Friday, March 25, 2011

roser .helg og nye blader...

idag ble det rosa roser som ble med hjem, ja dere har kanskje skjønt det nå...jeg er avhengig av friske blomster rundt meg. jeg elsker blomster, å de er så koselig å pynte med.
ny helg står foran oss igjen. deilig, denne uken har gått fort..Silje har igjen vært hjemme hele uka fra skolen, hun har bronkitt, går på pencilin..igjen. vært mye syk i vinter den jenta.
her har helge roen senket seg, det blir hjemmelaget hamburger til kvelden.ser dere katten har lagt seg til rette på sofa? Urnen blomstene står i har jeg kjøpt hos Frk.Olsen i Arendal, liker den veldig godt,rundt kanten på toppen er det en krans av roser...
helgens blader er kommet i hus, mye nydelig å se og lese, det er vår...å det flommer over med masse nydelige farger. Lev Landlig kom i posten i dag, mye fint i det, de andre er kjøpt hos Narvesen, gleder meg til å titte....kanskje det blir på terasse om sola kommer frem.
masse snø er vekk denne uka, så deilig..
nyt helgen alle sammen

46 comments:

Frøydis said...

Heisann :-)
Jeg elsker roser jeg også, blodrøde, gule, råååsa, you name it :-))
Her blir det ost og kjeks og ganske sikkert etpar brune til middag :-) Pleier å ha litt diggemat på fredagskvelden. Hamburger er nydelig det også! Prøvd den nye dressingen som har kommet? Hamburger og pizza-dressing tror jeg den heter...
Nydelig smak i den, noe annet enn Thousand Island kan du si, selv om den også er helt ok...

Håper jenta di blir frisk nå, hatt mye stakkars..

Ha en flott helg og klem fra meg

Besta said...

For noen nydelig roser, du er så flink til å lage fine buketter:) Jeg elsker urnen, har den samme selv(har kjøpt min på Mosters Hus)
Stakkers Silje, håper ho blir frisk snart, det tar på å være syk så ofte.
Ha en fin helg.
klem fra marilyn

emilias gömmor... said...

Vilken underbar vacker bukett! Ja, min lilla tjej har också varit sjuk nästan hela vinter, inte kul alls. Önskar dig och de dina en härlig helg!/Kram Mimmi

Barbros lille atelier said...

Nydelige roser! Friske blomster til helgen hører liksom med:-)

Kos deg i helgen!

Klem

Asbjørg said...

Nydelige roser,veldig koselig å innlede helga med kjøp av friske blomster!
Håper datteren blir frisk snart,ikke greit å være så mye syk!
Ha en fin helg!

Romantikk-takk. said...

Nyyyyydelige buketten,blir helt matt av de skjønne bildene dine. Stakkars jente,gi henne en god klem fra meg. Kos dere i helga.:)))
Klems.

Ingunn said...

Hei Sylvia.
For noen vakre blomsterbilder !
Jeg er helt betatt.
Innlegget under var jo også så nydlig at en kunne ikke tro det var vinter ! Eh....vår...
Jeg er også veldig glad i anemoner.

Håper Silje blir frisk snart.
Ha en god helg.
Klem fra Ingunn :)

Tino said...

Nydelige roser og skjønne bilder Sylvia.
Ønsker masse god bedring til Silje, og ønsker deg og dine en herlig helg.
Klem T

irene said...

Ha en kjempe fin helg Sylvia!
Det er sååå fint med roser på bordet, så nyt!

Klem Irene

Anitas hus said...

Å for en nydelig bukett:)
Håper jenta de blir fort frisk stakkar...

Ser ut til at du skal kose deg i helgen iallefall.
Ha en flott helg!
Klem, Anita:O)

Mamsens hus said...

Flotte roser. :)
Riktig god bedring til datteren din!
Ha en fin helg. :)

carina said...

Så nydelige blomster!
Ha ei fin helg:)

Magdalena said...

så spennende magasin,da!! tenker du hoser deg nå..
selv fikk eg også lev landlig i posten(igår...) koser meg masse med det! MEN DISSE ANDRE SÅG VIRKELIG SPENNENDE UT...
klem,magny

-Sanna- said...

Så vakkert.
Nydelige roser.
Vet du... jeg har ikke gjort reint til helga engang. Er dønn sliten etter jobben og i dag har jeg måttet gjøre ferdig tre bestillinger. Vi reiser nemlig til Tyrkia på torsdag.
Men jeg må vel til pers nå i kveldinga.
Klarer ikke ta helg før det er reint !
Ha en god helg.

RoseSommer said...

Det ble ekstra helgestemning med dine bilder! Takk skal du ha :-)
God solrik helg ønskes deg. Og meg...

Li/Småtingene said...

Så deilig med roser til helga!
Har ikke vært helt i form, så derfor ble det ikke blomster her i huset (må kjøpe dem selv, vet du ;-)). Men kjenner at jeg savner det! Det er noe eget med den følelsen og stemningen blomstene gir; det blir litt høytid over helga, rett og slett!

Kos deg med blader og blomster, Sylvia!
:-)

Beate said...

nydelige roser!

kos deg med nye blader og nyt helgen!

klem beate

Hanna said...

vackra.
kram
hanna

Helen said...

Enig med deg, elsker blomster !!
De har så nyyydelige farger og pynter sånn opp, roser er jo bare vakre, og skjønn nesten litt gammeldags farge du har funnet her, nyyyyyt ! Passer perfekt til den vasen.

Hjemmelagde hamburgere, hørtes deilig ut! Her går det mye i Thai mat for tiden, og du vet hvorfor..hehe

God bedring til Silje, og kooooos deg med blad-lesing, og jeg er sikker på at solen titter innom deg ;)

God helg !!

Blått til lyst said...

Nydelige roser, og vakre bilder!
Du steller alltid så koselig.
Så trist at minstejenta er så plaget av sykdom - god bedring til henne! Godt mist oppe i det hele at hun fortsatt bor hjemme og får varm omsorg av mamma'n sin *s*
God helg til deg - klem fra Liv

Linda said...

Nydelige roser - minner om brudebuketten som jeg i sin tid hadde:)
God bedring til Silje!
Ha en fin helg, klem:)

Havfruen said...

Stakkars jenta som hun skal plages da!!! Håper hun blir frisk som en fisk snart!!!
Friske blomster er herlig...og jeg ser du har sansen for nydelige buketter Sylvia:)
Ja, her har været roet seg..takk og pris! Ble litt mye en stund.
Nyt vårværet, hos meg meldes regn i en uke framover...greit nok...bare det ikke snør og stormer...
Ønsker deg en fin kveld..frredda..klem fra meg:)

Thelma Louise said...

herlig helgebukett Sylvia.) de blandene var nye for meg..alltid kos å nyte nye blader.)

Ha en strålende helg

Klem

Hulda said...

Nydelig krukke, med en flott blomsteroppsats. Slikt forgyller dagen! Så herlige blader du har fått kjøpt også. Jeg fikk LevLandlig i posten, de to andre har jeg sett etter hos Narvesen, men de var ikke kommet hit enda.

Her har dessverre snøen lavet ned... Har mer snø nå enn i januar.. Men, er meldt regn til uka. :)

Mormor said...

Vakre roser!!
Fortsatt go' hælj fra Østfold! Her er nå nesten all snøen borte, men ikke så veldig varmt enda. Men det kommer det kommer - helt sikkert ☼

Klem Inger

Mina Vita Ting said...

Underbara rosor,vilken fin bukett
önskar dig en mysig helg
Kram Jeanette

Hverdagsmamma´n Anita said...

God helg Sylvia:)
Rosa roser her også til helgen :)
God bedring til Silje!
Klem Anita

Har en drøm... said...

Hei Sylvia;)
Så vakre blomster ♥
Ser nesten ut som en brudebukett;)
Så dumt med Silje som er så mye syk! Nå går det i allefall mot varmere vær, får håpe det hjelper på for henne...

Ha en fin helg!

Klem Line

Villmarkstausa said...

Å, så nydelige blomster til helga.Helga er nesten hellig den;-) Mye kos i blader og pyntet hus..
God helg!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det är en av dagens höjdpunkter när man kan sätta sig med nya tidningar och kanske en fika. Så fint med rosa rosor, du har alltid så vackra buketter.
Ha en skön lördag
Kramar
AnnaMaria

Hespe said...

Hei kjære Sylvia, og god lørdag til deg!

Nydelige, nydelige bilder - elsker rosene dine, og de var så vakre i den flotte urnen!!

I dag våknet jeg opp til den mest fantastiske vårdagen man kan ønske seg - sol fra blå, blå himmel. Rundt om blokken er bakken begynt å bli bar, så nå snakker vi virkelig vår altså!!! I dag blir det å bruke litt tid på balkongen - rydde og vaske litt, og selvsagt nyte vårdagen :o)

Ha en flotters lørdag du også!

Klem fra Hildegunn

Lillelaila said...

Skjønne roser!
Det er jo så vakkert!!
Ser ut som alt ligger til rette for den perfekte helgen hos deg..
Flotte bilder!
Kos deg masse!!
klem fra Laila

lavendel mio said...

Så vakre roser!!!
Go lørdagskveld, klem Hanne

Britt Irene said...

Åååååå så fine.Liker godt friske blomster.tiden framover mot vår og lyseretider er en skikkelig fin tid hvor man blir fristet til å handle seg litt blomster,
En award til deg fra meg ligger inne på bloggen min:)
Ha en fin fin lørdag:)klem

Blonder og perler said...

Nydelige roser.
Ønsker deg ei koselig og avslappende helg.
Klem Frida

GroLinda said...

Hei søs ;o)
Ja det var nydelig å ta seg fri i helga. Jeg merker jeg blir veldig sliten psykisk. Det tar veldig på å se henne bare sitte der.
Så nydelige roser du har nå! Heldige du! Jeg kan ikke ha roser på bordet for Pusen spiser de opp. Han er helt vill etter roser ;o) Raraste katte jeg har opplevd ;o) men han er skjønn da!
Ha en flott søndag og hils Silje god bedring fra tante ;o)
Klem :o)

sologbolig said...

Hei! Nydelige roser! Og alltid kjekt å ha friske blomster. Urna var kjempefin. Ha ein deilig søndag. Klem.

Smykkas said...

Roser er vakkert. Jeg kjøpte meg en bukett i går, og de er lakserosa.

Håper jenta kommer seg fort.

Klem

Uttan said...

Underbara Rosor!

Önskar dej en bra start på Veckan!

Kram!

Alven said...

Hei kjære du :-)

Ikke noe er så vakkert som friske roser :-) Så kjett at Silje er syk igjen da...slitsomt å gå på pencilin.. God bedring til henne :-)
Kos med blad og flott urne :-)

Ønsker deg og dine en flott uke :-)


Klem

Lavina said...

Nydelige roser... Her nord er blomster buketter dyre at det er sjelden jeg kjøper.. Men friske blomster pynter godt opp i et hjem!

Ha en fin uke!

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei og god morgen østfra!
Så nydelige blomster, Sylvia! Har kjøpt en av de interiørbøkene du anbefalte, og det passet godt akkurat nå! Må være litt forsiktig, så det blir lite på pc'n nå. Håper Silje holder seg frisk nå fremover! Ha en fin uke!

Klem Cathrine

Bluggi buggi blogg said...

Nydelige roser :)
Ønsker god bedring til datteren din. Ikke kjekt å være syk.
Ha en fin dag
Trude :)

Villa Klaraberg said...

Nydelig bukett Sylvia! Utrolig vakkert med lyserosa roser og brudeslør!! Jeg kjøpte lyserosa roser i helgen jeg også:) Du er flink til å til å pynte med masse lekre blomster. Så trist at Silje er syk, du må hilse og ønske god bedring. Fotsatt fin uke til deg og dine, klem fra Jorunn

Tovepia said...

Hei Sylvia, så godt å komme inn til deg å få roser, for ingen har kjøpt det her i huset:O)
Takk for hilsen på FB også, jeg er så sjelden der, at jeg ikke får med meg noe;)
Her snør så så mye at jeg nesten tror vi snør inn snart.
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Joyforhome said...

vilken vacker bukett ! :D