Saturday, January 15, 2011

Så har det skjedd igjen.

så skjedde det igjen ja, kom litt mer snø enn jeg liker, men vakkert blir det.
men en jobb å måke å få ryddet etter kong vinter sine herjinger, med vind så fonner det seg fort.
det begynte i går kveld, så midt under tv programmet til Skavlan ble skjermen svart..
ja sånn er det med parabol, så idag skal det måkes veier å børstes snø av parabol, men det er meldt mere, å fysj , det kan visst gå over til regn, å det er jo ikke heller noe stas..
vi har jo vinter, å med frost i bakken å så mye snø, ja a blir det problemer med vannet mange steder.
ønsker dere en riktig god helg,
håper den blir så hyggelig som dere ønsker,
husk det er du som kan forgylle dagen...

35 comments:

Hanna said...

vi har också fått ännu mer snö i natt.
kram
Hanna

Li/Småtingene said...

Ja, arbeid er det med den snøen, men som du sier: Så vakkert! Fins nesten kke vakrere enn rent og hvitt vinterlandskap? ;-)

Ville si tusen takk for oppmuntrende kommentar inne hos meg; det varmer virkelig.

Klem, Li

emilias gömmor... said...

Ojojoj! Vad mycket snö ni har! Här i skåne så har vi töväder.
Önskar dig en härlig helg!

Kram Mimmi

sologbolig said...

Flott er det med snø, men mye arbeid. Her har det også snødd i natt og gubben har nettopp vert ute og måka. Men nå er det regn i lufta, det er meldt mye regn også....så i dag blir det festlig !! Blir nok innedag på meg ja.
Så flott det røde huset ditt var med all snøen rundt.
Ha ei flott helg. Klem.

irene said...

Fantastiskt fint! Vi har også fått 15 cm snö i natt! Vi får tröste oss med att våren blir ennu mer underbar när vi har haft en vinter med mye snö bakom oss!
Ha en fin Lördag Sylvia!
Klem fra Irene

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia
Det snöar här också, maken skottar för fullt. Blir besvärligt för det finns ingenstans och lägga snön snart, så höga kanter. Hörde att grannbyn här var utan vatten. Men imorgon ska det bli 5 plus.
Ha en mysig och bra helg
Kramar
AnnaMaria

Maleviks Rosenträdgård said...

Så Vackert :)
Och så fint Ni bor........vilket mysigt ställe :)
Lite Partysugen??
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

Havfruen said...

Å himmel....så utrolig mye snø..kommer det regn på dette blir det lite trivelig!! Men det er jo pent, helt klart men skjønner at nok er nok.
Du får kose deg innomhus Sylvia, klem fra meg:)

My home is my Castle - by Kari said...

huff ja.. Her er det og kommet mere snø.. Må si jeg er lei av vinteren nå !!!
Vakkert er det ja, men nok er nok ;)

Ha en fin dag min venn. Her er det bursdagfeiring på gang :)
Klem,Kari

Martilie said...

Nydelig i vinterdrakt, men enig - vi er litt fornøyd nå. BBarna elsker det - så jeg er glad for tørrfrost og snø. Værre når mildværet kommer og alt er skittent :)

Flott påminnelse om å forgylle dagen - vakkert sagt -og noe jeg skal tenke på idag :)

GOD HELG!

Klem fra Tove

Karin said...

Hei,vil ikke si huff til snøen jeg da, vi lever jo i ett vinterland og det skal være snø om vinteren.Og dine bilder viser hvor vakkert det egentlig er...Kjempefine bilder syns jeg. Ha en flott helg!

Datt said...

Ah, så vakkert, og så upraktisk! :P

Lunalu said...

Mye arbeid å måke - men det ser jo vakkert ut da! her bare blåser det - er visst den store blåsebort dagen i dag! Ikke et snøfnugg å se i trærne!!!
Vi får håpe det ikke blir regn - og enda mer glatt....
Håper du får en flott helg!
Klem fra Lunalu

RoseSommer said...

Å, skvatt av overskriften din jeg; tenkte vannet hadde frosset igjen eller at du hadde tatt en ny salto i trappen!

Men er enig; vi fikk også snø i natt og jeg blir snart personlig fornærmet over all snøen jeg, altså!!!
God helg.

Nostalgia said...

Vakkert er det jo, men jeg tror de fleste begynner å bli forsynt med vinter nå...Her er det +2 og regn og vind....Masse is på bakken men sneen regner vekk.
Ja,ja det blir jo vår til slutt :-)

Ønsker deg en fiin helg !
Klem, Nostalgia

Sylke said...

Det er fint med snø, selv om det betyr en del måking! Men bedre enn regn...;)

Ha en fin helg! Klem

Simones Country Home said...

Hei på deg.

Så koselige vinterbilder du viser oss berta. ;o) Det er vakkert, men nå kan våren komme. hehe

Ha en fortsatt flott helg.

Klem Simone ;o)))

Har en drøm... said...

Er veldig vakkert med all den snøen, men ikke veldig praktisk alltid;)
Shiten er når det blir mildvær og slaps, det er IKKE gøy!
Men det MÅ jo bort før vi finner våren ♥

Ha en fin lørdag!

Klem Line

Bente said...

Ønsker deg en riktig god helg kjære Sylvia. Jeg synes det er bare vakkert med all snøen. Ja, det er en jobb med all måkingen, men er så heldig at det gjør mannen med snøfresern'.

Bente

Thelma Louise said...

Ja vakkert blir det Sylvia.:-) her laver det ned nå..:-) Enn så lenge syntes jeg ikke vi har fått så mye snø..hagen klarer seg bra, i motsettning til i fjor..var det mengder, men vi har enda mange mnd til igjen det kan komme mengder.:-)

Nyt lørdagen og drøm om våren.:-) koselige bilder.:-) selv om jeg jo vet hvor mye mer kos det er ute hos deg om sommeren.:-.)

Romantikk-takk. said...

Hei.
Rene julestemninga hos deg,her er det snøfritt men islagte veier og det regner. Da er det bedre at det er snø,livsfarlig å gå ut her.
Klems:)

Tovepia said...

Rene skjære nisseland hos deg! tror dere har hatt mer nedbør enn vi midt i landet, for her er det stabilt!
Kos deg i kveld, klem fra meg;)

Tino said...

Vakkert er det, huset ser ut som et eventyrhus med den hvite snøkappen på.
Ser ut som vi har det samme været her på østlandet som hos dere. Snøen laver fortsatt ned, men i morgen er det meldt varmegrader så blir vel bare bløtt alt sammen.
Ha en fortsatt fin helg,håper parabolen virker igjen i kveld er første delfinale i MGP,
kos deg masse!
Klem T

It's me said...

Wowwwwwwwwwww............what a lot of snow again !!!....enjoy it....happy weekend ....love Ria...xxx....

LENE said...

Aldeles nydelig med sneen hos deg Sylvia - flotte bilder du har tatt.
Ønsker deg en deilig søndag!
xx
Lene

Beth said...

Ditt vakre eventyrhus kler godt massevis av snø,
men er ikke sikker på at dere som bor i eventyrhuset er like enige i dette? :-) Men vakkert er det ihvertfall...

Miss Mette said...

Hei Sylvia
Oj, så mye snø dere har... Har hørt på værmeldingene at det er mye snø sørpå! - her er det ikke så mye, mest is :) Veldig vinterlig og flotte bilder, ser ut som et eventyr ღ men skjønner godt at det ikke er bare, bare... Ønsker deg en superduper helg, kos deg masse sammen med dine ღ Stor klem fra Mette

By MARIANNE said...

Om vi kan li' det eller ej. Jeg er bare nødt til at sige DET ER FLOT - SMUKT MED ALT DET HVIDE SNE SOM LYSER OP.
Klem MARIANNE

Violetta said...

Jeg trodde du skulle skrive at vannet hadde fryst igjen, men heldigvis var det bare mer snø ;-) Snø har vi nok av her også. I dag har det snødd i ett og gubben er ute og måker for tredje gang minst... Nei nå vil vi ha bare veier og sol i bakkene! :)
Helgeklem fra Violetta

M said...

Deilige bilder....brrrrr......ser veldig kalt ut.....her er det klink is og regnvær......føler at all bevegelse utedørs er med livet som innsats!
Håper alt er vel med deg!
Klem, M

Smykkas said...

Her er snøen forsvunnet for denne gang, men jeg synes ikke det er noe stas med blåst og regn.

Klem

Ruths datter said...

Ja vakkert er det. Her kommer det snø og så regner det og blir holke..så kommer snøen igjen og det er en evig runddans. Ja ja bare å glede seg til tørre veier.
klem

LYKKELIG SOM LITEN said...

Hei mamma ♥
Tusen takk for koselige oppmuntringer ang Lua mi ;) hihi
Er jo morro da , og takk for hjelp :)
Var koselig å stikke innom en tur.

Og ja, nå er det nye snø! Huff, vil ikke ha mere nå!

Håper du får en nydelig søndag :)
Glad i deg ♥
Klem Tina

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Så vakkert det er hos dere, ja, snøen er i hvert fall pen! Men plagsom da! Den er veldig kald, og lager mye ugang! Men trim i hvert snøfnugg, for dem som må måke!

Jeg har jobbet endel med bloggen min i det siste, for jeg fikk klager om at den var så treg å laste ned. Så na har jeg laget bildene mindre i både innlegg og på sidefeltene, og det tror jeg hjalp! Hva synes du? Nå håper jeg å få tid til å skrive flere kommentarer fremover, for det har jeg knapt nok fått tid til!

Ønsker deg en fin søndag!

Klem Cathrine :-)

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Så lurt det var med stettefatet ditt! Nydelig! Det samme var bordet ditt som var så koselig dekket!
Jeg tror parabolen deres trenger en paraply:-)