Sunday, July 3, 2011

Sommerdager

Juli er her å full sommer, vil gjerne ha flere dager som på bildet over, deilige late dager,
været er veldig ustabilt, litt regn ,mye regn å noen dager med sol, i dag er det 20 grader tidlig morgen,men overskyet, men sol er meldt, så jeg sitter her å venter.
vi har Stina her i helga, vårt 4år gammelt barnebarn, hun er så god, sier så mye koselig, å har et stort hjerte for andre,men mye action..ler..bilde over er fra kjøkkenet en stille morgen stund, på døren ser dere en ny stickers, skal vise den mer i et annet innlegg,
liker veldig godt denne kronen med eføy , skikkelig landlig fransk som jeg liker,
ønsker dere alle fortsatt fine sommerdager,
håper dere alle har sol.

å tusen takk for hilsner under forrige innlegg ang mobbing, ja vi trenger alle være på vakt mot dette onde, å det skjer hver dag, kanskje kan akkurat du gjøre noe med det.

36 comments:

Rosetta said...

Che bello il posto dove vivi!Penso sia un incanto sia col sole che con la neve!Con la neve deve essere un paesaggio da fiaba!Buona giornata,Rosetta

Änglarnas hus said...

Halloj!

Här är det mulet och ser ut som om det skall börja regna..vill bara ha somar med sol nu! :)

så fint du har det på köksbordet!!

Kramis Sanne!!

Fru Tunheim said...

Ja takk, jeg tar også gjerne imot flere dager som på det øverste bildet...

Ønsker deg nydelig søndag, forhåpentligvis med sol...

Besta said...

God morgen Sylvis, væknet til like grått vær idag:( MEN det skal visst bli bedre til kvelden og i morgen.
Så koselig med besøk av barnebarn, de er så skjønne.
klem fra marilyn

Linda said...

Hei! Nydelige sommerbilder du viser, slik vil vi gjerne ha det!;)

I går hadde vi en flott og varm dag, jeg tok årets første bad!!
I dag er det regn og grått, men er meldt bedre utover dager og uken.

Kos deg med barnebarnet og ha en fin dag! Klem fra Linda :)

Mamsens hus said...

Hei :)
Grått og regnfullt her også de siste dagene.
Men i dag er det opphold og fin temperatur.
Vi har veldig mye mygg her vi bor,
så litt tøke hadde gjort seg nå ;)
Du har det virkelig koselig hjemme hos deg.
Flott krone med eføy i. :)

Et sterk innlegg under her, fantastisk skrevet av datteren din. Viktig tema!

Ønsker deg en fin sommerdag. :)

Klem

ralfefarfars paradis said...

Så nydelig det er hos dere nå, sitter også og venter på sola, men nå har rosene begynt å blomstre, så da kommer kanskje sola og;) Mobbing er fryktelig, tror ikke de som gjør det aner hvor dypt det rammer. Håper du får en god søndag. Klem fra meg;)

Havfruen said...

Jaaaa slike sommerdager vil vi ha...faktisk 15 gr her idag, utrolig:)
Nydelig krone med eføy...
Ha en fin søndag, klem fra meg:)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så mysigt och ha lilla Stina på besök, dom är så goa i den åldern. Ingen sol här heller, men i två dagar nu så har den kommit på em, hoppas det blir lika idag. Vi ska ta ner hästarna till stranden och samtidigt ha picknick.
Stor kram
AnnaMaria

Romantikk-takk. said...

Hei.
Vakkert hos deg,vurderer å flytte på dine kanter hihi. Koselig med barnebarn på besøk, mine bor 50 skritt unna og er innom rett som det er. Snart drar de på ferie og jeg har allerede begynt å savne dem. ;)Har det fælt når de er borte.
Skjønt bilde av Silje og den lille.
Klem Mette.

Tovepia said...

14 grader og regn her, så jeg venter på sola...det har blitt en vane:O)
Kos deg i ditt sommerparadis, klem fra meg;)

liven said...

Håper snart sommeren kommer på ordentlig og at du kan nye den fine uteplassen din!
Her er også ustabilt vær...en nydelig dag i går men regn igjen idag....

Men vi får bare nyte de gode dagene og tenke på at det faktisk er sommer :o)

It's me said...

What a beautiful pictures...enjoy summer darling.....love Ria....xxx..

RoseSommer said...

Deilige bilder.
Og den eføy-kronen din er nydelig!
Ha en fin uke. Nå lysner det her....

hemma hos lilla mej said...

Åååå vad mysigt och fint du har det .Underbara bilder.Ha en skön söndag.Kraaam Rita ♥

Karl Halvorsen said...

Hei og god dagen, Sylvia!

Endelig etter et par timer ser det ut for at jeg lykkes med å få til en kommentar hos deg også. Igjen takk for ditt besøk med påfølgende kommentar med fornuftig innhold. :)

Hos deg er det ingen tvil, der blomsrer det på alle kanter og bauger, for å si det på ditt og deres favorittspråk. Kan tenke meg at dagene med dette innholdet er med å hjelper på de sidene som ikke skulle blomstre. :)

Vakre og fortellende bilder, Sylvia!

Ha en glad dag med fine og varige, enkle opplevelser. De som holder. :)

tove said...

Hei hei
Så koselige bilder av ekte sørlands sommer. Er så misunnelig skal vite. Her regner det i ett, føles ihvertfall slik.
Må vel snu snart for jeg VIL ha sommer NÅ.
Ønsker deg en fin søndag
Klem tove

Jatte said...

Nydelige bilder!♥

Ønsker deg en fin Søndag videre -
Klem Jatte♥:)

Karin said...

Hei,så fine bilder,som alltid... Så vakkert det er i Arendal... Nyyyyydelig!! En skikkelig sommerby. Her i Trondheim er også veldig ustabilt,en dag er det 28 grader og neste dag 11.Så er det liksom ikke en eneste dag uten regn.. Må bare kommentere innlegget under,så flott skrevet av dattra di.Veldig viktig tema og veldig viktig at barn får komme med sine tanker og erfaringer rundt dette.Ikke bare vi voksne. Du får hilse henne å si at hun er veldig flink. Fortsatt god sommer i Arendal.Klem fra Karin

Asbjørg said...

Koselig sommerbilde!Kronen med eføy er nydelig!Veldig variert vær hos oss også,heldigvis ganske varmt!Ha ei fin uke som kommer!

Ingunn said...

Det første bildet er jo som tatt ut av en sommerhuskatalog :)
Dere må bare nyyyte de deilige dagene. Det var riktig oppmuntrende å komme inn her og se alle de nydelige bildene dine ♥
Og så må jeg bare si at jeg er mektig imponert over historien Silje hadde skrevet. Hun rørte meg til de grader med historien sin. Gi henne en klem fra meg. Dette er hverdagen for altfor mange!
Ha en fin søndag videre. Klem fra Ingunn:)

sologbolig said...

herlige bilder hos deg som vanlig.
Hilsen fra Sigfrid som koser seg i Sveits

Emidoras verden said...

Sørlandsidyll!!
Gi meg noen sånne dager sier nå jeg...
Kos med barnebarn på besøk.Det er livets dessert sies det..:)
Godklem..

Gyngestol og kaffigrut said...

Nydelige bilder!
Ønsker meg slike vakre sommerdager.
Ha en herlig uke!

Fru Glitters Hus said...

Heisan Sylvia, ja nå vil vi ha skikkelig sommer, her i Søgne har det pøset i går, og litt i dag, men det er jo godt og varmt, men lengter etter noen skikkelige sol dager og ferie:-) Så kos med besøk av barnebarn, tenker du koser deg.

Ha en strålende uke kjære du.

Klemmer fra Ine

Villa Klaraberg said...

Jeg har ikke lest innlegget om mobbing og brevet din datter skrev før nå. Det var veldig sterkt og sårt, veldig flott at hun kan skrive om følelsene sine på den måten. Mobbing er grusomt, ingen skulle behøve å oppleve det noen gang..men slik er det dessverre ikke. Barn må bli opplyst av foreldre fra de er små at mobbing ikke er akseptabelt, barnehage og skole må fortsette å ta dette på alvor. Det er så fryktelig å tenke på at hvert år tar unge mennesker (og voksne) livet sitt pga mobbing. Hils Silje og si at det var veldig godt skrevet.

Ja, nå vil vi ha mer sol, Sylvia!! Hos dere må det være praktfullt å tilbringe sommeren...jeg tror ikke jeg hadde reist bort på denne tiden med mindre det det høljet ned hver dag. Jeg er tilbake i Oslo og her jeg er har det vært opphold og veldig lummert. Herlige bilder du viser!

Fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

God morgen, Sylvia!
jeg var innom her litt tidligere i dag og koste meg med alle de vakre bildene. Den franske kronen er så koselig. Jeg klarte ikke legge inn noen hilsen i morges. Litt treg pc for tiden + at jeg gikk til deg via en annen blogg.

Tenker du har kost deg med barnebarnet. 4 år er en herlig alder.
Nydelig utsikt! Skikkelig sørlandsidyll!
Dere har varme også. Solen må vel komme snart.

Fikk skikkelig klump i halsen av innlegget med din datters fornuftige og rørende ord!

Ønsker deg en ny fin dag!

Klem fra Hjørdis

Ruths datter said...

Juli er ikke like varm her på Nordmøre hvor jeg ferierer.Koser oss allikevel. Kjekt med besøk av din lille 4 åring da. De sier så masse gøy i den alderen. Flott ny uke ønskes deg Sylvia.

Vintage House said...

Hej
härliga bilder och så gott med sol.
Idag är det molningt och svalt här, hoppas dock på bättre väder i alla fall till nästa vecka då starta semester...
kram
sandra

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Så deilige sommerbilder! Det har vært fint her på våre kanter, men med litt regn innimellom. Da slipper vi i hvert fall å vanne! Og blomsten blomstrer jo og trives! Men drømme er allikevel mye mer sol og varme - det er jo sånn sommer vi vil ha!

Kos dere og nyt late dager!

Klem cathrine :-)

Smykkas said...

Vi hadde sommer i går, men det varte ikke hele dagen.

Jeg tror været er ganske utstabilt flere steder i landet. Jeg drømmer om en lang og varm sommerkveld.

Klem

Alven said...

Hei :-)


Litt kjedelig med så ustabilt vær synes jeg...men får håper det stabiliserer seg litt :-) Å male stolen var lett :-) Brukte pensel og malte to strøk med oljemaling. Men man bør bruke en primer under først har jeg blitt rådet til...en primer man får kjøpt på clas o.

Ønsker deg en flott og solfyllt uke :-)

Klemmer

Helen said...

Du har det altså så hyggelig hjemme hos deg, at jeg tror jeg bare ville vært på kjøkkenet ;)

Søt den kronen med eføy, enig, noe fransk over den er det, ja...

Mer sommer vil komme, jeg er helt sikker !! For jeg kommer hjem til gamlelandet, og skal ha ferie....

Ciao

Turid said...

Jaaa sånn sommer er det vi vil ha! Håper vi har mange slike dager forand oss;)
Så koselig å ha besøk av barnebarn. Ja de sier mye artig i den alderen..hihi. Vår Morten er 4 år;)

Flott den blomsterkronen!

Ønsker deg mange flotte dager fremover!

KLEM;)

Alven said...

Hei :-)

Stolen er til å brukes :-) Har gått veldig fint så langt :-) Ingen sprekker :-)

Ha en strålende fin onsdag :-)

Klem

Martilie said...

Høres ut som gode dager!

Nydelig med eføy i kronen :)

Nyt de fine sommerdagene!

Klem fra Tove