:) Både med tanke på maten og interiøret:) Der skulle jeg ha kosa meg godt:))
Samme føret her og jeg gruer for turen!!
Nyt søndagen, klem fra meg:)

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Koselig dekket frokostbord ♥ Ja, her er det også grått og trist, og regn… Begynner for alvor å bli glatt ute, huff, ikke noe kjekt – vi må ut på tur med lille Bamse 2-3 ganger om dagen – så her er det bare å ta på seg broddene :)) Har aldri laget pai før, så veldig godt ut! Du har vel ikke en oppskrift å dele med oss ;)

Ønsker deg en fortsatt fin søndag, stor klem fra Mette

Amy said...

Oi, så koselig, hadde kose meg ordentlig med en så fin pyntet frokost bord!!! Har fin tallerken selv som jeg arvet fra bestemor men bruker nesten aldri, kanskje jeg må gjør som deg og ta frem den fin pynt litt mer ofte og gjør ordentlig stas over måltider! Elsker green gate også men har så lite av det...må begynne å samle litt tro jeg ;-) Nydelig bestikk også vennen!!
Hva slags pai laget du og hva var opp i salaten? Du må legg ut oppskrifter, alltid på jakt etter mat inspirasjon vet du!!
En go'klem fra meg i skogen :-)

Sylke said...

Det er fint å kunne bytte litt mellom mer duse farger og knallfarger :) Du hadde rett, salaten passet til brikkene dine...!

Ha en fortsatt fin søndag! Klem

sologbolig said...

Åååå, for et nydelig frokostbord. Ja, visst var det vårlig. Så nydelig sølvbestikk du hadde.
Her renner vann i strie strømmer overalt og under er det is. Det raser i fjellsidene og veier er stengt, så her er det bare å holde seg inne og håpe at det ikkje komme noen fleire ras. Eg liker meg ikkje i det heile tatt i slikt vær. Ha ein fin kveld. Klem fra Sigfrid

It's me said...

Yes it is almost spring !! beautiful your table setting !! like your tulips and primula's ...loevly decorated.......lovely sunday darling.....love love Ria...

Marie said...

Så fint du har dukat, ser så mysigt ut!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Synnøve said...

Nydelige bilder.
Skjønner godt at dere koste dere med frokosten,med et så fint pyntet bord.
Så koselig at dere bruker sølvet deres hver dag.
Klem

Nina said...

Fin dukning! och sååå gott det ser ut ;O)
Kram på dig
Nina

Beate said...

Lækkert!!!
så masse fine ting du har dekket på med!!!

nyt kvelden

klem beate

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så vackert du har dukat, vilken härlig lunch du bjöd på. Vi har samma väder här, har tinat bort en hel del snö idag. Jag vet inte vad stettfat är så det ska bli jättespännande och se.
Kramar
AnnaMaria

Hanna said...

Så fint du har det.
Ha en fin söndags kväll.
kram
Hanna

Anette Willemine said...

Vakkert dekket bord, Sylvia!!! Her så det veldig koselig ut å sitte! Du er så god på å skape fin stemning!

Ha en fiiin kveld!

Klem,
AW

Datt said...

Så koselig oppdakking! Og NAM til pai!!

Hverdagsmamma´n Anita said...

Hei kjære du!

Så koselig bord du har dekket! Plass til en mere? :)hihi.

Green Gate er bare så herlig! Jeg har også bestilt denne pai-formen fra en dansk butikk nå. Gleder meg helt vilt til den kommmer! Og paien din så nydelig ut :)

Glatt og regn her hos oss også! Vet ikke om jeg våger meg ut i morgen :)

Ha en fin,ny uke Sylvia
Klem Anita

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Ja..en må ha litt farvesplæsh nå..skal en holde ut:)Mars er min måned...bursdag:)
kos dere..
klemklem

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

nydelig pådekt bord! koselig med litt farger!! koselig hos deg!!

Stooor klem til deg!

LYKKELIG SOM LITEN said...

Hei hei Mamma ♥
Det så jo kjempe koselig ut på kjøkkenet med de green gate brikkene :) Og frokosten der er nok noe som jeg hadde likt ;) Hint, hint :)

Er jo kjempe gøy å strikke da, og blir morro å finne dilldall i morra :)

Ha en flott kveld:)
Sees i morra .
Klem Tina ♥

Karl Halvorsen said...

Vakkert som alltid Sylvia!

Jeg kan bare underskrive på det med "glatta", forsøkte meg på en liten runde jeg i ettermiddag da dagens visitt var ferdig. Den turen ble ikke veldig lang, kan en si. Men jeg hadde med meg alle kroppsdeler hjem i den orden de var i da jeg gikk ut. :) Helt sikkert for at turen ble så kort.

Da går vi på ei ny uke Sylvia, med nye utfordringer og godt mot og humør. Ei fin uke til deg og alle dine!

Sjabbig men chic said...

Jättefint Sylvia! Greengate har så mycket fint och man blir så sugen på allt. Och ja, tänk... nu är det faktiskt inte så långt kvar till mars och lite vårvintersol!

Stora kramen
Lisa

Seascape said...

Å for et nydelig pyntet bord, jeg kan tenke meg at det smakte ekstra godt i en slik omgivelse. Green Gate er utrolig fint. Her er snø og is borte, det var en periode jeg ikke fikk kommet meg på tur med hundene på grunn av is.
Ha en riktig fin uke. Klem

Mina Vita Ting said...

så fint det är med vita tulpaner, och vad fint du har dukat
Kram Jeanette

Tino said...

Skjønne tulipaner i vakker vase! Koselig bord du har dekket, og sammen med primulaen blir det vårlig og fint.

Ønsker deg en fin dag videre,
Klem T

Hespe said...

Ja ikke sant - av og til er det godt å spe på med noen fargeklatter!!! Nydelig pyntet bord hos deg Sylvia - kan tenke meg dere kosa dere lenge rundt bordet :o)

I dag har vi hatt en fin vinterdag her i Oslo, sol og ikke veldig kaldt. Føler litt med dere som har har skikkelig 'hålke' - pass endelig på når dere går utenfor døren, så det ikke ender med benbrudd!

Ønsker deg en fin uke!

Klem fra Hildegunn

Inspiration i vitt said...

hos dig skulle man bo. Du är så duktig att skapa härlig harmoni omkring dig Silvia, ååå vad din familj kan vara glada över din kreativitet. Kram på dig/Ingela.

Lillelaila said...

Så nydelig med farger!
Og greengate er jo bare vakkert da!
Ha en fin uke Sylvia!
klem Laila

Villa Klaraberg said...

Så koselig pyntet bord, Sylvia! Vakre bilder lengre ned her også..av snøen som kom tilbake og så mange vakre mugger du har, flott mønster og farge!! Ønsker deg en flott uke, klem fra Jorunn

Trivselkroppen said...

ja nå må du love å gå forsiktig ute sylvia.:-) fort gjort..på den glatta.:-) ha en fin dag..i solen.:-)

Turid said...

Takk for dine gode ord, det er godt med litt trøst!
Nydelig frokostbord! Tenk pai og salat til frokost, det smakte nok;)

Klem fra Turid.

ralfefarfars paradis said...

Nydelig bord- du vet å gjøre det vakkert rundt deg;) Og maten så bare helt herlig ut- jeg skal lage salat og empanadas med kyllingkjøttdeig og spinat i til middag her-jeg har blitt veldig glad i spinat faktisk;) håper du har en fin dag!!

Tonje said...

WOW for ein laurdagsfrokost! Såg skikkelig godt ut. Skikkelig koselig å sette seg ved ei så flott pynta bord til frokost :)

Emmas utsikt said...

Å nå blei jeg sulten! Vakkert dekket bord må jeg si.

klem
Emma

Trivselkroppen said...

Takk for tips sylvia.:-) kjøpt sukrin som sukkererstatning. Og de nøttene hørtes supre ut..-) sikkelig uggen form...og nå syntes jeg det har vart lenge.:-( spiser jo ikke sååå anderledes..og ja, jeg får i meg nok mat..sulter på ingen måte...

klem

Uttan said...

Å att få sätta sig vid ett vackert dukat bord som Ditt.Härligt!
Så gulliga tallrikar.
Ja vi använder silverbestick även här till vardags men jag såg i dag att De behöver putsas lite, får göra det i morgon.

Ha det Gott!
Kram!

Bestemor Drillo said...

For et vakkert bord ! Herlig!
Klem fra bestemor!

Änglarnas hus said...

Hallojsan!!

Men så vackert och vårfint det blev med blommiga underlägg och servetter..Det är underbart med den vita inredningen då man kan lägga in färger och mönster i detaljerna!!

Ha en fin tisdagskväll!! Kramis Sanne!!

Vintage House said...

Vad fint du har dukat och gott ser det ut...
ha nu en härlig kväll
kram
sandra

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Åh, Där skulle jag vilja slå mig ner o äta...
Det ser både gott o vackert ut....

Må så gott!
Kram Therese

Bluggi buggi blogg said...

Fint med farger. Gir inspirasjon. Frokosten så fortreffelig ut :)
Ha en fin dag
Trude :)

Bare Mio said...

For et nydelig dekket bord.
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem fra Mio

Blått til lyst said...

Visst er det koselig med farger!
Bordet ditt ble nydelig, og du, så fantastisk å diske opp med pai til frokost. Nå håper jeg dere spiser dansk frokost, litt lunsj altså, ellers må du være litt av en morgenfugl som steller til slikt *s*
Håper du har holdt deg på beina. Ser i Agderposten at det har vært skumle tilstander i Arendal. Her er det litt glatt, men mest snøføre.

En riktig god dag til deg - klem fra Liv

Susanne said...

Herlig Sylvia:) Hadde ikke gjort meg noe å servert mat på et så nydelig dekket bord! Rett og slett lekkert!
KLemmer

bodil said...

Hei.Så koselig du har pyntet på bordet.Nydelig.Så flink du er.Nydelig blomst.Nydelig farge.Mildvær kommet til Nordvestlandet å.Ja nå går det mot vår.Deilig.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

LYKKELIG SOM LITEN said...

Ja nå er vi gode og mette mamma :) Suppa var kjempe god i dag også :)

Ha en nydelig kveld:)
Klem Tina ♥

Fiolkransen said...

Så flott bord du har dekt, skjønne detaljer!

Så morro at Tina pakka inn gavene hos deg, skjønne ting jeg fikk, ble så glad for de:)

Ønsker deg en flott onsdagskveld, her er det også veldig glatt, så en får bare ta det med ro når en skal ut å gå:)
klem fra Thea

Cathrines Kreative Hjørne said...

Oj, så pent med blomstrende farger hos deg, og den paien så veeeeldig godt ut! Det er deilig med alt som minner om vår nå, ja, og takk for at du minnet om at det er under 1,5 måned til mars! YES! Her er det - 12 i dag, så ikke mye som minner om vår! Ha en fin dag der sør!

Klem Cathrine :-)

pysseltanten said...

Så fint fatet är!...O dukningen.....minner om våren som komma skall...LÄÄÄNGTAR...:))
Kraamizar Git

Karl Halvorsen said...

Måtte bare innom deg for å høre hvordan det sto til jeg, Sylvia. Har det blitt noe mer futt i deg og er arma blitt bedre? Hvis ikke, krysser vi fingrene for snarlig bedring.

Håper dagene fremover blir gode og at denne uka er vendepunktet for ei fin, inspirerende og positiv tid fremover. I uoverskuelig fremtid.

Det kunne kanskje hende det kunne være til hjelp om du slo deg sammen med Lavina, Gro linda og meg? Vi har noe på gang vi, som du vel vet. Vi har plass til mange flere vi, trenger det også - til hjelp for egen motivasjon og inspirasjon, i mellom.

God natt, god uke og god helse, Sylvia. Med en stor og helsebringende klem til deg også, fra 'n Karl!