Saturday, March 12, 2011

Vår i hyller og en gave

Hei på en lørdag,
det ble litt forandring på kjøkken , jeg ville ha inn litt vår, det er deilig med noen farger da,

går nok mest i lyseblå her , men litt GG må til for å høyne vårfølelsen.
ja ute har det å begynt å bli vår, snøen smelter mer for hver dag, å snøen som nå kommer den tærer på den som ligger, sola skinner å det drypper fra tak, det gir en indre lykke..
denne uke kom det å en gave i postkassen, snakk om å være heldig, jeg vant inne hos Sigfrid.
hun har bloggen Sol og Bolig, en nydelig blogg å en skjønn dame ,så kreativ å flink med hendene sine. tusen takk for en vakker gave, Besøk henne HER..
Se så vakker en gave, jeg er så glad i disse strikket håndkler og kluter, å det var jo noen skjønne utgaver jeg fikk, setter stor pris på dem,
å en alldeles herlig duft spredte seg fra pakken, denne duftposen lukter nydelig lavendel,
min yndlings duft nr1..
Nå henger håndkle til pynt på toalettrom, så vakkert, tusen takk til deg...
Helg igjen, håper masse snø forsvinner å at vi får sol, deilig luft ute nå,
Mine tanker går i dag til de som bor i Japan å er rammet av denne forferdelige katastrofe,
finner ikke ord, veldig takknemlig jeg er født i Norge...vi har mye å være takknemlig for,
ønsker dere alle en riktig god helg.

47 comments:

Mira said...

Nydelig gave du fikk! Leste litt i bloggen hennes i går, og såg det fine sengeteppet ho har strikka også. Blei inspirert, men tror ikkje eg skal begynne på noe stort nå.

Godt å se at det begynner å vokse i vinduskarmene nå.

Ja heldige er me som bur i Norge. Ønsker deg ei fin helg! Klem,

Tovepia said...

Flott gave du fikk!!
Koselig på ditt kjøkken!..er ikke så flink til å skifte pynt, så godt å se hos deg;)
Ha en god lørdag og klem fra meg;)

ralfefarfars paradis said...

Nydelig gave!! Alltid koselig med pakke i posten;) Strålende vær her i dag- men masse snø fortsatt og kuldegrader-sukk;) Så krokus i går da- det var et lyspunkt;)

Shabby Charm said...

En nydelig gave!

Klem fra Maia

Ingunn said...

Å , så nydelig gave ♥
Og så er det alltid en fornøyelse å titte inn til deg. Du har så mye fint og er så flink til å pynte :)
Jeg er også takknemlig for å bo i dette landet. Og ydmyk over at akkurat jeg havnet her...

Ha en fiiiin lørdag.
Klem fra Ingunn :)

Smykkas said...

Så vårlig og flott du har pyntet på kjøkkenet. Herlige gaver har du også fått.

Skal ta en titt innom bloggen du nevner. Det er alltid flott med gode tips hvor vi kan søke inspirasjon.

Uff ja, stakkars japanere. I Libya har også folket det vanskelig, så vi har all grunn til å være takknemlige over hvor godt vi har det.

Klem

Sanna said...

Flott gave, heldige du.
Her kom det mere snø i natt og nå er jeg så lei, at jeg kunne hyle.
Sendte foressten kortet nettopp.
Håper du får det andre i dag.....

Lenemora said...

Nydelig klut, elsker slike jeg også!
Ønsker deg en fin dag!

Klem Lene

Ruths datter said...

Veldig trivelig gave du fikk. Grattis. Her har vi fått mere snø. Blir det aldri slutt i år da?
Klem

Mamsens hus said...

Så fin gave. :)
Koselig og inspirerende blogg du har. Jeg har fulgt deg en god stund, men først nå jeg har tatt steget og blitt en del av bloggverden.
Litt skummelt og veldig, veldig moro.;) Ha en fin dag!

Nita said...

Så kjempe fin gave du fikk da :o) Koselig med strikkede kluter og håndklær.

Ha en kjempe fin helg!!

klem

Har en drøm... said...

Nydelig gave ♥ Og herlig med litt vår i interiøret, trenger det nå;))

Ha en fin Lørdag!

Klem Line

Mariann Louise said...

Så pent og trivelig du har det i hyllene dine, som du skrev, riktig vår!

Og den gaven var da nydelig, mye arbeide bak slike hjemmelagde gaver, bedre enn kjøpegaver. Og lavendel dufter aldeles herlig, dette blir en fin gave å ta med mot helgen.

Ja, manges tanker går nok i disse dager mot Japans katastrofe, da blir ikke hjemlige problemer store i forhold...

Ha en super helg

Klem..

Anette (Hvit Romantikk) said...

Hei Sylvia ! :)

Her skinner solen og det er nydelig vårvær, herlig ! ♥ Flotte bilder hos deg som alltid, og vakre detaljer. ♥

Så fin gave du har vunnet, nydelig ! ♥

Tankene mine går også til Japan, en fryktelig katastrofe dette her. Kan ikke forestille meg hvor fælt de stakkars menneskene har det nå. :(

Ønsker deg en fin lørdag, kose deg. ♥

Klem Anette

PS: Jeg var 100% sikker på at jeg hadde lagt meg som følger av bloggen din tidligere, men nå har jeg gjort det i hvert fall. ;)

Anette (Hvit Romantikk) said...

PSS: Giveaway hos meg om du vil være med ! :)

Lykkeliten said...

Så nydelig det er hos deg. Den flotte gaven gled rett inn.
Jeg gleder meg over å være tilbake til hverdagen hjemme og håper jeg snart får tid til blogging igjen.

Vårklem fra meg til deg

Mamsens hus said...

Hei igjen ;)
Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg.
Veldig hyggelig at du ville følge min blogg. :)
Velkommen til meg! :)

sologbolig said...

Hei! Så mange herlige ting du har i kjøkkenhylla di.
Hyggelig at du likte gaven. Og tusen takk for de fine ordene du skriver ....ble heilt rørt eg.
Uffja, forferdelig det som har skjedd i Japan.
Ha ei fortsatt god helg.
Klem fra Sigfrid

Heidi said...

I love your kitchen shelves...your Burleighware....so beautiful!

It's me said...

Hello darling...what a beautiful gift you have had....love your new greengate !!!......happy weekend.....love love love Ria....xxx....

Li/Småtingene said...

Så enig med deg: Ingenting gir raskere vårfølelse enn litt GreenGate på kjøkkenbenken!! Så fin termos; den står på ønskelista mi også!

Nyydelig gave du fikk da; så heldig du er :-)

Ha en deilig lørdagskveld, Sylvia!!

God klem

Margrethes hus og hage said...

Heisann, og takk for koselig hilsen :) Og så flott gave du har fått :) Det er koselig med slike overraskelser i posten!

Vi har mye å være takknemmelige for... For en tragedie det er for de som er rammet i Japan.

Ønsker deg en riktig fin helg videre :)

Ekte Interiør said...

Hei Sylvia! Så flink Sigfrid må være, det var et proft utført arbeid!! Kjempefine håndkler!

Da er vi like du og jeg som kan kose oss i jorda i mange timer! ;-) Som jeg lengter til sommer!!

Kreoline said...

Koselig i skapet ditt, godt å få litt vår inne iallefall, ute er det snø og kaldt. Nydelig gave, fin pynt på WC. Fortsatt fin helg til deg, klem fra meg.

berit.. said...

huff ja.. jeg tror vi bare ser begynnelsen av den katastrofen.. det er helt ufattelig !!

nydelige ting du hadde vunnet.. har lyst å strikke slike men fingrene klarer ikke så tynt garn lenger ..

vår hos deg ?? det blomstrer da alltid i dine hyller :))


god søndag ! klæm fra mæ

Violetta said...

Ja her var det vår gitt, både på kjøkkenet og på den nye fine headeren! :)
Jeg merker selv trangen til å ha det lysere og lettere rundt meg, men tror jeg skal vente på april først. Akkurat nå snør det igjen :(
Ønsker deg en fin og god uke!

Ellen - Charmerende gjenbruk said...

herlig vårstemning i kjøkkenet Sylvia...nå er det bare å glede seg til varmen kommer.
klem...Ellen

Hespe said...

Hei kjære Sylvia!
Tusen, tusen takk for alltid koselig besøk og gode ord hos meg!!!

Så masse flotte i hyllene dine, deilig å fylle på med litt vårlig stæsj nå :o) Kjempfin gave du har vunnet også - Sigrid er superflink, og de hånddukene er jo bare såååå herlige!

I dag er det rolig søndag her hos meg! Hadde en fin kveld sammen med venninner i går, og vi kosa oss med mat og skravling til langt på natt - sånt er gull verdt!!

Ønsker deg en flott søndag!

Klem fra Hildegunn

Marya said...

Her var det myyye fint :D

Miss Mette said...

Hei Sylvia, og god søndag til deg :) – du viser så mye fin ღ Elsker de flotte krukkene med labels på, superskjønne…. Og det samme med serien du har fra Burleigh ღ Gratulerer også med de flotte gavene fra Sigfrid! – kjempeskjønne strikke håndkle… Ja, mine tanker går også til Japan, forferdelig og trist. Stor klem fra Mette

Blått til lyst said...

Gratulerer med gave - den passet jo perfekt hos deg!
Så koselig du gjør det - visst passer det med litt farger nå. Her finnes det nesten ikke antydning til vår. Snø, mer snø og enda mer snø. Urggghh!
En riktig god uke til deg - klem fra Liv

Bluggi buggi blogg said...

Gratulerer, så heldig du var. Virkelig flotte gaver altså :)
Tankene mine går til Japan, helt ufattelig det som har skjedd.

Trude :)

Uttan said...

Så kul att få så fin vinst.Grattis! Verkligen fina handdukar....mjuka kan Jag tro.

Fint och Vårigt har Du i dina hyllor.

Ja nog tänker man på de som bor i Japan man kan inte föreställa sig hur det kan var tänk allt bara rasar samman. Vad maktlösa De är.

Ha det Gott!
Kram!

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia.
Det er nesten skremmende å lese hva du skriver i dag om Japan. Jeg har ikke vært her på noen dager nå å lest hva du skriver, før i dag. Det er nesten så en skulle tro jeg har "plagiert" denne delen av innlegget. :)

Vi har mye å være takknemlige for i Norge ja. La oss håpe at vi alle ser det og husker når dagen blir i tyngste laget også. Det er vanskelig å finne ord i forbindelse med dette. I alle fall de rette.

Vi får glede oss over at vi nå går mot snøfrie og lysere tider, med mer varme. Og bedre forhold for aktiviteter i frisk, norsk sommerluft.

Ha en fin dag fortsatt og ei fin og smertefri uke, på alle områder. :)

Magdalena said...

gratulerer med flott gevinst!! nydelig var den...
så mange fine bilder hos deg, så fullt av detaljer at eg føler aldri bli ferdig her inne...
søtt på kjøkkenet ditt da!!


ja grusomt det der i japan, ufattelig!!
men klem til deg,- og ønsker om en fin dag videre, tross tragedien der...

magny

Bente said...

Hei :)

Fine ting du har fått, så kjempegøy å få en sånn overraskelse i posten :)

Tenker også på hvor takknemmelig jeg er for at vi bor her, ufattelig det som skjer i Japan, kan ikke helt forstå at det går ann.
Men kjenner at jeg ,etter å ha sett på nyhetene i det siste, innser hvor skjørt livet er, hvor fort det kan ta slutt...så vi må leve i nuet, ta vare på de vi er glad i , og leve ut drømmene våre...

Ønsker deg ei herlig uke :)

Tino said...

Så vårlig og koselig det var på hyllene dine! Nydelig gave du har fått, hjemmestrikkede kluter og håndkler er så gode å bruke.
Tusen takk for god ord snille du.
Katastrofen i Japan er helt forferdelig, hørte at det var ventet nytt stort skjelv i morgen, stakkars mennesker. Vi har det godt vi som bor her i nord.
Klem T

Tiril said...

Hei Sylvia, lenge siden:)
Så flott gevinst, deilige strikka kluter, beste jeg vet:)
Mange fine bilder her på bloggen din.
Nå skal jeg kose meg og se på tidligere innlegg.
Tiril.

Hverdagsmamma´n Anita said...

Hei kjære Sylvia :)
Så fin gave du har fått i posten! Det er alltid så spennende med pakke i postkassen :)
Ja, har fått litt vår inne på kjøkkenet jeg også. Hengte opp nye gardiner i dag. Lyseblå og rutete :)
Ønsker deg en fin kveld videre!
Klem Anita

♥ Villa Tretton ♥ said...

Häärliga bilder:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Grip dagen said...

Flott gave, heldige deg. Det ligger mange timers arbeid bak de klutene der!
Det hadde også blitt vårlig og søtt på kjøkkenet ditt. Det er hyggelig å gjøre det fint der man oppholder seg mest.
Selv har jeg kjøpt meg "ny" komfyr! På den kan jeg sette masse pynt og lage fin kjøkken-stemning!
Det liker jeg svært godt.
Klem Marit

Anne said...

Alltid så koselig å titte innom deg.
Du stuller å steller det til så fint.
Koselig og fin gave du har fått,sånne kluter er bare gode og lekre!
Må si tankene er hos de hardt rammede i Japan,en grusom katastrofe..vi har mye å være takknemlig for..
Klem fra meg

Alven said...

Hei :-)

Vårlig og fint pyntet :-)

Koselig med gave :-) og en flott en også :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)
Håper formen er bra :-) og at dere snart føler våren :-) Solen skinner her men gradestokken viser 6-7 minus :-(

Klem

LENE said...

Så nydelige dine vårhyller er Sylvia, og så rett du har; vi er utrolig heldige som bor i Norge.
Jeg har mottatt to awards fra Charlotta i Sidney som jeg gjerne vil gi videre til deg. Håper du vil ta i mot dem.
Du finner dem på denne adresse:
http://theessenceofthegoodlife.blogspot.com/2010/01/thanks-for-awards.html
Ha en fin kveld!
xx
Lene

Hulda said...

Så flott dette var! Nydelig i hyllene dine, og så fin termos! Lekker gave også. Slike strikkede håndklær og kluter er så fine!

bodil said...

Hei.Trist det som skjer i Japan.Virkelig trist.Tusen takk for titten.Kjempe nydelig.Vår.Mye fint.Gratulerer med kjempe fin gave.Ønsker deg en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil.

Anette Willemine said...

Ja, dette ble superkoselig, Sylvia! Herlige vårfarver. :) Det trenger vi nå!

Ønsker deg en fin kveld!

Klem,
AW