Monday, July 18, 2011

Kaffepause må en ha.

Dagen igår vår grå å full av regn, i dag er den bare grå, uten regn, varmt er det jo så en skjønner det er sommer,
det blir helst å pusle inne, vinduer blitt vasket, gardiner vasket å strøket, støv tørket,
så da er det absolutt godt å sette seg ned med en kopp kaffe, må innrømme jeg gjør det ofte,
elsker kaffen fra Nespresso maskinen, å med nydelige kjeks med mandler i, ja ekte Italienske,
vant dem hos Helen for en stund siden, de er sååå nydelige..
Kjekt å få ting unna, men helst vil jeg ha sol å bare slappe av ute i paviljongen,
tror nok det snart blir anledning til det, for sola må jo komme snart..imens får vi hygge oss inne med god kaffe, tente lys å alt annet vi ikke får gjort når sola steker,
se en hyggelig film, ringe en venn,
det er viktig å forgylle hver en dag,
ha en riktig fin dag alle sammen

21 comments:

Smykkas said...

Vi har hatt noen fine dager her i Bergen, men nå er det snart over.

Jeg likte så godt de blå og hvite kjøkkentingene dine. Hvor har du kjøpt de?

Klem

Elin / Draumesidene said...

Hei gode Sylvia! I dag SKAL eg innom alle fine som legg att kommentar! :) Tusen takk for alle dine herlege tilbakemeldingar! Så fin sommarstemning inne hos deg! Det var det eg også prøvde å formidle i dag, for vèret er ingenting å skryte av... Regn omtrent alle dagar... Ein får gjere det beste ut av det! Nespressomaskina er ein sikker vinnar her på kjøkkenet også. Eg drikk ikkje kaffe, men alle andre elskar visst dei mørke dråpane som kjem ut av saken? ;) Eg likar utseendet på kaffimaskina VELDIG godt!

Ha ein flott dag vidare!
God sommarklem,
Elin :)

It's me said...

Love....xxx...

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia...

Ja nu kan det være nok med alt det regn, sol og sommer vil vi have..:)
Om natten er det så kjøligt at et ekstra tæppe over dynen skal der til..;-)
Selv om jeg har naturlige varmekilder som hund eller kat i sengen. Ja de sniger sig op når jeg sover. Nogen gange vågner jeg af at kattene ligger rundt mit hode og hunde over mine ben...:-o)
Dyrene gidder heller ikke dette vær.
Kaffe drikker jeg ikke, kun urtete.
Men resten af huset, min datter og svigersøn elsker deres kaffe.
Kaffemaskinen brygger og brygger...jeg synes det dufter dejlig da..) Og din maskine ser meget lækker ud, det samme er dit engelske porselen.

Fortsat god dag fra Lisbeth

Besta said...

Syntes egentlig jeg bare har hatt en lang kaffepause idag:) Får liksom ikke kommet igang med noe...får vel ta litt i morgen for på onsdag ser det ut til å komme litt sol. Krysser fingrene for det.
ha en fin uke.
klem fra marilyn

Louise said...

Joo Sylvia, kaffetåren den bästa är av alla tårar i världen ;)

Elisabeths idyll. said...

Enig - kaffe er viktig! Har samme kaffemaskin som deg, kjempe fornøyd med den ;o)) Har rett og slett blitt avhengig av cappuchino, hehe ;o)))
Klem Elisabeth ;)

liven said...

Hei Sylvia
høres ut som været er som hos oss!
Våknet til strålende sol som har gått over i regn i løpet av dagen!
Men varmt er det og har fått jobbet noen timer ute :o)
Du har bare så mye fint i Burleigh:o)
smaler jo jeg også men har nok ikke en slik samling som deg...

Ønsker deg fine sommerdager
Klem fra Liven

Änglarnas hus said...

Hallojsan goaste Sylvia!!

ja kaffe kan man inte leva förutan!! med goda kakor till är dagen komplett!!

Du har en exakt lika Nespressomaskin som vi!! Älskar den också!!

Kramis Sanne!!

Helen said...
This comment has been removed by the author.
Helen said...

God kveld Sylvia !

Syns det var noe kjent med de kjeksene, og jommen var de fra meg, så hyggelig at du liker dem, og de passer perfetto til kaffe, vettu ;)

Nydelig kaffekrus du har?
Hvilket merke er dette, elsker den lyseblå fargen de har !!

Ja, igår gikk det i te her, og til og med et krus med kakao !! Regner HELE dagen.

NÅ - sol og deilig kveld her på Tjøme med 2 søte tantebarn på besøk ;)

God kveld o nyyyyt din kaffe og kjeks.

Ciao

KATE ♥ said...

I det skjønne kruset ditt kan man jo bare drikke kaffe hele tida.
Det er nydelig.
Urnene og suppeterrinen også.
Det er vel gammelt, eller?
Min datter skal giftes til lørdag, og vi skal ha hageparty.
Da hadde det vert bra med oppholdsvær om ikke annet.
Klem

Barbros lille atelier said...

Skulle ønske jeg drakk kaffe...
Koselige bilder som alltid hos deg:-)

Håper solen titter fram igjen snart!

Klem

tove said...

Digger den kaffe maskinen. Har den selv. Hihi. Drikker ikke så mye kaffe men så stilig å se på da.
Ønsker deg en fin kveld
Klem Tove

Hanna said...

Så många fina bilder du bjuder på.
Kram
Hanna

Husfruen of Hilltop House said...

Stilig kaffemaskin! Den kurerer nok gruff den kaffen, tenker jeg.
Håper sola kommer snart. :-)

Gry Hege said...

Ja hadde vært deilig med sol og varme, men siden det ikke har vært så mye av det i nord den siste uka så har jeg i alle fall fått gjort mye inne.

Er jo litt kos å pusle innendørs også, ommøbelere og rydde i skuffer og skap ;)

Liker forresten bloggen din veldig godt :)

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia!
Måtte stikke innom deg før jeg går til køys

Etter å ha lest/sett innlegget ditt i dag, sitter det et par ord igjen i mine tanker. "Vi må forgylle hver dag". Det er du flink til synes jeg, her på bloggen. Det tror jeg kommer igjen i virkeligheten også.

Kaffe ja. I dag leste jeg om kaffens virkning (og vinens) på en eller annen forside i en eller annen avis. Drikk mere, for det hadde sin gode virkning på blodpropp. :) Raske på, jeg kan ikke garantere for hva som står i morgendagens avis. :)

Fine bilder fra flotte omgivelser. Jeg kjenner sjølufta lukte gjennom PC skjermen, over tastaturet og helt til min lange og aldrende nese.

Håper sommeren kommer for fullt til dere nå, så solens nydelige og velgjørende stråler kan nå deg. :)

Gabriella said...

så otroligt fint porslin, hoppas att kaffet smakade ♥kram♥

Thelma Louise said...

Hei Sylvia.:-) håper sommeren er på visitt hos deg.:-) Jeg er forsatt i Sverige, vi har overraskende fint vær i forhold til hva de først meldte for uken, men mye vind...Skal hjem i dag, lenge siden vi har vært hjemmom nå, spent på huset...klør etter å komme hjem nå..Kos deg. Herlige sommerbilder du viser i innlegg nedover.:-)

Klem fra meg

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt said...

Heisann!

Ja, kaffepauser er viktige!! :)) (he-he)

Misunner deg litt den kaffemaskinen din, må jeg bare få si. ;)

Ønsker deg en suuuper dag.


Klem
:)