Thursday, January 20, 2011

Et selvlaget stettfat..

jeg har laget mitt første fat på stett, jeg har lenge ønsket meg et fat med høy stett, så etter å ha letet litt i skap å kott fant jeg en lysestake i smijern, å et brunt gammelt glass fat, har fler av dem, første gang jeg så dette var hos Hanna, med bloggen Sjarmerende Gjenbruk.

her ser dere delene, jeg har malt de med pure color, ville gjerne ha det matte preget, malte med heft grunn først å så 3 lag med pure color,kan jo absolutt bruke spray maling å,
delene ble limt sammen med aralditt lim,et 2 komponent lim som tåler det meste etter herding.

ble veldig fornøyd med resultatet.
pyntet å dandert ble jeg riktigså fornøyd.
dette fatet er finest fra undersiden, så derfor denne lange foten,
planten er kunstig, det skal nok komme en ekte eføy i den snart.
på toppen noen gamle salmebøker å min skjønne engel, veldig enkelt å lett gjort, å så får man et lekkert resultat. deilig å føle seg kreativ, har å sett flotte etasje fat laget på denne måten, bare med lysestaker eller kopper limt mellom tallerkner, så finn frem staker å fat å sett i gang om dere vil ha et stett fat... å se innom Hanna. hun har så utrolig mange flotte ideer..
snart helg igjen.syntes stadig jeg skriver det, snart helg, denne tiden går så fort, hvor blir dagene å livet av, kan høres ut som en klisje,
men det er så viktig å ta vare på hver en dag,
gjør noe du har lyst til,
å nyt hverdagene å ta vare på de du er glad i, smil til fremmede å du får mange herlige smil igjen, det er så herlig med en positiv glad følelse inne i seg,
å ansvaret for det har du mye selv..
så nyt dagen.
nå skal jeg besøke dere å glede mitt hjerte, ja det gir en stor glede å se hva alle dere andre i bloggland legger ut,
det er så mye fint..



56 comments:

RoseSommer said...

Dette er virkelig fint! Må nok begynne å titte litt rundt meg etter mulige fat-objekter! Som du sier; det er jo en så fin følelse å være kreativ!
Ha en fin dag i sola! (Nå varmer den litt :-)

Sanna said...

Wow, Sylvia.
Du er kreativ og flink.
Det ble kjempestilig. Og så flott du har pyntet. Kooooselig!!

Prinsesse Elin said...

guuud så stilig! Det der var knall altså. :D

Frøydis said...

Så flink du er! Kreativ som få er du!! :-))
Sitter her og er så spent..tenker jo på minsten hele tida..jeg burde vel heller komme meg i dusjen og til byen i dette fine været...

Ha en flott dag og klem fra meg...som sikkert kommer til å blogge senere idag ;-)

Lillelaila said...

Har sett mange varianter av hjemmelaget stettfat, men dette var noe for seg selv altså!!
Helt supert Sylvia!
Nydelig dekorert også..
klem fra Laila

Besta said...

Så fint det ble:) Og nydelig dekorert. Skal se om jeg blir litt inspirert til å gjøre noe idag, har vært veldig treg i det siste:(
Ha en nydelig dag.
klem fra marilyn

Rachel said...

Å det blei helt nydelig! Du er så flink. Ha en fin dag vennen! Klem

sigrid said...

Så flink du er!
Rett og slett flott gjenbruk :-)

Her vart det kald og snø igjen, men vi er berre i januar-så må vel rekne med litt vinter ei sund til..

Ha fin dag!

Fågel Blå said...

Åhh så duktig du är vilket fint fat du gjort!!!!!
Tack för alla superhgulloiga koimmentarer!
Blir så mglad!
ha en fin dag!
Klem Kathrine

♥ Carpe Diem ♥ said...

Ja så enkelt kan det gjøres.
Flott resultat ble det også.
Flink du er :)
Ønsker deg en fin dag.

Manne's hverdag said...

NYDELIG STETTEFAT DU HAR LAGET!!!

Takk for flott inspirasjon - må nok titte litt i skapene for å se om det er noe som egner seg jeg nå.

Ha en strålende dag!!!

Hilsen
Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Nu fattar jag ju..hihi. Vilket fint fat du gjort, så vackert med den höga foten. Och fatat var fint även på undersidan. Det gjorde du bra, blev supersnyggt!
Ha en fin torsdag och helg vännen
Kramar
AnnaMaria

Hverdagsmamma´n Anita said...

Kjempefint Sylvia! Også så deilig å være kreativ ja :)

Jeg også synes at dagene går så fort. Plutselig er det helg igjen, og jeg føler at dagene bare har gått meg forbi uten at jeg har fått gjort noe...

Ønsker deg en fin dag kjære Sylvia, og en riktig god helg til deg og dine!
Klem Anita

Havfruen said...

Jøss....det ble jo virkelig flott!! Dette var til inspirasjon Sylvia:) Nå må jeg dykke inn i skap jeg også, hehe:)
Ha en fin torsdag, klem fra meg:)

My home is my Castle - by Kari said...

Noe så nydelig.....
var så flott når den var så høy..

Her skinner solen, herlig :))
Ha en fin dag vennen..

Klem,Kari

Miss Mette said...

Wow... denne ble kjempefin!!! virkelig flott og så kreativ og flink du er :) Ja, enig med deg, dagene går utrolig fort - nesten som hvor eldre man blir til fortere går det! Jeg prøver å ta vare på de små øyeblikkene ♥ Tror det går ennå fortere når man sier: gleder meg sån til våren, til sommeren og julen, ferien og diverse. Tror også det er viktig å stoppe opp å glede seg over de små tingene i hverdagen... ellers er det plutselig gått et år og man skjønner ikke hvordan det gikk så fort! Ønsker deg i alle fall en strålende dag ♥ Klem fra Mette

Sjarmerende-GJENBRUK said...

...det var et staselig og flott fat!
Har hatt problemer med å besøke deg tidligere med min gamle pc...i dag gikk det bra :)
(ny og frisk pc hjelper)
Ha en flott dag i dag!
KLEM fra Hanna

Beth said...

Dette ble jo bare såå lekkert da?
Så kreativ du er?
Passet utrolig flott inn hos deg...

It's me said...

What a beautiful decorating !!......lovely i like it veryy much......lovely day....love Ria...

Har en drøm... said...

Hei hei Sylvia;)
Så flott den ble!
Kjempefin, og jepp, den var lekker under ♥ Du er så flink og stæsje;)

Ha en fin dag...

Klem Line

pysseltanten said...

Hihi...såg att jag kommenterade på "fel" inlägg...:)) Men men...shit happens...;)) Fatet är iaf jättefint!
Kraamizar Git

Ingunn said...

Oi !
Dette er vel det lekreste...
Tenk at det går an å lage noe så fint av ting man gar i kott og skap.
Vi holder på å pusse opp soverommet vårt.
Tenk så gøy om jeg kunne lage noe lignende !
Takk for inspirasjon til å være kreativ.Du er jo så flink til å dandere også...
Nå raser det rundt i hodet mitt hvor vi har gjort av ditt og datt !
Ha en fin dag , Sylvia.

Klem fra Ingunn :)

Barbros lille atelier said...

Så lekkert det ble! Utrolig fint med den lange stetten!

Fiolkransen said...

Så flott det ble! Veldig fint når det er litt høyt synes jeg.

pleier også å titte innom hannas blogg innimellom, hun har så mye kreative ting hun finner på!

Klem fra thea

Linda said...

så flink du er. Dette ble skikkelig lekkert:) fatet var kjempefint under så skjønner godt at du vil ha det i høyden så du ser undersiden:)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Virkelig flott Sylvia..En kreativ dame er du!Lekkert dandert også..
Ønsker deg en fin helg:))

Romantikk-takk. said...

Nydelig Sylvia,kreativ du er da.
Kjempefint pyntet,stilig med den lange stetten.
Ha en fin dag.
Klem.

Bekka said...

Så kreativt, Sylvia! Dette ble rålekkert! Kjempestilig med lang stett og det ser jo ut som det er butikkjøpt og nytt, helt nydelig :)
Takk for godt tips!
Klem fra Bekka

Smykkas said...

Så flink du er. Virkelig flott fat.

Jeg skulle innom deg tidligere, men fikk problemer med pc-en. Kom rett og slett ikke inn.

Takk for tipset om å lage smykkemodellen i hvitt. Det er slett ikke kjedelig. Tenk så lekkert til en fin topp eller fin kjole når våren og sommeren er her.

Klem

sologbolig said...

Åååå, dette blei jo kjempestilig. Smart.
Ja, ukene fyker av sted og i morra er det helg igjen. ha ein fin kveld.

Synnøve said...

Kjempelekkert fat.
Du er så kreativ og flink til og dandere.
Klem

Uttan said...

Men så fint :) Fatet blev verkligen jätte fint. Det ser väldigt högt ut.

Passar bra vid Din spegel bredvid de fina Madonnorna.

Önskar Dej en God Kväll och En Fin Fredag!
Kram!

Sylke said...

Så kreativt, det ble et kjempefint fat!

Klem

LYKKELIG SOM LITEN said...

Det ble så flott det fatet mamma :)
Kjempe flink har du vært :)

Ja, det er nydelige farger, og deilig vær ute nå om dagen :)

Kanskje vi sees i morra :)

Glad i deg ♥
Klem Tina

Sjabbig men chic said...

Det blev riktigt, riktigt bra Sylvia! Duktig tjej! Tänk vad mycket man kan fixa till med lite fantasi.

Kramis Lisa

Blått til lyst said...

Hei Sylvia!
Fatet ble både elegant og romantisk - og dét er ikke dårlig i ett og sammefat!
Du hadde jammen funnet et fat og en fot som passet veldig godt sammen. Nydelig tilpasset i overgangen!
Lekkert pyntet var det også.
Visst går dagene, men de kommer også. En etter en, blanke og flotte - klare til bruk. De kommer med sol og måneskinn, regn, snø, mildvær og nye spirer. Du er god til å nyte dem, se lys på mørke dager - kos deg videre *s*
Klem fra Liv

Lappeline ♥ said...

Kjempe flott.....
ønsker deg en fin kveld

Karl Halvorsen said...

Her fortsetter kreativiteten og tips om gjenbruk i beste Sylviastil.
De godeste min, dette ble stilig!

Ellers var det også fine ord med mål og mening å finne i dag også, Sylvia. Akkurat det liker jeg godt og gjør interiørbloggen din så spennende at jeg omtrent daglig og flere ganger for dagen er innom for "å sjekke deg opp". Bloggen altså, så ikke misforstå. :)

Ikke misforstå når jeg forteller deg at Lavina og jeg har noe på gang heller. Det er vel på en måte avstandsforelskelse på et plan en ikke regner med å bli forelsket i. Nemlig Motivasjonsforelskelse. :)

Vi trenge å ha flere med oss til gjensidig motivasjon og støtte for hverandre. Det er mulig du har fått med deg noe av det som har skjedd, men har du ikke det går andre etappe på søndag. Noe du kan lese mer om hos oss begge.

Det går jo ut på at vi skal motivere hverandre, nå på området frisk luft og nye krefter i forbindelse med tilskudd til kroppens beste. Enkelt sagt på en komplisert måte. Helst litt mer enn vi ellers ville ha gjort, ikke for meg eller Lavinas skyld, men for vår egen helse og velvære.

Du er jo så sporty og sprek at jeg er spent på om vi får med oss sørlig deler av landet. Representert med trofaste deg. Vet du om flere blir vi hoppende glad for de også.

Det fine med dette er jo at vi som bloggere kan "gå tur sammen", uansett hvor vi befinner oss. Øse inn ny energi, støtte hverandre og også få nye impulser til å dele med hverandre. Om du bestemmer deg, legger du opp løpet slik det passer for deg, selvfølgelig.

Jeg skal forsøke så godt jeg kan å gå foran med et godt eksempel. Og etter hvert skal du se at dette er et ledd i et enda mer spennende forsøk med blogg. Dette er nye tanker som jeg føler skal bli en suksess.

Høres det spennende ut? Si fra da, så kommer også du med i løpet fra starten av.

God natt og fine dager frem til søndag. Ja i uka som kommer også, selvfølgelig. Uansett! God helg!

Balke gård said...

Good morning, Arendal:-)

Takk for så forståelsesfull hilsen, godt med støtte. Skjønner dere har godt gjennom mye selv, og som en venninne sa, det burde være mere relasjonskunnskap og innlevelsesteori i legestudie:-) Men det gjelder jo noen,da..Kjedelig å møte på de uten.

Så utrolig flott stettfatet ble, kjempeflnk er du! Jeg brukte ikke nok lim, så mitt falt fra hverandre, kakene trillet opp i kaffen og selskapet ble ødelagt:-) Men vi fikk oss en god latter:-)

Ønsker deg og dine en riktig god helg, kloke ord her inne hos deg som alltid. Klem, Marianne

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Kjempeflott stettfat..ja det er så gøy og sette sammen noe selv..og så blir det så pent:):)
Og ikke minst så koster det ingen ting:)
ha en forykende go helg der nede:)
klemklem

Tino said...

Herlighet så flott det ble! Har jo sett slike hjemmelagede fat i sjarmerende gjenbruk-boken, men glemt det helt bort. Nå skal jeg holde utkikk etter noe lignende på bruktbutikken, fikk lyst til å lage et selv.
Ønsker deg en fin helg!
Klem T

Hanna said...

Så mycket fint. Jag gillar också det vita fatet och den fina blommiga duken.

ha en fin fredagskväll.
kram
hanna

Hulda said...

Virkelig et vakkert stettfat du har satt sammen. En fin helhet i det, stett og skål passet godt i lag. :)

Landlige Hjem said...

Hei du godeste, dette var urlekkert!! Du kan virkelig det å gjøre det fint rundt deg!! ,)) Så lekkert du har pyntet ;)
Nå fikk jeg blod på tann her, kjøpte jo 2 fat på loppis for en goood stund siden... Takk for din herlige inspirasjon! ;)
Viktige og skjønne ord du tar opp nederst i innlegget ditt! ,)
Takk for dine søte ord hos meg, de ble jeg så glad for!! ;)
Ønsker deg en fabelaktig helg, ta for deg og nyt den!! ,)
Varme klemmer fra meg,
Anki

Ellinor Forsblom said...

Läckert......Verkligen Inspirerande Fat du gjort.
Tack för dina Gulliga Kommentarer i mina Bloggar de Värmer

Ha en Skön Helg
Många Kramar/Ellinors Hus

bodil said...

Hei.Så flink du er.Den ble kjempe fin.Nydelig å ha på bordet.Enig ta godt vare på dagen i dag hvet ikke hva morgendagen bringer.Vær snille med verandre den korte tiden vi er på dene jord som min mamma sa.
Selv den hardeste vinter bærer en gryende vår i sitt hjerte.
~ Gibran ~

Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Huset vid ån said...

Alltid lika vackert hos dig vännen!

Trevlig helg!
Kraam Therese

Villa Klaraberg said...

Oj, oj så flott stettfatet ble når du fikk limt det på lysestaken!! Er lysestaken fra Black Design..vi har sånne på jobben min. Det var smart å sette fatet høyt opp så man ser de fine detaljene på undersiden. Det var veldig pent pyntet også, nydelig med Madonnastatuen med rosenkransen ved siden av. Du har "svart belte" i å gjøre det koselig rundt deg, Sylvia!! Ønsker deg en flott helg, klem fra Jorunn

Nanni said...

Å Sylvia, du er så god og positiv at jeg bare smelter... vakkert det du har laget også, selvgjort er absolutt velgjort! Både du og bloggen inspirerer, takk for at du er her!
Nanniklem fra meg og en liten suss fra Bobbyvalp <3

Nostalgia said...

Så lekkert det ble !
Ønsker deg en fortsatt fin helg !

Klem, Nostalgia

LYKKELIG SOM LITEN said...

Hei på deg mamma :)
Ja de pitabrødene ble kjempe gode :) Dere burde prøve det en gang;)

Kose dere masse i helgen :)
Klem Tina

Evelyn said...

Hei :)

Oii så kreativ du er.. dette var jo kjempe lekkert :):)

Ha en fin søndag :)

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Kjære Sylvia. En stor og varm klem til deg!!!

Marie - Sofias syster! said...

Oj så jättefint det blev! Verkligen en bra idé, tack för tipset.
Kram/Marie

Pia said...

En fantastisk idé och så fint du gjort den!!!!!!
Måste pröva själv!

Ha en fin vecka!!!!

Klem fra Pia!

Susanne said...

Nydelig!!!! Du er så flink! Takk for all inspirasjon! Klemmer