Friday, June 24, 2011

en tur til Frk.Olsen i Arendal by

Jeg fikk så lyst til å ta dere med på en tur til Frk.Olsen,min favorittbutikk nr1.
Vil ført vise dere hva en kan finne på veien dit,
se disse herlige blomster og bier, ikke lett å se hvor de er.......
de er fantastisk vakker pynt på et nedløps rør ,
det er damene hos Husfliden i Arendal som har vært så kreative, de har strikket strømpe til røret å bier å blomster å pynte med..
dette må jo være en topp ide for alle de flinke blogg damer som er så flittig med hendene sine??
hva sier dere BODIL , TOVEPIA, BARBRO ? noe dere kunne fått til , det tror jeg så kreative dere er...syntes det er så stilig.
men det er til Frk.Olsen vi skulle, helt til venstre ser dere butikken, så nå vet dere hvor dere skal gå, finn blomstene og biene så er dere på rett vei.
her står Helene min skjønne gode venninne, vi skal inn å titte, mye på utsiden å.
her er det et hav av nydelige varer, kan være vanskelig å velge,
lekkert.
mye fra Burleigh i det lyseblå serviset som jeg elsker.
det er ikke en ting du ikke finner til interiør i den koselige stilen
vakkert,
jeg har falt for denne blå serien til GG, å her finner du masse av det,
så sommerlig med rødt og hvite prikker, å blått i det samme, så skal dere til Arendal i sommer, ja så anbefaler jeg dere å titte innom her, ble litt reklame dette, men jeg er ikke sponset, å neida, jeg bare elsker denne butikken å atmosfæren den har når du går inn døra..
dette skiltet har jeg hengt opp i stua, syntes denne sng teksten er å skjønn, å nå som jordbær er å finne i kassevis er det bare å nyte dem og leve lykkelig med sukker på,,
ønsker dere alle en nydelig dag,
pass på hverandre å nyt dagen.

20 comments:

sologbolig said...

Åååå, for en herlig butikk. Dette hadde vert stedet for meg, ser eg.
Artig med strikket strømpe utenpå nedløpsrøret. Eg såg for et par år siden ein del trær langs veien med strikkede strømper på, tror det var i Eidfjord i forbindelse med et eller annet arrangement.
Ha ei flott helg og ein fin sommer. Klem fra Sigfrid

Rosetta said...

Quante belle cose shabby in questo negozio!Amo questi oggetti.Saluti,Rosetta

Blått til lyst said...

Det var et veldig kjekt innlegg!
Det er altså bare så sjelden jeg kommer med til Arendal for tida, så det var greit for meg å få en orientering i butikken. Må bare innrømme at innlegget ditt fikk det til å krible i handlenerven - litt av hvert jeg kunne ønske meg *s*
Takk for titten og god helg til deg - klem fra Liv

Tovepia said...

Jeg har faktisk tenkt tanken med en av stolpene på hytta:O)) Ihvertfall artig:)
Skulle gjerne sett denne butikken, mye lekkert..og da kommer jeg innom deg på kaffe; det er ihvertfall sikkert!
Nyt helga, klem fra meg;)

Linda said...

Dette så ut som en butikk helt etter min smak! Veldig mye fint :)
Ha en god helg.
Klem fra Linda

It's me said...

What a great trip....love that shop !!!...enjoy your weekend...love Ria...xxx..

Har en drøm... said...

For en herlig butikk!
Der skulle man ha vært ja ♥
Og så utrolig morsom den strømpen med blomster og bien var, helt fantasktisk;))

Ha en fin helg!

Klem Line

Almas Hus said...

Ja, den butikken er virkelig verdt et besøk! Må snart tilbake ser jeg... Så herlige strikkebier!!
Fin helg til deg '
Klem

Synnøve said...

For en herlig butikk. Nesten så jeg for lyst til og legge ferien til arendal:)
Ønsker deg ei fin helg
Klem

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det var det finaste stuprör jag sett, så glad man blir när man får se sånt på stan. Skulle gärna gå med dig till den butiken också, så mycket fint jag ser.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Cathrines Kreative Hjørne said...

Ååååå! Takk for titten hos frl. Olsen, ja, nå fikk jeg skikkelig lyst på en tur til Arendal! Og så artig med heklet nedløpsrør, ja, det hadde vært noe det for den som vil pynte skikkelig opp!

Ønsker dere en fin helg, og håper Tina har det bra nå!

Klem Cathrine :-)

Torilpia said...

Hei Sylvia :o) Koselig å være tilbake i bloggverdenen igjen :o) Takk for besøk på bloggen min :o) Det er rart med det - men det har vært et stort savn - til tross for at jeg ikke har hatt overskudd til å prioritere blogging.

Ser ut som Frk. Olsen er et skattekammer av en butikk. Hadde vært veldig fint å besøkt den ja :o) Men skal jeg til Arendal og/eller omegn - må jeg vel først og fremst prioritere å få møte deg :o) Bloggen din er like flott som alltid - må nok ta en liten reise ned i de tidligere innleggene dine før jeg avlegger Synnøve et besøk også :o)

Ha en kjempefin helg - kos deg i dine skjønne omgivelser - nyt sommeren!!!

Stor klem fra Toril ♥

Ruths datter said...

Hvis jeg reiser forbi må jeg jo bare innom denne butikken.Masse flott her.Gøyt innlegg fra deg Sylvia.
Klem og god helg

RoseSommer said...

Nå har jeg klikket på bildene dine så jeg har fått studert detaljene i butikken "på nært hold". Mange fristelser der, du!
Godt jeg bor så langt unna :-)
Ha en fortsatt fin helg!

Villblomsten said...

Mye fint der ja :-)

Og så artig - gøyalt - flott den strikkete bie - blomst - greien var da :-)
kjempemorsom :-)

Bossa said...

Hei på deg. Mmmm for en hærlig butikk. Eia var jeg der. Synes det er artig å bare gå og titte i sånne butikker. Kjempeartig med den strikkingen...
Ha en nydelig dag. Klem :O)

Besta said...

Det ser ut som en nydelig butikk. Kanskje jeg skulle prøve å komme en tur til Arendal i sommer. Det er åresvis siden jeg var der sist.
Nå er ikke jeg noen ekspert på cupcakes men de er ganske enkle å få til. Det kan godt være at jeg deler noen tips etterhvert og kanskje oppskriftene jeg liker best.
ha en fin uke.
klem fra marilyn

Smykkas said...

Her kunne man drukne i herligheter, og det er vel kanskje en viss fare for at kortet hadde luktet svidd etter et besøk i den flotte butikken.

Nydelig pyntet rør. Jeg har dessverre ikke noe rør som er beskyttet mot sol og vind, så dermed er den saken løst.

Klem

Elzie said...

Vilken underbar idé att pryda avloppsrören med stickat. Och de där bina och blommorna var verkligen fina.
Den affären hade jag gärna besökt. Helt underbara saker hon har där. Och så mycket utanför. Det tar väl en halv dag för henne att bära in och ut allt, hihi.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Alven said...

Hei :-)

Ser ut som er herlig butikk :-) Må ta turen innom den hvis jeg er i nærheten :-)

Fint skilt med fine ord :-)

Ønsker deg en flott uke :-)


Klem