Wednesday, July 20, 2011

En ny dag.

hei,
ja i dag skinner sola , det ser ut til å bli en vakker dag,
det har blitt endel innedager i sommer, å når det regner, ja da krøller Simba seg sammen i kjøkken sofa å nyter..
å det blir å kose seg inne, her et bilde også fra kjøkken, elsker cherry tomater, å her ligger de lett tilgjengelig, nyter dem stekt eller som de er.
en riktig flott fargeklatt på kjøkkenet,
å gerbera i sine vakre farger pynter å opp en regnværs dag, å litt snop må til,
da ønsker jeg dere en nydelig dag i dag,
å vil du ha en seigmann, så bare forsyn deg.

15 comments:

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Gomorron
Ser ut som vi får samma sorts väder idag, äntligen lite sol. Jag gillar också cocktail-tomater, äter det varje dag. Dom är så söta och goda, precis som dina sega gubbar.
Ha en fin sommardag
Kramar
AnnaMaria

Mamsens hus said...

Fine farger som frisker opp en grå sommer. :)
Så fint det var å legge tomater på stettfat,
det skal jammen jeg gjøre også. ;)
Det blir kun frukt her, men nå skal jeg bruke det til grønnsaker også.
Takk for inspirasjonen. :)
Et fint innlegg du har under her,
viktig å gripe dagen.
Livet har mange svinger men jeg tror det er best og ikke vite, men heller være mer bevisst på å bruke dagen i dag.
Tror jeg hadde blitt veldig tungsindig om jeg skulle vite alle utfordringer som skulle komme.
Så derfor ønsker jeg deg en flott dag, bruk den på det du vil. :)
Klem, klem

Karl Halvorsen said...

Hallo og god morgen, Sylvia!

Er det ikke flott, en nye dag står foran oss igjen! Vi er heldige vi, som vet å sette pris på det. Tenker jeg.

Du viser oss med dine glade farger i dag at du også idag prioriterer slike tanker. Vi fortsetter den vegen vi, Sylvia. :)

Tomater er pene, synes jeg. :) En og annen gang når jeg skal slå meg rundt med et vakkert smørbrød, spiser jeg den velvillig. Ja, alltid når den presenterer seg for meg. Men innrømmer gjerne at jeg har fått i meste laget av de, tidligere i mitt liv. En barndomsvenn bodde på gartneriet hos sin pleiefar, der ble vel tilgangen så stor at jeg spiste meg litt lei. :) Men for madammen er den neste viktigere enn meg. :) Så de ligger alltid lagelig og pyntelig til.

Til sist innrømmer jeg, jeg tok en seigmann jeg - fikk så fryktelig lyst på en. Kos deg med sommerdagen i dag, måtte den som her "henge seg opp", slik at den varer i mange dager fremover. Igjen sier jeg, synd Arendal er så feil plassert på kartet i forhold til Trondheim. :) Hvis ikke, skulle jeg ha spasert innom for en skikkelig seigmann og en kopp kaffe. Ved brygga. :) Og sikkert en laaaaang prat ut i de sene kveldstimer. :)

Rosetta said...

Sono le cose semplici di tutto il giorno che fanno bello il giorno!!!

It's me said...

Love....xxx...

Hagealven said...

Åh, som pusen koser seg! Katta mi ligger også sammenrullet og sover - later seg skikkelig, uansett vær!!!
Deilig med cherrytomater - spesielt som medpålegg og i salater!!!
Ha en flotters dag!!

sologbolig said...

Herlig fargerikt innlegg!! Kjøpte cherrytomater eg også i dag, det var jo heilt tomt i kjøleskapet da vi kom heim i går.
Fortsatt fin sommar til deg. Klem.

Ingunn said...

Mmmm,ja, cherrytomater er godt!
Det er mitt "snop" for tiden. Prøver å gå ned i vekt;)
Så takk for tilbud om seigmenn, men jeg får nøye meg med dem jeg ser på bilder. Kan ikke ha noenting i hus. Svak sjel;)
Kos deg i sola, håper den blir værende:)
Klem fra Ingunn:)

Landlige Hjem said...

Så herlige bilder, jeg skjønner lille pus som krøller seg sammen og bare nyter innetilværelsen ;))
Mmmm seigmenn, love it!! <3
Håper du har hatt en perfekt dag ,))
Takk for dine herlige ord, alltid kos å få fra deg ,))
Nyt morgendagen,
beste sommerklemmen fra meg,
Anki

Sköna o Gröna Ting said...

God morgon Sylvia!
Tack för din fina hälsning.
Klart att du skall prova på att gjuta i betong, det är superkul!!!
Vi gjuter som galningar här hemma:)
Ja du, visst saknar man solen och värmen, vart tog sommaren vägen?????
Nu har vi haft två dagar med lite sol och jag hoppas att den stannar.
Ha en skön helg
Kram till dig
Marianne

Violetta said...

Takk, takk! Mmmm...deilig! ;)
Flott med farger på en sommerdag, og ekstra flott når det er så fint dandert på stilige fat. Gjelder å kose seg om ikke været er det beste heller. Vi styrer faktisk oppfatnigen av været en del selv ;-)
Lykkelige pusekatter, de vet å nyte hver en dag :)

Bossa said...

Hei på deg, venn. Nydelige tomater og annet. Tar en tomat, men seigmenn må jeg nok holde meg unna. Ha nydelige dager. Her er det sol og deilig i dag. Klem :O)

Elzie said...

Jag har en tomatplanta och så här långt har jag fått två röda på den. Så otroligt söta och goda. Sorten är körsbärstomater och det är nog den tomat jag tycker bäst om också. Måste erkänna att mina inte ens hann till någon stekpanna, haha.
Så vackra bilder du visar idag.
Det verkar som om Norge har haft ett väldigt dåligt sommarväder så här långt. Jag tycker vi haft riktigt skapligt. Svenska somrar är ju en blandning av allt. Men ni era stackare ligger närmast lågtrycken och får ta emot det mesta regnet.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Vintage House said...

Hej
Underbart med tomater är helt galen i dem som godis:)
ha en skön fortsatt sommmar ta hand om dig och njut
kram
sandra

Helen said...

Åhhhh, som du frister, ja takk, jeg fikk veldig lyst på seigmenn...;)