Sunday, July 10, 2011

Alderen..?hmm..

Det er ikke for ingenting det er briller på bildet i dag, jeg er jo ingen ung blogg dame, men jommen ikke så gammel heller, men ettersom årene har gått,
ja da trenger jeg rett og slett briller mer og mer, absolutt for å lese bøker , å ikke minst til å se de små prisene i noen butikker.
da gjelder det å ha disse briller lett tilgjengelig i veska på bytur, ha orden i sysakene.
men av en eller annen grunn får jeg liksom aldri lagt et par briller fast i veska, vil liksom ikke helt innse det ennu....så da kan jeg få et pris sjokk ganske ofte, sånn som denne historien her..
Det er jo masse salg om dagen, å jeg titter også innom dem, en gullsmed i byen hadde et helt bort til - 70%. å da måtte jeg jo gjøre et kupp, der på bordet lå noen skjønne armbånd, hele 5 stk var det, så her skulle jeg gjøre kupp, jeg myste å myste på prisen, å fant fort ut at det stod 790kr, med 70% avslag skulle det bli 237kr på armbånd, absolutt vel brukte kroner til gaver til mine 2 døtre og en kusine og en venninne, ja nettopp 4 stk skulle jeg ha.. 948kr skulle det bli...
Så forskrekkelsen ble stor da damen sa 9480 kroner takk...
Min mysing uten briller hadde gjort meg et stort kostbart pek,
å jeg la dem pent tilbake alle sammen..hihi..å sa jeg måtte tenke litt på det.
så nå om dagen prøver jeg å huske mine briller..
å dere som skulle ha disse gaver, jeg fant jo på noe annet.
ønsker dere alle en nydelig dag

27 comments:

Synnøve said...

Hehe,fornøyelig historie:)


Jeg har planer om å sende mail til colgate, å klage på skriften på tannkremtubene.
Det har blitt så liten skrift på tannkremtubene,at det er vanskelig og lese. Skriften var mye større før:)))

Ha en fin søndag:)
Klem Synnøve

Linda said...

Hihi...vi er nok omtrent i samme aldersgruppe :) ...og vil helst ikke innse at briller trengs i mange situasjoner! Jeg har flere par briller bl.a. et par på vaskerommet for å kunne lese vaskeanvisningene. Tror jeg også nå må legge et par i vesken når jeg skal på handletur ;)

Hulda said...

Morsomt! Fine briller også. :) jeg har brukt briller fra jeg var 13. Skjev hornhinne og nærsynt.

Hulda said...

Morsomt! Fine briller også. :) jeg har brukt briller fra jeg var 13. Skjev hornhinne og nærsynt.

Hjertedamas blogg said...

He-he, briller er ikke noe morsomt, men gjør nytta si!! Det hender jeg ser feil, selv med briller, men antar at det skyldes dysleksi. Jeg har måtte bruke briller siden jeg var 27 og tok kjøretimer. Kjørelæreren ble noe nervøs, fordi jeg var litt for nær en parkert bil, så jeg drog til optikeren og fikk konstatert skjeve hornhinner. Etter hvert så har det blitt progressive briller, som må byttes med år om annet. Men det å finne briller som forskjønner en, det har jeg fremdeles ikke funnet. Lykke til videre med dine:DDD Kanskje du oppdager detaljer du ikke har oppdaget før, hi-hi. Klemz Grethe

Tovepia said...

På tide å kjøpe seg progressive briller:O)..de er jeg avhengige av, hvis ikke kan det bli dyrt:O)
Kos deg videre, klem fra meg;)

Mormor said...

Herlig historie! Det gjelder å få med seg alle nullene ja! Og det er bare å kapitulere for de brillene... det er noe som følger med alderen. Jeg har haugevis med briller, hihi - og eldstedatter er optiker, utrolig kjekt!

Fortsatt god sommer og klem fra meg!

Havfruen said...

Åh..himmel og hav, hehe:))))) JEg er selv meeeget langsynt blitt men har jeg med brillene på butikken? NOPE....jeg myser og myser..eller spør de som jobber der, hehe:)
Vel, du fikk lærepengen din du da...:))
Klemmer fra meg:)

Karl Halvorsen said...

Hei, Sylvia!
Gammel, du liksom. :) Hva sier du om meg, i så fall? :) Nei litt eldre enn pur ung, kan jeg være med på. Noe en forresten merker på innholdet i ordene som du så ofte deler med oss. Godt og vel ung, høres bedre ut. :)

En kan gjøre seg opp sine tanker om synet med årene. Vi er nok ikke alene om det. Det er ikke fritt for at jeg selv har merket det også. Men ærlig talt, skriften må ha blitt mindre, i alle fall i noen tilfeller. Selv har jeg hatt tanker om at det ser ut for at det har gått sport i å få den så liten som mulig. Det er bra at dette temaet tas opp, ikke minst overfor produsentene. Gjør mange, kan det tenkes at bedringer kommer etter hvert. Vi kan jo håpe på det.

Ellers er det fine presentasjoner du viser i form av bilder, også i dag. Stilleben som ikke bare er en fryd for øye, men som forteller villig om personen bak. Deg. Som jeg flere ganger har sagt.

Ha ei fin tid, fremover, Sylvia! Igjen takk for ei utmerket "servering".

Smykkas said...

Det ble litt av en forskjell i prisen, så jeg skjønner godt at du fra nå av har briller med i vesken.

Klem

Li/Småtingene said...

Hihi - en fornøyelig historie! Tenker nok pulsen steg litt da damen sa prisen, ja - det hadde den gjort hos meg! ;-) Selv har jeg brukt briller siden videregående, så jeg forbinder det slett ikke med alder! Tvert imot; etter som jeg er nærsynt, ser jeg "bedre" med årene! Hihi.

Men flott stilleben ble det med brillene, okke som!

:-)

RoseSommer said...

Ja, huff, de bruker så små og utydelige tall på sånne prislapper nå for tiden....
Jeg HAR veske-briller. Men har en tendens til å bare ta med meg lommeboka i handa inn i butikkene. Så da står jeg der, da, og har hatt noen merkelige nestekjøp, ja.
Ha en fortsatt fin sørlands-sommer!

Mamsens hus said...

He,he. ;)
Nydelige bilder du viser.
Ønsker deg en fortsatt god sommer. :)
Klem

lavendel mio said...

He he, morsom historie:)
Lekre bilder!
Klem Hanne

Hanna said...

ha en fin vecka.
kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hihi, det var lite skillnad! Samma här, jag har också glasögon när jag läser och kör bil. Det finns ju så snygga bågar, så det är riktigt roligt och prova glasögon.
Ha en skön sommardag
Kramar
AnnaMaria

Blått til lyst said...

Festlig!
Kjente meg jammen igjen :-)
Bra vi bare er LITT gamle - litt lenger ut i live hadde du kanskje mistet litt styr på tall og slikt, og bare betalt hele herligheten... *S*
Nei, prislapper skal være digre og tydelige!
Selv har jeg briller i vesken, for om jeg skal finne ut om matvarene inneholder melk eller mel, enn si hvor mange kalorier som finnnes(stønn!), ja da er briller aldeles nødvendig.
God bytur - klem fra Liv

RoseSommer said...

Hei igjen, og takk for koselig hilsen hos meg!
Nå skal vi pakke ryggsekkene og dra på Rakke utenfor Stavern! Tidlig oppe, til og med. Får utnytte sola.
Tar med bok, mat, solkrem og skal kose oss! Ha en fin dag du også.

Susanne said...

Hehe ler ;) Det er slike ting jeg klarer å gjøre uten å se dårlig..Er så flaut når man står i kassen..Ønsker deg en fin dag Sylvia! kLEMMER

Asbjørg said...

Litt forskjell på 9400 og 940 da,skjønner godt ferskrekkelsen der.
Briller har vært et nødvendig "onde" fra jeg var 11 år gammel,så ingen fare for å glemme dem nei!

irina said...

Hei Sylvia :)

Vet ikke om jeg har vært her før, så tusen takk for kommenter slik at jeg fikk besøkt deg tilbake. Og du, du er flink til å ta stillebein av det fine du har :)

Klem

Jatte said...

haha, herlig! Ja det skjønner jeg var ett lite sjokk ja ;)

Jeg trenger briller selv jeg for å se når jeg kjører, leser osv, men hunden min tygde litt på dem for en stund siden så må ha nye :p

Ha en fin Onsdag,
Klem jatte♥

Elzie said...

Jag är så evigt tacksam att jag har mina glasögon på näsan hela tiden, haha.
Fina bilder.
Kram Elzie

Helen said...

Hahahah - herlig historie !!!

Ja, du får finne deg ett fin brille etui som du kan ha liggende MED brillene I - når du skal ut på tur...ehh...jeg mener shopping - hihi

Flotte bilder, forresten ;)
God kveld fra meg

Torilpia said...

Ops .. kunne blitt litt dyrt det der.
Men heldigvis fant du andre flotte gaver (antar jeg) :o)

Igjen nydelige bilder på bloggen din - likte godt din nye sticker. Gleder meg til jeg kan begynne å innrede i ny leilighet - men det ser ut til å drøye fortsatt. Lite å velge i mellom og alt for dyrt. Ble ikke helt som jeg hadde trodd - men forsøker å ikke stresse med det.

Enig med deg i at vi må forsøke å nyte godværet når vi har det - så kan man gjøre alle "må-ting" når det regner.

Kos deg disse sommerdagene - og husk å ta med brillene .. hihi ..

Stor klem ♥♥♥

Lavina said...

Åh du verden! Det kunne ha svidd skikkelig i lommeboka..
Har to par briller, og et par ligger hele tiden i veska..

Godt at det ble gaver på de som det skulle ha!

Kos deg videre med sommeren..

sologbolig said...

Sommerhilsen fra Sigfrid som farter rundt i Europa.