Thursday, June 2, 2011

Våre ute plasser

NIB har en utfordring denne mnd om å vise våre uteplasser, jeg har jo vist masse fra hagen vår i det siste, men her kommer mer, å mye det samme , men samlet i ett innlegg,
Så velkommen til oss, blir du med? Velkommen skal være..
vi har et liten sitte plass her å, i velkommen rommet som vi kaller det.
Vi begynner nederst på brygga med Timmi som har en koselig morgenstund sammen med svanene,
vi har en paviljong her, jeg koser meg mest i skyggen,
vi har som jeg sa i forrige innlegg flere nivå i vår hage, med masse sitte plasser, tomta er liten, men med mange rom virker den stor.trappen blir ofte brukt til morgen kaffe,
vi elsker blomster, så det har vi masse av, roser, lavendel, margeritter, petunia,
en jomfru har vi å, hun står foran en liten dam, her er å lavendel å roser,
et mer helhetsbilde av det nivå, bildet tatt i april så lite grønt, her ser dere litt under veranda,
å her sitter vi oppe på veranda, det er reker på menyen denne kvelden,
mmmm. tenk alle gode kvelder vi har foran oss.
her er noe av blomstene våre, vi planter tett i tett.
sånn ser det ut full blomstring, den røde bua er det mannen som har, skal bli verksted,
under veranda har vi å en sitte plass, her er det plass til mange, å det regner aldri her, kjekt med tak over spisestedet, kommer det en skur, ja så gjør det ikke no.
koselig her, boble bad til høyre i bildet..
å nytt av året er denne jernseng, åå det er en nytelse å ligge her, å nå som vi har så varme dager blir den benyttet masse, særlig mannen sovner her..
nytelse, her hører vi bølgeskvulp og måker, å sjøen er skjønn, vi blir aldri lei,
føler vi har fått den hagen vi ville ha, vi hadde god hjelp av en hage arkitekt fra Arendal,
Anneli Rose Bengtson heter hun, hun er kjempeflink, er så glad hun tegnet for oss . Å så har vi tatt litt av gangen å fått til vår hage som vi kaller Secret Garden, fordi den er gjømt.
da ønsker jeg dere mange skjønne dager i deres hager.

45 comments:

Änglarnas hus said...

Hallojsan sötis!!

Såå många härliga platser och rum ni har skapat i er trädgård..Gillar speciellt trappan..kan tänka mig att det är mysigt att sitta där och njuta av morgonkaffet!!

kRAM sANNE

Bossa said...

Hei på deg. Det er bare så utrolig vakkert hos deg. Blir ikke mett av å se på bildene. Ha nydelige dager. klem :o)

Anita Serine's livstil. said...

Hei

Helt nydelig.så nydelige de rosa rosene var, kan jeg spør om navnet på de
Drysser de mye?

Anita

Datt said...

Sukk, så nydelig der ved havet, blir helt betatt jeg!

Mags Romantiska Smycken said...

Jaa, jag ser ju att ni bor på världens vackraste plats!
Kan man bo bättre, med vattret inpå knuten, och ett stort soldäck, Paradiset!

Kram Maggan
http://www.vindsromantik.blogspot.com/

MissMette said...

Hei Sylvia ღ
En fryd å se bilder fra den skjønne
Secret Garden ;) fantastisk flott
hage og beliggenhet ღ herlige små
detakjer over alt, koselige sitte-
grupper og utsikten da!!! - så kos
det må være å sitte her å se utover.
Ønsker deg en flott fredag og helg
som kommer, stor klem fra Mette

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det är helt underbart, du har den finaste trädgård jag vet. Trädäck i olika nivåer, och alla fina sittplatser. Och så sängen! Så härligt och kunna ligga ute och läsa och sova lite. Sen har du så vackra blommor, så snyggt när det är tätt planterat. Ser ut och bli en helg ni kan vara ute hela dagarna, då är det skönt med skuggplatser när man äter.
Ha en mysig helg
Varm kram
AnnaMaria

It's me said...

What a great outside living you have !!!...why are you not in Franciska's book ??? beautiful !!!...lovely weekend...xxx...

Anita Serine's livstil. said...

Takk for tipset ang de skjønne rosene.må nok få kjøpt noen av de , var helt nydelig.
ha en fin helg og nytt de fine dagene.

Syssis små funderingar said...

Ljuvligt!

Linda said...

Du har det virkelig koselig, med flere sitteplasser ute og under tak..nydelig :)

Synnøve said...

Du har en kjempefin hage. Så fint det er med forskjellige nivåer på hagen.
Dere er heldig som bor like ved sjøen!!

Ønsker deg ei fin helg
Klem Synnøve

Synnøve said...

Du har en kjempefin hage. Så fint det er med forskjellige nivåer på hagen.
Dere er heldig som bor like ved sjøen!!

Ønsker deg ei fin helg
Klem Synnøve

Magdalena said...

dere har en utrolig godt utnytet hage, tenker dere har grønne eller kreative fingre hele gjengen! så mange detaljer og masse blomster. tenker det er verken tid eler behov for å reise bort på sommeren.. skulle gjerne sitet med det i trappa med kaffekoppen på morgenkvisten...
klemklem,magny

Havfruen said...

Dåååååån sier jeg bare...du har det vakkert rundt deg Sylvia. Du har jo et klima som tilsier at du kan plante masse blomster. Jeg sliter hos meg...det er så værhardt her og jeg vet ikke hva jeg skal plante...
Nyt helga i oasen din, klem fra meg:)

Anette Willemine said...

*DÅN* Utrolig koselige uteplasser du har, Sylvia! Og for et sted dere bor! Hadde jeg vært gjest hos deg tror jeg du hadde hatt problemer med å få få meg hjem. Hi, hi!

Nyt dagene utendørs. :)

Klem til deg du gode Sylvia fra,
AW

LjuvligtLantligt said...

*dregglar* WOW vad vad vackert ni har det..precis så vill jag bo!
Kram Git

Amy said...

Blir aldri lei av å se din nydelige hagen og mange forskjellige sitte plasser! Får så mye inspirasjon, men en ting jeg lure på, fordi jeg har sett det ikke bare her hos din blogg men andre steder også...når du har et nydelige møbel ute..som din jern seng...med masse puter og sengetøy og slik, hvordan takler du det når regn kommer? Må du løpe ut og hente inn alt som kan bli våt? Hva med madrassen? Blir den ikke våt og ekkelt? Jeg syns det ser så fint ut, men skjønner ikke hvordan du gjør det når vi bor i Norge med mye ustabilt været!!
Sikkert smart å ha hage arkitekt....jeg tenker ofte at jeg har ikke peiling hva jeg skal gjør med hagen min og ønsker noen kunne gi meg noe tips...jeg bare gjør som alltid og kjøp den jeg liker...selv om ikke alt passe fint sammen eller passer akkurat her på mine tomt....hehehehe....har mistet så mange roser over vinteren og nå vet jeg at jeg må se etter hardfor roser...ikke bare det jeg liker..hehehe...
Ha en flott fredag vennen...go´klem fra meg i skogen :-)

Tinas vita bo said...

Helt underbart vackert!!
Blir alldeles grön av avund.. :)
Fantastiskt snyggt och sååå mysigt!!


Kram Tina

Sylke said...

Så mange fine uteplasser dere har. Kos dere nå i sommervarmen - antar dere også har fint vær nå?

Ha en god helg! Klem :)

Barbros lille atelier said...

Helt fantastisk!*sukk*
Sååå mange fine blomster og!
Litt misunnelig på den uteplassen din...

Klem

Monica fra Koseleg said...

Oj her var det nydelig du! Tenk å bo så nære sjøen- og så den nydelige utsikten- nesten som å være på sommerferie hele året jo!!!
Mvh Monica!

lisje astrid's husblogg said...

Hei du gode :)

Tenk å ha ein slik draumeplass!
VAKKERT ♥
Å det nederste bildet..Ah!Fantastisk!

Ønskar deg ei fin helg med mykje sol og glede:)

Klem frå Astrid

Mormor said...

Ja jeg har sagt det før, og sier det igjen: Fantastisk!

Go' hælj og klem fra Inger

Hasigamas mamma said...

Nei, fy, det er da ikke lov å bo sånn! :) FOR en utsikt! FOR et uterom! Spekket av detaljer! Skulle gjerne tatt en skål og spist reker der, ja :)
LITT misunnelig! :)
Lykke til! Og god helg!

Hespe said...

Åhhh, blir bare helt matt når jeg ser disse vakre bildene fra uterommene dine - tenk å ha denne herligheten rundt seg da!!! Ja, jeg gjentar med selv for n'te gang, når jeg sier - du har det bare sååååååå flott! Hi, hi - skulle vært fornøgd jeg, om jeg hadde bare en liten "flik" av dette ;o)

Masse lykke til i NIB utfordringen - du bør stille sterkt med dette!!!

Ønsker deg en strålende flott helg!

Goklem fra Hildegunn

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt said...

En alldeles nyyydelig plass!! Ikke rart om du storkoser deg der, nei. :)

Takk for solstrålene du sendte nordover, - de kom akkurat i mens vi var på tivoliet en tur. Men, nå kom vinden og regnet tilbake (he-he).

Jeg har også lyst til å sette ut en jernseng på den ene altanen vår. Men, den må være rustfri og så tror jeg at jeg må henge opp noe regntett over den i stedenfor myggnetting (hi-hi).

Kos deg masse resten av helga!

Klem fra meg.
:) :)

sologbolig said...

Hei! det er bare såååå fint hos deg. Mange koselige og sjarmerande uteplassar. Lykke til og ha ein flott søndag. Klem.

sigrid said...

Så flott utnytta hage!
Vonar dokke har sommar..
Litt sol i dag, må nytast :-)

God søndag!

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Det er jo så nydelig hos dere over alt, og for noen uteplasser dere har! Nydelige bilder!

Jeg synes det var leit å høre at Tine er på sykehuset, men håper det går fint, og at hun blir fort bra igjen! Vet du er bekymret nå - jeg tenker på dere!

Stor klem
Cathrine :-)

Uttan said...

Ja det är Sååå vackert hos Er Jag njuter av alla bilder. Det är mysigt när man kan flytta ut i trädgården och göra även det som ett rum. Och Lyckan att ha vattnet så nära.
Skulle kunna tänka Mej och sitta ner hos Dej och njuta.

Kram!

Karin said...

Hei,for en flott uteplass.Skikkelig sørlandsidyll. Blir kjempeimponert over hvor mye flotte uteplasser det er rundt omkring,men må innrømme at den utsikten du har slår alt jeg har sett av hager.NYDELIG!!! Klem fra Karin

Romantikk-takk. said...

Hei.
Herlighet sååå nydelige bilder,et drømmehjem,vakkert. :) Masse lykke til i konkuransen.
Klem Mette.

Joy said...

Hej Sylvia!
NI har det så flott hos er! Känner att jag är vääääldigt avis på er som har huset vid vattnet - så vackert och måste vara en härlig känsla att sitta med tårna i vattnet en varm sommardag!
HA en fin dag och en härlig helg! Kram Joy

Solveig said...

ÅÅå, så utrolig vakkert det er hos deg! Det må være inderlig deilig å sitte så nært til sjøen en vakker sommerdag. Bare å drømme seg bort i;o)
Klem fra Solveig

lisje astrid's husblogg said...

God morgen :)

Det gjorde godt å sjå desse bilda igjen;)
Det er berre så vakkert!

Og sol og sommar er det sårt behov for!

Håpar du får ei god pinse ♥

Klem frå Astrid

elinAnita (eddaskreativiteter ) said...

D har jo bare en slik fantastisk herlig uteplass.....blir rett så missunnelig:):)og med sjøen rett ved..kan kke bli bedre dette Sylvia...
kos deg ,det gjør du nok:)
klemklem på deg

Rosetta said...

Sylvia,grazie della visita.E' bellissimo il posto dove vivi e pure il tuo giardino,Rosetta

Hanna said...

du har det så fint.'
ha en fin helg.
kram
Hanna

Bente said...

SUKK!!! Ja,det er sant, for en fin plass!!!
Skal si at dere er goe!!!
Tenk å bo så nære sjøkanten,det å sitte der i trappa på morgenkvisten må jo være himmelsk!
Også så mye fine blomster! Må være nydelig å tuste rundt der :)

Blir jo reint missunnelig her..hehe, men på en god måte :)

Ha ei skjønn helg i paradiset ditt :)
Klem :)

Roka Design said...

God formiddag Sylvia:)

Sier det igjen jeg...for et fantastisk sted du har!!:)
Blir helt satt ut jeg:)
En riktig god pinse til deg og dine:)
Masse klem fra Kari:)

Eldrid said...

Så mye vakkert !!!
Dette kan du!
Herlig å nyte sommeren fra alle hold!
Gledelig sommer til deg og dine:)
Gla smil fra meg:):)

Fågel Blå said...

Åhhh vilka vackra bilder från dej!!!!
Sommar hav och sol!!!!
vad mer kan man begära!!!!
Tack för din krya på dej hälsning!
Hoppas du får en fin fortsättning på Helgen!

Kramar Kathrine
Fågel Blå

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Som alltid vakkert!!Ha en flott Pinsehelg:)

Helen said...

Ja, takk - her kunne jeg bodd en stund !!! Fantastisk flott uteplass dere har, her er det bare å sende inn bilder på NIb sin konkurranse...!

I love it !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ikke rart dere koser dere her ;)

Ciao og god sommer !