Monday, February 7, 2011

Mandag å travel uke i vente..

helgen har igjen gått utrolig fort, mye kos, å ut på besøk, søndag var jeg med Silje i kirken, hun er konformant i år, å denne helgen var det vinterfestival i Arendal, 400 konfirmanter fra sør og østlandet var her fra fredag til søndag, ja Barbu kirke var full til randen, å det ble en livat å festelig å rocka gudstjeneste.......mye musikk å applaus...
på bilde over ser dere en av mine hyacinter som knakk, men syntes den pyntet fint i glasset.
det blir et litt av hvert innlegg i dag, under ser dere.....
vår nye vannkoker, den er fra obh nordica, så retro. jeg elsker den..
å noen dager nå har vi hatt verandadør åpen, slått av varmepumpa å kjent lufta som minner om vår...
å perlehyacintene blomstrer såå fint, under her et oversiktbilde av stua,ikke ofte dere får se det, men her er det..
se sola kommer inn,til venstre som vi ikke ser her ,bak peisen på en måte ,der er vår spisestue, hihi ser dere stativet med klær til tørk..?reality blogging kalles vel det...
idag er det overskyet her,så skal pusle inne, men ellers er det en travel uke med litt av hvert på programmet..legebesøk å annet en må...
ønsker dere alle en herlig ny dag i februar.

31 comments:

Hulda said...

Det høres ut som helgen din har vært fin. Flott det. :) Så nydelig å se sola som skinner inn i stua. Det er skjønt. :) Nydelig svibel du har også, de står lenge når man klipper de av og setter i vann.

Ønsker deg ei fin uke!

Blått til lyst said...

Koselig stemning og nydelige bilder, som alltid!
Vannkokeren var midt i blinken, og jeg likte godt oversiktsbildet fra stua di. Riktig hjemlig var det, og man smelter jo helt av solstriper nå om dagen. Ser den lille bisken koser seg både med sol og teppe :-)
En riktig god uke til deg - klem fra Liv

Tovepia said...

Godt å kjenne duften av en vår i emning, men jeg har ennå ikke åpnet dørene:)
Kos deg denne uka, klem fra meg;)

Alven said...

Hei :-)

Så fint å se hele den flotte stua di :-) Flott stemning med sollys inn :-) Nyter følelsen av en ny årstid nå :-) Vært en laaang vinter...her har vi 10-12 minus i dag også...lei nå! får så vondt i kroppen av denne kulden :-(

Ønsker deg en flott ny uke :-)


Mange klemmer ifra meg :-)

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen!
Ja, vårluft er deilig, og man må passe på å åpne dørene litt når man kan! - 10 her i dag, så dørene er stengt!

Hyggelig med oversiktsbilde av stuen deres, og litt reality-blogging!

Ønsker deg en fin uke!

Klem Cathrine :-)

Sanna said...

Koselig stue du har.
måtte zoome meg inn for å titte på den deilige pelsdotten på teppet. :)

Siv Toril said...

Hei! Likte godt vannkokeren din! Skikkelig retro... Og stua di var veldig koselig:) Klem

Fiolkransen said...

Koselig helg du har hatt!
Lekre perleblomster, synes blåfargen er så flott.

Ønsker deg en flott uke!
Klem fra Thea

Bente said...

Så greit å se at du også tørker tøy i stue, ellers så er det så flott og pyntet hos deg.
Ha en trivelig uke om den enn bli travel.

Bente

Anita said...

Hei Sylvia:)
Åh ja det er deilig her i sør om dagen, fantastisk med plussgrader og sol.. Men litt trist med tåke og overskyet i dag da, men vi har hatt noen fine dager. Ja uka er hektisk her også, det går i ett:) I dag er jeg hjemme med en syk liten gutt, håper det ikke varer lenge, ikke noe gøy med syke barn...

Ønsker deg en fin uke, kos deg:)

Klem Anita

Havfruen said...

Du er nok ikke alene om å tørke klær på stua:) Koselig stu du har Sylvia.
Nydelige perleblomster:)
Ønkser deg en god uke, lykke til hos legen, klem fra meg:)

Romantikk-takk. said...

Hei.
Høres ut som du har hatt ei flott helg.:)) Har sittet og kost meg med bildene dine,nydelig stue,lun og koselig. Og for en liten søt hund som ligger der og koser seg.:)
Klem.

Karl Halvorsen said...

Endelig, nå fikk jeg se stua de. Du skrønet for ei god stund siden - det er like ryddig "bak" kameraet også. :) Og minst like koselig som resten av det vi får se.

Lykke til med legebesøk og andre gjøremål i denne uka Sylvia, mot ei ny helg!

salige lavendel said...

Falt pladask for den kaffe-krukken din jeg!! Nydelig. Og Hyasinten som knakk gjorde seg godt i glasset.

LYKKELIG SOM LITEN said...

Ja, den vannkokeren var kjempe stilig :)
Takk for en koselig dag i dag :)
Litt sliten nå jeg, så må slappe av litt :)


Klem Tina

Smykkas said...

Nydelige bilder som alltid.

Det er herlig når sola titter fram, men det har dessverre vært sjelden her på disse kanter.

Siden vi ikke kan vente vår riktig enda, forsøker jeg å gjøre det vårlig omkring meg.

Klem

liven said...

Heisann!
Høres ut som du har flott helg :o)
Så deilig med litt vårstemning da....og så godt at solen skinner inn!
Bortsett fra at her ser jeg skitne vinduer hos meg....
Mistet utlodningen din jeg....men så kjekt at AnnaMaria vant :o)
Hun som alltid skriver så koselige kommentarer!

Ha en fin uke Sylvia

Ruths datter said...

Så herlig å se at du også har klær til tørk rundt omkring. Ellers her du det fint.Den blomsten i glasset er vakker i seg selv.
Klem

Mormor said...

Herlig med vårstemning! Regn her i dag, som nå igjen har gått over til snø... Godt å få skifta ut den gamle snøen med noe nytt ;) Har erfaring fra i fjor at våren ikke er på plass riktig enda, men den kommer, den kommer!

bodil said...

Hei.Ja nå går det mot vår.Deilig.Gleder meg.Nydelige bilder.Nydelig blomster.Lykke til med konfirmasjon planlegging.Håper det gikk bra til legen i dag.Ønsker deg en riktig fin Mandagskveld.Klem fra Bodil.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Lilla vovven har lagt sig på mattan där solen lyser, så härligt och kunna börja öppna dörrarna också. Den vattenkokaren var jättefin, läcker modell.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Datt said...

Ah, nydelige solstråler! <3

Guttemamma said...

...la ikke merke til tørkestativet jeg:::-)
Fiiin uke til deg!!
klem♥

Mona/Villa Tverrteigen said...

Hei Sylvia.
Så spennende med konfirmant i hus, tenker det er mye på programmet fremover da.
Ukedagene flyr avgårde akkurat som helgene, og det er alltid noen "må" oppgaver:)

Du har det kjempekoselig, kjekt og se at du tørker klær på samme måte som mange av oss hehehe!!

Nyt kvelden.
Klemmer

Hverdagsmamma´n Anita said...

Høres ut som en koselig og travel helg for dere :)

Håper du får en fin og ny uke, med solskinn på stua :)

Klem Anita

Bestemor Drillo said...

Nydelige bilder som vanlig!
Ønsker deg en herlig uke !
Klem!

Inka said...

Hej, Sylvia!

På något sätt har du försvunnit från min blogglista. Antingen har jag tagit bort dig av misstag när jag skulle plocka bort någon annan. Och nu har jag letat efter din blogg i norska bloggares blogglista...och hittade dig hos Liven. Blev så glad!

Kul att se ditt fina hem igen.


Varm kram från Inka

Blessedmom's Simple Home said...

Enjoy your busy week dear Sylvia :-)
Blessings,
Marcia

Mitt hvite hus said...

Heisan

herlige bilder... lenge siden solen har skint gjennom vinduet her.. deilig...

Ang filmen så har min mann lånt den av sin sjef.. ,men den finnes nok gjerne på en butikk du leier filmer..

Klemmer

lisje astrid's husblogg said...

Hei du gode♥

Så herleg å kjenne sola inn i stova:)
Foreløbig har eg opplevd dette berre eit par gongar i år.Her har det vore dritt vær leeenge..

Synest du har ei nydeleg stove♥
Og klær MÅ jo bli tørre;)

Ønskar deg ei fin veke♥

Klem frå Astrid

Fjolla said...

Hei!
Så artig å se hvor flott dere har det!
Jeg må bare si at jeg er imponert over kreativiteten din, alt blir jo så lekkert når du driver å danderer ;-)
Tror du må ta deg en tur hit også, å pynte opp litt :-)

Klem Hilde