Friday, August 19, 2011

En god følelse

Igår skinte sola å da måtte jeg bare benytte været å vaske sengetøy, å få hengt det ut,
det er så klar frisk luft nå på sensommeren, å duften blir så nydelig
elsker den gode følelsen å legge seg i rent soltørket sengetøy,
jeg har bare hvitt sengetøy, å er av den gammeldagse skolen, jeg må stryke det,
så nå dufter hele soverommet vårt nydelig lavendel, for jeg vasker det i Durance vaskemiddel, å bruker lavendel strykevann, ummm nydelig duft,
absolutt ikke for sterk eller påtrengende, men akkurat passe, det lukter rent,
å sengetøyet skal helst "knirke"litt når en legger seg..ler...
ja nå er det helg igjen,regn i dag,men helgen virker lovende, skal på loppis i morra,
gleder meg stort til det, ingen store ting jeg titter etter denne gang, bare kose meg rundt der,
for kanskje det dukker opp en skatt,
ønsker dere alle en riktig god helg,

54 comments:

Ingunn said...

Åh, så lekkert ♥
Men for en jobb!
Jeg kan nesten kjenne duften av nyvasket og nystrøket tøy :)
Ha en fin helg, Sylvia.
Klem fra Ingunn:)

It's me said...

What a lot of pillows !! ...beautiful white....love love love ...from me...xxx...

Lantliv på Rosentorpet said...

Härligt!! Där vill man ju bara krypa ner och mysa bland alla kuddar =)
Ha en trevlig helg!
Kram Sari

Rosetta said...

Anch'io,amo il profumo della biancheria appena lavata e la lavanda!Bellissimi i tuoi cuscini!Noi qui stiamo morendo di caldo,afa,appiccica tutto.Vorrei avere l'aria fresca del tuo paese!Baci,Rosetta

Blått til lyst said...

Så nydelig velstelt!
Ja, det er noe eget med soltørket sengetøy!
Dessuten, sengetøy som knirker når man legger seg i det, det er slikt som mine barn kaller mormor-senger *S* - hvilket betyr at mormoren deres stryker sengetøyet, men at mamma'n deres nok ikke gjør det... Kanskje jeg får begynne en vakker dag :-) God helg til deg - klem fra Liv

Linda said...

Å, så fint! Dette har du litt jobb med, men helt sikkert veldig herlig med slikt fint sengetøy med god duft :)
Ønsker deg en fin helg!
Klem ;)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Vilken vackert bäddad säng, ser så fräsch och fint ut. Skulle gärna sova där bland alla dina härliga kuddar, och så lavendel som doftar så gott.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Johanna Stålros said...

Så fint, med så många underbara kuddar! Kram Johanna

"Mira" said...

Ååååå så fint! Så mange skjønne puter da! Åssen klarer du å stå opp om moraen? Smiler.

Eg pleier å bruke nøytralt skyllemiddel, + noen dråper Lavendelolje fra apoteket.
Bare ikkje til minstemann for han klør sånn av det!

Loppis hvor da?

Skal muligens på Birkelands-dagene den eldste skal kjøre opp dit med tohjulstraktoren i kveld, og sove over i telt sammen med kompiser, så skal de stille ut alle tohjulingene sine der!
Ungdommen nå til dags!

Ha ein fin helg! Og lykke til på loppejakt! Klem,

Snövita drömmar said...

Ja det där såg mysigt ut det där!

Barbros lille atelier said...

Utrolig lekkert! Sååå mange deilige puter!
Imponerende at du orker å stryke alt.

Klem

Bente said...

Dette var lekkert Sylvia.
Herlig lukt også og det beste å legge seg i rent nyvasket sengetøy.

Ha en fin fredagskveld.
Bente

Turid said...

Ser virkelgi herlig ut;)

Deilig å legge seg i rent sengetøy;)

Ønsker deg en riktig god helg!
KLEM;)

Lykkeliten said...

Snakk om å ligge som i en prinsesseseng!

Dette var utrolig vakker, og jeg kan nesten kjenne den gode duften helt hit.

Tror nesten jeg skal stryke sengetøyet mitt neste gang........

Klem Lykkeliten

My home is my Castle - by Kari said...

Ingenting er bedre enn å legge seg i nytt sengetøy som lukter sol :))Jeg er dessverre blitt allergisk mot lavendel, så her er det slutt på den golukten...
Nyyydelige bilder :))

Klem,Kari

incasadisilvia said...

Bella la tua biancheria!
Un caro saluto...
Silvia

RoseSommer said...

Gjesp! Og klokka er bare 4?...Zzzzz

God helg!

Mamsens hus said...

Så lekkert! :)
Ønsker deg en riktig god helg.
Klem,klem

Beate said...

lækkert!!!
stryker du sengetøyet?? åh, skulle ønske jeg var så flink!

nyt helgen fine du

klem beate

Tinas vita bo said...

Ser underbart ut!!
Jag skulle nog aldrig kliva upp ur sängen mer!! hihi
Och sen doften av lavendel...mmmm

Kram Tina

Man tager hva man haver said...

Så nydelig, skulle jammen hatt noen av de putene dine til skuvsengen min. Pittelitt misunnelig. ;) Det er nydelig å legge seg i rent sengetøy, spesielt når det har fått tørke ute.

Ha en flott helg.

Klem

Lillelaila said...

Her ligger alt til rette for en god natts søvn.. Det er helt sikkert!
Ser helt nydelig ut å legge seg der..
klem fra Laila

ralfefarfars paradis said...

SÅ romantisk og stemningsfullt, kjenner at jeg gremmes når jeg tenker på tilstanden på vårt soverom....Så flink du er som stryker sengetøyet- det tror jeg aldri jeg har gjort (dårlig husmor, og nå er strykejernet ødelagt, skulle merke tøyet til storebror- og plutselig var det strykejernet som ble merket....)
Håper du får ei fin helg. Klem fra meg.

Anne said...

Nyyydelig...
Ingenting er som hvitt, soltørket sengetøy..
Jeg er nok av den gammeldagse sorten jeg og,må alltid ha strøket sengetøy.
Så romantisk og fint hos deg..
og for en deilig følelse etter en sånn vaskedag.
Ha en fin helg!
Klem Anne

Torilpia said...

Heisann :o)

Gjett om jeg fikk lyst til å fikse på soverommet nå da .. :o) Durance lukter bare så godt. Og hvitt sengetøy er så lekkert ..

Tenk en hel side med innlegg siden jeg var innom sist .. unnskyld for at jeg ikke har vært innom på lenge :o)

Søtt "katta-i-sekken/veggen"-innlegg .. alt hva de finner på disse firbente vennene våre :o)

Så heldig du var som fant "S"-broderte "gardiner" .. gleder meg til jeg selv får begynne å møblere og pynte litt i eget hjem (igjen) :o) Håper det snart blir avklart.

Plukket også inn hageblomster forrige dagen og de holder seg kjempegodt. Men det skyldes vel at de føler at de har kommet til himmelen når de unnslapp regn og vind ute :o) Nydelige oppsatser Sylvia - og de trenger ikke være så avanserte for å være lekre. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal dæsje på med så mange forskjellige hele tiden .. men jeg er sååå glad i farger :o)
Håper du har ei super helg - selv skal jeg sende femtenåringen sørover med tog idag .. triste greier .. :o(
Lykke til på loppis :o)

Stor klem ♥

Karl Halvorsen said...

Hallo Sylvia!
Midt i lukten av lavendel lukter jeg "fint vær" hos deg. Det betyr mer enn alt slags vær av sommerlige tendenser. :) Var ikke det godt sagt da? Det bare kom, uten videre tanker om å lage noe dikt. :)

Er så enig med deg, angående sengens tilstand og med ny luftet tilbehør. Det med at "sengetøyet skal knirke" når en legger seg, var ikke dumt sagt. Jeg skjønner poenget, selv om det kan misforståes. :)

Lykke til med jakten på loppemarkedet. Kjenner jeg deg riktig, dukker vel en eller annen skatt du fant opp på bloggen din. Med eller uten bearbeiding.

Takk igjen for hyggelige og fornuftige spor hos meg, slik at både jeg og de andre kan se å nyte av dine fornuftige og gode råd.

Håper helga får positiv innvirkning på mandagens og kommende ukes "tilstand". For deg og alle dine!

Her i huset skal det snart feires to bursdager i dag, i andre etasje. En for et av barnebarna og en for hans far, vår svigersønn. Det blir helt sikkert hyggelig for kropp og sjel og magen. Kaker er det gladeste jeg er i, som mannen sa.

Hei så lenge, i nydelige Arendal! Fra et Trondheim som har ombestemt seg og gitt oss regn etter hvert. Men hva gjør vel det, så lenge værvarslet er svært bra. :)

Romantikk-takk. said...

Ååå,skjønneste soverommet jeg har sett,såå lyst og romantisk. :)) Koselig å stryke,elsker det jeg også. Ønsker deg en fin helg.
Kos deg på loppis.
Klem fra Mette.

Helen said...

Åhhh....jeg vil legge meg.....dette så bare så fristende ut !

Hvitt, sengetøy og lavendel lukt,og denlitt "stive" knirken, vet hva du mener, ja... kan det blir bedre enn å legge seg ti å sove her...z..zz..zzzz

Her i Italia er jeg så heldig, at jeg leeenge kan henge vasken ute til å tørk, og det er noe eget å legge seg da, liker ikke tørketrommel og har det heller ikke her nede...hehe...

God helg søte deg - tenker du sov godt den natten ;))

Bluggi buggi blogg said...

Så lekkert du har det. Når jeg leser så kjenner jeg hvor godt det er å legge seg i en god seng med sengetøy som dufter så friskt :)
Ha en fin søndag
Klem,
Trude :)

Magdalena said...

nydelige bilder, herlige hviteputer..
ha en fiiin søndag, klemM

pysseltanten said...

Åh så mysigt och inbjudande det ser ut!..Äääälskar oxå renbäddad säng...det är nåt visst med det...man sover som en prinsessa...;))
Kraaaamizar Git

Englagård said...

Visst är det härligt med rena, frasande lakan i sängen. Det märks att det är länge sedan jag var inne på din blogg så jag hade en del att läsa igen. Jag skrattade gott åt historien med katta i väggen:)

Kram Karina

Vintage House said...

Hej
Det ser ju helt ljuvligt ut och underbart med alla kuddar.
Själv är jag en som inte stryker men älskar att gå och lägga mig i nybäddat:)
kram
sandra

Viola said...

Vad roligt att du tittade in, nu har vi funnit varandra både på FB och på blogggen :)

En så vacker blogg du har, lägger dig på min följelista över de bloggar jag besöker..så jag icke tappar bort dig, ha en fin dag,

kram VIOLA

Sommerhuset i bakken said...

Åh, det var en drøm av en seng. Sååå lekkert! Der sover du nok godt og drømmer du nok søtt ;-) Helt nydelig!

Ha en super kveld!

Alven said...

Hei :-)

Åh der vil jeg legge meg :-) hørtes og så veldig deilig ut :-) Min mor stryker også alltis sengetøyet...har ikke vært like flink med den tradisjonen jeg...men vurderer sterkt å begynne :-) Har hengt ut sengetøy selv i dag og gleder meg til å legge meg i det i morgen :-)

Ønsker deg en flott uke :-)


Klem

"Mira" said...

Tusen takk for hilsen.
Er spent på om du fant noe på loppisen! Ja enda opp der me også, og angrer ikkje på det. Såg ikkje deg, men var ikkje så lenge der heller.

Ønsker deg ein fin dag! Klem,

salige lavendel said...

Akk, for en fantastisk samling av hvite delikate puter!!! Vakkert til fingerspissene♥

Har en drøm... said...

Hei :)
Og tusen takk for herlige ord på mitt avskjeds-innlegg! Det rører lagt inn i hjerteroten... ♥

Det ble bråslutt for meg, jeg mistet bare litt gnisten... men etter alle de herlige kommentarene jeg har fått, så skal man ikke se bort i fra at jeg kommer tilbake etterhvert...:))
Og jeg kommer helt klart til og lese deres blogger, blir bare ikke såååå mye kommentarer som tidligere;)

Herlig samling av deilige puter i sengen deres;) Men for en jobb med sengetøybytte, hihi... Jeg vasket alle gardiner, puter og dyner i går og i dag jeg og, det er helt nydelig...:)
Ha en fin helg;)

Klem Line

Tovepia said...

jeg kjenner akkurat hvor god sengen din er, men må innrømme jeg ikke stryker sengetøyet. Det så direkte lekkert ut!
Vi får nyte august videre med det været den har å by på;)
Klemmer fra meg;)

Violetta said...

Joda, godt er det, men det spørs om disse blir etanes ;-)

Du verden... sengene dine skulle jeg gjerne ligget i. Ser så delikat ut...kjenner liksom duften av nyvasket sengetøy. Bare så synd jeg ikke er født med styke-gen :(

God helg til deg! :)

Amy said...

Oi Sylvia, for en vakre beskrivelse av en helt nydelige sengetøy sett...kunne dufte den lavendel og kjenne den ny strykket sengetøy på huden...nydelige....mange søta drømmer kan du få i en slik seng ja! :-)

Shabby Charm said...

Hei Sylvia! Så nydelig du har gjort det med alle putene. Der så det godt ut å krype opp i.

Klem fra Maia

Tino said...

Hei
Takk for hyggelig hilsen, det føles godt å være tilbake.
Så lekkert sengetøy du har, og herlig med så mange puter. Kan nesten kjenne lavendelduften helt hit.
Ønsker deg en herlig søndag!
Klem T

bodil said...

Hei.Så mye fint sengtøy virkelig vakkert.Godt når det blir vasket.Mye fint håndarbeid i dem.Tenk når di satt før i tiden med så mye fint mellomlegg å sydde mye jobb.Det var ikke bare å gå på buttikken å kjøpe da.Nydelige.Lykke til med barnedåp i dag å ha en riktig fin søndag.Klem fra Bodil.

Uttan said...

Man kan verkligen se hur gott det doftar och vilka vackra kuddar.
Jag måste ta fram Min Mammas gamla och lägga fram Jag också. Synd att ha dom i skåpet.

Önskar Dej en fin fortsättning på söndagen och go start på nya veckan.

Kramar!

lavendel mio said...

Å for et koselig soverom!!
Ja, nyvasket knirkende sengetøy med gooood lukt, ja, det er himmelsk å ligge i:)
Klem Hanne

MissMette said...

Nydelig, Sylvia ღ
ikke noe som er så deilig å kunne
legge seg i nyvasket, strøket og
friskt sengetøy ღ det er noe av
det beste jeg vet... Og her hos
deg var det som å komme til et
lite eventyr av et soverom ღ
HERLIG ღ Ønsker deg en flott uke
som kommer, stor klem fra Mette

Balke gård said...

Hei min venn, noe så nydelig en seng dere har!! Og så stryker du sengetøyet? Wowh, holder med putene for meg.-) Men en gang, Sylvia, da skal jeg også gjøre det:-) Ikke noe å blogge senga vår for der er det idag gulpeflekker og to barn som kommer oppi i løpet av natta:-)hihi.-) Sikker på dåpen var fin hos dere også, nyt dagen, klem fra Marianne

Synnøve said...

Så lekkert.
Litt av en jobb og stryke sengeklær. Kan ikke skryte på meg at jeg gjør det så ofte jeg:-) Du har ennå flere puter i senga en hva jeg har:)

Klem Synnøve

Mary-Anne said...

kjempefint sengetøy :D

Siljes Hobbyrom said...

Så fantastisk lekkert!!!
Så deilig ut å legge seg i dette ;)

LYKKELIG SOM LITEN said...

Flotte bilder mamma :)
Og du asså, at du gidder;) hehe
Her går sengetøyet fra vaskemaskinen, til tørketrommelen, til senga ;) hihi
Vasker det faktisk i dag :)

Kose deg masse:)
Klem Tina

Elzie said...

Ja, det finns ingen härligare doft än soltorkat linne.
Men så många kuddar du har på sängen. Min gubbe skulle bli galen om han skulle plocka bort alla dom på kvällen, haha.
Ha en fortsatt fin kväll.
Kram Elzie