Sunday, January 2, 2011

Velkommen 2011

litt rart å skrive 2011 er det ennu, glad året kom med mildere grader og sol, så det lover jo bra for 2011, måtte fortsettelsen bli sånn, glemte å si på fprrige innlegg at vi har vann til huset nå, får det fra en nabo som en løsning til våren kommer, å frosten har forlatt bakken,
bilde over er akkurat tatt, nydelig ..men som dere ser er bukta vår fryst til is, men har sett svanene, å igår fikk de mat av nabo på den andre siden, ble så glad da.
fått hengt opp skiltet på ytterdøra , vant det hos Kari. My Home is My Castle,
så sånn ser døra vår ut nå,skiltet er så nydelig, se til høyre for døra, der er en gave fra meg til mannen i år,
det er et dialekt termometer, jeg som østlending, opprinnelig fra Skien syntes dette er vakkert..hihihi.
å skikkelig spiggent var det før jul,
stilig ikke sant..... i emalje dette å, pyntet opp der ved døra. gleder meg til gradene blir smeigeda.
imorgen er det første hverdag i 2011, må si jeg er mest glad i hverdager, en får heller forgylle dem hver dag. skal å til lege med skulder til uka, ja må nok innrømme at den er ikke god, så spent på hva de sier,
julepynt er ryddet vekk her, begynte nyttårs aften, så nå kan en vente på vår blomstene kommer inn, så faktisk primula i vakre farger hos mester grønn på nyttårsaften, så det er nok ikke lenge til bloggland er fulle av dem.
å som jeg gleder meg til våren,....
ønsker dere alle en nydelig første uke i 2011.

42 comments:

Havfruen said...

Stilig ved inngangsdøra di Sylvia:)
Ja velkommen 2011 og lysere tider. Det er deilig:)
Lykke til med skuldra di!!
Ha en fin søndag og deilige hverdager:)
Klemmer fra meg:)

tove said...

Hei og godt nytt år
Ser frem til et nytt blogg år. Kanskje døgnet får flere timer i år?
Nydelig skilt. Lyst på slikt et jeg og.
Nyt dagen før hverdagen begynner igjen.
Blir godt med faste rutiner igjen.
Klem Tove

Sjabbig men chic said...

Hur vackert som helst och härligt med lite sol. Jag läntar också till våren. Skylten är ju jättefin!

Kramis Lisa

hemma hos lilla mej said...

Önskar dej en go start på det nya året.Underbara bilder.Härlig skylt på dörren.Den gillade jag.Ha nu en skön dag rara du .Varm Kram Rita ♥

sologbolig said...

Så fint det var ved inngangsdøra di med nytt skilt og artig termometer. Ha ein fin søndag. Klem.

My home is my Castle - by Kari said...

Akkurat nå så gleder jeg meg til det blir gørr væmt hehe :))
herlige de termometrene ..
Så flott det ble på døra di !! ja de skiltene er knallfine, må visst få opp mitt og snart...
Og den utsikten din... Vakker !!!

ha en fin søndag videre min venn :)
Klem,kari

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia, jeg iler til med en "klem" tilbake og en takk for dine siste ord hos meg. Det er en mer utdypende takk som står under den kommentaren, og du kan gjerne spandere på deg å lese den. :)

Sannelig var det fint også vinters tid, ved drømme elva. (En av dem)Og som vanlig finner jeg den gode atmosfæren her, også i dag. Og det termometeret likte jeg godt, men jeg ville hatt det på trøndersk. Har litt problemer med å få "oversatt" dette til gangbart og leselig norsk for meg. :) Men noe forstår jeg da, slik som Gjennom marg og bein...

Hei så lenge igjen, så treffes vi nok mange ganger fremover, i år også. Ikke glem at jeg sendte klemmen heller da. :)

Emidoras verden said...

Flott skilt og moro termometer!
Sier som Kari..gleder meg til det blir gørr væmt:)men det kan jo ta en stund med den snømengden vi har fått.
Nydelig utsikt..og du du som jeg gleder meg til sola kommer!
Klem fra meg.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint det blev med nya skylten på dörren, passade perfekt. Och det var en fin termometer, skönt att den inte visar så kallt längre. Här är granen kvar, jag har fått influensa och orkar inte städa ut julen än.
Varm kram
AnnaMaria

Tyrifryd ♥ Monica said...

Så fint du har det ved inngangen! Kjempeflott skilt, jeg venter enda på mitt...det tar visst laaaang tid ser det ut til..
Råkult termometer! Mon tro om disse er å få på nordnorsk?! ;)

Ha en flott søndag!

RoseSommer said...

Skiltet på døra ble fint. Vi har hvert vårt lange etternavn, så vi har nok ikke bred nok dør til å ha et sånt skilt :-)
Skulle gjerne hatt tak i et sånt termometer! Vår venninne fra Arendal som bor i Skien kunne trengt et sånt for å ikke ha for mye hjemmelengsel. Kjøpt i en butikk nær deg, eller fås den kjøpt på nettet?

It's me said...

Happy new year my dear Sylvia !!! ...love love Ria...xxxx....

Romantikk-takk. said...

Flott skilt,passa godt på døra di. Kjempefin gave du ga til din bedre halvdel. Ha en fin dag.
Klem:)

Har en drøm... said...

Så koselig i inngangen din;)
Og den værstasjonen var skikkelig artig, hihi...
Er så¨herlig den utsikten din ♥

Ha en fin søndagskveld!

Klem Line

Sanna said...

Godt nyttår til deg.
Stilig dør du har.
Og gradestokken din var fantstisk.....

siren said...

Så mange fine detaljer du har rundt inngangsdøra. Veldig flott med skrift og skilt på døra, og værstasjonen var kjempe morsom! Ønsker deg et godt nyttår. Siren :)

Hyacinth Bucket said...

Lækkert skilt og termometer..:-)
Sådan vær har vi haft igår og idag her hos os, men selve nyttårsaften var det hylende stormvær med regn der suste rundt hushjørnet.
Helt uhyggeligt!
Ærgelig med den skulderen din, det tager tydeligvis lang tid for at den bliver frisk.
Jeg glæder mig til det bliver midt imellem Lommåt og Smeigeda, over 25da går jeg i skjul...:-o)

Hej fra Lisbeth

Barbros lille atelier said...

Godt nyttår til deg, Sylvia! Håper du har det bra:-)
Stilig dørskilt -ønsker meg et sånt selv:-)


Klem

Bente said...

Godt nytt år til deg Sylvia! Så deilig med hyggelig naboer som har gitt deg vann igjen. Herlig synes jeg slikt er.

Bente

Ingunn said...

Kjempefint skilt !
Og stilig termometer...
Godt å høre at dere har fått vann !
Ja , jeg må alltid ha primula når jeg "kaster ut" julen ;)
Ser fram til å følges i året som kommer :)
Klem fra Ingunn :)

Synnøve said...

Kjempefin ytterdør.
Skilte er fint,heldig du som vant det.
Hverdager er det flest av i livet, og det er om og gjøre de så bra som mulig.
Håper skulderen din blir bra snart.
Ønsker deg ei fin ny uke
Klem Synnøve

Sylke said...

Så fint dørskilt du vant, og artig med dialekttermometer! Det er godt med hverdager :) God bedring for skulderen din!

Klem

Evelyn said...

Hei :) GODT NYTT ÅR !!!

Så fint dørskilt du vant.. og så stilig en temp.måler.

Gleder meg til å følge deg også åi 2011.

Klem fra Evelyn

Bestemor Drillo said...

Godt Nytt År til deg Sylvia med mye glede og god helse!
Stor klem fra bestemor!

Hespe said...

Hei, og riktig GODT NYTTÅR til deg Sylvia ♥

Ja, så var den deilige julen over da, og hverdagen venter i morgen - men blir sikkert ok det også!

Elsker temperaturmåleren du har fått deg - så utrolig gøy med dialekt påtegningene - herlig!!!

Takk for følgett i året vi har lagt bak oss Sylvi - det blir en stor glede å følge deg videre!!!

Goklem fra Hildegunn

Hverdagsmamma´n Anita said...

Ja, det er rart å tenke seg at vi skal skrive et nytt år nå! Synes det har gått så fort:)
Stilig "værstasjon". Tror vi har noe lignende her på nordmøre også.
Nydelig skilt ja! Får ønske meg jeg også når vi engang kommer oss herifra :)

Ha en ny fin uke, og lykke til med lege-besøk.
(så koselig at du også likte tapeten)
Klem Anita

bodil said...

Hei.Ønsker deg et riktig Godt Nytt år.Nydelige bilder.Er så kjekt at dere har fått vannet tilbake.Ikke kjekt å ikke ha vann.Holt på å bli for lite i brunnen på hytta å men det holt så akurat til vi dro hjem.Klem fra Bodil.

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen Sylvia!
Så nydelig og hvitt det er hos dere! Ja, selv om det er brrrrr kaldt, er det jo vakkert med snø da! Termometeret var kjempemorsomt, og blått skult på døren deres likte jo jeg veldig godt, he, he!

Jeg skal skrive ned oppskriften på figkensyltetøyet - det høres heeelt nydelig ut!

Da ønsker jeg deg et kjempefint og godt nytt år, og takk for det gamle! Er såååå glad for all kontakt vi har - det lyer opp i hverdagen!

Her skal julepynten bort i dagene som kommer, og bloggen min kommer til å bli mindre og mindre julete utover i uken!

Med ønske om en fin dag og klem fra
Cathrine :-)

Acosy home said...

Hei
Godt nytt år til deg og dine!
Så stilig termometer og så kul at det står beskrivelser på. Den liker jeg. ;O)

Ha en fin mandag!
Hilsen
Sassi

Fru Tunheim said...

Hei Sylvia. Gleder meg til våren og fine dager på hytta på Sørlandet når jeg ser på bildet ditt fra den frosne bukta. Jeg fikk sett Downton Abbey nå i ettermiddag siden jeg var på jobb i går kveld. Har faktisk vært bortreiset på jobb hele jule- og nyttårshelgen så jeg føler dette var julen som bare forsvant. Jeg likte serien kjempegodt og kan nesten ikke vente til søndag igjen. Jeg elsker sånne kostymedrama. Bestillte faktisk serien på DVD på Amazon, men har ikke fått den enda og da visste jeg ikke at den skulle komme på tv.

Ønsker deg et fint nytt år.

Ellinor Forsblom said...

Önskar Dej Ett Gott Nytt År.
Mysig Annorlunda Termometer du har.
Ha En Fin Kväll/Ellinors Hus

Mona/Villa Tverrteigen said...

Hei Sylvia..
Gjett om jeg likte skiltet på døra di...Lekkert!
Ha en fin kveld.
Klemmer

Bekka said...

Jeg vil ønske deg og dine et godt nytt år og takke for koselige hilsener og inspirasjon fra deg i året som har gått. Jeg gleder meg til å følge deg og bloggen din videre i 2011! Klem fra Bekka

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Vel overstått jul og et riktig Godt Nyttår til deg også!!
Skiltet tok seg fint ut på døren din. Termometeret var skikkelig morsomt!
Primula kommer snart i hus her også (7.1.;-)) og med dem alle småfluene:-)
Håper du blir god i skulderen din snart. Og at vannet kommer tilbake.
Stor klem fra Hjørdis

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia. Ønsker deg en riktig godt nytt år og takk for alle de varme og koselige innleggene dine for ikke å snakke om alle de lekre interiørbildene du har vist oss gjennom dette året. Gleder meg til å følge deg videre!!

Så fint det ble med det nye skiltet og termometeret var jo helt herlig, da!

Håper ellers du har det bra og at skulderen begynner å bli bedre. Ønsker deg en flott uke, jeg tar turen til Sverige i morgen og gleder meg masse til det.

Klem fra Jorunn

Amy said...

Godt Nytt År vennen!!! Forbreder deg, det kommer dårlig været i løpet av natta sier Dagbladet...får håper de tar feil som alltid, men....
Go'klem fra meg :-)

Thelma Louise said...

godt dere har fått vannet tilbake.:-) og skilt og gradestokk ved døra..begynner å bli på stell nå gitt.:-) tjhii...flotte begge deler.:-)

Vi heier på at "mildværet" holder seg.:-)

klem

lisje astrid's husblogg said...

Hei du gode♥

Så lekkert med det skiltet!

Er innom for å takke deg for eit fantastisk bloggår!
Du og din interiørstil,dine gode ord og varme er heilt unik!
Alltid inspirasjon i innlegga dine♥

GODT NYTT ÅR♥

Klem frå Astrid

Sjarm og Glede said...

Hei og godt nytt år ;-)
Kjempefin ytterdør med koselige ord på :-) En får liksom lyst til å gå inn :-D

Takk for koselig kommentar om bordet mitt :-)
God kveld. Klem Hilde ;-)

Blessedmom's Simple Home said...

Happy New Year to you Sylvia. What a beautiful view you have. It looks like you have much colder weather than we do. So glad you got the water problem worked out :-)
Blessings,
Marcia

Alven said...

Godt nytt år ønskes deg min venn :-)

Har vært en fryd å følge deg dette året som har vært :-) Og gleder meg til å følge deg i dette nye året som har kommet :-)
Godt dere har fått vann :-) Og flott skilt og artig dialektstokk :-)

Ønsker deg alt godt i det nye året :-)

mange klemmer ifra meg

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

Vel overstått jul og et riktig godt nyt år til deg og dine....
tror 2011 blir et riktig flott år..
klemklem