Tuesday, July 26, 2011

Størst av alt er Kjærligheten.

Det har vært noen grusomme dager for hele landet vårt, jeg har vært i et slags vakum, det har blitt mye tv og andre medier for å være oppdatert ,hele norge er trist og lammet,
blogglysten er på bånn, det er andre ting som opptar en,
i går gikk vår familie i fakkel og rose tog,
det er så flott at etter en sånn grusom terror står vi sammen, trøster hverandre og reagerer med kjærlighet og ikke hat.
Hele landet sørger,
å vi mottar mye kjærlighet og omtanke fra andre land, det varmer,
Nå kommer tiden for å bearbeide å mer enn noen gang ta vare på hverandre, tror dette har ført til at vi har mer enn noensinne åpnet øynene for det, vi er sårbare å bare mennesker alle sammen, uansett religion,hudfarge eller tittel,
det er så viktig å ta vare på hverandre, jeg er stolt av landet vårt,
all denne kjærlighet vi nå viser for hverandre er stor,
FOR STØRST AV ALT ER KJÆRLIGHETEN.
vet ikke helt når blogg lyst kommer tilbake, men den kommer,
ønsker dere alle en så god dag som dere kan ha,



bildene i dag er det Silje som har tatt,

29 comments:

It's me said...

Love you darling..........xxx....

Lantliv på Rosentorpet said...

Kram

sologbolig said...

Ja,det har vert ufattelig!

Nydelig rose-og lysmarkering over heile landet i går, det var verdigog rørende.
Klem fra meg.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint du skriver, så lessamt men ändå med en strimma hopp. Och att inte hatet och ilskan finns känns så tryggt och bra.
Varm kram
AnnaMaria

Cathrines Kreative Hjørne said...

Nei, det føles tomt om dagen, og et forvirret kaos av tanker og følelser. Det blir et før- og etter 22. juli 2011. Men vi skal stå sammen mot ondskapen, møte hat med kjærlighet! Synes kronprinsens tale i Oslo i går var så utrolig flott!

Klem Cathrine

Megan said...

Størst af alt er kærligheden. Ja!

Gode tanker og trøst fra Danmark. Vi er dybt berørte af det utænkelige der er sket. Græder med jer. Sørger med jer. Og går videre med jer for kærlighed og frihed.

Romantikk-takk. said...

Så flott innlegg Sylvia.
Det tar nok en stund før
bloggelysten kommer med
meg også. En familie her
hvor jeg bor savner sitt
barnebarn som var på Utøya.
Klem.

Tovepia said...

Helt enig med deg; jeg har følt meg lammet etter det som har skjedd, ufattelig trist.
Klem fra meg

Ruths datter said...

Ja det var sanne ord Sylvia. Alt som har skjedd i tiden etter dette grusomme har gjort meg stolt over å være Norsk.
Klem

Mormor said...

Rosetta said...

Cara Silvia,gli innocenti,non dovrebbero mai morire!La notizia ha sconvolto anche noi qui in Italia!Siamo tristi e ci uniamo al vostro dolore!Una preghiera per chi non c'è piu',Rosetta

Ett vingslag said...

Man finner inte ord för det som hänt!
Mina tankar finns hos er!
Många styrkekramar/Lotta

Barbros lille atelier said...

Ja, størst av alt er kjærligheten.
Det har vært tunge dager...

Klem

Ingunn said...

Hanna said...

Kram
Hanna

Bossa said...

Sant det du skriver, kjære Sylvia. Og det har jeg sagt i mange år at det er lettere å være glad i enn å være uvenner.
Klem :O)

Smykkas said...

Det har vært tunge og vanskelige dager, og jeg har ikke ord som kan dekke det jeg har lyst å trøste de pårørende med. Søsteren til en ung mann jeg kjenner godt er fortsatt savnet. Da kom det om mulig enda nærmere enn tidligere.

Varm klem til deg.

Tracie~MyPetiteMaison said...

Agree. All we need is love, sweet love.
xoxo~Tracie

Balke gård said...

Ja, det er virkelig sant...for en tid vi lever i..men du verden så flinke folk vi har i regjering som endrer fokus til akkurat dette..kjærligheten... Ang oppskriften på jordbærmarshmellowssjokoladen, 200 grader, bare noen få minutter;-) klem, nattvåken ferieturist hehe...

Mags Romantiska Smycken said...

Såå fint, vackra ord!
Tråkigt med all sorg!!

http://www.vindsromantik.blogspot.com/
Kram Maggan

Karl Halvorsen said...

Ja Sylvia, enig igjen og enda en gang ser jeg likheter hos oss. Også på området "blogglysten". Jeg kjenner deg så godt nå, også meg selv - vi kommer tilbake. Det som nå skjer med Norge, har vi jo jobbet for lenge, og som vi kan sette overskriften: Tro, håp og kjærlighet - men størst av dem alle er kjærligheten.

Det vil vi helt sikkert fortsette med begge to, slik at ingen skal komme i skade for å glemme disse grusomhetene. Og fortsette i den retningen vi nå har startet.

Hei så lenge, Sylvia!

Änglarnas hus said...

Jag förstår verkligen att det är tunga dagar hos er..fy tusan vilken fruktansvärd händelse!!

Men vilket kärleksfullt folk Norrmännen är...all kärlek till er!!

Kram Sanne

Torilpia said...

Hei kjære Sylvia :o)
Det finnes ikke ord for å beskrive det som har skjedd. Men jeg som deg - er stolt av landet vårt. Mest av alt er jeg stolt av de flotte ungdommene. Generasjonen som kommer etter oss - så fantastiske mennesker - så mye kjærlighet og medmenneskelighet. Så stor evne til å inkludere og omfavne - til å støtte og lære fra seg. Til å vise følelser på godt og vondt.
Vi får ta imot lærdommen og bli mer åpne - vise mer følelser og medmenneskelighet.

Hils Silje og si at hun har tatt flotte og stemningsfulle bilder - veldig passende for innlegget ditt Sylvia. Sender dere begge en stor klem :o) Håper helgen blir fin til tross for alt som har skjedd.

Helen said...

Vakkert bildet til passende tekst !

Ja, jeg er også stolt av landet mitt, med unntak av en viss Anders B...som jeg ikke liker, syns nesten det var en dobbel tragedie, da den var forårsaket av en NORDMANN og ikke en viss "gruppe" - jeg tror de fleste den første timen trodde hadde vært på ferde.....

God helg ønskes deg også ;)

Amy said...

My dear friend, it´s been an honor living among the Norwegians and seeing their strength and love through this dark and tragic time...jeg er så imponert og glad jeg får dele livet mitt med slik mennesker!
En varme klem fra meg...

Alven said...

Hei :-)

Vært en anderledes uke...ikke helt blogglyst her heller..men det kommer forhåpentligvis tilbake igjen :-)

Ønsker deg en fortsatt fin helg :-)

Klemmer ifra meg :-)

Magdalena said...

ja det har vært en spesiell tid, en vond tid!
gode klemmer hefra og fin sommer videre...

Hespe said...

Ja, dette har vært en annenledes uke for oss alle - mange tanker og følelser som er i sving rundt det ufattelige som rammet oss denne julidagen. Har vært godt å se all den varmen og omtanken som er vist rundt om i hele landet den siste uken - statsminister, kongehus og AUF leder har vist en fantastisk støtte og styrke, som vi alle er så takknemlige for!

Ønsker deg en god uke videre!

Klem fra Hildegunn

salige lavendel said...

Ja,det har vært mange tanker som har trengt seg på i disse dagene...Jeg følte også for å skrive et lite innlegg om det før jeg begynte å blogge "vanlig" igjen. Godt man kan dele litt håp og trøst!