Wednesday, August 10, 2011

En liten titt i vindu

Allerede onsdag, å sola skinner fra en skyfri himmel,
i dag vil jeg vise dere våre gardiner i et av våre stue vindu, Jeg elsker gamle tekstiler, å er på evig jakt etter gamle overlaken med eller uten monogram, de kan brukes til så mye.
Her har jeg blandet , laget sidegardin av gamle overlaken jeg var så heldig å finne for noen år siden, kappen er av nyere dato, fra JDL, passer godt sammen,
Men se så heldig jeg var...det var en S på disse brodert så vakkert, å hva kunne passe bedre?

så herlig å finne sånt på bruktbutikken til en billig penge, de ble vasket med 2ts bakepulver blandet med vanlig vaskepulver, å så fine å kritt hvite de ble..
fikk inn den gode koselige atmosfærn i dette vindu med disse gardiner, fant 2 av samme,
så har en på hver side.
å kvaliteten er ikke å sammenlikne med nye, disse er laget for å vare lenge, ja jeg er veldig glad i gamle overlaken, de blir duker, puter å annet her i huset,
dagen i dag er så vakker ,
og stille ennu,
litt planer har jeg,
men liker å ta dagen som den kommer,
leste akkurat på Silje sin fb side,
der skrev hun
Life isn’t about waiting for the storm to pass…it’s learning to dance in the rain
så sant..
ønsker dere alle en nydelig dag



29 comments:

Anita Serine's livstil. said...

Hei

Bra tips ang bakepulver, det var jeg ikke klar over, en det må prøves.

Jeg også noen overlaken og pute trekk, hadde en hel bunke til salgs for en stund siden på bloggen min, de gikk fort.

Kommer stadig bort i noen når jeg er i Sverige, kanskje du er interessert da.
Ha en fin dag.

Anne said...

Du er så flink Sylvia til å lage det koselig og trivelig ..
Jeg har vært så heldig å få to gamle overlaken som har vært i min manns familie.Har liksom ikke helt bestemt hva jeg skal bruke de til.
Her om dagen da jeg ryddet ble de tatt fram og i dag skal de på vask sammen ned noen like gamle putetrekk.
Har aldri hørt om å bruke bakepulver..takk for tipset,det skal prøves nå!
Ikke sommertemperatur her i dag..9 grader til morran!
Ha en fin dag!
lem Anne

Roka Design said...

Hmmm..bakepulver ja, der lærte jeg noe nytt:)
Thank you:)
Flotte bilder og fine ord fra din datter:)

Ha en fin dag Sylvia:)
Klem fra Kari

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Bra text hos Silje, jag får göra det, dansa i regnet. En soldans så solen kommer hit också. Så jättefin gardin, och att det var ett broderat S, då blir man glad. Din lilla ängel är så jättesöt också.
Ha det gott, njut av solen
Kramar
AnnaMaria

Monica said...

Hei Sylvia, lenge siden sist og så fin bloggen din har blitt siden sist :)
Så mye fine ting du har :)

Jeg er etter over ett års pause tilbake med en litt anderledes blogg, kanskje du vil ta en titt på den?

www.monica1989.blogg.no

Hilsen Monica som hadde bloggen vårthundeliv ;)

Lykkeliten said...

Nydelig, vakkert, stilig og sjarmerende som alltid hos deg Sylvia.

Nyt dagen til fulle, jeg skal gjøre som Silje sier: Danse i regnet!

Klem Lykkeliten

Hulda said...

Nydelige gardiner! Skjønt med det monogrammet på. Så flott de passet sammen med kappen.

Nydelig den stolen du har fått i hus. Skjønner godt at flere legger beslag på den. Utrolig god stemning i bildene med stolen.

irene said...

Å sååå fint med gamle laken!Det blir jo bare lekkert!
Lene var precis innom, hun skulle till Malmö med en veninne! Fikk frokost hos meg!Da pratet vi om att du er så trevlig!!
Ha en fin dag Sylvia!
Klem Irene

ENGLE HJØRNE said...

Å så koselig. Jeg er virkelig innponert åver alt du får til, du bor i den perfekte lekestuen. Vi sees sikert på Myra i slutten av månen. Ha en strålende dag videre, klem fra Sissel.

It's me said...

Beautiful post !!..i enjoy it.....love from me...xxx...

Rosetta said...

Adoro le tue tende ed i tuoi post!Baci,Rosetta

Blått til lyst said...

Koselig, nydelig og delikat, var det!
Godt å kunne bruke det kvinner i tidligere tider har lagt tid og omsorg i med sine flittige og dyktige fingre.
Jammen så jeg ikke huset ditt da jeg var på båttur i går. Det var akkurat like koselig og velstelt i virkeligheten som på bildene dine *S*
Klem fra Liv

Ruths datter said...

Takk for tips om bakepulver.Det må prøves. Nydelig i ditt vindu Sylvia. Kjempelekkert. Jeg må inn og se en gang til jeg.
Klem

Mormor said...

Nydelige gardiner i et vakkert hjem!
Takk for bakepulvertips - det var nytt for meg også!

Ha en fortsatt fin onsdag!

Klem fra Inger

Havfruen said...

Ser mange lærte noe nytt om bakpulveret:)) Det er jo suverent:)
Nydelige gardiner...jeg er så heldig å ha slike på hytta.Elsker de:)
Ha fine dager Sylvia, klem fra meg:)

Li/Småtingene said...

Så nydelige de gamle overlaknene var! Så artig å kunne bruke slike tekstiler, det gir en helt annen atmosfære enn helt nye. Skal prøve bakepulvertrikset ditt neste gang jeg vasker hvitt ;-)

:-)

Mette`s hus og hjem said...

Heia Sylvia :)
Så mange vakre bilder du viser av nydelige detaljer og pynt :)
Ble utrolig fint med de laknene til gardiner :)
Takk for tips for å få gamle tekstiler hvite igjenn, funker ikke med vanish ivertfall :)

Ønsker deg en fin morgendag
Klem Mette :))

Änglarnas hus said...

HALLOJSAN GOASTE SYLVIA!!

Du har verkligen sytt fina gardiner av de gamla fin vita lakanen!! Jag visste inte att bakpulver var ett bra blekmedel!! jag har vräkt i bleksalt i min tvättmaskin!!
Det skall jag genast prova!!

Ha det gott!! Kram Sanne

lavendel mio said...

Så nydelige overlaken, og så fine de ble til gardiner...du er så flink med detaljene:)
Bakepulver var smart gitt:)
Klem Hanne

Nostalgia said...

Nydelig !Disse overlakene er bare så vakre ! Deler din pasjon for gammelt håndarbeid :-) Var ikke klar over trikset med bakepulver, men det skal jeg prøve :-)

Ønsker deg en fiiin helg !
Klem, Nostalgia

Pia said...

Tack för tipset om bakpulvret!!!!

Så fint att använda gamla fina lakan till ett så bra ändamål! Där syns de hela tiden! Det ser sååå fint ut i ditt fönster!

Kramar!
-Pia-

Bluggi buggi blogg said...

Så smart å bruke overlaken og putetrekk. Gardinene ble aldeles nydelige :)Det med bakepulveret var et supert tips som skal prøves ut her. Takk for det :)
Klem,
Trude :)

Tovepia said...

Takk for tips med bakepulver, har hørt det, men glemt det igjen;)
Nydelige gardiner, og smart å bruke flotte laken til gardiner!
Nyt helga, klem fra meg;)

Hespe said...

Så nydelig dette ble Sylvia! Ja, og at kvaliteten før, var mye bedre enn nå, det finnes det ingen tvil om!

Oslo har hatt skiftende skydekke i dag, men varmt og fint, og jeg har tilbragt dagen på verandanen mellom "vaske øktene" :)

Ønsker degt en flott helg videre!

Klem fra Hildegunn

MissMette said...

Hei Sylvia :)
Nå har jeg sittet og kost meg med formiddagskaffen og sett nedover bloggen din siden jeg var innom sist. Alltid kos og se innom deg, og mange flotte innlegg… Kjempesøte gardiner du har her, og så mange vakre detaljer rundt omkring ღ fin ektorp stol du også har fått deg… Ønsker deg en fortsatt fin søndag og uke som kommer, stor klem fra Mette

tove said...

Hei hei
Så smart med bakepulver. Det skal jeg huske på. Hvite tekstiler mister så fort farven. Nydelige gardiner du har laget deg. Lekkert med monogram. Heldig med de.
Ønsker deg og dine en nydelig dag.
Klem TOve

Helen said...

Åhh, hvilke herlige, gamle, hvite gardiner med S på, Sylvia, du må ha vært veldig snill - tenk hvilken lykke å finne med akkurat DEN bokstaven på !!

Herlig ;)

Søndag kveld og snart ny uke, ønsker deg en flott uke !

Guttemamma said...

Mye vakkert å hvile øyet på!!
Klem♥

Vintage House said...

Hej
Tack för tipset med bakpulver.
Gardinerna blev kanon...
ha en fin dag här regnar det förfullt.
kram
sandra