Monday, January 10, 2011

Våre puter og litt annet.

Her har vi fått snø så det holder i første del av helga,vakkert blir det jo, men men mye jobb å måke bort, i dag skinner sola å det er så vakkert,
jeg har fått en utfordring av Anne med den skjønne bloggen Garden og Angels, om å vise frem puter i huset, anbefaler dere å besøke henne,
men her kommer noen av mine puter.
jeg elsker gamle puter med mellomverk, gjerne med en historie bak,
denne er gammel ,så da har jeg dem gjerne stående til pynt i senga vår,
å disse er i senga,gamle dem å, tenk å flinke de var i gamle dager med hendene sine,så mye vakkert de laget,
denne bare elsker jeg,å er sanne ord. kjøpt hos frk.Olsen i Arendal,mange av de andre putene mine med blonder å er derfra, hun har mye fint.
fra en benk i huset.
denne har jeg sydd selv, å det er noe jeg egentlig ikke kan,bare sjauer i vei, er blitt noen år denne her.
å denne runde er fra jdl ,har 2 av dem i sofa i stua, ja det var noen av mine puter, å om det er noen som vil ta utfordringen å vise oss sine puter så hadde det vært hyggelig..
sånn ellers er varmepumpa på plass, viser dere her det grønne hjørne før og etter varmepumpe, har vært skeptisk til dette, men er så fornøyd,kan absolutt leve med denne tingen her, det er så deilig temp i hele huset nå.
ønsker dere en nydelig dag.
å pass dere på glatta..

50 comments:

Hanna said...

Finabilder.
<kram
Hanna

Hulda said...

Så mange flotte puter du har, alle stod jo også så fint i stil til hverandre. :) Likte så godt bildet av huset deres fra utsida, nydelig innrammet av snø. :)

Havfruen said...

Så mange nydelige puter du har. Er så enig....de var utrolig flinke til dette før...med mellomverk og nydelige broderier:)
Skal si du har snø.....her er det snø, slutt og regn i dag, nitrist med andre ord:)
Ha en fin mandag, klem fra meg:)

Havfruen said...

Sludd skal det stå, hehe:)

Frøydis said...

Så nydelig puter du har!
Heldig du er som har sol...her er det overskyet og grått..
men det er ihvertfall mildt og godt, så da smelter snøen :-)) Jippiiii :-))
Ha en fin dag og klem fra meg

Anne said...

Hei Sylvia!
Så gøy du ble med!
Jeg mistet nesten pusten av beundring da jeg så de nydelige putene dine!!!
Noe så vakkert..
Jeg har faktisk noen av de gamle broderte,nå skal jeg bare se å finne de fram..ja tenk hva de fikk til i gamle dager..akk ja sann.
Et nydelig bilde med snøen utfor huset,skikkelig vinterstemning.
Her er den borte,og i dag måtte jeg ut i hagen å titte på både juleroser og klosterklokker som er godt på vei.
Kos deg i dag!
Klem Anne

Solveig`s familie og Interiør blogg!! said...

Herlig det bildet av huset og snøen!! Masse jobb er det med snø ja.. men det blir i hvertfall lysere ute :)
Vakkert hos dere!!

Mange herlige puter :)
Så masse fint de lagde før.. har et gammelt kappelaken med broderi.. og det liker jeg best av alt :)

Ha en fin ny uke!
Klemmer

Bluggi buggi blogg said...

Mange fine puter du hadde :) Her har all snøen regnet bort og lagt igjen et lag med is.
Kan forstå et du var skeptisk til varmepumpen, men det ble ikke så værst. Deilig med varmt hus :)
Ha en fin dag
Trude .)

Sanna said...

Jøss, så mange fine puter du har.
Stilige.
Og varmepumpa skjemmer ikke.
Alle har det på veggen i dag og en legger ikke merke til det etter en stund.
Vi har hatt vår i to år og jeg "så" den ikke før jeg begynte å høre den.
Da var det et eller annet som var en fabrikasjonsfeil, heldigvis. Så kostet det ingenting å fikse det.
Men det var en fæl pipe/ulelyd....

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jag såg den inte först värmepumpen, du hade ett så fint träkrön över spegeln så jag tittade på det. Blev jättebra, smart placering. Roligt och få se lite kuddar, det vet jag att du har fina. Så många vackra spetsar och broderier, såna kuddar gillar jag.
Ha en fin dag
varm kram
AnnaMaria

My home is my Castle - by Kari said...

Så mange flotte puter du har !!!
Og jovisst kan du sy !! Var jo kjempeflott den puta :))
Varmepumpa så slettes ikke verst ut, godt med varme i huset :)

Ha en fin dag
Klem,kari

RoseSommer said...

Tenk at det kan bli så mange fine bilder av bare noen PUTER! De var virkelig vakre. Har jo sett noen før, f.eks. "Mine barn...". Delikate.
Ha en fin dag.

Martilie said...

Skjønne puter å se hos deg :)
Jeg har fått samme utfordring, må bare få fotografert litt..

Ha en skjønn dag og nyt den nye gode varmen :)

Klem fra Tove

Har en drøm... said...

Så mange flotte puter du har!
Elsker slike med volanger rundt ♥
Og den med "Mine Barn" var nyyydelig;)) Søt den du har laget selv og, syns du er kjempeflink jeg;)

Her er det og MYE snø, måkte hele terassen og bodtaket i går og det var MYE jobb (for mannen i huset, hihi)

Ha en fin mandag!

Klem Line

Beth said...

Ååå, såå mange lekre puter?
Jeg elsker puter...
Huset deres ser ut som et eventyrhus i vinterland, koselig...

At det er kommet opp en varmepumpe, vil du slett ikke legge merke til etterhvert!

Lenemora said...

Vakre puter, godt å høre at du er fornøyd med varmepumpa! Gratulere med varmt hus!!

Ha en fin dag kjære deg!

Klem Lene

Litt av Mitt said...

Så mange nyydelige puter du har!

Blått til lyst said...

Ja, var det ikke det jeg visste - at du har mange delikate og vakre puter med mye kjærlighet og omsorg bak!
Gamle puter er noe helt spesielt, og hadde virkelig noen flotte *s*
Det var litt av en snømengde dere har fått! Litt å måke på, men jammen forsvinner snøen tidlig i Arendal. Våren er nok rett rundt hjørnet :-)
En fortsatt god dag til deg, og send nå endelig noen andre ut for å måke - klem fra Liv

Nanni said...

Hei kjære Sylvia!
Varmepumpen gikk så fint inn i miljøet, atte...
Og putene var nydelige! Jeg har mange puter i sofaen og en mann som prøver å overleve blant dem. Vi har fått en liten vofs som nå legger seg svært godt tilrette på det han måtte finne av mammas puter med største selvfølge, du har nok sett ham på fb :)
Nanniklem

Magnys Lille Krinkelkrok said...

flotte puter... likte godt speilet ditt også..
nydelig snebilde her først..
ja det er glatt, her regner det og snør annen hvertime.. ha en fin vinteruke..
klem,magny

Ingunn said...

Å , så mange fine puter du viser her !
Særlig de gamle med mellomverk og rysjer.
Jeg hadde en gammel skuvseng i loftsstua før. Den var fylt med sånne gamle puter.Nå har vi ikke plass....
Det er godt du er fornøyd med varmepumpa. Du kan jo ikke sitte å fryse ... Så koselig med den radioen på den lille hylla :)
Klem fra Ingunn :)

Romantikk-takk. said...

Koselig bilde av huset.
Ojojoj så nyydelige puter,
superskjønne.
Ha en flott uke.
Klem:)

Tino said...

Så mange skjønne puter!
Spesielt de med gammelt mellomverk og de med nostalgiske bilder og tekst.
Her regnet det i går, og frøs på i natt igjen, så har nesten vært skøytebane ned bakken utenfor huset her.
Ha en fin kveld!
Klem T

Louise said...

Härliga dynor!! Gillar speciellt mycket de som broderat monogram OCH spetsar! Ljuvligt!!

ENGLE HJØRNE said...

Å så nydelige puter du har, det var moro å se. Her i Foland er det også masse snø, men når veienen er brøyta er det virkelig vakert. Jeg ønsker deg en koselig uke, klem fra Sissel.

Synnøve said...

Så mange fine puter du har.
Gamle puter med mellomverk er så fine,synes jeg også:)
Mye snø hos dere også,ser jeg.
Kjekt med varmepumpe,har hatt det i over 10 år vi nå.
Klem

Pünktchen said...

Beautiful!!

Greetings from Austria!
Nora

It's me said...

Beautiful pillows !!!...happy new week darling.....love Ria......

Uttan said...

Så fina kuddar. Älskar gamla broderier har många som Mamma gjort som hon lagt ner många timmar på.

Vi har också en värmepump sitter på väggen och visst är det inte så vacker väggprydnad men den fyller en bra funktion vilket är viktigare.

Önskar Dej en bra start på veckan.

Kram!

Tovepia said...

Nydelige puter du har!!
Ser du har fått varmepumpa høyt også, slik som jeg har, men du venner deg til den, og det er jo viktig at den står der den fungerer best.
Kos deg i snøen:O)...klem fra meg;)

Anitas hus said...

Så mange nydelige puter du har Sylvia, skulle gjerne hatt noen slike gamle mesterverk jeg også.
Frøken Olsen har utrolig mye lekkert, håper å ta meg en tur til våren igjen:)

Ha en fin kveld!
Klem, Anita:O)

Lilla Kullan ♥ said...

Underbart fina kuddar. Kram Stina

Tack för att du tittar in till mig du gumman.:-)

lillelaila said...

Her var det mange lekre puter!
Og jammen kan du sy puter selv også.. Den var så nydelig!
Koselig vinter bilde av huset deres også, men jeg er såå enig med deg nå holder det med snø!
klem fra Laila

Pia said...

Fantastiska puter!!! Helt underbara!!!
Jag var också mycker skeptisk till värmepumpen, men man märker den knappt - och så har vi det varm på vintern och SVALT på sommarne!!!

Klem fra Pia

Datt said...

Ah, varmepumpe, it feels so good!

Nina said...

Oij oij vad fina bilder!
Tack Sylvia för din kommentar... jo...jag såg bilderna på On interior och bolig pluss. Skickade meil till dessa och bolig svarade att dem vet inte riktigt men skulle gissa på Tine K. tittade in i Tine K sortiment men noup :O(
Önskar dig Sylvia riktigt bra vecka!
Kram Nina

sigrid said...

Å så fine puter..Likte spes godt den ang. barna..

Har ikkje varmepumpe, men sikkert godt å ha..

Mina Vita Ting said...

å så många fina kuddar du har
Kram Jeanette

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia, dere har snø dere også, ser jeg. Vi har vel mer normale mengder for vår landsdel her enda i vinter, men kan vel si vi har og har hatt like mye kulde, som dere har snø nå. Vi har vel snart brent opp tre favner med ved! Det er mye det!

Ellers er jeg imponert over alle detaljene i hjemmet deres, og som mann, en god del imponert over mannen din. :) Jeg er ikke sikker på om min kones mann har vært like tålmodig - får han lov å sitte noen plass? :)

Men for all del, flott er det og fint at gamle ting settes frem og brukes også. Enig, de var flinke og flittige før. Med detaljer som kan ta pusten av en og hver. Men så hadde de ikke TV og alt det andre som vi har til å underholde oss med heller.

Ha en fin dag og fortsatt ei fin uke. Med klem fra 'n Karl!

Monica said...

Dear Sylvia
thank you for your comment on my blog! You are very nice!
You home is very beautiful!!! I love your Country!
I'll come to visit your site soon!
Kisses
Monica

Troen og Haapet said...

Tusen takk for trøsteklemmen..det er veldig trist, men vi har gode minner om et elskeverdig vesen..så om det er sårt nå, vil vi med tiden tenke med glede på henne og alt hun ga oss:)
Varmepumpe ja...har enda ikke hatt lyst til å ha den "fæle klumpen" på veggen, men kanskje man tenker annerledes når man kjenner varmen den gir:)
HA en fin kveld i ditt vakre hjem!
klem

ELIN´S SHABBY ROMANTIC said...

Oj, så vackra kuddar! Det kan man inte få nog utav! Det är så vackert och charmigt! Håller med om att dem gamla kuddarna visar sådan hantverk som har avtagit mer i dagens tid!

Ha en underbar fortsatt vecka!
Kramar Elin

bodil said...

Hei.Tusen takk for titten.Så mange nydelige,vakkre puter.Enig er så fint med det gammle.Brodert og mellomverk og hvitt.Koselig krok du har.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Guttemamma said...

Fantastiske puter du har,den ene finere enn den andre!!
klem♥

Lykkelig som liten.. said...

Ja, de er kjempe gode de knekkebrødene, så dere får bare bake i vei :)
Og flotte puter og mange puter det er det sikkert og visst at du har :) hihi. Og det er digg å slenge seg på sofaen, bare du rydder opp igejn i puterotet når vi har vært der ;)hihi

Ha en flott dag da mammma :)
Klem Tina

marypoppins said...

che meraviglia questa neve!!
Mary:)

Smykkas said...

Nydelige puter. De kunne sine ting før i tiden.

Blir du med på min give away?

Klem

ralfefarfars paradis said...

Så mange samstemte puter du har!! Jeg har nok en mer brokete forsamling- og nå er jo noen av dem på lager også- i Kristiansand- litt rart å tenke på;) Jeg elsker også slike gamle puter med mellomverk- desverre så har jeg ingen- ellers så blir det jo fort noen puter-enkel fornyelse det;) Synes ud var veldig flink til å sy- det var jo en veldig forsegjort pute du hadde laget- men mange fine detaljer!!
Klem fra meg;)

Mira said...

Nydelige puter. Utruligt mye fint håndarbeid de drev med før. Ja noen er jo flinke nå også. Fin den puta du lagte. Min mormor sydde Hardangersøm, er så glad for de eg har som ho har sydd. (Ingen puter).

Er ikkje så ofte på Arendalstur, men et kaffebesøk hadde vert koselig det.

Ha ein fin kveld, Klem,

Huset vid ån said...

Åh, Så vackert Sylvia!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Therese