Tuesday, April 12, 2011

Det var engang...

Det var en gang.....ja for 8 år siden hadde jeg butikk, en gave og interiør butikk i den Maritime stilen, bor jo i Arendal så det var absolutt på sin plass med en sådan butikk her..
det finnes så mye fint i den Maritime stilen, å så mange hyggelige mennesker en kom i kontakt med daglig,,.Det var meg og min datter Tina som jobbet her, kanskje du var innom oss om du var i Arendal på den tiden..
damene på bildet over her er meg og Tina, må si jeg savner den tiden, men med sviktende helse er det ikke lett å drive en butikk.
vi var på messer og fant så utrolig mye fint..
koselig å mimre litt over denne tiden..hadde mest maritimt hjemme å på den tiden, men ikke nå, men litt henger igjen ennu, en kjellerstue og litt ute. vi bor jo ved sjøen, så stilen vil aldri være feil, men den landlige stilen ligger nok mitt hjerte nærmest...
litt koselig og dele dette med dere, butikken het Havfruen, et klingende navn...
så det var litt artig når en blogger skiftet navn til Havfruen, hun har en pause nå, men titt gjerne innom Guri likevel,hun bor ved havet med en fantastisk natur rundt seg..
da vil jeg ønske dere en nydelig dag vidre..
kanskje du å har gode minner å dele??

44 comments:

Mormor said...

Å så koselig at du delte dette! Sikkert en artig tid! Ja godt en har mange minner å samle på :)

Klem Inger

RoseSommer said...

Dette var spennende. Synd det er historie. Livet blir ikke alltid som en planlegger. Rettelse: Livet blir ALDRI som en planlegger.....
Flinke var dere iallefall du og datteren din. Det så flott ut i butikken.

Romantikk-takk. said...

Oi, hadde du butikk,var sikkert mye fint der kan jeg tenke meg,koselig å se. :)) Utrolig fin ny header du har laget deg. Guri bor der hvor jeg kommer fra, flott der. Ha en fin dag.
Klem fra Mette.

Lykkeliten said...

Så koselig det så ut til å være i butikken deres!
Må være rart å ikke ha den lenger, men regner med at det var mye jobb til tider...

Kom på at jeg ikke har vært inne og sagt hvor du finner teen jeg anbefalte for en tid tilbake.
Noen Menybutikker her den, men jeg fant den i helsekost. Litt dyr, men kjmpegod ;-)

emilias gömmor... said...

Kan tänka mig att det känns i hjärtat, du delar med dig en stor bit av dit liv som har varit. Men det sitter i ert minne i alla fall!

Många kramar till dig!

Mimmi

MissMette said...

Så gøy at du deler dette med oss Sylvia :) Herlig... Kan tenke meg at det var moro å drive denne flotte butikken. Kjekt å mimre litt ;) ...og herlige Guri og bloggen hennes er jeg innom rett som det er... Ønsker deg en fortsatt herlig dag :)
Klem fra Mette

Landlige Hjem said...

Så herlige minner du deler med deg kjære Sylvia ;-) Jeg kan tenke meg det var sårt å måtte legge drømmen på hyllen men jeg håper du har mange skjønne minner fra denne tiden å se tilbake på. Det er også viktig å bevare de ,-D
Likte navnet veldig godt!
Takk for dine koselige ord hos meg!
Jeg har ett lite minneinnlegg selv, om den svunnene tid som du vet ,-)
Nyt av dagen gode deg!!
Klemmer fra meg
Anki

Bente said...

Det var en fin butikk dere hadde. Sikkert en morsom tid, men forstår at dere ikke driver lenger.
Morsomme minner.

Bente

Marya said...

Så fint innlegg :) Det er absolutt fint å mimre tilbake !
Ha en flotters dag

berit.. said...

tenk det visste jeg ikke !! jeg undret meg over hvordan du dekorerer hjemme og tenkte at du kanskje hadde butikkbakgrunn : ))

nei, dårlig helse og butikk er ikke en god kombinmasjon !! for der skal man være på topp 24/7..

Ha en fin kveld Sylvia.. klæm fra mæ

Barbros lille atelier said...

Så koselige minner du deler med oss:-)
Det så ut som en riktig flott butikk!
Må ha vært utrolig kjekt å drive sin egen butikk:-)

Klem

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken jättefin butik du har haft, den stilen är ju så fin också. Ser på bilden att det fanns många saker jag är intresserad av, förstår att du saknar den ibland. Jättefin ny header har du gjort också.
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Tovepia said...

Dette skjønner jeg var en artig periode, for jeg har alltid kunne tenkt meg å drive en butikk. Men kombinasjonen med dårlig helse er nok ingen god kombinasjon.
Tenker der solgte mye maritime flotte saker.
ha en fin kveld og klem fra meg;)

Birte said...

Så kjekt og ha slike gode minner og se tilbake på :-)

Livet har mange vendinger, og ikke alltid går ting som planlagt.. Men butikken var lekker og hjemmet ditt er likeså..
Flotte bilder av deg og din datter... Viktig og ta vare på slike minner :-))

Klem Birte

Tino said...

Så spennende, dette visste jeg ikke. Var sikkert kjempekoselig å drive en slik butikk. Men ikke alltid helsen spiller på lag, og at det blir slik vi har planlagt.
Ønsker deg en fin kveld!
Klem T

It's me said...

Did you have a shop ??? what nice !!!....have a lovely evening darling...love love Ria....xxx...

Besta said...

Koselig å mimre litt av og til. Det så ut til å være en flott butikk. Jeg drev også butikk for noen år siden men det var klær:)
ha en fin kveld.

klem fra marilyn

Li/Småtingene said...

Så fine minner å se tilbake på, da - skjønner jo godt at du savner den tiden litt ;-) Godt å ha fine minner å tenke tilbake på; prøver å tenke på at det er viktig å skape slike minner i hverdagen ;-) Så ut som en koselig butikk!

Klem

Blått til lyst said...

Selvfølgelig er det leit å måtte gi tapt for kroppens påfunn, men så godt det må være å se tilbake på det dere gjorde - vite at dere satset og sto på:-)
Flott brosjyre - regner med at dere hadde gilde dager!
Jeg kan nok ikke huske butikken, men for 8 år siden tror jeg at mine byturer besto i å gjete barn på bytur - og de hadde garantert ikke ønske om å besøke slike steder. Var nok Mac'ern, JC og Hennes & Maurits, den gangen.
En riktig god kveld til deg - klem fra Liv

Helen said...

Så moro å ha gjort det !
Ofte sier og tenker man, å, tenk å drive sin egen butikk, så tør man ikke - eller andre grunn som gjør at en slik drøm ikke oppfylles.

Men, DU og din DATTER har GJORT DET ! Fy, søren så flinke dere har vært, og nå idag er dette fine minner.

Faktisk hatt en liten "mimre historie" som jeg la ut ikveld.... har vel også med det maritime å gjøre...hehe....

God kveld !

Linda said...

Så kjekt at du deler disse gode minnene med oss. Ser ut som dere hadde en flott butikk. Synd at helsen har satt en stopper for det...men godt å kunne minnes.
Ha en fin kveld, klem fra Linda:)

Vintage House said...

Hej
Tack tack för dina söta ord.
vilket fint minne du delar med dig...
ha det gott
kram
sandra

Lenemora said...

Så koselig å se denne gamle katalogen, jeg kan ikke huske å ha vært innom noen gang dessverre.
Uansett så det ut som en kjempekoselig butikk!
Ha en fin kveld.

Klem Lene

Solveig (Svingenslillehus) said...

Så herlig med mimring :) Viste ikke at du hadde butikk.. kan tenke meg det var masse lekkert i butikken :)

Ha en flott Onsdag ;)
Klemmer

Fru Tunheim said...

Alt til sin tid....Det så ut som en kjempefin butikk og det må være kjekt å ha minnene å mimre over og livet går jo videre med endret innhold hele tiden. Ha en flott kveld.

Hemma på Landet said...

Härligt inlägg.:-) Kram Stina

Smykkas said...

Kjempekoselig å lese om. Jeg skjønner godt at du har mange gode minner fra den tiden.

Klem

Lavina said...

Godt at minnene kan taes fram og deles med oss. Ser ut til å ha vært en flott butikk i sin tid..

Ha en fin ettermiddag...

Sommerhuset i bakken said...

Hei!

Hyggelig med gamle minner. Kan tenke meg det var morsomt og koselig å drive butikk.

På terrassen min har jeg brukt Naturgrå terrassebeis fra Jotun. Synes den er veldig fin ;-)

Lykke til med terrassegulvet ;-)

Ha en finfin kveld!

Lillelaila said...

Godt å ha hyggelige minner å se tilbake på Sylvia!
Ser ut som det var en veldig koselig butikk også ;)
klem fra Laila

Hespe said...

Så koselig det må ha vært å drive denne butikken! Synd at du måtte avslutte driften på grunn av sviktende helse da. Uansett så har du allfall mange gode minner å se tilbake på, og det er alltid godt!!

Super uke videre til deg!

Klem fra Hildegunn

siren said...

Hei, det så veldig koselig ut i deres gamle butikk. Flotte bilder å mimre til! :)

Fågel Blå said...

TaCK FÖR kommentaren!
Så gulligt hälsning av dej!



kram
kathrine

essemia said...

Ja, det är inte bara att sälja när man har butik. Lät som er var en mysig sån med maritima saker. Tycker om den stilen, men man bör ha ett hus som det passar till också - eller som ni, bo vid havet.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

June said...

Burde egentlig ha skjønt at du har drevet butikk, Sylvia! Det er tydelig på interiøret ditt at du er vant til og ikke minst GOD TIL å sette sammen vakre og harmoniske tablåer! Og for et vakkert navn da: Havfruen...

Artig at du delte det med oss, Sylvia!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Mina Vita Ting said...

vilken fin butik du har haft, det klart det är ju något speciellt att ha eget
Kram Jeanette

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia!

Her stikker en i de siste tider sløv trønder innom for å se om alt er som det skal være. :) Og det ser det ut for å være, som alltid her. :)

Og jeg som trodde jeg visste alt om deg, nesten da. Kom egentlig ikke som et sjokk dette med deg og butikk, for makan til orden og system som du har, måtte ha en grunn. :)

Håper dagene er fine i Arendal, med deg og dine og at helsa spille så pass på lag med deg at du kan nyte tiden.

Som du har sett har det vært stille fra meg ei stund, her og på mine blogger. Håper på bedre tider fremover slik at lysten på bloggingen kommer enda mer tilbake. Trenger vel ikke si så mye mer, tror du skjønner litt av grunnen, uten mere detaljerte forklaringer.

Dagen brukes flittig til turer og frisk luft, det gjør godt for kropp og sjel, vet du. :)

Ha fortsatt fine dager fremover i den fine tiden som ligger blank og klar for oss! Og takk for titten og inspirasjonen, igjen!

blessedmom's simple home said...

I grew up by the ocean, and have always loved this style too. It sounds like you had a wonderful store :-)
Enjoy your weekend!
Blessings,
Marcia

Ingunn said...

Så koselig dette var.
Tenk at du har drevet en maritim butikk.
Hvis jeg skulle gjettet , hadde jeg nok heller trodd at du hadde hatt en blomst og gavebutikk.
Det er godt vi ikke vet hva som venter oss. Vi får være flinke til å leve i nuet og ta vare på hverandre.
Koselig , liten mimrestund.
Klem til deg fra Ingunn :)

Sjarm og Glede said...

Så morsomt å høre om at du drev butikk :-) Det var sikkert en fin butikk, du er jo så utrolig flink til å ordne hjemme hos deg selv ;-)
Jeg hadde nok aldri gjettet at den var maritim ;-D
Utrolig synd når helsa svikter... Jeg driver gave og interiørbutikk selv, og vet veldig godt hvor mye jobb det er. Jeg har aldri skjauet og bært så mye i min tid som etter jeg startet butikk. I fjor fikk jeg låsing i ryggen, etter for mye bæring. Smertene kommer og går fortsatt. Så folk vet egentlig ikke hvor mye det sliter på helsa.

En gang kom ei dame inn til meg og sa: Du har fin jobb...du bare står her du....
Jeg hadde akkurat bært inn fem paller m varer, bært de hit og dit og ned i kjelleren. Jeg var lang i armene som en gorilla, også fikk jeg den kommentaren...
Jeg ble helt målløs og klarte ikke si ett ord. Folk har ikke peiling.

Jeg er enig i at det er verdens fineste jobb, men det er også den mest slitsomme jobben jeg noengang har hatt. I tillegg blir man alltid forstyrret i matpausen, og vi kan ikke engang sitte på do i fred uten å bli forstyrret.

Jeg pleier å ta det med ett smil, men innimellom skulle jeg ønske å få spist opp brødskiven min uten avbrekk ;-) Det hender at det tar 3timer før ei skive er spist opp pga kunder inn og ut ;)

Men når det er sagt så er jeg veldig glad i mennesker og trives veldig godt i butikk :-)
Det er drømmejobben i en gave og interiørbutikk, og man treffer mange hyggelige folk :-)

Jeg håper helsa mi holder, og synes det var utrolig synd at du måtte gi deg. Men som flere andre har nevnt her, så har du jo minnene fra den ;-) og ikke minst en kjempefin blogg og vise til :-)

Ha en kjempefin påske :-)
Klem Hilde

Amy said...

Hei Sylvia!!! Nå har jeg lært noe nytt om deg- du har drevet butikk før!! Spennende!! Sikkert veldig koselig men veldig slitsom ja!!! Med din stil er jeg sikkert på butikken var helt knall fin!!
Ønsker deg en super flott helg vennen! Klem fra meg i skogen :-)

Uttan said...

Sån härlig butik Ni hade. Trevligt att få läsa om den.
Men så är det var sak har sin tid.
Våran lill Toalett har Havsinspirerat tema men nu känner Jag att Jag skulle vilja ha något helt annat där. Efter en tur till IKEA i dag där jag såg ett underbart handfat så fick jag massor av idéer.

Önskar Dej en Trevlig Helg!

Kram!

Inka said...

Hej, Sylvia!

Vad kul att läsa om dina gågna tider som butiksinnehavare. Ja, nog kommer jag ihåg det maritima modet minsann.

Fina bilder.

Trevlig helg

Kram Inka

Beth said...

Så spennende da med egen butikk?
Men det var sikkert mye jobb og lite fritid, kanskje litt godt for deg at det er gått over i historien? Men sikkert en fin erfarig å ta med seg...