Monday, May 9, 2011

Den store dagen

Dagen igår ble så koselig, så nå er Silje konfirmert, ingen snublet opp til alteret og de var så vakre alle sammen. Festen hadde vi et av byens gamle hus rundt indre havn i Pollen, så utsikten var det ikke noe i veien med, sjøen rett utenfor å med strålende vær var rammen perfekt..
Huset er fra år 1682 så her er det bjelker i taket å skjeve vegger, helt i vår stil, et hus med sjel og varme..
så her satt vi å koset oss, jeg hadde bestilt 120 hvite roser, så var det å lage oppsatsene, syntes det ble fint med 4 urner fulle av roser og brudeslør..
englen sånn ca midt på bordet har jeg å tatt med hjemmefra,
Jeg hadde bestilt koldtbord, å skal si vi ike ble skuffet, maten var et kunstverk i seg selv,

10 store fat fulle med allverdens godsaker, så det smakte, se fisken under, så elegant dandert med blå gelatin under, det ble tatt masse bilder av dette koldtbordet av gjestene.
fulgte å dessert med her, karamellpudding, sjokoladepudding og fromasj.
så når kake bordet kom var det nesten ikke plass til mer en mager, men øynene ville ha mer.
Trøtte i dag etter en herlig fest, konfirmanten er fornøyd,
å vi har fått et nytt familiemedlem, Tenk at lille Oliver kom igår,
vi skal opp å se på han etterpå,
så blir nok et skryte innlegg med han,
koselig å bli mommo til ennu en og Silje tante på selveste dagen sin...
da ønsker jeg dere alle en riktig fin dag

48 comments:

Monica said...

Lekkertvpyntetog maten så nydelg ut:) igjen, grrulerer så. Masse som mormor:) klem monica

Mona/Villa Tverrteigen said...

Hei Sylvia.
Grattis med vel overstått.
For et helt nydelig bord, det var helt perfekt pyntet og maten da...den så jo bare digg ut.
Godt og høre ta det har gått bra, tenker du er lettet nå.
Ha en fin kveld.
Klem

Hulda said...

Et flott sted dere feiret konfirmasjon på. Virkelig flott både borddekking og mat. :)

Amy said...

Hei Sylvia,
Gratulerer med overstått og vellykket konfirmasjons feiring av din kjære datter!!! Bordet var nydelige og huset dere var på var også kjempe spennende og preget av masse sjarm ser jeg!!
Gratulerer også med nytt familiemedlem! Så spennende!! Gleder meg å lese om den ny prinsen!
Ha en flott dag kjære Sylvia!
Klem fra meg i skogen :-)

My home is my Castle - by Kari said...

Gratulerermassemedlille Oliver:)) Jeg har og en Oliver jeg er bestemor til;)
For ett fantastisk flott koldtbord !! Tror ikke jeg har sett maken !! Tenker det smakte ja.Du er en mester i å pynte bord.. Vakkert !!
Vel overstått..

Klem,Kari

tinemor said...

For et nydelig bord!
Klem

Mormor said...

For et fantastisk flott bord og fantastisk kunstverk til mat! Jeg har aldri sett maken, og det mener jeg!

Gratulerer masse igjen - med både konfirmant og ny verdensborger!

Klem fra Inger

Landlige Hjem said...

For et nydelig dekket bord kjære Sylvia, og gratulerer med vel overstått ;) Så herlig å høre at det ble vellykket!!
Åh for et matbord!!
Kose deg i disse skjønne maidagene! ;)
Gode klemmer fra meg,
Anki

Thelma Louise said...

så nydelig.:-) gratulerer så mye med vel overstått.:-)

grattis til konfirmanten.:-)

Barnelykke said...

Så nydelig dekka bord, masse inspirasjon å hente her :)

B I R T E

Frøydis said...

Noe så nyyydelig! Vann i munnen! Men tenker du er glad det er over og hverdagen kommer :-))
Igjen, gratulerer MASSE med Oliver, hils masse! Gleder meg til å se han selv :-))

Stor klem fra meg

Linda said...

Så nydelig bordet var dekket og
maten så bare helt lekker ut!:)
Kos deg med ditt nye barnebarn, kom gjerne med skryteinnlegg:)
Klem fra Linda

Beate said...

oj, så flott!!
og for en utsikt da!!

nyt kvelden

klem beate

Lykkeliten said...

Virkelig vakkert pyntet bord. All ære til deg her!

Maten må også være det lekreste anrettet koldtbordet jeg noen gang har sett!

Kjenner at jeg misunner deg som er ferdig nå, selv har jeg to uker til med planer og forberdelser før vår konfirmasjon er over.

Klem Lykkeliten

RoseSommer said...

For en helg du har hatt!!
Stor klem til deg og den stadig voksende familien din!

Tovepia said...

Både mat og bordpynt så direkte nydelig ut, så dere hadde ei god og flott ramme om dagen!
Nyt ei nye uke, klem fra meg;)

berit.. said...

et fantastisk bord du har pyntet !! hvit står for uskyld og renhet.. tenk så godt det passet med dagen.. en nyfødt og en konfirmant : )))

maten var dere veldig heldig med ser det ut som.. virkelig lekkert opplagt !! og lokalene avr veldig flotte : )

regner med det er mange inntrykk som skal fordøyes nå..

håper alt står bra til med barn og foreldre og mommo : ) tror jeg glemte å ønske Silje det beste for dagen og fremtiden.. du må hilse henne så mye !!

stor klæm fra mæ !

Ingunn said...

Du er fantastisk flink til å pynte og bordet var bare nydelig !!!
Gratulerer igjen og vel overstått.
Klem :)

Bente said...

Gratulerer med vel overstått konfimasjon. Nydelig så både bordet og maten ut.
Og stor gratulasjon med Oliver som også ble et søndagsbarn som min lille Eskil.
Kos deg masse med barnebara, herlig med en ny liten baby. Synes jeg kan kjenne den deilige babylukten.

Bente

pysseltanten said...

Åh vilken vacker dukning!...Grattis till Silje o konfirmationen...:))
Kraamizar Git

lavendel mio said...

Gratulere med vel overstått konfirmarsjon:)
Så nydelig dekket bord.
Og gratulere med nytt barnebarn, jammen har dere mye å feire:)
Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

Uttan said...

Nytt Barnbarn! Grattis! så roligt!

Så vackert med konfirmation och vilken vacker fest med fantastisk dukning och god mat.

Önskar Dej en fin vecka!
Kram!

MissMette said...

Hei Sylvia
Gratulerer med vel overstått konfimasjon :) så NYDELIG dekket bord
og så mye god mat, veldig fristende :)
Gratulerer også som mormor ღ så
fantastisk ღ Stor klem fra Mette

Almas Hus said...

For et nydelig bord, og flott utsikt, da!
Gratulerer med både konfirmant og barnebarn- for en dag!
Ønsker deg ei fin uke
Klem Marianne

Mamsens hus said...

Nydelig bord, og et flott lokale. :)
En vakker ramme rundt dagen :)
Klem

Blått til lyst said...

Så perfekt!
Nydelig bord i full harmoni med det gamle huset. Ikke rart dere koste dere her:-)
Maten var utrolig delikat og lekkert lagt opp, så hvis smaken var like god som utseendet, må det ha vært en nytelse.
Jeg tenker jeg du er litt utladet og veldig fornøyd - håper du får noen riktig strålende solskinnsdager til å lade batteriene med! Klem fra Liv

Fru Glitters Hus said...

Hei Sylvia, Gratulerer så mye med et nytt barne barn, så koselig.

Og for et fantastisk lekkert konf bord du hadde dekket. Maten så bare helt smashing ut.
Tenker dere koste dere denne dagen.
Grattis til konfirmanten.
Ha en skjønn onsdag.

Klemmer fra Ine

Turid said...

Wow så flott!
Dette var jammen et NYDELIG festbord!
Vakre oppsatser!

Klem fra Turid;)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Så nydelig bordet var, ja, helt "deg" vil jeg si! Og stedet var jo en flott ramme rundt en konfirmasjon - et hus med historie i veggene! Herlig at dere fikk en sånn fin dag, som ble toppet med et nyee barnebarn! Gleder meg til å se bilder av ham, og konfirmasjonsbilder av Silje!

Ha en fin uke, vennen!

Klem Cathrine :-)

Ps. Siste sjanse til å delta i Give Away hos meg nå!

Kristoffa said...

Gratulerer med konfirmanten og gratulerer med det nye barnebarnet!

Så vakkert pyntet bord dere hadde og maten var jo rene kunstverket:))

Ha en fin dag!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Grattis till konfirmanden, vilket kalas ni hade. Så jättefint allt blev som du och Silje planerat. Blommor och dukning är gudomligt vackert, och i så fin miljö.
En dag och minnas.
Kramar
AnnaMaria

Evelyn said...

Hei Sylvia :)

Oii for et vakkert bord... var virkelig lekkert med alle disse rosene og den fine hvite fargene som du har tatt igjen hele tiden.. lekkert :)

Gratulerer med vell overstått til konfirmanten og til deg som mor.. så kjekt å høre at dagen ble bra.

Og så koselig da med en liten baby i famelien.

Ha en fin tirsdag :)

Klem fra Evelyn

Lavina said...

Vel overstått! Et nydelig sted og flott bord og mye god mat.. Blir så koselig med en liten baby i familien, og vi gleder oss til et innlegg med den lille...

Kos dere alle sammen..

Maris gyngestol said...

Tusen takk for koselig kommentar hos meg!! :)

Kjempe flott dekket bord, og maten så nydelig ut! Gratulerer med konfirmant, og det 3.barnebarnet!! :)

Ha en fin dag!!
-Mari

Helen said...

Måtte innom deg idag, ja, er så spent på nettopp dette innlegget !

Nyyyydelig bord, vakker bordekning, skulle tro du drev med dette daglig;)

Ikke rart gjestene tok bilder av maten, ET SYYYN, det og - med andre ord, jeg skjønner dette var vellykket ! Blir ofte sånn ett bra planlegging fra fruen i huset, tenker jeg - og grattis med nytt familie medlem.

Ciao

Cosmos said...

Grattis med både konfirmanten og nytt barnebarn.. du er rik du:-)
Ser ut til at dere hadde en herlig fest, og maten så skikkelig god ut..
Klem M

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Dette så bare så flott ut Sylvia..
Flink du er,dekorasjonene var også helt nydelige.Ønsker deg en fin Mai dag:))

Anita S Home and Wine said...

Gratulerer med vel overstått
vi kom i mål på løredag vi også og vi hadde en fantastisk feiring - sett med våre øyne så ble det helt perfekt.
Gratulerer også med nytt familiemedlem - blir koselig å se

ønsker deg en fin kveld
klem anita s

LykkeLise said...

Åh gratulerer såå mye som mormor:):) gleder meg til å se skrytebilder:)

Gratulerer så mye med konfirmant også:) Var jo helt nydelig dekket bord, og så flott mat! Aldri sett laks på blå gelantin før:)

Ønsker deg en fin uke:)

Klem Lise

Magdalena said...

så nydleig pyntet, så flott med make blomster som servietter!
gratulere i gjen med overstått! og gratulerer med det nye barnebarnet!! stort dette her!
blir nts fest snart da, om dere skal ha barnedåp!
min søster fikk nr 4 for 6 uker siden, så her blir det baredåp snart og min eldste datter skal gifte seg om 2 mnd.. så her blir stadig nye ting å pynte til!
kose dge masse med babyen, klem,magny

Chanette said...

Å det så godt ut, nydelig pyntet bord.
Gratulerer med det nye barnebarnet, kos dere masse. Stor klem

Vintage House said...

Hej
Vad kul och vilket härligt bord...
Det så smarrigt ut.
Ha en skön skön dag
kram
sandra

Bossa said...

Hei på deg. Gratulerer så masse med konfirmant og nytt barnebarn. Så aldeles nydelig sted, pynt av bord og mat!!!!!! Det måtte være en fryd å være gjest hos dere. Og det var sikkert deilig å bare kunne reise hjem uten å ha et tonn ting å rydde opp i etterpå.
Ha det nydelig. Klem :O)

Solveig said...

Gratulerer så masse med konfirmanten! Så deilig det såg ut med både mat og lokale! Mye koseligere enn et moderne hotell! Så kjekt at alt klaffet;o)))
Ønsker deg flotte maidager!
Klem fra Solveig

Romantikk-takk. said...

Nydelig dekket bord og for et koselig lokale dere hadde konfirmasjonen i. Har gratulert deg før men gjør det gjerne igjen. Nydelig bilde på facebook av småfotan.:)) Ha en flott dag.
Klems.

Fru Andersen said...

For et nydelig sted! Og så fint du hadde dekket og pyntet, kjempefint med de hvite rosene!

Jeg kan faktisk huske at min oldemor hadde slik barokk/fløyelslignende tapet i huset sitt. Nå er det huset revet for flere år siden, men mange gode minner derfra lever videre! Skulle bare ønske jeg den gangen hadde visst å ta vare på ting fra hennes hjem, men det er jo ikke slikt man tenker på når man er barn...

Gode klemmer!

Hespe said...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjonsdag for datteren din!

For et fantastisk lokale dere holdt festen i da, og så flott som dere hadde pyntet - ja dette var virkelig en drøm!!!

Ønsker deg en flott uke videre - må ha vært litt av en jobb å stelle i stand, så nå er det kanskje godt med litt roligere dager...

Goklem fra Hildegunn

Hanna said...

Ha en fin helg.
kram
Hanna