Tuesday, February 8, 2011

I et hjørne/vrå..

På et rundt bord mellom 3 og 2 seter sofa har jeg pyntet med dette, satt først et fransk speil med matt ramme helt bak,
i glassklokken her blir det stadig forandringer, det er gøy å bytte om hele tiden. suntes det fatet glass klokken står på er så vakkert,
englen står med lyset sitt, jeg har malt denne englen hvit, den var mer grå før, ble litt spøkelse aktig for meg, men hvit ble den vakker.
her ser dere foten på fatet å lampen,
sånn ser det ut i sin helhet, å en fattigmanns stake med lys må til. å hjerter finnes overalt.
til slutt vil jeg vise dere en boks kjøpt på kremmerhuset, de har så vakre bokser der nå i creme eller lys blå, jeg puttet perler oppi her, så kan mine skjønne barnebarn perle når de kommer på besøk, de lager de vakreste kunstverk av dem..
jeg har tatt en stickers fra Hilde Heimdal på den, da passer den inn her. å det er som er så kjekt med disse bokser er at det er et strikk inni lokket, så når boksen lukkes kan man faktisk løfte den i håndtaket, det sitter på...
disse bokser kan man egentlig bruke til alt, kjempe fine å billige...
ja så er vi på tirsdag å fruene starter på ny sesong på tv2, alltid spennende det,
dagen i dag er nydelig her i Arendal, sol å varmegrader...
snøen smelter ute.
litt sånn oppdateringer på hjemmefronten helt på tampen, vannet er fortsatt frosset, vært det siden jul, men vi får vann i slange fra nabo inn i huset her, merker ikke forskjell, vann i do å alle alle vasker å dusj, må fikses når tele å snø er vekk fra bakken, feilen er langt fra vårt hus, å skulder er ikke bra etter fallet mitt i november, setter meg ganske mye ut av spill i mye ..ja det var dagens klaging,hihi ,
nå skinner sola inn i stua her, kan snart lukke opp døra til veranda, nydelig,
ha en fin dag alle sammen, å tusen takk for alle gode hilsner..

25 comments:

Hulda said...

Smart med perlene i den fine boksen. Vi har massevis av slike på skolen jeg jobber. :) Mye fint i hjørnet ditt!

Frøydis said...

Heisann :-)

Sola skinner her også, litt av en kontrast fra igår :-))
Skal snart til byen, må få sendt gavene og så skal jeg treffe ei venninne for å jabbe litt :-) Alltid koselig!

Ha en flott dag og klem fra meg

Fågel Blå said...

Åhh vilka vackra bilder från dej!!!
ha en fin vecka!
kram kathrine

Linda said...

Så dine detaljer du har pyntet med. er enig med deg at fatet glassklokken står på er veldig fin:)

Her er ikke solen kommet enda, den skinner på fjellfoppene, så du kan tro jeg gleder meg til å kjenne solvarmen i ansiktet:)

ha en finfin dag:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Usch vad det kan ställa till när man ramlar, jobbigt att din skuldra inte blir helt bra. Jättemysig hörna du har, så fint dekorerad ljuspacke. Och ängeln är finare i vitt det håller jag med om.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

Uttan said...

Vackert har Du på bordet.
Ja det går åt en del pärlor när barnbarnen kommer på besök här också. De älskar att pyssla hos Mormor och Jag kan förstå det så hos Dej också.

Här har det kommit snö i natt men nu lyser solen och det är så vackert ute.

Kramar!

Hilde said...

Så nydelig du har pyntet på bordet - engelstaken er bare nydelig! Boksen fra Kremmerhuset var jo kjekk - spørs om de har noen igjen innen jeg kommer meg dit.
Ikke vann siden jul hørs ut som et skikkelig prosjekt - håper dere finner og kan løse feilen når vinteren tar til vett og blir borte...
Klem Hilde

Beth said...

Alltid koselig å titte innom deg. Og den engelen din er bare helt skjønn...
Tror ikke jeg hadde følt meg helt sikker på at lokket på boksen satt helt fast, blir en kjempejobb om alle perlene skulle forsvinne utover gulvet! :-/
Nydelig vinterbilde ute i dag med all snøen som kom i går og i natt og med sol fra skyfri himmel, er bare såå vakkert!

Ønsker deg en strålende fin dag!

RoseSommer said...

Har lurt på om skulderen din er OK. (Min mann har operert begge de sist årene, så jeg har sett på nært hold hvor handikappet en blir med en arm ute av funksjon.) Får håpe du får den i gang igjen.
Så de hvite boksene på Kremmerhuset, og de så så kjedelige ut! Men - ikke hos deg! Har en stickers liggende med Paris på fra Hilde Heimdal. Den må jeg finne fram og klistre på noe!

Mona/Villa Tverrteigen said...

Hei Sylvia..
Flotte detaljer på bordet ditt og den glassklokken var helt nydelig, likte også veldig godt bunnen på den=)))

Kul perleboks;)

ha en fin dag.
Klem

Tino said...

Så vakkert stilleben du har laget!
Har malt noen keramikkengler i dag, fra brune til hvite.
Smarte bokser og dekorative til oppbevaring.
Ønsker deg en fin dag videre!
Klem T

Romantikk-takk. said...

Lekkert,såå koselig borti kråa di,du har så utrolig mye fint. Litt av en interiørsmak har du.:)) Håper du blir bra i skuldra,de er langvarige skadene der (ikke for å ta motet fra deg) men det eneste som hjelper er å ta tiden til hjelp. Tenker på deg jeg.
Klemmer.

Romantikk-takk. said...

Flott boks. :))

Tovepia said...

Huff, dette vannet, håper dere får det tilbake snart, men dere har tydeligvis så det fungerer.
Koselig krok du har der, og boksen ble så flott med stickers på!
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Amy said...

Hei på deg Sylvia!!

Så vakre det er hos deg- SOM ALLTID! ;-) Elsker de vakre fargerik blomster og din vintage boks er stilig også- elsker Kremmerhuset, mye MYE fint der og ja, rimelige!!! Får mye inspirasjon her hos deg!! Har hørt rykter frustrert fruer begynner i kveld- kanskje jeg må plante meg litt foran tv i kveld jeg også! Ha en koselig kveld vennen! Klem fra meg her i skogen :-)

It's me said...

Your home is so beautiful !! like your mirror!!! lovely evening darling.....love Ria....xxx

bodil said...

Hei.Ikke kjekt når vannet er borte.Har vært en del ganger hær hos oss om Sommeren at brunnen har vært tom at vi også må ha hatt slange fra min bedre halvdels søster som bor i huset ved siden av oss.Håper det snart tiner til dere.Nydelig engel.Kjempe fine bokkser.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Anette Willemine said...

Så mange fine bilder. Vakkert dekorert med den flotte glassklokken din. Du er så flink, Sylvia!

Leit at ikke skulderen din er bra ennå. Ønsker deg fortsatt god bedring. Pass på for nå er det skikkelig glatt mange steder. Jeg hadde tidenes Donald-fall her i går ettermiddag. Heldigvis gikk det bra, men jeg er jo skamslått og stiv overalt.

Ønsker deg en solrik uke!

Klem,
Anette Willemine

Havfruen said...

Så knallsmart boks med perlerier, den skal jeg huske:))
Herlig stuekrok:)

Enda bra naboens vann redder dere!! Her er det vann fra oven som gjelder...bøtteregn, hagl og storm!!
Fysj:)
Men hadde 3 spover utenfor idag, det er et vårtegn. I fjor kom de ikke før ute i mars!!
Klemmings fra meg:)

Vintage House said...

Så härligt fint hos dig och härligt med massa sol det har vi oxå haft idag så mycket bättre man mår...
kram sandra

ENGLE HJØRNE said...

Hei på deg. Så nydelig du har pyntet,å så mye nydelig . Koselig så se at du fremdeles har de tingene fra meg. Jeg ønsker deg en riktig god uke, klem fra Sissel.

Smykkas said...

Så nydelig du har pyntet, men det er jo slett ikke uvanlig når du er i gang.

Smart løsning på de boksene. Hvem har ikke opplevd å stå igjen med bare lokket i hånda?

Klem

Heidi's hjørne said...

Det fatet med glassklokken er nydelig.
boksen i fra kremmerhuset er kjempefin, og kjekk, Så de hadde ulike slike da jeg var der sist. Og de skulle få inn masse nytt, snart... og nå tror jeg snart har vært. Så jeg tror jeg må besøke denne uken :-)
Håper skuldren din blir bedre snart, og at vannet snart er tilbake
ha en fin dag, så får vi krysse fingrene for litt sol i dag også

ralfefarfars paradis said...

Så vakkert du gjør det rundt deg- nydelig engel. Lurt med perler i boks- storebror elsker å kaste perler over hele gulvet- så nå blir de satt på et høyt sted;) Håper skuldra di blir god igjen snart- det er kjedelig med alt som ikke fungerer- men du er jo så flink til å se det positive- viktig det også- men vi må få klage litt og lette vårt hjerte av og til! Stor klem fra meg;)

emilias gömmor... said...

Så vacker lampfot med ängeln! Helt ljuvlig!

Kram Mimmi