Saturday, April 16, 2011

jeg nyter dagen

Hei til dere som titter innom,
dagen i dag er alldeles vidundelig, jeg sitter på terasse å nyter sol og varme,
stemor er kommet i noen zink potter, elsker zink.
å gulvet er olje beiset i fargen gråhvit, ble så fornøyd med den, står fint til zink..
her er utsikten fra mitt hjørne..blått hav og blå himmel, kan en ha det bedre,
det er her jeg pleier å sitte å nyte..
blir ikke påskefjellet på meg..jeg elsker å være ved sjøen ved påske tider, båter blir pusset å satt på vannet, å stillheten her er så vidundelig nå.
ønsker dere alle en riktig god helg.
å tusen takk for hilsner på forrige innlegg ang dengang jeg hadde butikk, savner det såklart, men nyter livet nå å . må man så må man...
gå ut å nyt om solen skinner hos deg.

51 comments:

Beth said...

Det ser ut som om sommeren er kommet for fullt hos deg.
Veldig koselig...:-)

Besta said...

Det ser nydelig ut:) Og været er fantastisk her også. Syntes det er deilig å være hjemme i påske.
ha en fortsatt fin helg.
klem fra marilyn

Lavina said...

Nydelig terrasse og været må man nyte når man har den. Liker meg best ved sjøen, men er heldig og har begge deler både hav og fjell. Været er ikke noe å skryte av regn/sludd men vi råder ikke over været nei!

En riktig fin lørdag og god påske til dere i Arendal...

Hulda said...

Virkelig nydelig med stemorsblomstene i sink. Har satt noen i slike krukker jeg også. Flott på terrassen din, skjønner godt at du nyter å sitte der og skue utover havet.

Her hos meg har vi hatt snøbyger i dag, men det som falt ned ble heldigvis borte like raskt, og nå skinner vårsola.

Barbros lille atelier said...

Så herlig! Nydelige terrassebilder!

Likte så godt fargen på terrassen din. Vi skal beise vår snart. Kunne jeg fått fargekoden hvis du har den? Det hadde vært kjempesnilt!

Klem

Blått til lyst said...

Ja, hva i all verden skal du vel med snø og kulde når du kan ha det slik!!!??
Bedre kan det ikke bli, og jeg tenker ledd og skrott koser seg i varmen fra vårsola.
En riktig god påske til deg - klem fra Liv

liven said...

Skjønner godt at du nyter dagen i slike omgivelser sylvia!
Trives nok aller best ved sjøen jeg også :o)
Skal beise terrassegulvet vårt grått når det blir vær til slikt arbeid!
Her er regn og grått men håper på sol og varme i påsken!
Kos deg og ha en fin palmehelg :o)

Har en drøm... said...

Så deilig Sylvia;)
Kjempefin med stemor i zink ♥
Og jeg bare elsker utsikten du har;)) Skjønner godt at du vil være hjemme i påsken og nyte dette!

Artig og lese om Havfruen under her, tipper det var kos med en mor&datter butikk ja;))

Ha en fortsatt flott lørdag!

Klem Line

emilias gömmor... said...

Ser så underbart ut! Denna tiden är härlig!!! Själv har jag åkt skidor och solat i Sälen! I morgon hem till Skåne!!!

Kram Mimmi

It's me said...

Beautiful your garden......like it very much !!....lovely the zinc......happy lazy weekend darling....love Ria.....xxx...

Anita Serine's livstil. said...

Ønsker deg en fin påske, skjønner godt at du nytter havet , solen blomster , det er jo helt nydelig.

Klem

Tyrifryd ♥ Monica said...

Ååååh, så herlige bilder Sylvia!! OG for en utsikt da gitt! Den kunne jeg mer enn gjerne stått opp til hver morgen;)
Ser ut som dere har full sommer allerede, her har det vært sludd og snø og storm i kastene idag, bedre lykke i morgen får vi håpe;)

Ha en fortsatt god helg!
KLEM

Hverdagsmamma´n Anita said...

Så koselig at du nyter dagene på terrassen :)

Ønsker deg en god påske Sylvia!
Klem Anita

My home is my Castle - by Kari said...

Herlige bilder...
Ja idag har vi hatt ett nydelig vær og vi har tilbrakt dagen ute i hagen :)Her blir det og hjemmepåske og jeg gleder meg og håper dette været fortsetter.
Flott butikk dere hadde. Har nok aldri vært der selv ;)

ha en fin helg videre
Klem,Kari

RoseSommer said...

Tror jammen jeg har fått litt farge idag :-)

Mamsens hus said...

Så fint du har det ute hos deg. :)
Vi hadde båt for mange årsiden, og en ferie var vi i Arendal. Kjenner noen som har hus ved nidelv, så turen gikk dit. :)
Når jeg ser bilder fra din uteplass tenker jeg på den sommerferien. :)
Ha en fin kveld og palmesøndag.
Klem

lavendel mio said...

For en herlig uteplass, så vakkert pyntet med stemor.
Tenker du koser deg der ja:)
Ønsker deg en nydelig påske, klem Hanne

Thelma Louise said...

Så herlig.:-) ikke så lenge siden snøen lå der.:-)

ha en riktig god påske.:-)

irene said...

Du har det bare sååå koselig Sylvia!
Ha en god påske, med mye sol!

Klem Irene

ralfefarfars paradis said...

Dette ser bare herlig ut- flat veldig for stemorsblomstene dine- det var så vakkert satt sammen;) Gleder meg til å ordne med blomster selv snart;) blir veldig hjemmepåske på oss også- er egentlig ikke så superglad i reise på ferie- må nesten ha ferie etter ferien da;)

MissMette said...

Hei Sylvia
God påske til deg min venn ღ Så deilig å se at du har så fint et vær, syns ikke det var så lenge siden dere hadde så mye snø :) Tiden går egentlig veldig fort… NYDELIGE stemorsblomster du har satt ut i solen, så fiiiiiiine…. Her hos meg er det nok litt for tidlig å sette ut blomster, men kanskje snart? :) Terrassegulvet ble kjempefint også, lys og fin farge. Blir hjemme vi også i påsken, er nok litt som deg – liker å være ved sjøen, rolig og deilig ღ Ønsker deg en fortsatt fin helg, og GOD PÅSKE til deg min venn ღ Klem fra Mette

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia, god helg og god påske til deg og dine!

Alltid noe koselig å se på her hos deg. Dette så herlig ut, som ventet. :)

Men en ting lurer jeg på: Hvor i all verden har du gjort av snøen? :)

Ønsker deg fine dager fremover og ei fin påske til deg og dine!

Martilie said...

Terrassegulvet ble lekkert!
Fantastisk flott ved sjøen året rundt.

Vi reiser nordover til hytta ved sjøen - nydelig.. Bare så synd at de melder elendig vær! Men, men.. Vi skal kos oss uavhengig av vær..

Ønsker deg og dine er fantastisk flott påskehelg!

Klem fra Tove

Jatte said...

Hei på deg!

Så nydelige bilder! Missunder deg denne flotte utsikten, kjempenydelig!!

Så koselig du har pyntet også da - er så mye kos å se frem til nå fremover - gleder meg stort!

Lille linselusa på ene bilde der da, ligger rett ut og soler seg, hihi!

Ha en nydelig påske - nyt den!
Klem Jatte♥

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det går inte och bo finare än vad du gör, vilken lycka och bo vid vattnet. Ditt gråa golv passar fint ihop med zink. Och även mot vatten och omgivning, blev jättefint! Så söta planteringar du gjort också.
Ha en fin solig dag
Kramar
AnnaMaria

Barbros lille atelier said...

Tusen takk for fargekoden!

Klem

Linda said...

Herlige bilder av blomster, sol og sjø! Du bor fint til:)
Her regner det i dag også, men vi reiser til København i dag, og der er det meldt SOL:)
God påske! Klem:)

Romantikk-takk. said...

Så lekkert det ble med den gråhvite beisen og nydelig med stemor i sink. Heldige dere som har så flott vær,her regner det i strie strømmer og blåser. Men skal nok klare å lage flott påskestemning likevel. Ønsker deg en herlig påske. Klem fra Mette.

Louise said...

jag älskar violer och penseer!! Så härligt somrigt på dina bilder!!

Maliva`s verden said...

Skjønner godt at du nyyyyter påsken ved sjøen;o) Er så fint med zink til blomster. Håper jeg får meg flere blomster til uka jeg også. God påske til deg fra meg

GroLinda said...

Ja, det er deilig der på verandaen deres ;o) Gleder meg til å komme en tur snart. Ha noen flotte påskedager og kos dere som best dere kan. Glad i dere ;o)
Klem fra søs :o)

June said...

Vakkert både ute og inne hos deg, Sylvia! Jeg vil også ha sjø- eller havutsikt!! :))

Ha en herlig Palmesøndag!
Stor klem fra June
Nostalgi & Skriverier

Li/Småtingene said...

Så deilig dere har det!
Her regner det, og er grått og trist i dag... Men så passet det jo bra, for vi har så mye å gjøre innendørs! Men håper jo på noen bedre dager senere i påsken...

Nydelig med stemor på terassen! Og den beisen så fin ut! Vi gjorde en tabbe i fjor, da vi beiset med noe som ble rødt! Så den tabben må vi rette opp i år... Hadde vært supert om du hadde navnet på den beisen dere brukte! Synes det er så vanskelig å velge når man står i malebutikken...

Ha en fin søndag!

Klem :)

Englagård said...

Det ser verkligen härligt ut, här är det fortfarande ganska mycket snö och isen ligger på sjön så det blåser lite för kallt för att vara riktigt skönt ute. Men man kan ju förstås linda in sig i en filt:)

Kram Karina

Sylke said...

Så koselig du har pyntet. Det er fint at du nyter dagene!

Jeg ønsker deg en god påske. Klem

berit.. said...

ja det var litt annen stemning enn her : )) himmel så herlig det er hos dere nå !! her regner og sludder det hele dagen og ikke blir det noe bedre for kommende uke..

ha en deilig uke og riktig god påske !! klæm fra mæ

Tino said...

Så skjønne bilder fra uteplassen deres, ser helt helt herlig ut!
Ønsker deg og dine en riktig flott påske!
Klem T

Bente said...

Hallo Sylvia, god påske til deg.
Så godt å sitte og nyte solen i det deilige været vi har nå.
Påsken skal feires ved sjøen. Det er påske for oss å kjenne lukten av salt sjø... herlig.

God palmesøndag til deg
Bente

Fru Glitters Hus said...

Så nydelige bilder du viser oss, deilig med det fine været, må det bare vare i hele påsken.

Ønsker deg en fin start på påsken.

Klemmer fra Ine

lisje astrid's husblogg said...

Så var det desse nydelege draume bilda frå din vakre heim ♥
NYYYYYYYDELEG!

God påske,kjære Sylvia ♥

Klem frå Astrid

Bossa said...

Hei på deg. Så nydelig det er hos deg. Her begynner det også å bli brukbart ute, planen er sterk om å kle av hagemøbler, men da kommer vel møkkalukta med en gang, tenker jeg. De bøndene jeg har rundt her bare venter på pent vær så de kan få spredd drittlukta si utover jordene. I mellomtiden nyter eg å se de små gule blomstene komme tittende opp fra bakken. Hvitveisen er på full fart i å pryde lune steder i skogkanten vipa, linnærla, svaner er godt på plass . Det er DEILIG med VÅR!!!!! Ha det nydelig. Klem :O)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Hei! Det er jo så koselig hos dere..Rene sommerstemningen.Artig å lese om butikken du hadde,har selv drevet blomsterbutikk for mange år siden..Drar på åra gitt,hi,hi..Ønsker deg mange deilige dager,klem:)

Loppisliv said...

Godmorgon!! Så härliga vårbilder, ser att vi båda gillar lila penseér i zinkbaljor :-)) visst är det fint!!! Ha nu en toppendag. Kraaam Paula

Vintage House said...

Åh så härligt det ser ut..
Du bor fantastiskt vackert...
kram
sandra

Solveig said...

For en deilig uteplass! Det virker som om sommeren har inntatt hjemmet ditt nå;o) Nydelig farge på terassegulvet - står fint til møblementet og den vakre utsikten;o)
Ønsker deg en flott påske, min venn.
Klem fra Solveig

Rosor och Spetsar said...

Underbart ställe att sitta på i den härliga vårvärmen - vilken dag vi haft här idag en försmak av sommaren.
Och du bor så vackert alldeles vid vattnet.
Ha nu en fortsatt fin vecka
Kram
Annelie

Alven said...

Hei :-) Nydelig ute på terassen din nå i det herlige været :-)Så artig at du har drevet butikk før :-) synd du ikke kunne fortsette med det da,skjønner godt du savner den tiden...
Ønsker deg en flott påske ved sjøen :-)

Mange klemmer ifra meg

Emidoras verden said...

Ååå..som jeg lengter sørover når jeg
ser de herlige bildene fra deg:)
Drømmeplass spør du meg.
Kos deg i påsken Sylvia!
Klem fra meg.

Beate said...

Hei!
så flott du har det!
Å med min favoritt stemor til pynt;)
Fin blogg har du!
Klem fra Beate i Nord Norge

Hespe said...

Hei, og takk for koselig påskehilsen hos meg!

Åhhhh, så herlig hos deg Sylvia! Våren har virkelig kommet med 'full styrke' ser jeg, og utesesongen kan begynne for fullt!

Nå er jeg snart klar til å dra på hytta, og gleder meg til noen herlige dager der. Enn så lenge glimter det flotte påskeværet med sitt fravær, men krysser fingrene for at solen snart titter frem.

Ønsker deg en riktig god påske – slapp av og nyt dagene!

Klemmer fra Hildegunn

det hvite hjerte said...

Stemning på
terrassen, herlig ...!

Nyt påskeferie
sol og hverandre, kelm til deg