Tuesday, September 27, 2011

Indian summer å litt annet

Hei igjen, dette innlegg er en fortsettelse på det fra igår,lå litt annet å på bordet jeg vil vise,
se disse lekre kjole grytelappene, jeg kjøpte dem for en stund siden av Cathrine, ja hun har en bloggshop .Cathrines Lille Loppehjørne,titt innom henne ,hun har sååå mye fint der,
syntes de er sååå søte, husker dem fra gamledager, ja kommer stadig tilbake til min farmor, det er hun som hadde sånne, bare i grønt..
i dag er det et fortryllende vær her sør, skikkelig Indian summer, så deilig ,må nytes, å det er meldt opp mot 22 grader mot å i helgen, snakk om skikkelig høst gave,
jeg skal nok ut litt i hagen,
nyt dagen uansett vær..

23 comments:

Asbjørg said...

Så koselige gammeldagse grytekluter,har noen lignende på hytta etter svigermor!Ha en fin dag!

Lykkeliten said...

Kos deg med det herlige været Sylvia!
Tror vi skal få beholde det noen dager, og da er det bare å nyte.

Inne kan vi være når det stormer som værst!

Høstklem fra Lykkeliten

Rosetta said...

Dolcissime presine!!!Baci,Rosetta

Mamsens hus said...

Sånne grytekjoler hadde min farmor også. :)
Koselig med ting som vekker gode minner.
Tusen takk for gode ord inne hos meg,
blir så glad fordet. :)
Ble en dag hjemme i dag også, så da koser jeg meg her i blogglandia. :)
Ha en fortsatt fin dag, og nyt solen.
Klem,klem

Anne said...

Nyt dagen Sylvia !
Flott her også,men venter på den lovede varmen.
De lekre gryeklutene fikk virkelig fram gode minner fra barndommen.
Jeg husker jeg fikk leke med de..og de var rosa og hvite.
Alltid flott å se det gamle komme tilbake.
Fantastisk bilder igjen hos deg!!
Klem Anne

Helen said...

Helt bedårende grytekluter, ja, nostalgiske er de, må titte innom den bloggshopen der, heltklart.

Nyt det flotte høstværet, så håper jeg de 22 gradene som er meldt kommer til Arendal ;)

Ciao

Ingunn said...

Så nydelige de røde GreenGatekoppene er.
For meg er de ikke spesielt "julete" selv om de er koselige til jul også :)
Søte grytekluter. Er sikker på at jeg har noen fra barndomshjemmet mitt liggende...

Deilig med gode temperaturer. Her er det også meldt fint og varmt.
Ha en fin uke videre, kjære deg.
Klem fra Ingunn:)

Linda said...

Søte grytelapper!
Nyt siste rest av sommeren. Her har det også vært en del sol i dag, er så herlig :))
Klem fra Linda

Tovepia said...

Skikkelig koselige grytekluter dette, for fine til å brukes!
Nydelig lyseholder, de har jeg sett på selv.
Wow, for en temp dere får!
Kos deg, klem fra meg;)

Amy said...

Jeg mente å kommentar den nydelig servise i går, men rakk ikke. Har LITT mer tid i dag mens jeg venter å drar på trening...jeg håper virkelig vi får den indian summer- men holder ikke pusten..og får vi den må vi sikkert betale neste uke med dårlig været...uff...men vi nyter det mens vi kan, ikke sant?
Ha en strålende kveld :-) Klem fra meg

Sjarmerende-GJENBRUK said...

Det er bare å sluke høsten akkurat nå:)
KLEM Hanna

Gyngestol og kaffigrut said...

Flotte nostalgiske grytekluter, kjekt med slikt som vekker gode minner!
Kos deg i det flotte været, håper vi får slikt vær i helgen.
Ang. pileflett, jeg synes ikke det var vanskelig. Vi hadde en herlig dame som kursleder, og lærte noen ulike teknikker. Det er sikkert mye både innviklet og vanskelig innen pileflett, men den kurven vi flettet var helt grei. (selv om den ble både skakk og skjev, eller sjarmerende med andre ord...)
Det var først og fremst veldig gøy, så jeg kan anbefale det!
Ha en fin dag!

RoseSommer said...

Takk for dagens hilsen. Var innom her igår også, og tenkte at "tenk om jeg fikk noen sånne GG krus til bursdagen!". De er fine.
Idag skal jeg nyte solen som kommer snart, og glede meg over å være i 40-åra noen timer til! Ha en fin dag på bryggekanten.

Cathrines Kreative Hjørne said...

God morgen vennen!
Så moro at du linker til loppebloggen min - takk skal du har for reklamen! Det kommer mere der snart nå, så jeg håper flere får lyst til å kjøpe noe!

Ja, det er moro at Fana jakken min kommer på 1 side av Familien neste gang, og gøy at flere kanskje vil strikke seg den!

Jeg er også veldig glad i de grytelappene, og har et makent par i kjøkkenvinduene mine, vet du! Men hvitt og grønt høres også veldig hyggelig ut!

Ha en fin dag, og kos deg med Indian Summer der sør!

Klem Cathrine :-)

Vita små hjärtan said...

Härliga bilder. Så fina grytlappar!!! Visst har vi ett skönt väder, med ljumma vindar!
Kram Agnetha

tove said...

Hei igjen.
De kjolene er så søte, husker de fra da jeg var liten. Gode minner.
Her var det tyve grader ikveld, i morgen skal det visst bli enda varmere. Bare å nyte. Har ikke vært mange fine dager i sommer.
Ønsker deg en fin kveld
Klem Tove

Hanna said...

Hej!
Så mycketHa en fin kväll.
Kram
Hanna fint.

Hespe said...

Åhhh, du har fått deg ny flott GG! Dette mønsteret likte jeg veldig godt, så spørs om jeg ikke må invistere til jul!

Nyt uke videre, og så krysser vi fingrene for at værmeldingene slår til til helgen ♥

Klem fra Hildegunn

Lavina said...

De er flotte de kjolene. Jeg husker jeg heklet noe sånt for mange år siden. Takk for at du er så flittig å følge med i bloggen min på maratonkappløpet eller hva jeg skal kalle det.

Nyt de varme dagene og det er dere vel unt!

Klem

Pia said...

Tack Sylvia för stödet, skall se nu, om det fungerar...
Jag tror min mammas mormor (!!)hade PRECIS likadana!

Ha en fortsatt fin SOMMAR!!!

Kraaam!

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Gomorron
Så jättesöta grytlappar, roligt när det är bloggare som säljer saker. Idag tror jag vi får samma fina väder här, ser fram emot och sitta ute på trappen och fika.
Varm kram
AnnaMaria

Lilla Kullan said...

Så söta.:-) Kram Stina

Alven said...

Hei :-)

Kjempekoselige grytekluter :-) Husker de godt :-) Også med ansikt fra en dukke på :-)

Her har det faktisk vært 24 varmegrader i skyggen i dag...litt rart å gå fra 5-6 varme til 24 på en dag...men skal ikke klage :-)

Nyt helgen og finværet :-)

Klem