Tuesday, February 22, 2011

Her snør det...

Her daler snøen ned for fullt, jeg kan ikke annet enn å le. Det kommer så mye,
selv Timmi titter sjokket over porten vår, han står på 2 ben her å titter etter meg..
det er veldig til snø. ja ikke tro vi her sør tuller, å klager over "litt" snø. vi får virkelig kjørt oss med snø måker nå om dagen.
dere får vel litt inntrykk, der dere husene tett i tett her, det er sjøen mellom oss og dem, men som en vidde nå, å der i sjøen datt det 3 naboer i vannet i går, trodde jeg skulle få hjerte stans.Det gikk heldigvis bra med dem, men isen er så usikker nå, man kan bare ikke gå på den, har så respekt for is, ingen får meg ut på isen....
koselig...?
Timmi er litt forundret her han står,
ser dere gjerde tol høyre? ja da ser dere hvor mye snø det er, enda vi har måkt vekk 30cm der å, gjerdet går jo hele veien, men ikke lett å se det nå, under er det tulipaner..
her pleier vi å sitte å spise middag på deilige sommer dager, sjøen ser ut som de fineste snøkledde vidder. men gleder meg til vår nå...
å det blåser kraftig her, så vimpel får vist seg frem i all sin prakt,
hihi her har jeg kommet inn etter å ha vært i posten..
så det blir mest å være inne om en ikke må ut da, blir jo komisk med all denne snøen, vi har ikke noen flere steder å gjøre av den....snør dere ned, hadde vært gøy å se hvordan dere har det utenfor om dagen,
he en nydelig dag.

49 comments:

Roka Design said...

Hei på deg:)

Huff det var da volsomt for et snø-vær da:):)
Er nå kjekt også...:)

Her i Bergen har vi hatt et aldeles fantastisk vær siden helgen:)
Strålende sol og klar himmel,men litt kaldt er det selvsagt enda..:)

Ha en flott dag Sylvia:)
Klem fra Kari

Sanna said...

Det er hinsides med snømengder, ja....
Et irritasjonsmoment, men vakkert.
Det ser så koselig ut på bildene dine, men jeg skjønner godt frustrasjonen.
Det snør ikke her. Men vi har nok å ta av... Det som er værst her er all isen. Det er nesten ikke til å gå ut. Og vi fikk ødelagt forstilling og stag på Volvoen pga. isen. Ingen billig fornøyelse.
Det er så dype spor av is i veien, at en behøver ikke holde i rattet engang. Bilen går av seg selv.Og møter man en annen bil, er det umulig å komme opp av sporet, en må rygge i laaaange strekninger.
Her på vestlandet har vi jo stort sett smale og svingete veier da...
Jeg vil ha VÅR !!

tove said...

Ja nå vil vi ha sol og varmegrader. Vinteren har jeg fått nok av for lenge siden. Tror nesten dere sørpå har mer snø enn oss i hallingdal i år. Uff, håper den forsvinner snart.
Nyt dagen
Klem TOve

Romantikk-takk. said...

Har du sett,dere snør jo alldeles inne der nede. Det er vakkert,ingen tvil om det,men skjønner godt at du blir lei. Her ligger det bare et tynt snølag på bakken,har ikke hatt skikkelig vinter siden før jul. Stakkars de som gikk gjennom isen da,får håpe det gikk bra. Ha en fin dag,snø til tross. :))
Klem fra Mette.

Fru Tunheim said...

Det var da vanvittig med snø....kontrasten er stor for her hos oss er det helt snøfritt, men kaldt. Og jeg som lengter til Sørlandet og venter på hyttesedongen. Ser ut til å drøye ja.... sukk, ikke mye vi kan gjøre med det bortsett i fra å vente.

Lavina said...

Det var da mye.. Vi har rikelig med over en meter, men for min del kan det bli litt mer. Tenker på påske, og skiføre. Men er jo litt heldigere stilt, jeg har ikke naboer så tett på.. Og snøen blir frest vekk..

Man får gjøre det beste ut av forholdene. Ha en fin dag!

Linda said...

Skal si dere har fått mye snø! Minner meg om fjorårets vinter her i Bergen. Som en skriver over her, så er det nydelig sol i Bergen i dag og det lille som ligger av snø, smelter vekk.

Ønsker deg en fin dag, håper at våren snart kommer:) Klem

GroLinda said...

Skal si det har kommet en god del ja!! Her er det heldigvis ikke så mye ;o) Ehhh...når jeg ser hvor mye dere har, venter jeg med å komme en tur ;o) Ha en flott snødag søs ;o)
Klem i massevis :o)

Mormor said...

Tiddelibom! Jo da vi har snø vi også, men ikke så mye som dere.. Har bilder fra 1. mars i fjor hvor vi var på deres nivå!
Jeg går ALDRI på isen, tror jeg må ha gått gjennom isen i mitt tidligere liv. Om det kjører biler eller traktorer eller folk står og fisker hjelper ikke, jeg kan liste meg litt heeeelt inntil kanten ved land. Helt dustete, så jeg forstår deg!
Kos deg videre med snøen, snart er det vår! ☼
Hilsen fra Inger i Østfold

Tovepia said...

Jeg sier det igjen, i år er det dere som har fått snøen til gagns!
Her skinner sola, og vi har litt påskestemning, litt kaldt, men bare passelig med snø;)
Kos deg uansett, klem fra meg;)

Anne said...

Det var noe så vanvittig med snø dere har fått!!!
Det er jo faktisk fint..men alt med måte.
Ganske merkelig,vi er jo ikke så langt fra hverandre og her er det ikke noe snø..men vind og fryktelig kaldt.
All rspekt for isen ja..uff..
Nydelig header du har fått!!
Ha en fin dag i snøværet!
Klem Anne

irene said...

Helt utrolig! Kanskje dere får ha snö fram till 17 mai....
Här er det bare noen "fnugg" igjen!
Ha en forsatt fin vinteruke Sylvia!

Klem Irene

Anette Willemine said...

Ja, se der ja. Timmi ser skjønn ut der han står og hopper da. :)

Her har det dalt noen fjoner i dag og solen har prøvd seg gjennom skylaget. Tror i alle fall de har greit nok med sne til VM starter! Det blir gøy å følge med litt. :)

Ønsker deg en deilig kveld, Sylvia! Tusen takk for dine koselige hilsener på bloggen min. Jeg setter stor pris på alle sammen!

Klem,
Anette Willemine

Uttan said...

Så söt Vovve :)

Ja vilken vinter! Nu är det jobbigt med snö och kyla. Vi har fått lite mer snö idag igen.
I natt ska det bli -20 det är inte klokt vad lång vinter och som aldrig verkar ge sig. Mina vårkänslor har kommit av sig nu.
Mannen har semester och Vi skulle åka neråt i landet till Skåne för att möta våren men men det blev inte så.
Tack söta Du för Grattis hälsning och såååå kul att Vi är lika unga ;)

Kramar!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Men jösses, snart ser ni inte ut ju! Nu får det allt sluta snöa, lite ljummet regn skulle vara bra. Inte lätt och vara en liten vovve bland all denna snö heller. Så fin kappa du har också.
Varm kram
AnnaMaria

Frøydis said...

Heisann :-)
Først og fremst...FOR ei STILIG jakke/kåpe, du hadde på deg! Vil du ha adressen min?? hihi...

Laver ned her også, kommet minst 35 cm idag. Turen har gått veldig greit, kommer nok litt om den imorgen tenker jeg ;-)
Brukte en halv time mer enn normalt, men pytt! Kjører etter forholdene, så da går det jo som regel greit, ikke sant?? :-))

Ha en flott dag videre og klem fra meg

Har en drøm... said...

Heihei Sylvia;)
Her snør det og, og det skal det visst gjøre i noen dager fremover... vet heller snart ikke hvor vi skal gjøre av all snøen;))
Det er jo vakkert, men det HOLDER nå!!
Bikkjene syns det er morsomt med all snøen i alle fall;) Voffsen her i huset jafser den i seg hele tiden, nesten så han ikke har tid til annet enn og spise snø når han er ute...

Så koselig at du likte Tilda'ne mine;) De er ca 40cm lange fra topp til tå;)

Klem Line

livet på kvasseberget said...

ja nå vil vi ha vår!!
hehe det laver jo ned som bare det.

så stilig doen din var, tøfft at du hadde skrevet på den:)

så fin header du hadde fått:)

klem

Smykkas said...

Det var voldsomme snømengder hos dere. Her er det bart, men det er kalde netter. Sola har vist seg fra skyfri himmel flere dager, men nå har vi visst gråvær i vente.

Klem

Smykkas said...

Det var voldsomme snømengder hos dere. Her er det bart, men det er kalde netter. Sola har vist seg fra skyfri himmel flere dager, men nå har vi visst gråvær i vente.

Klem

It's me said...

Yes i see it on the news!! what a snow !!!...o my...and we wait on the spring.....it is also very cold here.....they say their come snow here too...i hope not !!! happy evening darling....love Ria...xxx.

Havfruen said...

Si meg.....bor vi i samme land??? Det er snøfritt hos meg...jeg får helt hakaslepp av å se....
Trøst deg med at snart er det mars og det må da gi seg...hain e lang vintern men ikkje evig som Halfdan Sivertsen så pent synger det....
Klemmer:)

Blått til lyst said...

Herlige bilder, og Timmi var jo bare supersjarmerende!
Skal si dere har fått snø! Kanskje vi kan håpe på at det er mars-snøen dere har fått nå, og at mars blir solskinn og varmegrader :-)
Du bor nå nydelig da, enten det er snøvære eller sommersol *S*
En riktig god dag til deg - klem fra Liv

Li/Småtingene said...

Ja, skal si dere har snøvær om dagen! Her i Trøndelag skulle jeg gjerne hatt litt mer, faktisk; slik at brøytekantene slipper å være så svarte av eksosen... Men heldigvis har vi nok til å gå på ski, da ;-)

Skjønn liten vovse som titter etter matmor... ;-)

Ha en fin kveld videre!
:-)

Helen said...

Titter innom deg via "Vinterpike", hei !

Ja, det får'n si var mye snø, dog jeg kjenner meg igjen, bor på Tjøme, og har vært på besøk i Oslo, og begge steder har MYE snø.

Men, vi har stukket ifra det nå ;) thii....til ett varmere sted.

Hold ut, våren vil komme til slutt !

Amy said...

Hei vennen,
Takk for koselig hilsen på bloggen :-)) Ja, her var det LITT snø ja!! Elske den første bilde av Timmi, ser ut til at han tigge for å komme inn- det er jo kaldt mor!!!! hehehe..
Nydelige jakke du har- til og med dekket med snø!!
Vi får gleder oss masse til vår og de nydelige tulipanner som tar plassen av alle den snø!!!
En varm klem imens vi venter :-))

Inka said...

Hej, Sylvia-vännen!

Ja, herregud vilken vinter vi har. Och stackars dina grannar som gick genom sjön. Tur att det gick bra för dem i allafall. Vad söt hunden är i vintersnön. Men nu längtar man till våren.

Ha det bra


Kram Inka

Bente said...

Hallo Sylvia
Dere har virkelig fått mye snø i år også. Det blir vel en stund til dere får se hvitveisen som du har i bloggbildet ditt.
Ser at du har lik min dørmatte fra Riviera.

Bente

Nina said...

Hej Sylvia
Tusen tack för din påhälsning, så glad jag blev.
Wau vad mycket snö ni har, men ack så vackert samtidigt! Älskar snö.
Önskar dig Sylvia trevlig veckoslut
Kram Nina

Tino said...

Brrr, ja det snør her også. Men det er meldt varmere om noen dager, så håpe det smelter bort endel!
Ønsker deg en fin dag!
Klem T

Solveig (Svingenslillehus) said...

ÅJ! Det var masse snø... er ikke så masse her, men det er fremdele en del i gjen.. og isebise kaldt.. 16 minus her hos oss!!

Men det er meldt mildvær.. lenkter etter våren nå!

Ha en fin Onsdag!
Klemmer

Thelma Louise said...

Hei.:-) har vel hatt det omtrent som bildene du viser, og snøen ligger, i store hauger..men i dag skinner solen..hurra.:-) uff isen skal man ha respekt for..Har vet vann i nærheten av oss...alltid hatt veldig respekt for å gå på isen, en venninde av meg gikk gjennom når vi var små...det gikk bra...men det er fort gjort..En fin dag til deg..håper solen skinner.:-)

Klem

Siljes Hobbyrom said...

Hehe, herlige bilder ;)
Har vikerlig snødd i ett de siste dagene/ukene!!

Bra det ikke er alt for lenge til vår ;)

Må ha en fortsatt fin og hvit uke!!
Klem Silje

Besta said...

Ja, det er utrolig med snø. Det har snødd i ett i dag også men ikke så voldsomt som i går. Da kom det nærmere 40 cm. Det må vel snart ta slutt?
Du må ha en fin kveld i allefall. Godt at vi kan være inne i gode varme hus.

klem fra marilyn

Emidoras verden said...

Hjelpes meg..
Trodde vi hadde mye snø, men jammen
har dere fått så det monner:)
Skjønne Timmi.Klart han speider etter matmor i snøføyka:)
Flott ny header!
Ha en fin kveld Sylvia!
Klem.

ENGLE HJØRNE said...

Snø snø, ja ja det er heldigvis slutten av vinteren, snart kommer våren, kansje til Lørdag. Da har de meldt varmegrader, å det blir deilig. Jeg ønsker deg bare godt å ha en koselig kveld videre, klem fra Sissel.

ralfefarfars paradis said...

Så fin dørmatte du har;) Skummelt med den isen. Det snør ehr også- men vi bor i fjerde etasje- så vi trenger ikke måke sne-men ser at den ene verandaen er rimelig full av snø- men jeg kan jo ikke akkurat hive den ned på naboen heller;) Virker som om våren ikke har tenkt å komme dette året;)

Lilla Blanka said...

Hej goa Sylvia!

Ojojoj OJ vad mycket snö ni har..! Men det ser fantastiskt vackert ut :)

Kram
Mia

Vintage House said...

Hej
Men VAD snö ni har, inte klokt.
Här är det bara lite kvar på marken.
Ha det så gott
kram sandra

Sylke said...

Ser dere har litt snø, ja ;) Her har det også kommet en god del, men det virker som dere har enda mer enn vi. Jeg har vært på ski i dag, det var deilig. Isen er skummel, godt det gikk bra med naboene dine!

Artige bilder av Timmi, forresten!

Ha en fin kveld! Klem

bikim said...

i know you're probably tired of snow by now Sylvia!!!!!!!!!!!
but for me that is dreamy!!! love those photos and would love to experience having that much snow!!
no snow here!!! today we had 18º
♥♥♥
sleep well
Rosa

Karl Halvorsen said...

Hei igjen Sylvia!
Nesten ikke til å tro, egentlig er det slik vi har hatt det, normalt i disse tider. Snø har vi da, men ikke i forhold til dette. Som jeg skrev under kommentaren du la igjen hos meg i går, må et eller annet ha skjedd med "værgudene". Alt er jo snudd opp ned når det gjelder været.

Ikke skjønner jeg heller at noen kan være så lite utrustet at de "går på vannet" eller isen da. Det holder jeg meg langt unna, selv på kaldeste vinteren.. Enda jeg har jo ikke hodet så overfylt av klokskap heller. :)

Du har vel fått et lite inntrykk av bildene den siste tiden når det gjelder snømengden her på berget. Bare barnematen i forhold til det du har å vise frem.

Nå skal jeg til å finne sengen, i morgen tidlig ankommer tre barnebarn i alderen 3, 5 og 8 år. Dagen avsluttes med middag når de voksne har vært på arbeid. Da blir vi 12 stykker til bords og det blir utrygt å være Torils utmerkede Lazagne. :)

God natt, og selvfølgelig - tusen takk for dine kommentarer igjen. Koselig og fornuftige, som vanlig. Håper formen er brukbar, slik at dagen kan overstige snømengden i form av positive opplevelser.

Klem fra'n Karl

sigrid said...

Wow!
Her er sol og mest glatt..
ser godt ut å kome inn..

ha fin dag :-)

Anne Sudmann said...

Ja, gjett om vi trenger sommer snart! Men vår og sommer kommer og dere kommer igjen til å spise middag ute på uteplassen... :)
Snart er det mars og da er det jo vårmåned, det blir godt!!
Nanniklem :)

Pia said...

Jag vill inte ha mera snö, jag vill inte ha snö alls!

Du har en gudomligt vacker kappa på dig, var har du köpt den?!!!

Klem fra meg!
-Pia-

Annkira said...

Oioioi så mye snø!!!

Her har vi ikke noe snø, men vi har vinden. Huff og huff. Jeg kjenner også at jeg er klar for våren nå.

Ha en fin dag videre
Klem :D

Evelyn said...

Hei Sylvia :)

Oii dere har fått mye snø.. det må jeg si..

Her har vi nesten ikke snø.. i alle fall lite her hvor jeg bor.. men kjem vi litt opp i høyden eller inn til Molde er det litt mere... e glad for at det ikke er mye jeg da ( men det kan nå bli en del enda da ) nå nærmer mars måned seg så nå vill jeg i grunnen ha vår jeg da hehe.. blir vell i år også.. selv om vi har masse fint vær nå etter jul.. så lengter jeg etter skikkelig varme og mere vår..

Fine bilde .. morsome bilde av hunden ute i snøen.

Ha en fin fredag og helg :):)

lisje astrid's husblogg said...

Hei:)

Oj!Dette var vinterland ja..
Hugsar godt vi hadde det slik her i fjor,og siste "to" meteren med snø kom april!

Her er det no 10 pluss,vind og regn.For 3 dagar sidan hadde vi 13 minus og strålande sol!..

Masse herlege bilder og inspirasjon nedover her.
Du er så flink♥

Ønskar deg ein strålande fredag og helg♥

Klem frå Astrid

Solgården Butik och Café said...

Jag ser att ni också har snökaos..FYY! Vilken otroooooligt fin jacka du har pår dig på kortet!

Ha en trevlig helg vännen!
Kram/Sofia