Monday, June 20, 2011

Sol og sommer å skolefri

Ja det hjalp å synge sol sol kom til meg,
idag skinner sola, det er siste skoledag for Silje i 9 klasse, det skal bli deilig med fri,
det er blitt mye bilder fra hagen i det siste, men det blir lett sånn når den etterlengtet sommer er her å vi er ute, koser oss på brygga så fort været tillater,
i dag har jeg vært ute å fått plantet litt georginer og annet, å fått lukt i bed, jeg fikk endelig somlet meg til legen i forrige uke å fikk tatt en kortison sprøyte i høyre armen for senebtn.
jeg har gått med den i 3mnd, men nå er det bedre å jeg kan igjen gjøre litt,

se å hortensia blomstrer, jeg bare elsker disse planter i alle deres farger,
bilde over er fra ute senga, jeg har malt den med hammerite nå, ble fornøyd, nydelig å slappe av her, å det lukter krydder planter, det er min krydderhage,
så håper jeg sola holder lenge nå, jeg skal iallefall kose meg masse ute i dag, må nytes når den er fremme, helt til slutt vil jeg komme med et boktips.
Norges vakreste sommerhjem fra Maison er en nydelig bok, koselig å ta med ut under parasollen å lese i, å ikke minst drømme seg bort,
nyt dagen mine venner,

35 comments:

Linda said...

Flotte sommerbilder du viser! Og ekstra fint når solen skinner :)
Ha en fin dag!
Klem fra Linda ;)

lavendel mio said...

Herlig sommerstemning hos deg:)
Nå krysser vi fingrene for at sommeren blir helt toppers:)
Kos deg på bryggen:)
Klem Hanne

Madame Edith said...

Vilka härliga och inspirerande bilder. Klem fra/M

Solveig (Svingenslillehus) said...

Fantastisk gode bilder du viser, vennen! Flott utfri du har, med de helligste detaljer over alt! Ha en din ny uke, kos deg! Klemmer

Louise said...

Fina blomster du visar och HÄRLIGA däcksstolar!! trevlig fortsättning på midsommarveckan!

It's me said...

What a nice book !!!!.......lovely your garden !!..enjoy a happy week darling.....love Ria....xxx...

Hemma på Landet said...

Så underbart vackra bilder du visar.:-) Kram Stina

ralfefarfars paradis said...

Den boka ser flott ut - hvor har du kjøpt den? Og eller så har du det jo så fint rundt deg- med masse flotte blomster, her venter jeg på at pellisene skal begynne å blomstre..så kjedelig med senebetennelse..godt at du er litt bedre. Klem fra meg;)

Tyrifryd ♥ Monica said...

så fint bilder! Du har bare den lekreste uteplssen med drømmebeliggenhet!

Skjønner godt at dere koser dere der;)

Ha en fin ny uke!
KLEM

Barbros lille atelier said...

Virkelig et drømmested du har! Helt nydelig!
Og så mange flotte blomster! Hortensia er en av mine favoritter.

Håper du snart er helt bra fra senebetennelsen:-)

Klem

Anne said...

Deilig med sommer og skolefri.
Vakker sommerstemning hos deg.
Fantastisk blomstring på hortensiaene dine ..vakkert..til å bli riktig glad av!
Ingen sol her i dag,men helgen var fin..håper det snart snur og vi får sol..sol..og atter sol!
Kos deg Sylvia,med lekre blomster og urter på den fine brygga di!
Klem Anne

Änglarnas hus said...

Det är som ett hav av blomster hemma hos er..det är jättevackert!!
Älskar stora, rosa Hortensior!!

Ha en bra start på veckan!! Kramis Sanne

Romantikk-takk. said...

Hei.
Så utrolig koselig du har det Sylvia. Masse vakre blomster og
så herlig det ble med daybed ute også. Håper du får en varm og god sommer.
Klem Mette.

Bente said...

Å, så nydelig uteplass. Masse blomster. Herlig

Klem Bente

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Den boken skulle jag gärna titta i, kan tänka mig att det är många härliga hem. Precis som ditt, det syna att blommorna trivs bra hos dig. Så vackert det blommar. Maken ska också få en kortisonspruta för och bli bättre i sitt ben, hoppas det hjälper.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Syssis små funderingar said...

Ståtliga Hortensior du har! Gillar den rosa pelargonen med:)

hemma hos lilla mej said...

Bara så vackert med alla blommor hos dej.Ha en skön kväll vännen.Kraaam Rita ♥

Helen said...

Blir ikke lei av å se din hage - den er NYDELIG ! Som du sier, det er jo her du tilbringer så mye tid du kan, og det skjønner jeg veldig godt !

Jeg hadde bare flyttet ut dit, og innomhus til høsten igjen ;))

Kos deg og god bedring med den ermen din....uffda....

Ciao

Blått til lyst said...

Skal si det blomstrer hos deg!
Vakkert som alltid! Godt du får stelt med armen din - hageeiere bør ha gode armer nå *s*
Den boka er virkelig litt av en skattekiste. La gå at vi har sett de fleste bildene i bladet, men det gjør ingenting å få dem samlet :-)
En god sommerkveld til deg - klem fra Liv

Roka Design said...

God kveld:)

Godt å høre at du er bedre:)
Sommeren har funnet veien til deg ja...ikke vanskelig å se av dine nydelige bilder:)

Ha en deilig kveld i solen:)
Klem Kari:)

Beate said...

ååh, så mange fine blomster du har!!!
det er lekkert hos deg

klem beate

Amy said...

Det er flott med sommerferie ja!!! Gleder meg veldig til jeg får fri også!!! Hortensia plantene dine er sååååååå nydelige og STOR!! Hva er det du fòret dem med??? hehehe....

Skulle ønske noe av den sol kom på Østlandet...her får vi bare noen glipp av sol også regnskyer....og jeg som trodde været var mer stabilit på Østlandet enn Vestlandet??? Huff å meg...Skal nyte sommer dagene så godt jeg kan og håper du også gjør det, ser slik ut i hvertfall!!
En go´klem fra meg her i skogen :-))

MissMette said...

Hei Sylvia ღ alltid koselig å se
bilder fra ditt flotte utested :)
Så bare legg ut bilder, hihi..
Godt at sola kom til dere, og så
kjekt for Silje at det er ferie ღ
Elsker de to stolene dine, ønsker
meg slike - ser så gode å sitte i,
og så fin å se på også ღ Ønsker
deg en strålende uke, stor klem fra
Mette

Vintage House said...

Hej
Så härligt det ser ut och vad skönt att bara kunna ta dig ett dopp när man känner sig varm....
kram
sandra

Smykkas said...

Masse flotte blomsterbilder. Jeg er særlig imponert over de flotte Hortensiane dine.

Klem

liven said...

Helt nydelige omgivelser du har der....måtte du få nyte det masse i sommer :o)
Denne boken har jeg lånt på jobb....kjempefin og masse inspirasjon i den!
godt armen kom seg.....nå har jeg vært noen mnd. uten senebetennelse....bank i bordet!!

Ønslker deg fine sommerdager Sylvia

KATE ♥ said...

Du har en drømmeplass.
Er det Hisøya ?
Det er deilig med skoleferie og sol nå.Føler meg så heldig med fri hele sommeren.
Vi to har jo noen fellesnevnere, begge er vi telemarksjenter , bosatt på sørlandet.
Jeg er fra Treungen, hvor er du fra?
Nyt dagen.
Klem

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Det er så koselig hos deg!! Å få sitte i de flotte stolene og se utover sjøen, må være en drøm:-) Mange skjønne blomster og detaljer! Utesengen ser helt himmelsk ut.
Boken ligger og lokker på meg i butikken.
Ha en fortsatt fin uke. Håper solen kommer ordentlig snart.
Klem fra Hjørdis:-)

Rosor och Spetsar said...

Så mysigt du har det ute i er trädgård, förstår att du vill vara d'r ute så mycket det går.
Ha nu en fin vecka
Kram
Annelie

Gyngestol og kaffigrut said...

Nydelige bilder!
Den blir aldri for mange bilder fra ditt vakre utested!
Godt at armen ble bedre, selv har jeg en skulder som er "ødelagt" nå, så frustrerende i desse hagetider...
Ønsker deg en fortsatt flott uke!

RoseSommer said...

Så deilige bilder! Det blir finere og finere hos deg.
Nå har jeg satt meg på venteliste på biblioteket på den sommersted-boka. Gleder meg!
Og du; har du tid så ta en titt inn til meg. Har et innlegg fra Mykle idag.

blessedmom's simple home said...

What beautiful views of summer at your house Silvia!
Blessings,
Marcia

Bestemor Drillo said...

Hos Sylvia er det sommer bestandig tror jeg! Alltid nydelige bilder! Fortsatt God Sommer fra bestemor som er hjemom på en snarvisitt! Klem!

Bossa said...

Hei på deg. Vet du, det tar så lang tid før innleggene fra bloggen din kommer opp på veggen min. Da tar det så lang tid før jeg får kommentert hos deg.
Deilig med skolefri, ja. Her i huset har mannen gått til ferie fra i dag. Og han har 56 dager fri. Men han har jo dagene fulle med alt han skal smi osv. da. Og gjett om jeg er glad for at han har noe å fylle dagene med.
Ha nydelige dager. Vakre bilder atter en gang hos deg. Klem :O)

cuore antico said...

Your blog is fantastic, and I love also Norway...
Now I'm a Your new follower.
Debora from Italy