Monday, March 7, 2011

Mandag

Ennu en gang kan vi si at det er mandag, vi har hatt en rolig helg med masse sol, stort sett har vi vært hjemme å kost oss, en tur i sola på terasse ble det å. så skjønt, overskyet i dag,
forandret litt i trapp opp til soverom, her er det stadig forandring på gang.Er jo så koselig å gå å ordne, skjer gjerne når jeg vasker eller tørker støv, ja da blir ting flyttet rundt..
Denne "gamle" telefon står på venterommet inn til toalett, engang virket den, men den digitale verden har overtatt, så nå står den til pynt..
dette ligger å på samme rom, ja på samme kommode, børste gammel,men speil nytt..
da håper jeg snøen fortsatt smelter, å at det snart dukker opp noe grønt i min hage, men det er langt igjen,
ha en skjønn dag alle sammen

27 comments:

Linda said...

så koselig det var i trappen:) likte telefonen kjempegodt:)

ha en finfin mandag:)
klæm

Hulda said...

Så fint i trappa! likte så godt de lyktene. Stilig!

RoseSommer said...

Når jeg ser den hvite, fine trappen din skjønner jeg at vi alvorlig må vurdere å få malt den trehvite trappen vår også. Men et trappeløp er jo "farlig"; males trappa må veggene og taket i 2. etg males også, og hva med gangen nede?? Det ene drar det andre med seg. Inspirert av bildene dine blir jeg iallefall.
Ha en fin uke. Nå ER det håp om vår!

Uttan said...

Mysigt att Du gör så fint i trappan också.
Det är roligt att flytta om lite jag kan gå runt och plocka i timmar men det underliga är att sakerna nästan alltid hamnar på samma plats igen.

Kram!

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia, vi satser på ei like stilig uke som telefonen og de andre bildene du viser oss her. :) Enig?

Har hatt et lite problem et par dager med den stasjonære PCen, som nå ser ut til å ha gitt seg. Med en god del "mekking", noen grå går til og mye kløe i hodet. Nye drivere ble lastet inn, tastaturet valgte selv de bokstavene det ville bruke, men ikke noe bedring. Da kom jeg på at ved siden av meg sto det tastaturet som normalt brukes på denne - da var alle problemer borte. En får trøste seg med at den tiden som ble brukt, gjorde at jeg ikke fikk gjøre noe annet galt. :)

Ha en fin dag!

Fiolkransen said...

Så nydelig du har pyntet:) Kjekt med litt forandring når man vasker, ser alt med litt andre øyne når det er på en annen plass. Flotte ting du har også, den gamle telefonen må være gøy å eie:)

Ønsker deg en strålende mandag!
Klem fra Thea

Mormor said...

Kjempekoselige bilder! Så flink du er!

Og våren kommer nok like plutselig som i fjor - bare vent! Det var hauger av snø her 1. mars i fjor, men allikevel fant jeg første hestehov 16. mars!

Klem fra Inger

Alven said...

Hei :-) Mandag igjen ja...synes ukene består av mandager og fredager...tiden flyr!

Fint det var i trappen din :-)

Og lekker børste og speil sett :-)

Ønsker deg en flott ny uke :-) Håper formen er bra :-)


Klemmer ifra meg

Lenemora said...

Hei Sylvia.
Artig gammel telefon!
Vi kom hjem fra turen til Gøteborg igår, skal hilse fra Irene.
Jeg rydder og vasker etc. idag. Nok å gjøre når man kommer hjem fra tur med svanske matvarer i fleng....he, he gøy det, da.
Ønsker deg en fin uke, kanskje vi snart treffes og tar en kopp kaffe?

Klem Lene

Romantikk-takk. said...

Hei.
Kjempefint oppi trappa di,
flotte lykter. Du har så
mye fint,koser meg virkelig
inne på bloggen din.
Her pøsregner det i dag
og sterk storm er ventet,brrr.
Klem fra Mette.

Mie said...

Så koselig i trappen din :) Knallstilig den gamle telefonen! Og veldig skjønn bukett med hvitveis du har i overskriften din, den fikk meg virkelig til å kjenne på vårstemning selv om det regelrett sludder ute hos meg her *brrrr* *♥*

My home is my Castle - by Kari said...

Nydelige bilder.....

Ja her tar det nok en god tid før snøen er smeltet :( Er ute og hakker litt for å prøve å få det til å smelte.. Gleder meg sååå til det begynner å bli grønt :)

Klem,Kari

Amy said...

Hei Sylvia, så nydelige trappegang du har, gøy å flytte tingene rundt syns jeg også og som deg, så skjer det under vasking, det er da jeg tenker på det, ellers går livet så fort jeg tenker rett og slett ikke på det!
Syntes den børste og speil var helt nydelige! Elsker slik gamle tinger!
Ha en koselig mandag- nå er det kun fire dager igjen til helg og jeg håper solen har tenkt å skinne masse denne uke også til helgen!
Klem fra meg på Eventyrhus :-)

Frøydis said...

Heisann :-)
Stilig telefon! Synd den ikke virker lengre, men moro å ha lell!

Ja, så kjedelig at sola forsvant, men den er jo bak skyene en plass ;-) KOmmer nok tilbake om noen dager skal du se, hehe

Ha en flott dag videre og klem fra meg

sologbolig said...

Så koselig med pynt i trappetrinnene.Vi har ei rett og ganske smal trapp så her er det ikkje plass til noe...synd.
Iettermiddag sendte eg pakken av gårde til deg, så nå får du holde utkikk i postkassen. Ha ein flott dag.

Linda said...

Så koselig du har pyntet i trappen.
Og den telefonen var kjempestilig!
Ha en fin dag videre.
Klem fra Linda

LENE said...

Så herlig den gamle telefonen er Sylvia, den har jo masse sjarm selv om den ikke virker.
Håper du har det godt og at våren snart begynner å komme i Arendal - her i Stavern må vi nok vente litt ennå...
Klem til deg fra meg

June said...

Hei Sylvia!
Håper du har hatt en god start på uka og TUSEN TAKK for at du tester kommentar-feltet hos meg! :)
Jeg skal følge ditt råd om å kjøre en "sånn derre scanning.." ! Som du kanskje forstår så er jeg litt på tynn is når det gjelder data-teknikk! Hi hi

Det er som alltid koselige bilder hos deg, men nå må jeg spørre deg om noe: Har du venterom til toalettet??? Jeg leser det du har skrevet om den gamle telefonen... Det er i så fall det kuleste jeg har hørt på do-fronten!! :))

Ha ei fin uke, Sylvia!
Klem fra June
Nostalgi & Skriverier

It's me said...

Happy new week darling...enjoy !!! love love love Ria....xxx....xxx...

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var en jättefin gammal telefon, och mysigt och fint har du i trappan.
Ha en fortsatt bra vecka
Varm kram
AnnaMaria

Änglarnas hus said...

Jag säger som du Sylvia ..så mysigt att bara skrota runt och flytta på skaer och ting! Det känns som helt nya prylar när de får en ny plats!!

Verkligen fina bilder du bjuder på!!

Ha det gott! Kram Sanne

Havfruen said...

Så flott det var i trappa di:) Hos meg hadde nok Major dratt med seg alt ned...:) KlossMajor!
Knallfin telefon:)
Hatt regn i dag vi men 6 gr....herlig:)
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Ruths datter said...

Ikke mye grønt her heller,men det er lov å drømme om det. Trappa di er så fin. Veldig flott med alt det lyse rundt deg.
Ha en fin lys uke

Helen said...

Den trappen der må da være veldig hyggelig å gå gå i, med så nydelige detaljer å titte på, når man er underveis ;)

Moro med den gamle telenfonen !
Har noe av det samme, arvet etter min manns familie, har den også til pynt, man må bevare noe av de gamle "dingsene" til ettermæl;)

God uke ønskes deg - med sol og snøsmelting!

Inka said...

Hej hej, Sylvia!

Åh, vad fint det blev i trappen. Ja, tänk att man ska flytta runt på grejer då man torkar stöv eller så.

Vilken underbar telefon.


Kram Inka

Martilie said...

For en opplevelse å gå opp trappen - bare så vakkert!
Telefonen er nydelig og speilet og børsten bringer samme gode følelsen av fordums prakt - kan bare drømme seg tilbake :)

Ha en flott kveld og morgendag!

Klem fra Tove

Magdalena said...

fine gamle ting...
kjedelig med snø i mars, da lengter man mot bar mark...

hilsen magny ,

med ny URL...