Tuesday, January 4, 2011

Mot lysere tider.

Uansett å grå en januar dag kan være, så går det mot lysere tider, syntes jeg merker det litt om kvelden alt, eller er det bare innbildning??
jeg tenner masse lys i mørke tiden, både dag og kveld, koselig med lykter å lys, kan aldri få nok,denne store fra covent garden har fått ny plass i 2011, på spisebordet nå,
syntes levende lys i krakelert glass er veldig vakkert,
se den nydelige foten, å hjerter å ord som kjærlighet er det masse av i vårt hus, til jul fikk jeg blant annet disse store lysestaker under her av mannen.
helt min stil, er visst fra Kid, så når det stod Kid på pakken ,ja da trodde jeg det var en myk pakke, disse blir nok flyttet rundt på etttersom hvor man har lyst å ha dem...kjekt..
vakkert pledd å en skjønn liten notis bok.
vært hos lege med skulder i dag, dette vil ta tid, så nå later jeg som jeg er bra, så får vi se hvordan skulder takler det. her er mildt ute i dag, er jo meldt er kraftig lavtrykk med mye nedbør på disse kanter, men da kommer det ferdig måket denne gang ser det ut for,
litt blandete følelser for det, blir jo så glatt, men deilig å slippe snø å da,
å sånn helt til slutt kan jeg fortelle at vi har bestemt å sette inn varmepumpe, tror vi har funnet et greit sted å plassere den,
lyd og utseende på hus har gjort at vi har ventet med dette, men nå har vi funnet en nesten uten lyd, å på den rette plassen inne skal det bli deilig med jevn temp,
skal nok vise dere hvordan det ble etterhvert..
ønsker dere en nydelig 1 uke i januar,
tusen takk for alle hyggelige hilsner, hver og en av dem varmer,
å husk, det går faktisk mot lysere tider.

71 comments:

Solstrimmor & Stjärnstrålar said...

Helt ljuvliga saker du visar, och din julklapp från mannen, mmm så mysigt!
Har också märkt att det börjar bli ljusare tider nu, härligt!
Ha det gott!
kram
nina

Villmarkstausa said...

Hei og Godt Nyttår!
Takker for året som har gått.Gleder meg til fortsettelsen, å følge deg i 2011. Nydelig blogg med masser av inspirasjon.
Klem;-)

Mira said...

Den lykta er nydelig,lyser så fint.

Alt det andre er også vakkert.

Godt med litt mildt vær, men nå blir det farlig glatt ja!

Godt nytt år.Klem,

Fru Glitters Hus said...

Hei Sylvia, tusen takk for kommentar inne hos meg, og takk for tipset til lampen, dette må jeg få kjøpt meg:-)
Så flotte lyse staker mannen hadde funnet til deg. Så flink han er.
Flotte bilder du viser oss.
God bedring med skulderen,
Ha en fin mandags kveld.

Klem ,Ine

Havfruen said...

Nydelig lykt Sylvia.....jeg synes også jeg kan ane litt lysning på ettermiddagsturen...mulig at det er klarværet som gjør det.
Vi har varmepumpe i tv-stua men den andre stua har gulvvarme og peis. Vår kunne helt klart vært stillere...men jeg bruker sjelden den stua da:)
Nå skal jeg tenne opp i peisen..-8 her..igjen!
Nyt dagen, klem fra meg:)

Barbros lille atelier said...

Alltid masse flott å se på inne hos deg! Koser meg virkelig her:-)
Nydelige lysestaker du har fått av mannen!
Håper skulderen snart er bra igjen. God bedring!

Klem

tinemor said...

Liker bloggen din
La meg som følger jeg, så jeg finner tilbake :-)
Klem

Smykkas said...

Nydelige ting, Sylvia. Levende lys i krakeler glass er utrolig flott. Jeg hadde to fine telyskupler i krakelert glass, men var så uheldig å knuse det ene like før jul.

Det har vært en flott jule- og nyttårshelg, men nå er jeg faktisk fornøyd med at det er hverdag igjen. Alt til sin tid.

Klem

Hanna said...

Så fina bilder. Blir så sugen på att gå och städa bort julen här hos oss nu.
Kram
Hanna

tove said...

Så mye fint. Elsker levende lys om vinteren (og sommeren) varmer gjør de og.
Ha en fin dag
Klem Tove

Louise said...

God fortsättning på året Sylvia! Härliga bildcollage du bjuder på idag ;)

Anne said...

Ja,heldigvis går vi lysere tider i møte.
Imens er det viktig å tenne masse lys og kose seg.
Nydelig den lampa di med krakelert glass,gir en sånn flott stemning.
Må jammen si din mann var flink med julegaven! Likte veldig godt kurvstolen din med pledd og nydelig pute og den søte notisboken!!
Håper det bedrer seg med skulderen din,uff..leit med sånt som tar tid.
Gled deg til varmepumpe.Jeg var veldig skeptisk ..syns hverken det er noe fint og var spent på dette med lyden.
Hvor vakkert det er ..det kan nok diskuteres,men det jo noe de fleste har ..og jeg er kjempefornøyd både med lyd og VARME!
Ha en fortsatt fin uke Sylvia!
Klem Anne

Änglarnas hus said...

Hallojsan!!

Och god fortsättning på det nya året!

Vilket vackert kollage du har gjort..så fint med korgstolsfåtöljen..och texten på kudden är så sann!!

Hoppas att du får ett underbart 2011..

Vi ses!!

Kram Sanne!!

Amy said...

Hei på deg vennen, jeg syns også det er veldig koselig med levende lys, men det er ikke så ofte jeg får ha det i fred, med flere viftende haler rundt her blir lysene slukket så fort jeg tenne på dem...hehehehe...men det er utrolig kos, og en dag vil det blir flere lys i huset enn hunder ;-)Imens skal jeg bare beundre din vakre hjem og lys ;-) En go'klem fra meg og gjengen her i skogen...

Tino said...

Så skjønne bilder, og nydelig gave du fikk fra mannen.
Her er det også meldt nedbør, men her kommer det i form av snø.
Men deilig at vi nå går mot lysere tider og at våren nærmer seg etterhvert.

Ønsker deg en fin uke i det nye året!
Klem T

Karl Halvorsen said...

Lurt trekk av deg det Sylvia, prøve å late som skuldra er bra. :) Vi har nok funnet fasiten vi. :)

Er så enig med deg om de lysere tider vi går i møte. Som jeg så villig publiserer starter jeg med å glede meg til sommeren allerede først på august. Da er jula det første målet jeg ser frem til når vinteren begynner å røre på seg. Men du verden, det er mye fint vinteren kan gi også, det synes jeg. Med tiden og det som ofte følger med den av skavanker og slikt, kan jeg ikke få utnyttet så mye av dens herligheter,, derfor er den lyse og varme tiden av året noe jeg gleder meg til. Når jula har vært på besøk, vet jeg av erfaring at lyset som øker rundt oss, har en tendens til å skinne inne i meg også. Du skjønner, eller..?

I den mørke tiden er også vi storforbrukere av lys, skitt at vi ikke kjøpte lys fabrikken som var til salgs for noen år siden også. :) Det kunne ha gjort seg det, tenker jeg.

Selv om du har gjort ditt i forhold til den vonde skuldra, skal jeg gjøre mitt og det jeg kan gjøre med den. Ønske deg snarlig bedring og rask effekt på dine grep for å få den frisk. God bedring, Sylvia! Og igjen takk for titten hos meg. Det kan hende du får det travelt fremover med å følge med på hva som skjer. Om kart og kompass stemmer for mine tanker. En har jo sine magnetiske poler som kan forstyrre kompasset. De fleste av oss. :)

En fin dag til deg, dine kjære og nære.

promenader på landet said...

Jättefin blogg du har! Visst är det skönt att vi går mot ljusare tider! Kram Maria

sologbolig said...

Javisst er det koselig å tenne lys. Her i huset brenner det stadig lys. Flotte lysestaker du viser fram.
Håper skuldra di leges fort. Ha ein fin kveld.

Evelyn said...

Hei :) ja i dene mørketiden er det veldig kjekt å tenne mye levende lys.. går med noe te lys og andre lys i denne perioden.

FLott lykt du viser bilde av . slike lykter liker jeg også.

Får håpe skuldra bli bedre etterhvert.

Ha en fin tirsdagskveld :)

Klem fra Evelyn

Engler, ull og lavendel said...

Godt nytt år til deg og dine.
Nydelige stemningsfulle bilder du viser.

God bedring med skulderen din.
Klem fra meg.

Nostalgia said...

Ja er det ikke godt å tenke på :-)

Litt lysere for hver dag :-)

Ønsker deg en fiiin kveld !
Klem, Nostalgia

Huset vid ån said...

Hej vännen!
Visst är det skönt att vi går mot ljusare tider.....

Önskar dig en God Fortsättning på det nya året!

Kram Therese

Sjabbig men chic said...

Nix, du inbillar dig inte. Det har blivit ljusare och det bli ljusare hela tiden. Jippie! Du är en underbar bloggvän vet du det Sylvia!

Kramis Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jo nog märks det att det är ljusare på em, i mitten på febr ska det vara ljust 16.30. Så fina ljusstakar du fått, perfekta och flytta runt när du ska göra extra festligt. Underbar ljuslykta, du har gjort så vinterfint.
Varm kram
AnnaMaria

sigrid said...

så masse lekkert med lys i du har..
Hurra for lysare tider!

godt år til deg og dine :-)

Hverdagsmamma´n Anita said...

Hei, hei Sylvia!
Ja Tibbene er skjønn! Vi har et vennepar som er opdrettere på Tibetansk Spaniel. Min eldste datter er allergisk mot hund og katt, og reagerer dessverre på Compis(min mors Tibbe) så det blir nok ikke på oss. Får se om vi kan finne en annen hunderase som kan passe for oss :)

Så fine bilder du viser! Jeg ble helt betatt av notis-boken din:) Synes den var så fin :)
Og kjempefine lysestaker du fikk av mannen!
Håper at skuldra din vil komme i orden om ikke lenge :)
Klem Anita

Tovepia said...

Gled deg til varmepumpe, det er bare supert! Jeg hører ikke min, men den er veeeldig synlig oppe på veggen, men jeg har vent meg til den:) Det er jo viktig at den står et sted der den gir varme;)
Nydelige bilder, flotte lysestaker!
Kos deg, klem fra meg;)

Bente said...

Jeg må si at disse lysestakene dine likte jeg veldig godt. Vanligvis er ikke jeg innom KID, dattra ha jo egen interiøsbutikk.
Godt det går riktig veg med skuldra di, men ta det med ro, jeg vet hvordan vonde skuldre er.

Bente

Guttemamma said...

Takk for hilsen på bloggen min og godt nytt år!!
Flotte lysestaker:-)
klem♥

June said...

Hei Sylvia og riktig godt 2011...selv om det starter med vond skulder! ;)
Jeg ble så forelsket i den store lyslykta di fra Covent Garden! Er det lenge siden du kjøpte den? Kunne faktisk tenkt meg en slik, men det er jo ikke sikkert at det er mulig å få tak i den lenger. Her ved Hamar har faktisk Skeidar begynt å forhandle Covent Garden produkter...Kan ikke huske å sett det der før liksom.

Som vanlig blir man matt av beundring når man ser bilder fra hjemmet ditt, og denne gangen var intet unntak! :))

Riktig god uke videre, god bedring med skuldra og lykke til med installasjon av varmepumpe!

Klem fra June
Nostalgi & Skriverier

Hilde said...

Takk for en hyggelig kommentar! du er så flink til å besøke mange...
De lysestakene var bare lekre, og teppet ser vakkert ut! Er det av typen bestemorruter? Har så lyst til å hekle et i naturfarget garn... Kjekt med en farge for da blir det så lite festing...
Hilde

June said...

Da skal jeg spørre etter den! :)
Glemte i sted: nydelig kurvstol også! ...og puta oppi! Du har så mye vakkert, Sylvia! :)

Klem
June

Vintage House said...

Hej
Vilka härliga ljusstakar du har fått och fin fint med korgstolen...
Ta hand om dig
kram
sandra

Li/Småtingene said...

Ja, det er så koselig med levende lys nå i mørketida - selv om det går mot lysere tider! Koser meg når jeg tenner alle lysene på stua; og så varmer det litt også ;-)

Hyggelige bilder du viser. Så fin presang du fikk av mannen din også! Heldig du er!

Ha en fin kveld!
:-)

Anitas hus said...

Godt nytt år Sylvia! Nydelige bilder, du har det jo bare så utrolig koselig. Deilig at vi går mot lysere tider, her snør det, men spennende å se om det kommer som snø eller regn i morgen. Det er glatta som bekymrer meg også, så jeg vet ikke hva som er verst:/ Ja ja, vi får se hva som kommer ned og bare ta imot det vi får;)

Ha en fortsatt fin uke!
Klem, Anita:O)

Ruths datter said...

Det er glatt føre hos oss for tiden. Livredd for å falle. Er ikke like myk som før. Knas..Ønsker deg god bedring med din skulder. Nydelige bilder hos deg i dag.
Klem

Julia said...

Oh! Gillar din blogg starkt =)

Balke gård said...

Å nå har jeg kost meg med mange flotte innlegg her, sykdom har noen plussider...eh....;-) nydelig julebord og hus, kjempekjekt å samle fam. Kos deg videre, klem fra Marianne

liven said...

Kjempefine saker du har fått.....en vakker lykt!!
Det går mot lysere tider....det er helt sikkert....og bittelitt lysere om ettermiddagen er det jo :o)
Vi fikk varmepumpe i november.....et stort ønske hos min mann...mens jeg har holdt igjen! Men må bare innrømme at det er utrolig deilig å slippe all fyringen.....så er rett og slett kjempefornøyd :o)

Ha en fin januarmåned Sylvia

bodil said...

Hei.Ja nå går det mot lysere tider.Deilig.Ønsker deg riktig god bedring med skulderen.Du har det koselig,nydelig.Vi skal brenne levende lys helt fram til Sommeren det er så koselig.Ønsker deg riktig fin uke videre i det nye året.Klem fra Bodil.

Villa Klaraberg said...

Så fine bilder, Sylvia! Jeg likte veldig godt kurvstolen, gulvstakene og lyslykten...helt enig med deg at man kan ikke få nok levende lys. Godt å lese at skulderen er bedre!! Det blir spennende å høre mer om varmepumpen etterhvert. Ha en fin torsdag, klem fra Jorunn

Hjemme hos meg said...

Hei!
Herlige bilder...og knallfine lysstaker fra Kid :)
God bedring med armen :)


Klem Anette

lillelaila said...

Hei Sylvia!
Så nydelige ting du har fått i gave! Og lykten var utrolig flott..
Har vært på jakt og jakter ennå etter en lykt til salongbordet. Men enten er de for store eller for små.. Må være meg som er vanskelig he he..
God bedring til deg!
klem fra Laila

Maggan said...

http://vindsromantik.blogspot.com/

WOW, så mycket fint du visar!!!
Kramar
/Maggan

My home is my Castle - by Kari said...

ja heldigvis går det mot lysere tiden :)) Herlig !!
Så flotte gaver du har fått.. De lysestakene kunen jeg og tenkt meg ;) Nydelige...

ha en fin uke du og Sylvia..
Klem,kari

lavendel mio said...

HEI
Godt nytt år og takk for koselig blogge år, gleder meg til å følge deg i 2011:)
Så mye lekkert du har fått til jul, for står at du likte de lysestakene, de var rå lekre, likeså boken!!
Klem Hanne

Ellinor Forsblom said...

Va Fint du fick i Jul.Din Man Har Mycket God Smak,Ljusstakarna är Såå Snygga
Önskar Er En Fin Helg
Kramar/Ellinors Hus

Anette (Hvit Romantikk) said...

Hei kjære deg ! ♥

Kjempefine bilder du viser av vakre ting. Nydelig lykt du har på bordet, og lyséstakene fra Kid var kjempefine. ♥

Tusen takk for gode og varme ord Sylvia. ♥ Et gledelig godt nytt år ønskes deg og dine. :)

Leit at skulderen din ikke blir helt bra da, men du får ta tiden til hjelp. Masse god bedring sendes din vei ! ♥

Stor klem fra Anette

Lillian's verden said...

Det kom ikke ned ferdig måka..... ;)

Hei hei forresten....

Jeg har ikke lagt helt merke til at det blir lysere ute enda, men jøss så lyst og fint det blir inne når julepynten er vekk. jeg lurer nesten på hva jeg har hatt der før... :)

Det var en veldig koselig lykt du hadde framme nå, jeg liker også veldig godt krakelert glass. :)
og masse fin inspirasjon, du har så masse fint hos deg. :)

Håper skuldra di kan bli bedre snart.....
Ha en fin helg, og kos dere.
Hilsener fra Lillian.

Ingunn said...

Hei.
Håper virkelig den skulderen din blir bra !
Ble ganske så betatt av den lykten fra Covent Garden , jeg også ♥
Men så har du så mye fint ellers også. Kjekt med menn som vet hva vi vil ha , hva ? Lysestakene var flotte !
Varmepumpe snakker mannen min også om , men jeg vet ikke... Vi har et forholdsvis lite hus , gulvvarme har vi og det går fort å varme opp med noen vedkubber. Så nå tror jeg faktisk at jeg har bestemt at vi ikke trenger det !
Takk for alltid fine ord på bloggen min.
Stor klem til deg fra Ingunn :)

Nina said...

Hej sylvia
Det var länge sen...
Vilka fina bilder!!!
Skulle du kunna hjälpa mig med en sak?
Jag har sett en väldigt fin pläd i två olika norska inredningstidningar, jag skulle vilja veta vem som är tillverkaren till pläden... om du vet?(du kan se pläden i min blogg)
Tack i förhand
Ha de bra
Kram Nina

Cosmos said...

Ja det er utrolig deilig at sola har snudd, nytt år er startet og at det går mot lysere tider
Ønsker deg ei god helg
Klem fra M

Landlige Hjem said...

Hei du godeste, nå ble jeg glad å høre at du er på bedringens vei!! ,) Bare ta det forsiktig nå ;))
Nyydelige bilder og lysestakene var lekre ,)) Snille mannen det ja!
I dag skinner solen og blunder jeg litt kan jeg jo drømme om våren hi hi,) Men som du sier våren kommer ,) og lysere tider har det blitt ;)
Takk for dine alltid gode ord, og jaaa jeg gleder meg stort til skiltet kommer ,)) Tror det kommer rimelig fort hi hi,))
Ha nå en strålende vakker dag og kose deg i helgen .))
Varme klemmer,
Anki

Hilde Heimdal said...

ca 12,5 x 40 cm :)

såååå mange fine bilder du har ! :)

du jeg så deg på frokost tv her om dagen fra facebook :))))

Romantikk-takk. said...

Hei vennen. Titter innom for å ønske deg god helg. Lekre lysestaker du har fått,og den kurvstolen var helskjønn,romantisk du og ser jeg.
Håper skuldra er bedre. Lurt med varmepumpe,kjenner flere som har det og de er fornøyd.
Klem:)

Karl Halvorsen said...

Hei og hallo Sylvia!

Måtte innom jeg, for å sjekke statusen". :) Og takke for dine trofaste besøk og fine og utfyllende kommentarer.

Ha ei super fin helg for deg selv og dine, med helsa på rette plassen.

Uttan said...

Å precis en sådan ljuslykta skulle Jag vilja ha på Vårat Matsalsbord den är verkligen så vacker.
Ljusstakarna var ståtliga.

Ska Ni sätta in värmepump? eller har Jag fattat fel?

Trevlig Helg!

Kram!

Hilde Heimdal said...

Hehe ja du har fått høre dte ja :D Gøy da:)

Du teksten ligger her :

http://www.hildeheimdal.no/?tekst=amor&nr=90&case=7&Submit=S%F8k

Ønsker deg en deilig lørdag !!

Klem :D

Susanne said...

Så nydelig presang fra din mann:) Flotte bilder Sylvia ,som alltid. Ønsker deg en herlig helg! Klemmer

Fågel Blå said...

Åhh så vackra bilder!
önskar dej en fin Helg!
Kram kathrine

Mina Vita Ting said...

åh så underbara bilder du visar ,så mysigt
Kram Jeanette

Magnys Lille Krinkelkrok said...

så vakre bilder... og slikt lysglass er vakkert, spesielt med det blanke krakelerte glasset... ser ut som du har inspirasjon på topp, tross helseproblemer... du er flink...
har litt bloggtørke her, får ikke bildene fine, er litt gretten... greit med litt reisebrev nå... så gøyt med flere som har vært i egypt, spes land...
ha en fin helg videre, sylvi...

Hespe said...

Ja, det er helt klart deilig at vi går lysere tider i møte! Her hos meg tennes det også masse lys - dag som kveld. Finnes jo ikke noe koseligere når vinteren enda står på som fullt....

Nydelige bilder hos deg Sylvia - som alltid!

Ønsker deg en strålende flott søndag - kos deg!

Klem fra Hildegunn

Siljes Hobbyrom said...

Nydelige bilder! Den lyslykten var virkelig flott!

Så hvertfall lyst og lekkert ut på bildene dine ;) Så blir det jo 2 min lysere for hver dag som går, så da kan det jo ikke være innbildning ;)

Møkkavær idag igjen ja... Satser på det ikke varer for lenge!
Må ha en fin søndag!
Klem

lisje astrid's husblogg said...

Alltid...Blir eg satt ut av dine bilder!
Du har det så fint,varmt og koseleg♥
Å SÅ flink du er til å sette saman!

Hadde kosa seg stort i den kurvstolen:)

Takk for gode ord,så gledar meg spesielt♥♥♥

Ønskar deg gode januardagar:)

Klem frå Astrid♥

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Ja..her er det og tente lys til en hver tid:)Flotte de lysestakene du har fått av mannen din....
En får kose seg så best en kan i denne tiden..så lysner det dag for dag:)
ha en fin fin søndag...
klemklem

Seascape said...

Å så mye fint du viser Sylvia. Teksten på puten var jo så vakker.
Takk for kommentaren på bloggen min. Heklet kaffekopp og skål er ikke vanskelig å lage, nå da jeg er ferdig med å lage mønsteret.
Her regner det i dag og blåser, et riktig inne vær. Håper det regner så mye at isen i veiene forsvinner. Jeg trenger å trimme litt etter den gode maten i julen. Ha en riktig fin dag. Klemmmmmm

Magnys Lille Krinkelkrok said...

takk fro koselig hilsen i gjen... vi kjøpte også LOTUS perfyme, var i perfymepalasset ... og trafikken den var ubegripelig, tutingen og alle mennenskene som gikk mellom bilene... har liksom ikke helt blogglysten,så eg hat ikke skrevet så mye i innlegget fra kairo, viser bare noen bilder... byen var et eksotisk virvar...
kose deg i dag på søndagen,
vi skal på besøk til en liten nevø på 5 år , som er på sykehuset og har fått diabetes, håper bare vi ikke sklir av veien...
klem,magny

Lilla Kullan ♥ Maja said...

Så vackert! Allting.:-) Kram Stina

Anne said...

Hei igjen!
Utfordring til deg på bloggen min..Men bare hvis du vil...
Helt frivillig ..og bare morro..
Søndagsklem Anne

Linda said...

Så nydelige bilder du viser.Å så flink mannen din er å kjøpe gaver da:) Ønsker meg også gulvlysestaker.

ha en fin dag:)
klem