Wednesday, August 3, 2011

en tanke er sådd

Det kommer gjerne på denne tiden. ja nye tanker , om det er noe en kan gjøre annerledes hjemme, å helst med det en har fra før, litt ideer dukker frem i hodet,
får se om noen av dem blir til virkelighet..
de siste friske jordbær blir spist om dagen, minker mye på dem nå, men bringebær, moreller og blåbær er ikke dumt det heller, det er tiden for dem nå,
å noe annet det snart er tid for er loppis, ja vi har det ikke sånn hele året her i byen, men nå i august blir det mange, de foregår utendørs, å det er så gøy, gleder meg..
mens jeg venter så blir det mye å sitte her å bare se og tenke,
det er så deilig og varmt om dagen at det er en fryd, nyter å koser meg masse, 14 dager til skole start for Silje, denne sommer er gått fort,
ha en fin dag alle som stikker innom..

35 comments:

Roka Design said...

Friske bær og masse god mat er noe av det beste med sommeren:)

Nyt dagene Sylvia:)
Klem Kari

Bente said...

Masse deilige bær å kose seg med Sylvia.
Sommeren fyker iveg og når du sier det er kun 14 dager til skolestart fikk jeg en AHA-opplevelse. Kos deg videre i det deilige været.

Bente

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jag håller med, sommaren har gått fort. Här har varit så varmt så vissa träd tappar redan löv. Så roligt med loppis, det har jag varit på alldeles för få denna sommar.
Varm kram
AnnaMaria

Hjertedamas blogg said...

Jepp, sommeren er på hell. Og da må man jo begynne å tenke på høsten og vinterens aktiviteter:DDD Her er det veldig dårlig med loppemarkeder, så jeg venter med lengsel og smerte på den jeg håper kommer i september:DDDDD Også gleder jeg meg til å ta en runde på byens bruktbutikker!!!! Kunne jo hende jeg fant et fargerikt dynetrekk eller to!!!! Ha en flott dag!!! Klemz Grethe

Solveig (Svingenslillehus) said...

Mmm deilige bær... ja nå nærmer høsten seg, om vi vil det eller ei! Vi må bare .nyte sommerdagene til det fulle! Koselige bilder hos deg, Sylvia! Klem frå Solveig!

Blått til lyst said...

Det er så sant, man får interørtanker i hodet på denne tiden. Snart på tide å gjøre det ekstra koselig og forberede seg på mørkere kvelder. Akk, ja, sann...
Jeg kjøpte faktisk en juletallerken i Sverige og grep meg i å tenke litt på julegaver.
En god dag til deg - klem fra Liv

Fru Glitters Hus said...

Hei Sylvia, ja vi er jo litt "rare" sånn vi intriør freaker, venter stadig på noe nye ting som skal skje, hehe , loppis er gøy da.
Så du skrev i et tidligere innlegg at du skulle tørke hortensia inne, er det noen spes måte du gjør dette på for å få de fine? og tar du de av før de begynner å bli brune ute?

Klemmer fra Ine

Hulda said...

Men, enda er sommeren sommer. :) så nydelig det første bildet var, flott vinkling. Spennende med planene du har. Får alltid ideer på denne tida jeg også. Her nyter vi også godvær.

Bossa said...

Hei på deg, vennen. Ja, her også er det tid for nye tanker i hjemmet. Eller kanskje rettere sagt, er å sette tankene i verk. Maler og styrer med noe i stua. Kommer på blogg etter hvert.
Kos deg videre med det nydelige været. Klem :O)

RoseSommer said...

Vi har også hatt en ny tanke mht endring inne i huset vårt: Hva med å støvsuge litt!!?!
Vi har tilbragt så mye tid ute i det siste, på tur, ved sjøen, men allikevel blir det fryktelig støvete, bøssete og skittent inne. Kan du skjønne det??
Vel, støvsugingen er gjort unna, naboene bedt på lunsj (ute), og mer hagearbeid gjenstår. Ha en fortsatt fin dag!

Hagealven said...

Veldig godt med nyplukkabær - blåbær, multer, bringebær, jordbær...Mmmmmm
Nyter deilig sommervær - og prøver å fortrenge at vi allerede har begynt på august!
Ha en fortsatt fin dag!
Sommerklem fra Hagealven

Romantikk-takk. said...

Hei.
Nydelige bilder.
Syns høsten er en herlig
tid,da kommer arbeidlyst
og skaperglede for fullt
hos meg. Hvilket prosjekt
har du på gang da tro? Hihi
Klem.

Havfruen said...

Hva skal du gjøre nå:)?
Jeg venter på at stikkelsbæra skal bli moden....og eplene:) Da blir det eplekakeproduksjon:)
Nyt sommeren..ja, den har rasa avsted!
Klemmer:)

It's me said...

Thanks for your sweet words....love ....xxx...

Har en drøm... said...

Hei Sylvia;)
Så koselige bilder!
Jeg elsker jordbær ♥

Jeg syns og sommeren har gått veldig fort, snart skolestsart for ungene igjen er det og... sukk...

Men det er fortsatt mange fine dager igjen;)
Nyt de!

Klem Line

Tovepia said...

Sommeren har bare rast avgårde i kalde grader og regn, men 2 dager med sol nå, har hjulpet på;)
Skal lage ripsgele i helga, årlig gjøremål;)
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Simones Country Home said...

Hei på deg Sylvia. ;o)

Fine bilder du viser under her, dere har vel kosa dere masse i sommer tenker jeg.

Ha en fortsatt super uke.

Klem Simone ;o)

ENGLE HJØRNE said...

Hei på deg vennen. Du skriver om loppemarked, nå ble jeg spent. Har du noen datoer?. Bildene du serverer er nydelige som alltid. klem fra Sissel.

Mette`s hus og hjem said...

Hei på deg :)
Så koselig blogg du har med mange fine bilder :)
Så fristende ut med de jordbærene :)
Har lagt meg til som følger og gleder meg til å se mere fra deg :)

Ønsker deg en fin morgendag
Klem Mette :))

Anette Willemine said...

Deilige dager her ved Oslofjorden. Plukking av blåbær til syltetøy er på dagsorden, og kanskje en liten dukkert i fjorden. :)
Kjenner meg igjen i tanker om nye prosjekt her hjemme. Noen har blitt gjennomført allerede, men det er alltid noe nytt jeg har lyst til gjøre. Hi, hi, det er vel slik det er med oss interiør-frelste. :)

Ønsker deg en deilig dag!

Klem,
AW

sologbolig said...

Deilige bær å kose seg med og nydelige sommerbilder hos deg. Ja, når høsten nærmer seg så er det ofte tid for å bruke idèer som har dukka opp i løpet av sommeren. Ønsker deg ein flott dag. Klem.

Torilpia said...

Dagene går fort ja :o) Nå har omsider Mellomsteprinsessa funnet veien til Trøndelag .. er så godt å ha henne hjemme hos meg.

Loppemarkeder er en fin mulighet for å fornye seg uten at det koster skjorta. Ofte er det å skape noe utav det man har fra før - det som er mest tilfredsstillende.

Vi får nyte godværet og feriedagene så lenge vi kan - kos dere - stor klem fra Toril :o)

Mogi`s Cottage said...

Hi Sylvia, I love your pictures. They are wonderful and cozy. I could come over right away.
Best regards Tina

Balke gård said...

Hei og hå, jordbærpike.-) Ja, tida flyr, henger såvidt med jeg..

Nydelig skål du har, og så deilig vær, da! Her pøsregna det på setra, men vi fikk da oss litt kos sammen fordi...sitte inne og tegne mens regner siler ned...Lykkelige barn, deilig..
regner med barnbarnet ditt vokser og trives!

Ønsker deg en finfin kvved, snille deg1 Klem i sommernatten fra Marianne med skjørt, dattera hadde koffert, tiara og tyllskjørt på turen idag, hehe...))

brezos blog said...

Muchas gracias por tu comentario en mi blog,me gusta mucho tu blog,muchos saludos.

Joy said...

Vilka härliga bilder Sylvia!
Ja, nu går det mot loppistider...
Har du någon aning om var loppemarknaderna ska vara och vilka datum. Det brukar väl vara en på Myra?
Ha en underbar dag! Kram Joy

Cosmos said...

Sommeren går fort ja
Her er det siste ferie dag idag,, håper jeg er klar til jobb til mandag..
ønsker deg ei god helg

Helen said...

Ja, nå ble jeg spent..og litt nysgjerrig, tro hva du nå har funnet på av ommøblering i hjemmet ditt? Hehe - moro at man får slike tanker, man blir kreativ, og får litt lyst på litt forandring...;)

Jeg ser for meg at du sitter ute i din fantastisk hage, rett ved sjøen, herlig !! Ikke rart du blir kreativ ;)

God helg ønskes deg - og nyyyt august, som jo er siste uken av sommer...buhuuuu..... jeg vil den skal vare leeeeenge - men, skal vel ikke klage, får en liten fortsettelse i Ialia.

salige lavendel said...

Her er alle jordbærene spist opp, men så har jeg ikke så mange jordbærplanter heller da. Har dem mest for pyntens skyld. Plantet store hageblåbær i år og har fått utrolig mye bær på dem. Det var så gøy at det vil jeg anbefale videre. Nydelig smaker de også.Kos deg med kvelden, det var hyggelig å titte innom deg igjen. Det har blitt så lite blogging på meg i det siste, men koselig å være litt igang igjen. Klem fra meg til deg

Beate said...

åh, tiden går så alt for fort!! får håpe vi får en lang og varm sensommer!!

god helg

klem beate

Cathrines Kreative Hjørne said...

Ja, denne sommeren har gått fort, men det er litt igjen ennå da!

Ønsker dere en deilig helg!

Klem Cathrine :-)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Tack Sylvia för din snälla kommentar. Jo jag menar gas, det är otäckt och sova, tänk om det går sönder och börjar läcka. Men vi har en källare under huset som håller ganska kallt.
Ha en mysig söndag
Varm kram
AnnaMaria

lavendel mio said...

Hei SylivAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ...UPS,kattungen gikk på tastatruret, hi hi:))
Takk for koselig kommentar.
Nydelige bilder hos deg. Minstemann kom inn med nyplukket rips..." her har du desserten i dag" sa han:)Deilig nå når bær og frukt begynner å modnes.
Ønsker deg en herlig søndag, her blir det utedag, sol og 25 grader i skyggen...klem Hanne

Rosor och Spetsar said...

Låter härligt att sitta och njuta av den fina utsikten och tänka ut nya saker till hemmet.
Kul med loppis, det är aldrig fel
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Thelma Louise said...

herlige bilder Sylvia.:-) og ja, enig..sommeren har flydd avgårde..syntes alltid den gjør det, tiden generelt.:-)) men særlig sommeren..-)

god ukestart til deg.:-) blir spennede å se om en ide blir til noe.:-))