Saturday, February 19, 2011

en riktig hyggelig oppskrift,å litt annet

Vi er godt ute i februar, denne mnd går ekstra fort,så er det snart første vår mnd, men vinter her ennu, mange starter vinter ferien denne uka, vi må vente en uke til, og godt er det, for Silje har lungebetennelse å da er det ikke gøy å ha ferie.
kjøpte med noen krokus hjem i går, disse blir hvite.
så her råder helge roen, en ny bok har jeg kjøpt, er mammut salg nå, gøy med bøker da, boken jeg leser er rapsgubbene, en fornøyelig lettlest bok,
jeg må jo bare vise dere bokmerket mitt, det er en bokperm av det gamle slaget, kjøpt hos bokhandel det å, vet ikke om det er laget lokalt, men jeg likte det så godt..
å det er fretex som har laget det, så da går vel åengene til noe nyttig, var det ikke stilig,?
det er foret med lær bak og Fretex design er preget inn..
ja så var det oppskriften da... om noen trodde de skulle få en mat oppskrift ,ja da blir dere skuffet,
ser dere oppskriften over ovnen her?
vi må vel titte litt nærmere på den.. den er fra kremmerhuset...
en riktig så hyggelig oppskrift spør du meg, å så sant med de ting de bruker i den.. og alt må til, ingenting må utelates i denne oppskriften...
ja det er helg igjen, sier som Karl. vi skulle hatt stempel..stadig er det helger, tiden flyr.har dere ikke besøkt Karl så gjør det gjerne, mye lurt og fornuftig fra han, han har 2 blogger,
koselig med en hane i kurven å..
da må jeg få takke for alle koselige hilsner på forrige innlegg, å håper mange ble inspirert til å kjøpe englebarn kjedet, det er jo så personlig å ha. om du har 1 eller 10 barn, kjedet er like nydelig,
ønsker dere alle en riktig god helg..

30 comments:

Linda said...

Det var en god oppskrift som alle burde mikse sammen!:)

Ønsker deg en fin helg,
klem fra meg:)

GroLinda said...

Herlig oppskrift du har fått deg ;o) Man burde "bake" den hver dag ;o) Kjempemassegladideg ;o)
Hils resten av gjengen!
Klem fra søs :o)

Besta said...

Flott oppskrift:) Har en bitte liten pause...19 til middag i kveld er litt i meste laget. Minn meg på å reise bort når jeg blir 60:)
Ha en fin helg.
klem fra marilyn

Frøydis said...

Heisann :-))
Får jeg lov å stjele den oppskriften av deg?? Nydelig og så sann!! Mange kunne trenge en påminnelse nemlig!! (Neida, gjelder ikke her i huset!)

Ha en herlig lørdag og klem fra meg

Hverdagsmamma´n Anita said...

Denne oppskriften burde alle ha hengende et sted i huset hvor den er godt synlig!
For i hverdagens stress og mas glemmer vi så lett...

Takk for påminnelsen :)
Har du fått kjøpt den nå nylig? Skulle gjerne hatt denne :)
Ha en nydelig helg Sylvia!
Klem Anita

Hanna said...

Ha en fortsatt fin helg.
Kram
Hanna

Landlige Hjem said...

Hei du gode!♥
Ååå for en nydelig oppskrift, nesten ett must i alles hjem ,))
Ja snart runder vi av denne månden, og jeg gleder meg til mars ,)
Nydelige bilder du deler med oss!!♥ Liker meg så godt hos deg ,)
Uff stakars, ikke noe morsomt med lungebetennelse!! Vondt er det også sender mange varme godbedringstanker!!♥
Ja endelig er vinterferien her og snart setter jeg og barna nesen mot Stockholm, krysser det jeg har for at vi denne gangen kommer oss dit ;)
Varme gode klemmer sendes,
Anki

Tovepia said...

God oppskrift dette som gjerne må henge fram så vi ser det ofte!
Synes det er så herlig at februar går mot slutten, når neste uke er ferdig, ser vi mars like om hjørnet:)
Ha ei fin helg, Sylvia, og god bedring til din datter!
Klem fra meg;)

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia!
Først og fremst vil jeg takke for din vennlighet og omtanke hver eneste gang du er inne hos meg. Det er jo ikke så rent sjelden.

Så vil jeg gi deg en stor klem for at du gjorde det mulig å finne mine tanker for alle de leserne du har. De er så hjertelig velkommen alle sammen og når som helst! :) Hos meg er det døgnåpent, slik som hos deg. :)

Det gledet meg de flotte ordene som du ga til Fretex, og må si jeg synes at det var fine og fortjente ord og et flott bokmerke. En må da bli inspirert til å lese med et slikt bokmerke. :)

Som så ofte her, kommer du med oppskrifter og påminnelser som vi alle sammen trenger og som vi skulle hatt enda mer av, tenker jeg. "KJÆRLIGHETSOPPSKRIFTEN" din likte jeg spesielt god, denne gangen og skal forsøke å prøve den. Personlig ville jeg kanskje ha forsøkt å videreutviklet den, med et par teskjeer til, på noen av ingrediensene. :) Uten noen som helst missfornøydhet med din. En skal jo forsøke å sette sitt eget preg også, på matretter og livet forøvrig. :)

Ønsker deg og dine ei riktig fin helg, og rask bedring til Silje!

Havfruen said...

Kjempefin oppskrift som bør henge fram:))
Bokmerket ditt var kjempefint.
Ja, helger kommer rett som det er og takk for det:)
Mars er en vårmåned og jeg gleder meg....men vet den kan by på så ymse vær...men vi er stadig optimist:)
Nyt lørdagen, klem fra meg:)

livet på kvasseberget said...

nydelig oppskrift!
så kjedelig at silje er syk da, håper hun snart blir frisk:)

Ha en nydelig helg og kos deg med boken:)

klem

Tino said...

Det var sannelig en flott oppskrift!
Rapsgubbbene har jeg akkurat lest også, en fornøyelig og lettlest bok.
Ønsker god bedring til Silje.
Ønsker deg og dine en fortsatt fin helg!
Klem T

Blått til lyst said...

Riktig god bedring til Silje! Ja, godt det ikke er vinterferie hos dere nå, for lungebetennelse kan man ikke ta med ut i vintersnøen *S*
Bokmerket var sjarmerende. Jeg har ikke sett dem før, og tror jammen jeg må ta en tur til Freetex.
Oppskriften er god, og jammen tror jeg den er ganske kalorifri også :-)
En god, og kanskje helst snøfri, helg til deg - klem fra Liv

Smykkas said...

nydelig bokmerke og en super oppskrift.

Klem

Louise said...

Många fina bilder hos dig som man kan gotta sig åt! En skön fortsättning på helgen önskar jag dig! ;)

Lenemora said...

Så koselig smykke du har kjøpt i innlegget under!
Fin oppskrift du gir også!

Ha en fin lørdagskveld og søndag!!

Klem fra Lene

Anne said...

Nydelig å få litt vårlig krokus i stua.
De vil bli skjønne med sine hvite blomster.
Hyddelig oppskrift som alle burde ha..og bruke gjevnlig..uten å utelate noen av ingrediensene.
En fin lørdagskveld og en god søndag til deg!
Klem Anne

irene said...

Bra oppskrift!
Ha en fortsatt fin helg Sylvia!

Klem Irene

Anita S Home and Wine said...

Hei hei - en liten hilsen fra meg til deg. jeg har vært litt fraværende i det siste - men je håper jeg snart kommer igang med bloggingen igjen. Idag var jeg på håndballkamp - LHK - ja du så den kanskje på tv - triste saker, synd ikke hammerseng var med.
ønsker deg en flott lørdagskveld
klem anita s

RoseSommer said...

Så fine bilder. Dette var et koselig innlegg igjen fra deg!
Har lest Rapsgubbene, og det er en skikkelig feel-good bok.
Fortsatt god helg. Håper solen har varmet litt idag hos deg.

Ingunn said...

Hei Sylvia.
Det er så mye godhet og varme i bloggen din !
KOs deg med boka . Og så håper jeg Silje blir frisk snart :)
Oppskriften skal jeg følge så godt jeg kan ;)
Ha en nydelig søndag.
Klem fra Ingunn :)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Ja, det var litt av en oppskrift, og veldig fint å ha den hengende fremme, så man husker hva som skal til!

Det er så deilig å tenke på at vi går mot vår, men akkurat nå ble jeg litt motløs, for her er det - 19 akkurat nå! Vi skal feire mannens bursdag i dag, så det skal bli hyggelig!

Ønsker dere en fin søndag, og god bedring til Silje!

Klem Cathrine :-)

Amy said...

Hei Hei Sylvia!!
Først, god bedring til din kjære Silje...håper hun blir fort frisk igjen!
Ohhhhh den skilt elsker jeg- skal til kremmerhuset og se om jeg finner den, det er et oppskrift alle burde ha og ikke minst BRUKE i sitt hjem!!! Koselig at du visste den til oss- men må nok innrømmet jeg trodde det blir nok mat ;-)))
En varm hilsen fra meg på denne veldig kaldt dag i skogen :-)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Tack snälla Sylvia för din gulliga hälsning. Vilket fint inlägg du gjort, det var ett bra recept. Och en hel korg med vita krokus, kommer bli ljuvligt när alla blommar.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Inspiration i vitt said...

hej min vän, krokus i en vit korg är så fiiiint, kan inte bli bättre vårligt. Tavlan med alla fina meningar är helt underbar, har inte sett den tidigare, det är en riktig vill ha sak det. Kramar i massor/Ingela.

bodil said...

Hei.Så nydelig oppskrift.Tusen takk for den.Nydelig.Riktig god bedring til Silje.Håper hun blir bra snart.Ikke kjekt.Nydelige bilder du viser.Vår.Deilig at nå lystner det fra dag for dag.Alt så mye lettere da.Ønsker deg en riktig fin Søndagskveld og ny uke.Klem fra Bodil.

Hulda said...

Så flott det bokmerket var, virkelig noe utenom det vanlige. Flott bilde fra kjøkkenet ditt. Stilig at vi ser stolen, og så tallerkenhyllen på veggen. :)

Nå kan du lese fortsettelsen på historien om Den blå stolen, hos meg. :)

Viveka i Bläckhornet said...

Hej hej!

Hoppas helgen varit trevlig!
Här hemma har vi bara tagit det lugnt. Man vill ju inte gärna vara ute i kylan. Burrrr....

Jättefint "recept". det borde all ta tillvara :)

Kram Viveka

Ruths datter said...

Ja det var en god oppskrift. den burde vi alle prøvd. Stakkars Silje da. Håper hun snart blir bra. Ta godt vare på deg selv i uka som kommer Sylvia.
Klems

liven said...

Heisann!!
en flott oppskrift!!
Så likte jeg så godt bokmerket...er jo en lesehest :o)
Jammen skal jeg kikke etter et slikt neste gang jeg er innom Fretex :o)

Ha en fin ny uke sylvia