Tuesday, May 3, 2011

Dagene går

Skal si tiden går rasende fort nå, vi er i full gang med slutten på planlegging til konfirmasjonen til søndag.
kaker bestilt, å noen skal jeg lage selv, maten er i boks, bestilte koldtbord for snart 6 mnd siden.
vil vise dere litt av pynten vi skal ha på bordet,
den går i hvit og grønt bladverk,litt blonde ,
oppi disse urner skal jeg lage oppsatser, ja blomster er bestilt, hvite roser og brudeslør,
Silje ville ha det mest i hvit,
så jeg hører på henne,
Vi skal ikke ha selskapet hjemme, men i et av arendals eldste hus midt i byen, ved Pollen/bryggene i byen om noen er kjent, så der er det blondegardiner og pellis i vinduer,
knirkete trapper å original tapet på vegger, burgunder og gull, nede er det tømmer vegger som er hvit malte,
så med burgunder vegger er det nok veldig kjekt med et hvit bord..
Tror nok det blir fint, kjenner det i kroppen nå, vi gleder oss,
I dag regner det her, kaldt er det å, litt sol innimellom.
nok å gjøre så været spiller ingen rolle..
ha en nydelig dag alle sammen hva dere enn bruker dagen til..
ta vare på de små øyeblikk.

38 comments:

Landlige Hjem said...

Åååh, så lekkert Sylvia, jeg er sikker på at dette blir en stor gledensdag!! ,))
Helt nyyydelig!!
Ønsker dere en fantastisk skjønn & vakker dag!!
Gratulerer sååå mye til konfirmanten <3
Stoor klem,
Anki

Linda said...

Dette kommer til å bli lekkert!
Lykke til med de siste forberedelsene:)

Ingunn said...

Ja , dette kan du !
Det kommer til å bli så fint ♥
Du har forberedt deg godt , hører jeg og selskapslokalene sammen med din pynt høres ut til å lage en perfekt ramme rundt den store dagen.
På Pollen har jeg vært mye i yngre dager. Min bror bodde i Arendal sammen med sin familie i mange år.
Masse lykke til med Siljes store dag.
Klem :)

hemma hos lilla mej said...

Mmmm bara så himla fint.Vad duktig du är .Kommer att bli den finaste konfirmationen någon haft ♥Önskar dej en fin dag vännen.Kraaam Rita ♥

Frøydis said...

Dette blir rålekkert :-)
Hei forresten, hehe...

Hvis du får plutselig en ledig plass...vil du ha nr mitt? Kan stille på timen vettu ;-) Koldtbord...NAM!
Kommer til å gå så greit atte, bare vent..men godt når det er over, husker det, selv om det er maaange år siden..Jeg hadde 2 uker på meg til å ordne til konfirmasjon til minsten! Flyttet nemlig hjem fra USA da...stress? Ja, men klarte det :-)

Ha en superduper dag videre og klem fra meg

Lykkeliten said...

Hei!
Er ikke så ofte jeg er innom og legger igjen spor etter meg nå om dagen, men jeg følger med!

Ser ut til at du får et lekkert festbord, og jeg, som har kanfirmant den 21, gleder meg til å se bilder.

Lykke til, kos deg med pynting, og ha en fin dag med familien.

klem Lykkeliten

Besta said...

Nydelig pynt, jeg er sikker på at det blir en vakker ramme rundt konfirmasjonen. Gleder meg til å se bildene:)
Her er det også kaldt og litt regn i luften. Tror nesten jeg må fyre litt.
Kos deg.
klem fra marilyn

Romantikk-takk. said...

Koldtbord hørtes snaskens ut. :)
Det blir skjønt med den pynten,dette kan du.
Klem.

Anne said...

Dette blir en nydelig dag på alle måter.
Grundig og godt forberedt,helt lekkert!
Virkelig noe du kan dette,og det ser ut som konfirmanten har god smak hun og !Ligner nok sin mor der..
Lykke til og alle gode ønsker for dagen !
Klem Anne

Har en drøm... said...

Høres ut som det kommer til og bli en vakker konfirmasjon;)
Og lokalene hørtes jo bare nydelige ut ♥ Gleder meg til bilder;)

Lykke til!

Klem Line

Mamsens hus said...

Lekker bordpynt. :)
Høres ut som du har laget en fantastisk ramme rundt konfirmasjonsdagen. :)
Her hos meg snødde det i dag og ullgenseren måtte frem da jeg skulle gå til jobben
Ønsker deg en fin ettermid. / kveld
Husk å ta vare på deg selv i alt som må ordnes.
Kropp og hode vil ikke altid det samme ;)
Klem, klem

Lavina said...

Det er skikkelig lekker bordpynt, og så lager du en flott ramme rundt det hele.. Lykke til videre med forberedelser og gratulerer igjen til konfirmanten!

Ha noen flotte dager fremover!

Asbjørg said...

Ser virkelig lekkert ut,kommer til å bli såå fint!Håper dere får en fin dag!

-Sanna- said...

Du er fantastisk flink til å pynte og gjøre det koselig.
Riktig vakkert blir det.
Det kommer til å bli en flott konfirmasjon for Silje, uansett vær!
Klem...

Violetta said...

Silje er ikke dattera di for ingenting, så klart det må gå i hvitt! :) Blir nok kjempeflott, du er jo verdensmester i å få det til å se pent ut rundt deg!
Håper været slår til også da, prikken over i'en det!

Takk for alle tips om oliventreet! :)

Hverdagsmamma´n Anita said...

Dette ser fint ut Sylvia! Og omgivelsene høres jo helt super ut!
Du får ha masse lykke til med konfirmasjon Sylvia og hils til konfirmanten :)
Ha en god kveld.
Klem Anita

Bente said...

Så flinke dere er til å planlegge. Fint at Silje vet hva hun vil ha.
Det blir helt sikkert et vakkert bord i erverdige omgivelser.
Jeg vil ønske lykke til med konformasjonen til både Silje og ikke minst deg Sylvia.

Bente

Helen said...

Skal si tiden har gått fort unna, konfirmasjon ALT til søndagen !!
Husker ett innlegg, for ikke lenge siden at til våren var det konfirmasjon...også vips, er vi straks der!!

Nyyyydelig pynt, høres så lekkert ut med mest hvit og noe grønt, særlig til de vakre omgivelsene du forteller om, gleder meg til å se bilder av ferdig dekket bord !!! Har skjønt det er noe du er veldig god på ;)) Lykke til !

berit.. said...

dette kommer til å bli alldeles nydelig !!! så sarte fine farger.. gleder meg til å se oppsatsene : ))

ha en herlig kveld.. klæm fra mæ : )

MissMette said...

Hei Sylvia :)
Tusen takk for sååååå koselige kommentarer, både på bloggen og på facebook ღ setter virkelig stor pris på dem, det skal du vite ღ Så spennende med forberedelser til konfirmasjonen til Silje som kommer… Kan tenke meg det er litt å gjøre :) NYDELIG pynt du skal bruke på konfirmasjonsbordet ღ nydelig urner og skjønne servietter… gleder meg til kanskje å få se ;)) Du er jo bare superflink ღ Ønsker deg en fin uke, så titter jeg innom igjen snart, stor klem fra Mette

mimmi-leone said...

Lekker bordpynt, lykke til med konfirmasjonen!
Pollen vakte nostalgiske minner, bodde på Tromøya i 7 år.

Ønsker deg en flott dag med hilsen fra Mimmi-Leone

Anette Willemine said...

Høres ut som det kommet til å bli et vakkert bord, Sylvia! Omgivelsene blir jo virkelig den rette rammen. Lykke til videre med forberedelsene!
Tror jeg vet hvilket sted dere skal ha selskapet. Var på Gjervoldsøy på sommerhytte i fra jeg var 16 til jeg var 28. Mange flotte minner fra Arendal!

Ønsker deg en deilig onsdag!

Klem,
AW

bodil said...

Hei.Så nydelig virkelig vakkert.Hørtes koselig ut der dere skal ha konfirmasjonen.Kjekt at du snart i boks.Litt å planlegge da.Nydelige bilder.Lykke til videre å så regner jeg med at det blir kjempe koselig.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

sologbolig said...

Hei! Dette blir kjempelekkert, Sylvia. Lykke til på den store dagen. Klem.

Karl Halvorsen said...

Hallo igjen Sylvia!

Takk til deg også for koselig kommentar igjen hos meg, en kommentar som er med på å få motivasjonen enda mer på plass for meg.

Ønsker deg og dere lykke til med den store dagen, for Silje og for dere. Jeg kjenner "forberedelsenes vibrasjoner" i lufta. Ikke en helt ukjent hendelse for oss heller, med tre stykker bak oss. Det blir garantert en fin fest med ei fin ramme, dette kan du!

Jeg legger ved mine gratulasjoner nå jeg, for selv om jeg på en måte er i gang igjen med bloggingen, vil det nok ta sin tid for at jeg kommer gjennom alle og er i rute igjen. Fortsatt står det mye igjen på feltet "rydding" her, nå skal det bort, og vel så det. :)

Ha koselige dager frem til den store dagen, og en kjempefin søndag alle sammen. Gleder meg med dere i den store feiringen!

En stor klem til deg fra 'n Karl og igjen en stor takk for det fine "sparket". Det hjalp på! :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så dina detaljer till dukningen, Silje har lika god smak som mamma.
Kommer och bli vackert dukade bord, gästerna kommer känna sig välkomna. Och så skönt att det blivit lite varmare, är ju alltid lättare med kläder då.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Anita S Home and Wine said...

Hei hei
Lenge siden sist - gleder meg til å se konfirmasjonsbordet ditt. For her blir det mange flotte detaljer ser jeg :) vi skal feire hjemme så litt styr er det i heimen om dagen.Men det er jo bare moro. Jeg skal jo pynte et guttebord så jeg prøver å lage dette litt maskulint så det ikke ser ut som dåp. Så jeg håper det blir bra.
Det har vært litt stille fra meg i det siste. Fikk ny url adresse så dvs jeg har falt ut av alle bloggruller og da falt motivasjonen litt desverre. men jeg er nå tilbake igjen. HVis jeg har falt ut da din og du vil at jeg skal komme opp der igjen - må du slette det som følger for å så legge deg til igjen. Utrolig kipt dette her. Men nå håper jeg vi er på nett igjen. Skal ha konf på lørdag vi - midt i håndballkampen til LHK - litt fortvilende for gamle håndball bein - du skal kanskje se kampen du også !
lykke til med videre forberedelser
klem fra Anita S

Maliva`s verden said...

Lekkert kommer det til å bli, masse lykke til. Klem fra ei som er glad det hele er over;o)

Magdalena said...

dtete blir lekkert og frodig...
skjønne servietter...1
dere må ha masse lykke til, og glede deg...

hos oss skal minstejenta ut i vinden 15.mai og festen skal holdes sammen med fetteren. siden det er hgt og jente er det ikke så lett å bruke blonder og perler... vi har sagen- vintage servietter, skifer ,stein, blåbærlyng og blomster..
klem,magny

Tovepia said...

Ønsker deg og dine ei flott helg, regner med du har alt klart nå!!
Klemmer fra meg;)

Balke gård said...

Hei og god kveld min kjære venn, så utrolig flott pyntet konfirmasjonsbord, helt nydelig!!! Jeg kjøpte grønne bladbånd idag, elsker hvitt og grnt sammen...Så Silje din blir nok veldig fornlyd, hres ut som et flott sted å ha middagen. Kos deg med siste innspurt, en stor dag og tankene er med dere!! Klem

Heidi's hjørne said...

Så fint, lekkert, og delikat du lager det, der du steller i stand. Jeg er imponert, Du er kjempeflink

Gratulerer med konfirmanten, og kos dere i helgen. passe på å ikke bruke deg helt opp før selskapet.
konfirmanten gleder seg mer over å ha det hyggelig enn at mamma sliter seg ut, før dagen
Klem

Synnøve said...

Så lekkert det blir!
Lykke til med konfirmasjonen:)
Klem Synnøve

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Så nydelig bordpynt! Konfirmanten er heldig som har en mor som deg:-) Koselige lokaler også. Lykke, lykke til ønskes dere på den store dagen!! Været blir visst også bra:-)
Stor klem fra Hjørdis

Sjarm og Glede said...

Det var utrolig vakkert ;-) Du er kjempeflink ;-) Lykke til med dagen :-)
Klem Hilde

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia og alle sammen i "konsernet". Måtte innom på selveste dagen også å legge igjen et stort ønske om en flott og minnerik dag for dere alle sammen!

Hipp, hipp hurra - for Silje og alle sammen!

G r a t u l e r e r med dagen!

Bohemian said...

What a lovely Blog and Home you have and your photography of it all is so beautiful!!!

Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian

Helen said...

Da har søndagen kommet, Sylvia !
Vil ønske Silke og dere familie en flott dag - håper solen skinner - og at du viser oss bilder fra bordene ;))

Tvi Tvi !

Ciao