Wednesday, May 25, 2011

Det er en nydelig dag...

I dag har det vært en nydelig dag i Arendal, huset vårt har ligget i le for den værste vinden,
så jeg har hatt en flott dag ute, ryddet litt, plantet litt, vi har en liten hage, men godt utnyttet,på bildet over står jeg på nederste brygga, helt ved vannet å titter opp på huset.
denne trappen er gull verd, mang en morgenstund med kaffe koppen er tilbrakt her,
å går jeg opp brygge trappa kommer jeg til et nytt nivå, her går trappen vidre opp til terassen, sitter mang en stund i denne trappen å..ser utover sjøen, her er så stille på morran,
å sola skinner rett inn her veldig tidlig....nytelse..
her sitter jeg inne i paviljongen, det er her jeg liker å oppholde meg, i skyggen med en bok, eller bare sitte å nyte synet av sjøe å båtene som tøffer forbi på vei opp Nidelva,
Timmi står titt og ofte her å titter på svanene og livet på sjøen, vi er heldige som bor ved sjøen, å vi setter så stor pris på det, nyter hver dag, i den lille hagen er det mange "rom" jeg kaller stilen i hagen for romantisk maritim, for jeg slites mellom de 2 stilene her ute, så jeg kombinerer dem, liker det godt..
her ser dere ennu en trapp, å eksempel på romantisk maritimt..hihi dere ser fiskene på veggen? alle tre gulv er beiset i fargen gråhvit i år, ble veldig fornøyd med denne fargen,
litt vanskelig å se,men jeg har plantet masse lavendel her i dag, ja foran jomfruen i hagen, hun står på et annet nivå, bare et trinn ned til denne delen, men alle disse nivåer gjør at hagen føles stor,
syntes denne blå fargen er så flott til det gråhvite, å espaljer har vi endel av, det myker opp å skiller av rommene i hagen vår. det er deilig det snart er full sommer.
Her er å en til som gleder seg til sommer, Simba koser seg under terasse i dag, på madrassen til ute senga, litt skeptisk av at mamma flyr over hele hagen å tar bilder, å sånn plutselig er rett foran han..ler.....
ønsker alle dere som er innom her masse sol og varme i kommende dager,
været har vært så rufsete i det siste over det ganske land,
ta vare på dagen i dag, vi har bare den....

42 comments:

Besta said...

Sier det igjen, du har et nydelig sted. Både inne og ute. Været er bedre enn i går men det blåser litt enda. Har sitter jeg med foten i været, vrikket den igår :(
har bare så vidt begynt ute i hagen men tror jeg venter til det blir litt varmere og jeg kan trø på foten:)
klem fra marilyn

Ingunn said...

For en utrolig koselig hage , Sylvia. Og for et sted å bo! Nesten på sjøen. Så deilig det må være, spesielt på denne tiden av året og fremover!
Takk for alle de fine bildene du viser.
Stor klem fra Ingunn :)

MissMette said...

Hei Sylvia :)
Herlige og nydelige bilder av hjemmet ditt og terrassen din ღ tenkt å få være så heldig å bo så fint til... For meg, det å ha sjøen så nært er terapi - det å bare se utover og nyte ღ Og hagen din er et eventyr, alle de flotte stedene du lager og planter, så fint ღ Søte Simba og Timmi har det fint her...

Her hos meg har jeg hatt noen tunger dager med hodeverk, bra innimellom :) Og det var først i dag at det har høljet ned her, for stort sett har vi hatt det ganske så fint... men det blir vel bedre etter hvert :) Ønsker deg en fortsatt flott uke og håper du har det bare bra... Stor klem fra Mette

Helen said...

Fy søren !! Hvor FLINKE dere har vært til å lage en PERLE av hagen deres, de forskjellige nivåene på plattinger gjør den utrolig
hyggelig ! Ikke baer er du rå til å lage bord oppdekninger, aner vi en skikkelig planleggings-gartner inni deg også? Ingen tvil du har god smak!

Det er noe spesielt å være så nære sjøen, og den utsikten deres er nydelig. NYYYYYYYT !

God bedring til "vondtene" dine...uff, kjedelig greier, det der..

Ciao

Landlige Hjem said...

Åååh du har ett så fantastisk hjem, hadde gitt mye for å bo slik *smiler* ;))
Nyydelige bilder som tatt rett ut fra en interiör reportasje ,)) VAKKERT!!!
Nyt dagen kjäre du!!
Klemmer, Anki

-Sanna- said...

Herlige bilder.
Jeg misunner deg virkelig den plassen du lever på.....

Mormor said...

Utrolig flott plass du bor på!
Kjenner at jeg snart må til Arendal en tur - har aldri vært der!
Stor skam...

Klem Inger

Bente said...

For et nydelig sted dere har. Legger meg som følger, jeg.

Ha en fin kveld

Bente

bodil said...

Hei.Hælledussen for en nydelig kattepus.Søt.Tusen takk for titten.Er så nydelig der du bor.Ikke mye sol og varme på Nordvestlandet.I går storm og regn.Surt i dag å.Så nå må sommer og sol komme snart.Håper det står bra til med deg og at du ikke har alt for mye smerter.Ønsker deg en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil.

Turid said...

*Misunnelig* Hihi...bittelitt:))

Nydelig hos dere!
Håper på noen fine dager snart...

Klem;)

lavendel mio said...

Nydelig...skulle ikke tro vi bodde på samme planet:)
Hagen din er balsam for kropp og sjel ser jeg, så mange fine detaljer, og så helt ned i sjøkanten, ja, dette ser ut som et paradis for meg:)
Vi holder på å fryse ihjel, det regner og blåser hele dagen, men vi håper på bedre tider:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

Änglarnas hus said...

Hallojsan vännen!!

Så underbara bilder..kan inte se mig mätt på er altan..tänk vad härligt det måste vara att bo så nära vattnet!!

Ha det gott!! Kramis Sanne

Barbros lille atelier said...

Flotte bilder fra ditt vakre hjem! Uteområdet deres er bare fantastisk! Og så heldig dere er som har fint vær:-)

Klem

Linda said...

Du bor så fint til, herlig å ha sjøen så nærmt! Du har flotte uteområder, her må virkelig være fredfullt og fint å sitte og kose seg:)

RoseSommer said...

Det er så mye fint å se på på disse bildene dine. Helt herlig. Jeg har også vært ute i det fine været idag, men med hele 3 forskjellige besøk, så har det ikke blitt gjort så mye nyttig.
Og ettersom jeg ikke har rukket å blogge så mye i det siste så har jeg ikke sett bildet av det nye barnebarnet før idag. Nydelig og våken liten fyr!

Alven said...

Hei :-)

Simba er bare så skjønn!! Og så fint du har det ute :-) Herlig med sol :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)


Klem

tinemor said...

SÅ koselig!
Her går jeg å venter på lønn, så blir det nok litt blomster og planting også
Gleder meg til å begynne :-)
Kos deg
Klem

Karl Halvorsen said...

Det er vel ikke første gangen også jeg kommer med lovord om det paradiset dere omgir dere med. Jeg unner dere så vel den, men må få lov å innrømme en liten og godt ment misunnelse - i all åpenhet. :)

Det ser ut for at en firebeint som står å ser på "herligheten", godt kunne ha tenkt seg et bad - med nogo attåt. :)

Skal ikke klage på været, selv om det kunne ha vært muligheter for det noen dager. Vi kan vel si at det har vært stabilt, overskyet og regn. I dag mye regn og veldig bløtt også. :) Men omgivelsene trenger også den delen.

Ha fortsatt fine og stabile dager på et nivå som passer inn for uteliv, etter den snømengden som dere har hatt på tomta i vinter. Håper formen er bra - selv om du er av dem som kan bestemme deg for å tro den er topp. :)

Hei så lenge Sylvia!

Daisys home said...

Tusen takk for hyggelig kommentar :)
For et hærlig vakkert sted dere har. Med den skjønneste hageflora og for en utsikt :)
Ha en fortsatt fin kveld
klem sissel

pysseltanten said...

Åh..du har det helt underbart i din hage...O den där paviljongen var ju to die for!!...Vi tänkte köpa nåt liknande till vår altan, parasollen räcker liksom inte till...o din var ju heeelt underbar!..Får man fråga var ni köpt den?...
Kraamizar Git

Har en drøm... said...

Fy søren for en plass og bo!
Skjønner godt at du nyter hver eneste dag med den herlige utsikten ♥
Og så flott du har gjort det ute, fargen på terrassen, nydelige blomster, urne og herlig jomfru;)

Skulle gitt MYE for en slik perle som dere har (... om jeg hadde hatt MYE da, hihi)

Ha en fin fin kveld;)

Klem Line

Blått til lyst said...

Nydelige bilder fra en sjarmerende hage og mange flotte uteplasser!
Bildet av Timmi og svanen tok prisen - her gjelder det nok å passe snuten om svanen skulle la seg irritere av en stirrende hund *S*
Skjønner at sommeren er kommet mye lenger nede ved kysten enn her oppe i dalstroka - kos deg - klem fra Liv

Bente said...

Du bor helt nydelig ved vannet Sylvia. Det er alltid så deilig å sitte å nyte og se utover vann. Vi er heldige her hos oss også og kan se utover sjøen. Har nok blitt helt "avhengig" av en slik utsikt.
Så fint du har plantet, jeg har ikke kommet så langt ennå. Trenger noen nye potter også til rorbua.

Bente

Tracie~MyPetiteMaison said...

Sylvia,
You are so lucky to have so many different levels. How nice to be able to work in that environment to make your garden beautiful!
Simba's darling, reminds me of my Buttercup, you're right!

So many pretty things you've got in your garden and right there on the water, so peaceful too.
xoxo~Tracie

Bossa said...

Hei på deg I dag har det vært nydelig her også, men vind. Men, nå har jeg i alle fall fått i hus de første plantene Eler kanskje jeg må si; i hage....hihi. Det er soen spesielle planter jeg SKULLE ha, og da måtte jeg være tidlig ute for å få tak i dem. Kanskje jeg blogger om dem.
Ha det godt på det utrolig vakre stedet ditt. Klem :O)

Mia Maräng said...

Hejsan!
Vilket underbart hus du har. Det ser så mysigt ut. Det är ju en underbar tid nu så man får passa på att njuta.
Må så gott.
Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Du har så fint, finare kan man inte bo, och inte närmare vattnet heller. Jag skulle gärna sitta bredvid dig där i trappen och ta en kopp kaffe. Och så härligt för djuren, förstår att dom njuter.
Ha en fin dag vännen
Kramar
AnnaMaria

Pia said...

Kan det finnas en mer "levande" gård än din! Altaner, blomland, trappor, sittgrupper - och hav!
Aah, t.o.m jag njuter av synen, som jag ser på bild!

Klem fra Pia!

ps. tack för deltagandet i bloggproblemet!!!

Anita S Home and Wine said...

Dette er jo bare en perle sylvia
helt fantastisk idyllisk. Var på fotball kamp i Lyngdal på søndag og da skinte ikke sola på det glade sørland. Nå til helgen kommer fotballguttene fra Våg på besøk så mye sørlandsdialekt som synger i våre ører om dagen. Du har vel ikke lagt om dialekten din eller ? er ikke du fra porsgrunn/ skiens området da ?
ønsker deg en flott torsdag kveld
klem fra anita s

Maris gyngestol said...

Kjempe fine bilder!! Så heldige dere er, som bor SÅ nær vannet! (det kan vel nesten kalles "i" vannet).. ;)

Da gleder jeg meg til å se skittentøyskurven din!! ;)

Ha en fin kveld!
-Mari

Tovepia said...

Du bor i et sommerparadis, jeg nyter bildene dine!! Skulle gjerne tatt en kopp kaffe på uteplassen din her, så kommer jeg til Arendal en gang, da ber jeg meg hjem på kaffe!!!
Klemmings fra meg;)

Sylke said...

Det er godt med slike godværsdager! Og så er det så fint hos deg. Så flott det er med de forskjellige nivåene i hagen din! Fiskene var morsomme!

Ha en fin helg!
Klem

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Du bor så fint og nydelig til, Sylvia! Jeg tar meg i å lese inni meg på Arendals dialekt - det som jeg hører deg snakke. For du vokst opp også i Arendal, vel?
Du koser deg nok masse her.
Ønsker deg en riktig god helg:-)!
Klem:-)

Syssis små funderingar said...

Tack för titten hos mej:) Härligt med hälsningar från Norge, har bekanta där. Familjen Gujord som driver Cirkus Zorba:) Ett så underbart hus du har och katten är bara så sööööööööööööt. Skall läsa din blogg bakåt nut. Har varit på loppis i dag och fynda mera som syns på bloggen. Kanske en tur med cykeln i morgon igen, hoppas dom har kvar pussel till småttingarna. Ha ett fint veckoslut.

Lavina said...

Nydelig sted du bor på! Du har det så fint ute, og nyt sommeren!

Syssis små funderingar said...

Om du är intresserad av inredning och återanvändning, så rekommenderar jag vamt följande blogg. Hon har ett trevligt hem hon med:
http://lillakamomilla.blogspot.com/
Kram Gun

Violetta said...

Det er du som har drømmehagen vet du...skal vi bytte? :)

salige lavendel said...

Det ser jo helt himmelsk ut i hagen hos deg. Deilig å bo så nær sjøen.Herlig bilde av hunden som titter på svanene som svømmer forbi =)

Lillelaila said...

Helt fantastiskt Sylvia!
Dere har vært kjempeflinke med å få til en så vakker hage! Den romantisk maritim stilen din fungerer veldig bra spør du meg :)
klem fra Laila

Annkira said...

Du er sååå heldig som bor ved sjøen!
Klem :D

Joy said...

Hej vännen - vackra bilder som alltid.
Jag är sååå avis på det fantastiska läget vid vattnet. Tänk att ta ett morgon bad där varma sommardagar *sukk, drömme, drömme*, hihi!

Snart är regniga kalla maj över så nu hoppas vi på sommar!

Kram Joy

Maliva`s verden said...

"Smelt" så vakkert du bor....kan tenke meg du koser deg med sommertemperaturen nå ja, endelig! Ønsker deg mange fine sommerdager videre. Klem fra meg