Saturday, January 29, 2011

Må vise dere strikke teppe til min venninne

I går hadde jeg en veldig god venninne på besøk, å hun hadde med seg et strikke teppe hun hadde strikket og gjerne ville vise til meg, ja jeg måtte jo vise det til dere,
se så vakkert, det består av 48 like strikke lapper som er sydd sammen i et spesielt mønster.
en stor jobb, det er etterpå tovet, ble så lekkert dette syntes jeg, så jeg måtte prøve det i vår sofa å. syntes det passet her å, så kanskje jeg må prøve å strikke et sånt.
vi hadde det så hyggelig, kjent hverandre i 23 år nå, gode venner får man aldri nok av, vi snakker om alt, gleder meg til å se henne igjen.
kanskje flere som fikk lyst å strikke teppe?
da vil jeg ønske dere alle en riktig god helg, her er varmegrader i dag,å sol, nydelig ute.
ha det så lenge, å ikke glem å melde deg på give away 2 innlegg under her om du ikke alt har gjort det..

38 comments:

Frøydis said...

Heisann :-))
Det var et lekkert teppe! Hadde passet godt inn her også :-))

Må bare si tusen takk for alle fine ord om "boka" mi..det gjør at jeg får lyst å fortsette! Skal nok skrive det på et innlegg også, idag kom jeg på det akkurat i det jeg la det ut...Kan trøste deg med at neste mord blir ikke like godt beskrevet, hehe

Ha en flott lørdag, vi skal ut å spise i dag :-))

Klem fra meg

lavendel mio said...

Å for et nydelig teppe!!! For ei snill vennine du har som har strikket dette, jammen litt av en jobb kan jeg tenke meg. Ja, nå har du noe å varme deg på, ser ikke ut som om vinteren slipper taket slett enda:)
Ha en fin dag, klem Hanne

Beth said...

Wow, noe såå lekkert?
Dette har nok vært litt av en jobb vil jeg tro. Heldige deg...:-)

Mira said...

Flott teppe! Mye arbeid med et sånt.

Spør venninna di så fint du kan, etter mønster da! for dette var kjempefint!
Fine farger.

Skal ut ein tur nå, sånt et fint vær.

Ønsker deg ei fin helg! Klem,

Har en drøm... said...

Vakkert stykke arbeid;)
Nydelige farger ♥ Kjempeflink venninne;))

Ha en fiiin Lørdag!

Klem Line

Romantikk-takk. said...

Kjempefint teppe,så flink hun er altså. Det ligger enormt mye arbeid bak disse,men det er verdt det når det blir så flott. :))
Klem.

Tovepia said...

Direkte nydelig!! Skikkelig flott med toving på et slikt teppe!
Det er alltid hyggelig med gode "gamle" venner, så dere hadde sikkert en herlig stund.
Nyt helga, klem fra meg;)

Havfruen said...

Guh...det var lekkert Sylvia!!! Men for en jobb det må ha vært..
Utrolig trivelig med venninnebesøk:))
Hos meg er det stiv kuling, gruer meg til å gå ut:)
Nyt lørdagen, klem fra meg:)

Hulda said...

Så lekkert med alle løkplantene i terrinen din. Flott teppe venninnen din har laget. Utrolig mye arbeid som ligger bak noe slikt. Lekre bilder du har tatt.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilket jobb och sticka ett sånt! Jag skulle aldrig bli klar. Och så fina färger och mönster hon valt.
Här har vi också vårväder idag, nu försvinner snön fort.
Kramar
AnnaMaria

sologbolig said...

Hei ! For et nydelig teppe. Så artig å se strikket patchwork-teknikk. Og tovinga gjør det jo ekstra fint da.
Ønsker deg ein fin lørdagskveld. Klem.

Tino said...

For et nydelig teppe, der ligger det mye arbeid bak! Likte godt fargesammensettningen, flink er hun!
Ønsker deg en fortsatt fin helg!
Klem T

Fiolkransen said...

Oi! For et flott teppe. Så mye jobb som ligger bak, flink venninde du har:)

Ønsker deg en god Lørdagskveld!
Klem fra Thea

Smykkas said...

Teppet var virkelig lekkert. Litt av en jobb, men når resultatet blir flott, er det greit.

Smykket er nettopp ferdig, og jeg sender det på mandag.

Klem

Mariann Louise said...

Var et vakkert teppe, og nyydeloige farger som roer ned. Slike duse, koselige farger er pent til alt, igrunnen.

Ja, har du tålmodighet til et slikt teppe, da er du jammen flink!

God helg klem fra Mariann

Marit said...

Så lekkert teppe. Flotte farger sammen. Koselig med gamle venner på besøk.
:)

Hilde said...

Så lekkert! Må ha vært en gigant-jobb - det kryper jo MYE når man tover...
Skjønner godt at du kunne tenkt deg en slik skatt å krype inn under en kjølig kveld.
God lørdags kveld.
HIlde

RoseSommer said...

For en jobb! Strikket en stund på det, ja. Da er det nok spennende å ta det ut av vaskemaskinen etter toving, tenker jeg.
Takk for titten. God helg!!

Fossestua said...

Nydelig teppe!!! Det så ut som myyyyyye jobb...puh, blir sliten bare av å tenke på det, hihi :) Egner meg desverre ikke til håndarbeid, men skulle gjerne ha vært det :)
GOd helg til deg og dine :)
Klem fra Lise

Evelyn said...

Hei :)

Så flott et teppe.. velidg fin farge og spesielt teppe.

Så godt med så god venninne som en kan prate med om det meste.

Ha ei flott helg videre:)

Klem

Synnøve said...

Kjempelekkert teppen. Jeg har kunnet tenkt meg og strikke et sånt teppe.
Ha en fin kveld, Sylvia
Klem

It's me said...

It is so so so so beautiful !!! i really like it !!! happy weekend darling....love Ria...xxx...

Husfruen of Hilltop House said...

Åh gud, så lekkert teppe! Noe sånt skulle jeg gjerne hatt, men jeg ville nok aldri hatt tålmodighet til et så stort strikkeprosjekt.
Ha en deilig helg!

Datt said...

Wæo, jeg er imponert, det finnes så mange flinke mennesker altså!!

LYKKELIG SOM LITEN said...

WOW!
Så flink hun er da :)
Jeg har jo kjempe lyst til å strikke vogn teppe til babyen i magen :) hihi

Her står det litt bedre til. Steffen har ikke hatt feber siden i går kl 14:) Stina hadde litt feber tidligere i dag, men ikke nå, så vi krysser alle fingre nå !
Har så lyst til å ut en tur i morra:)

Ha en nydelig kveld:)
Klem Tina

Blått til lyst said...

Strikket?????
Helt nydelig og for et arbeid!
Tenk å få alle de forseggjorte lappene like store....
Fargene var helt lekre, og når det er tovet, blir det jo både stødig og varmt.
Takk for titten - klem fra Liv

Asbjørg said...

Nyydelig teppe!Litt av en jobb det må ha vært med det!God helg!

Seascape said...

Så koselig Sylvia. Jeg tror du tenkte på meg samtidig som jeg tenkte på deg. For jeg skriver i din Give Away og går inn på hobby bloggen min og der ligger det en hilsen i fra deg. Jeg setter alltid pris på de hyggelige kommentarene i fra deg.
Det teppe var kjempe fint. Moro at hun strikket et quilte motiv. Riktig lekkert ble det.
Ha en riktig herlig helg.
Klemmmmm

Hanna said...

fint.
kram
hanna

Martilie said...

Fantastisk flott håndarbeid! :)
Flink venninne :)

Ha en skjønn søndag!

Klem fra Tove

Lavina said...

God morgen Sylvia!

For et praktfullt stykke arbeid du har fått av en dyktig venninne! Slike venner tar man vare på.. Teppet er nydelig, og tenk strikket med masse kjærlighet i hver maske!

Kos deg med søndagen, jeg skal snart ut for å gå. Fikk en flott syn her på morgenkvisten. 3 store elger streifet forbi, og så dukket oteren opp avkjøringa.

Klem fra meg!

Vild-rosen said...

Wow så snyggt och vilket arbete det ligger bakom detta vackra handarbete.
Ha en fin söndag
Susanne

Nanni said...

Så vakkert! Jeg er ikke så glad i den monteringsbiten ... Og dette var vakkert!
God ny uke til deg, Sylvia :)
Nanniklem ~

Lunalu said...

Alldeles nyyyydelig! Tørr ikke tenke på hvor mye arbeid som ligger bak! Kjempeflink har hun vært! Og det er herlig med gode venninner - de verdsettes høyt!
KLem fra Lunalu

Thelma Louise said...

fy søren, imponerende.:-) flott jobb.:-)

En kos kveld til deg Sylvia.:-)

klem

Bestemor Drillo said...

Noe så lekkert!
Det var noe flotte fargesammensetninger!
Ha en fin ukestart!
Klem fra bestemor!

Lilla Blanka said...

Hej goa Sylvia!

Vilken läcker matta, och vilket otroligt jobb!!!

Kram
Mia

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

OI!! Så flott det var!! Og så fine fargekombinasjoner!!!:)

Imponerende!!

Klem til deg!
Ha en fin ny uke og kos deg inn i en ny måned!
Klemmer