Monday, May 23, 2011

Hagen i Mai, å ennu et år har gått....

Hei,
ja hagen i mai er herlig om det er sol, jeg føler jeg har forsømt hagen i år,
mye pga sene btn ,tråkket over med ankel å skulder utav ledd, men skal ikke klage mer...
mye å gjøre igjen i hagen, tar litt av gangen med lange pauser,
vi har en liten hage,ca 300 kvm ,å vi har brygge som er en stor del av hagen vår, på bilde over står jeg på veranda å ser på paviljongen, å sjøen..
plantet denne klematis i år, å den har vokst noe enormt, likte seg godt i denne krukken sammen med en kaprifiol, det er nydelig å sitte her å bare nyte, å mang en middagslur er å tatt her..
vi har å en liten bu i hagen vår, den skaper sånn et koselig miljø, her vokser rosa klematis oppetter veggen, har en blå på andre siden, løytnants hjerter i hvitt er så skjønt..gleder meg til rosene kommer i blomst, har mistet mange i frosten i år, så spent på hvordan det blir, noe nytt er plantet....hage er en stor lidenskap for meg å glede...
ja idag er det et år siden jeg fylte år, å et år går så fort, tenk jeg er 53, litt vanskelig å forstå, hvor er alle disse årene blitt av, jeg har opplevd mye i livet som har formet meg, både gode og onde ting,
så på min dag kommer det mange tanker. å masse glede for alt jeg har, bilde over er av Oliver med et godt tak i hendene til Silje, det er en trygghet så stor,
ja vi trenger alle noen hender å holde i, enten vi er små eller store,
alltid godt at det er noen der for akurat oss..
jeg skal nyte dagen,
ønsker dere alle en riktig fin dag.

28 comments:

Blått til lyst said...

Sjarmerende bilder med nydelig stemning!
Det synes at du er glad i hagen din - da blir den til glede for mange!
OG! - Gratulerer så mye med dagen!
Tenk å være ei vår-jente, det er vel flott :-)
En riktig stålende dag til deg - klem fra Liv

Fossestua said...

Gratulere med dagen :)
Så koselige bilder du viser! Elsker sitteplassen deres på brygga, med de fine hvite kurvmøblene :)
Håper du får en strålende dag :)
Klem fra Lise

Beate said...

GRATULERER med dagen!!
uteplassen deres er bare helt rååå!
skjønner at dere koser dere der!

nyt dagen

klem beate

Lavina said...

Gratulerer så mye med dagen! Håper du får en fin feiring av dagen sammen med små og store!

Nydelig have, og bo så nært havet må jo være helt topp!

Ha en fin uke!

Lappeline ♥ said...

Gratulerer med dage og håper den blir fin.
En fantastisk plass du har ...skulle ønske det var meg

Ha forsatt en fin dag

Klem

-Sanna- said...

Gratulerer med dagen, nok en gang.
Herlige bilder.
Sånn er det å bo på sørlandet ! :)
Her har rhododendroens vakre blomster blåst av, busker og blomster knekt i den forferdelige vinden og regnet.
Jeg er ikke skapt til å leve på vestlandet ! Nå har jeg bodd her i 21 år og vil fremdeles østover....
Men må nok vente til gubben blir pensjonist. Og det er ikke mere enn 4 år til ... Jippi.

"Mira" said...

Nydelig sted du har der. Så flott det vokser i krukker og kar, men kan noen skru av den vinden! Burde vist planta mye le-planter, eller flytta langt inni skogen! Ler.

Søte Oliver;-)

Gratulerer så mye med dagen!

Magdalena said...

så nydelig.... og gratulerer med dagen din!

klem,magny

Turid said...

Du har en alldeles nydelig hage! Skulle gjerne satt der;)

Gratulerer med dagen! 1958 var en god årgang;)
(1 mnd eldre enn deg.)

Herlig baby!

Ønsker deg en fin dag, og god bedring med skulderen!

Klem fra Turid:)

Linda said...

Gratulerer med dagen! :)
Flotte bilder du viser!

Klem fra Linda

Mormor said...

Fantastiske bilder! Og gratulerer med dagen igjen ja ♫♪♫ !

Klem Inger

ralfefarfars paradis said...

Gratulerer såå mye!! Du skriver så klokt og fint, livet er sammensatt.. Så mye fint du har i hagen- og den paviljongen var bare vakker. Jeg ønsker meg et skikkelig gammeldags drivhus- så det er bare å begynne å spare- kanskje står det der om noen år! Har plantet en klematis sammen med en rose, blir spennende å se- din var jo kjempeflott!! Herlig med hage på bryggen da;) Håper du får en flott dag! Klem fra meg.

sologbolig said...

Gratulerer så mye med dagen!
Du har ein kjempefin hage og eg syns det er så koselig med brygga di. Ja, årene går fort og ofte er det så vanskelig å leve i nuet for hverdagene er så travle. Her er det kaldt og pøsregn på andre uka, det er ikkje noe trivelig og eg kjenner at nå hadde kroppen min hatt veldig godt av sol og varme. Ønsker deg alt godt på dagen din, kos deg masse. Klem fra meg.

ralfefarfars paradis said...

Vi har disse ekle brune sneglene- så mulig jeg skal plante en først og se hvordan det går,jeg går på sneglejakt nesten hver kveld- med saks og melkekartong- usj og æsj alså;)

It's me said...

Congratulations !!!...lovely day...oh so sweet your grandson.....love love Ria...xxx...

Ingunn said...

For en herlig hage dere har.
Ja , gratulerer med dagen , her også ;)
Ja , hvor blir årene av , du kan spørre ....
Jeg ser bare på barn og barnebarn og lurer , jeg også ;)
Nå synes jeg vi kan få litt sol. Bonden trenger ikke SÅ mye regn;)
Vi må jo få være ute å nyte også.Hagearbeid får vi ta i det tempo som kroppen tillater og så koser vi oss heller med det vi får til , hva ?
Herlig bilde av lille Oliver. Visst trenger vi en hånd å holde i. Alle sammen .
Klem fra Ingunn :)

Bossa said...

Hei på deg, min venn..og ævvvvæ.... det høres vondt ut med alt, men skuldra ute av ledd! ÆVVV. Og du klager ikke da, du bare forteller.....
Gratulerer så masse med dagen.
Så mye det blomstrer hos deg allerede. Nydelig. Har ikke planta en blomst ennå jeg, men så er ikke det helt min greie heller da.
Det nederste bildet ditt er heller min greie. Å stelle med spedbarn er noe med det beste jeg vet. Det er bare vidunderlig hver gang det kommer et nytt medlem i familien. For tiden har det vel stoppet litt opp i vår familie, men det er fortsatt muligheter for flere enn de 14 barnebarna vi har. (Minste blir 1 år om 4 dager). men før jeg vet ordet av det, så raser nok oldebarna på, og jeg står klar til bleieskift.... (Eldste barnebarnet er 19 og har veldig lyst på barn) Hehe. Jeg er i ale fall kjempeglad for at alle barnebarna er friske.Jeg er heldig.
Ha en fortsatt fin dag. Klem :O)

Li/Småtingene said...

Sååå nydelig stemor du har! Herlig farge; og så mange av dem! Plutselig ble mine små i bedet der ute litt puslete... ;-) Dine fingre er nok mye grønnere enn mine, ja! ;-)

Gratulerer med dagen!
Ja, merker jeg også at tankene kommer mer og mer på slike dager... Det er vel det som følger med "livsvisdommen" det... ;-) Men tror nok det er sunt også, å se både det gode og det vonde i livet - det ene hadde jo ikke vært noe uten det andre!

Håper du har en deilig feiring med dine rundt deg, og i den fine maritime hagen din :-)
Kos deg og nyyyyt livet! Vi har jo bare dette ene ;-)

Solveig (Svingenslillehus) said...

Gratulerer med dagen! :)
Så vakre bilder,bare helt herlig! Sååå fint nede ved brygga de! Flink er du! Kos deg i din vakre oase!

Ha en fin kveld!
Store klemmer til deg!

Hilde said...

Skjønne hage bilder du deler - mye tid igjen til å kose seg i hagen - sessongen har jo bare så vidt begynt. Klem Hilde

Martilie said...

Gratulerer med dagen! Så sant, vi kan alle trenge en hånd å holde i..

Skjønne bilder og det aldeles vakreste sted!

Nyt mai-dagene..

Klem fra Tove

Anne said...

Gratulerer med dagen kjære deg!
Håper du har hatt en flott dag.
Hagen din er så fin..tenk å ha ei brygge for seg selv å sitte å drømme seg bort..
En hand å holde i er godt for oss alle..
skjønne Oliver..et under..
Koselig du ville bli med på giveawayen min!
Ønsker deg fine maidager fortsatt og god helse!
Klemmer Anne

Pia said...

Lyckans dig som får hålla om en liten doftande baby - och som du är oldemor (heter det så?) till!!!

Du har det så vackert i hagen som alltid!

En stor klem fra Pia!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Grattis i efterskott, hoppas du hade en fin födelsedag. Gissar att lille Oliver var där och gratulerade dig. Så jättefint med paviljongen nere på bryggan, härligt och sitta där och se sjölivet utanför.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria

bodil said...

Hei.Nydelig barnebarn.Sanne ord treng å ha en hond å holde i.Så nydelig du har det ut.Er så fint vakkert dær sør.Høres ikke godt ut med smerter.Riktig god bedring.Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil.

Tracie~MyPetiteMaison said...

Hi Sylvie,
It sounds like you had a lovely day for your birthday. It was certainly filled with beauty too.

Your gazebo has inspired me as I have one outdoors too but in our backyard area. I so love the way you've put the trellis close to it. I was outside much of the day working yesterday and you make me feel like I'm excited to get back out there today before the rains come tomorrow. Your clematis & bleeding heart are so pretty!

Here's to another wonderful day for you, hope you are feeling better though soon. I'm with you, where do all the years go?
xo~Tracie

Lillelaila said...

Gratulerer hjerteligst med dagen din Sylvia!!
Og for en fantastisk fin plass dere bor på! Det var så lekkert med pavilijongen og alle plantene dine! Har ikke store tomten jeg heller, men er ikke lei meg for det. Elsker å holde på i hagen, men er veldig glad jeg ikke har de 1200kvm med tomt lenger..Hadde ikke klart det nå nei!
Kos deg!
klem fra Laila

Helen said...

Gratulerer så mye med overstått feiring ! Håper dagen ble akkurat sånn du ønsket deg ;)