Friday, January 28, 2011

Januar`s siste helg

ojojoj....så mange som vil delta på min utlodning, så gøy, å flere er det plass til, trekkes jo 6 februar..jeg har kjøpt endel perleblomster, de gir meg gode minner,min farmor hadde mange rundt huset sitt, de bodde i et bitte lite dukkehus, å om våren var det så nydelig når perleblomster dekker hele muren rundt huset.
jeg har tatt løkene ut av pottene ,å tatt så mange jeg fikk plass til i min herlige terrin.
så nå pryder det vår vinduskarm, har en bred pga tømmer hus på denne delen av stua,
terrinen ble kjøpt i en bruktbutikk for noen år siden, fikk den for en billig penge, jeg så ikke hvor den kom fra før jeg kom hjem.
å under er dette stempel fra Villeroy &Boch i grønt. å den er nummerert med 42 på alle sine 3 deler, ja det er et stort fat til den å som den skal stå på, å et nydelig lokk med pynt..
bruker den ofte til blomster, syntes det ble nesten som et bed når den fylles.
ellers har vi igjen fått kalde januar dager i Arendal, se så gnistrende vakkert, ser du månen?
vakkert ute nå, vi lengter til vår, men ta vare på hver en dag, jeg ønsker ikke tiden avgårde, syntes det går så fort, nyt dagen,våren kommer, å plutselig er det sommer...
ja vi er alt i siste helg i januar..hvor fort gikk ikke det ?
ønsker dere alle en fin dag vidre, å om dere ikke er med på min trekning så heng deg på innlegget under..

32 comments:

salige lavendel said...

Så skjønn terrin, kjempeflott å bruke til blomster! Ja, januar har gått noe helt vanvittig fort for meg også, synes tiden går skummelt fort noen ganger...

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen i Arendal!
Nå fikk jeg lyst til å kjøpe løker og plante! Terrinen din er kjempefin, og det kommer til å bli såååå vakkert når de blomstrer! Ja, tenk at det er siste helg i januar - det er deilig at det går mot vår nå, men det gjelder å ta vare på dagen i dag også! Vakkert ute nå da!

Ha en fin helg!

Klem Cathrine :-)

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Åhhh, Vad läckert med alla pärlhyacinter planterade i soppterrinen.....

Ha en riktigt trevlig helg!
Kraaam Therese

Frøydis said...

God morgen :-))
har du tatt det bilde idag? Nydelig! Bare så synd at det er så kaldt!!! Gleder meg til litt lengre ut på dagen, da kommer sola inn i stua..deilig og varmt :-))

Ha en flott dag videre og klem fra meg

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det blir så fint när man har så många lökar och fyller en hel terrin, underbart! Tänk så fint när alla dom blommar. Idag har vi kallt, men dimman rullar in så det kommer nog bli mildare.
Ha en bra helg vännen
Kramar
AnnaMaria

Jatte said...

Hei hei,
Så koselig med perleblomster♥
Kjempekoselig med dem oppi den terrinen :o)

Ønsker deg en fiiin helg,
Klem Jatte♥

Uttan said...

Så fint Du har planterat i Din vackra terrin.

Ja snart är det Vår :)

Trevlig Helg!
Kramar!

Anno1925 said...

Så heldig du er som fant en så nydelig terrin! Den var virkelig fin!

Herlig med dype vinduskarmer, ikke sant!? Vi har også tømmervegger og dype karmer - digger det!

Hverdagsmamma´n Anita said...

Perleblomster er nydelige :) Og det passet så godt i terrinen din ja :)

Ja, vinteren er her ennå selv om alle roper etter våren:)
Jeg gleder meg til påske jeg! Har begynt å tenke på å lage påskeegg så snart de kommer ut i butikken :) Og gleder meg mye til å sette fram påske-pynten, hihi :)

Du får ha en fin dag Sylvia :)
Mange klemmer fra Anita

Alven said...

Hei :-)

Kjempefin terrin :-) Og nydelig med perleblomster i :) Ønsker deg en flott siste helg i januar :-)


Klemmer ifra meg

Anne said...

Perleblomster er virkelig gode barndomsminner for meg og!
Terrinen din var jo bare så fin og med tett i tett med perleblomster ble det jo bare lekkert!!
Ønsker deg en fortsatt fin dag og god helg!
Håper kulden gir seg og vi går varmere tider i møte..

RoseSommer said...

Vil bare ønske deg god helg! Endelig varmer solen, selv om det er fryktelig glatt og kaldt rundt oss. Nå ser vi en ende på det. Snart vår!

Havfruen said...

Nydelig terrin med perleblomster:))
Jeg ser månen og det ser kaldt ut:) Hos meg er det stiv kuling, havet ruller utenfor og det regner...med andre ord: nitrist vær..
Men snart sier vi februar, det skal bli godt:)
Nyt helga Sylvia, klem fra meg:)

Romantikk-takk. said...

Perleblomster er søte,har ikke fått somla meg til å kjøpe enda jeg. Nydelig terrin. Her er det mildt +6 men det er meldt storm til kvelden,usj. Formen min er bra,vi går laaange turer flere ganger i uka og det hjelper.
Ønsker deg en herlig helg. :))
Klem fra Mette.

Mariann Louise said...

Ja, flott måte å ha løkene på:)
Blomster Finn er jo også så flink til å gi gode ideer, synes det er artig å se på hva han finner på, og dette kommer til å bli så fint når det blomstrer!

Og herlig at den lange januar nærmer seg slutten, synes det lysner når herr januar takker for seg!

Ha en flott helg, klem fra Mariann;)

Lavina said...

Hvor flott den terrinen er, og sette perleblomster i den er jo en fin ide som du bringer videre! Våren venter vi alle på, men her nord kommer den litt senere.
Arendal er en vakker by, og jeg har ikke vært der på minst 45 år... Nydelig det nederste bildet og månen så jeg helt klart!

Synes det er deilig og være ute når det er kaldt, men her nord er det stiv kuling akkurat nå..

God helg til deg!

Änglarnas hus said...

Hallojsan!!

Här var det pyntat och fixat i vårens tecken! Såå fint med blommor i en terrin!

Hoppas att du får en riktigt avkopplande och rolig helg!!

Kram Sanne!!

Bente said...

Kloke ord fra deg idag Sylvia. Ta vare på tiden og nyt den. Dagene går så alt for fort.
God helg til deg.

Bente

sologbolig said...

Perleblomster er så fine og gir fine vårfornemmelser ...... synd det er så kaldt ute. Her er heile hagen dekka med is, lurer på åssen det vil med plantene. Ha ei fin helg. Klem

Tino said...

Så skjønn terrin, det gjorde seg med perleblomstene oppi. Jeg fikk også endelig kjøpt perleblomster i dag, de hadde på Rema av alle ting.
Deilig at det nærmer seg vår!

Ønsker deg en flott helg, kos deg masse.
Klem T

It's me said...

Beautiful spring flowers....!! lovely weekend darling....love love Ria......xxx

Blått til lyst said...

Det var en nydelig terrin!
Når alle perleblomstene springer ut, tenker jeg du har helt rett - det kommer til å minne om vårens perleblomstring.
Det hørtes koselig ut med en kant av perleblomster rundt det lille huset *S*
Ja, tenk at det allerede er siste helgen i januar - og vi som fortsatt har noen bokser medjulekaker - "ler" - det blir nok fuglemat snart.
En riktig god helg til deg - klem fra Liv

Myrullpiken said...

Her var det utrolig myr flott:) Kjempe koselig blogg du har, og så fint du har det hjemme hos deg:) Legger meg til som følger hos deg, og gleder meg til å følge deg videre:) Klemmer fra Myrullpiken<3

Simones Country Home said...

Hei på deg søte du. ;o)

Knallfin den treeinen da, å vaffal med de blomstene oppi. ;o)

Ha en super helg.

Klem Simone ;o)

Linda said...

Kjempefin den terrinen, det gjorde seg godt med perleblomster oppi!
Ha en riktig fin helg:)

Nostalgia said...

Denne måneden har gått som en vind ! Trenger litt vårlige ting inn med denne vinteren som ikke slipper taket. flott med perleblomster i terrinen :-)

ønsker deg en fin helg !
Klem, Nostalgia

Ruths datter said...

Så flott terrin Sylvia og så masse perleblomster du har plantet i den. Kommer til å bli fint til blomstringen. Ønsker deg og dine en fin helg.
Klems

Fiolkransen said...

perleblomster gir meg så god vårføelse, synes de er så vakre.

Terrinen du har var vakker, og
ekstra morsomt når den er merket!

Ønsker deg en god helg, Sylvia og
tusen takk for alle hyggelige kommentarer du legger igjen hos meg:)

Klem fra Thea

Hyacinth Bucket said...

Ja terriner er veldig dekorative til blomster, har selv nogen stykker..:-)
Og perlehyacinther som vi kalder dem her i danmark er så smukke foråsblomster.
Plejer også at købe dem så snart de kommer i butikken..:-)
Kan se at dere har samme vær som os..vi er igen kommet ind i en frostperiode.

Ha en dejlig weekend fra Lisbeth

ENGLE HJØRNE said...

God fredags kveld. Så koselige bilder,ja perle blomst er gammeldags og koselig,klem fra Sissel.

livet på kvasseberget said...

koselige bilder sylvia!
ja er veldig enig i at tiden flyr avgårde,tenk er ikke lenge til du blir bestemor igjen, det blir koselig!

ønsker deg og dine en nydelig helg!

klemmer fra kvasseberget:)

lavendel mio said...

Nydelig terrin, og så vakkert med perleblomst!
Ha en fin lørdag, klem Hanne