Friday, October 21, 2011

årets første frostnatt her sør

dette bildet er fra okt i fjor, vi har ikke snø ennu, men i natt var den første frostnatten her, -2 når jeg stod opp, det går den veien ganske fort nå,
ble et langt hopp mellom innlegg har,
mye som skjer å tar tid og tanker i livet akkurat nå, så av og til har man ikke overskudd til blogg,
tenk nå nærmer det seg jul å, gleder meg til vente tiden,
til hyacinter kommer i butikkene å jeg igjen kan lage sånne grupper, hvite hyacinter er min favoritt, det er nok ikke lenge til nå..
nå skal jeg besøke alle dere, det er en kosestund, ser at mange gleder seg til jul,
å ja vi har snakt årets julebrus og marsipan..ler...
litt tyvstart for kosens skyld..
ønsker dere alle en riktig god dag..

38 comments:

Synnøve said...

Nydelige bilder, Sylvia.
Har begynt og glede meg til adventstiden jeg også. Jula går så fort. Så jeg liker adventstiden og lage til jul best.
Nå skal jeg gå tur, før jeg skal male gangen.
Ha ei fin helg
Klem Synnøve

Bente said...

Hyggelige å høre fra DEG igjen Sylvia. Vakkert er det jo med den frost, rim og snø. Jeg gleder meg også veldig til den adventstiden og julen. Det er den tiden jeg nyter kanskje mest i året.
Min eldste datter ble jo også født på julaften.

Ha en fin fredag.

Bente

Hulda said...

Flott å se innlegg hos deg igjen, Sylvia! Gleder meg også til advent og jul. Ikke lenge igjen til 1.adventsøndag. Så fine bilder, både av den første snøen og svibeldekorasjonene. :) Klem

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia
Frost här också, och kalla nätter.
Snö kan det komma till advent, och hoppas inte vintern blir lika kall som förra. Jag väntar också på hyacinterna, så fint du dekorerat på brickan.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Bossa said...

Hei på deg, Sylvia. Her har det vært mange frostnetter allerede, men det er jo bare nydelig vær på dagen da. Ellers er mine planer om "julerengjøring ferdig før desember", som vanlig gått fullstendig feil. Forkjølelse nr 2 godt på vei også. Men jul blir det allikevel. Tror det er lurt å prioritere kosen og overse spindelvevet i de innerste kroker.
Ha nydelige dager. Klem :O)

salige lavendel said...

Da kommer vel frosten hit til mandal snart også da tenker jeg...Pent bilde, frosten er usedvanlig fotogen og legger et trylleslør over landskapet. Synd den er så kald bare...iskald skjønnhet =) PS! Det er giveaway hos meg i dag, bli med hvis du vil!

Landcharm said...

Ja, jula sniker seg på oss, og egentlig litt deilig også.
Det er vakkert med barfrost også. Nyt dagen, og helgen!

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Ja nå skvatt jeg, ønsker ikke snø enda..Koselige bilder men altfor tidlig..God helg:)

It's me said...

What a beautiful pictures!! ...enjoy a happy weekend darling...love from me...xxx..

RoseSommer said...

Ja, nå går det fort mot jul, du. Gleder meg i år, jeg. Noen julegaver er allerede innkjøpt, veden i hus, men det er ikke skiftet dekk på bilen vår. Det får jeg ta opp med min kjære, skjønner jeg nå når jeg ser bildet ditt fra ifjor. Plutselig er den der; snøen.
Takk for hyggelig hilsen hos meg.
God helg.

Anne said...

Så kjekt at du var her med et vakkert innlegg igjen.
Lite blogging herfra også,mye å være opptatt med.
Hvite svibler er min favoritt også.Gleder meg virkelig til de kommer!
Vi har hatt en frostnatt,men nå er det regn og atter regn.
Tiden går fort fram mot den skjønne adventstiden..en deilig tid.
Jeg kom virkelig i godstemning av den fine dekorasjonen din og snøbildet.
Ha en fin dag Sylvia.
klem Anne

Lavina said...

Takk for koselig kommentar hos meg, så nå gjør jeg gjenvisitt hos deg. Flotte bilder, og julen er som sagt ikke langt unna. Får besøk av datter, svigersønn, og barnebarnet Emilie på 13 måneder.. Vi gleder oss alle sammen..
Pepperkakene er til og med kommet på butikken, men jeg har ikke latt meg friste riktig ennu..

Ønsker deg en fin helg!

Helen said...

Nydelig bilder du har her, om de så er fra i fjor ;)

Tro når snøen kommer i år? Men, uansett tror jeg den ligger å venter på meg, når vi returnerer til Norge, for JUL skal selvsagt feires DER.
Her i Italia, blir det liksom ikke ordentlig jul, syns nå jeg.

Pyntingen er liksom mer i Norge, samt snø på julaften, DET ER JUL, DET !

God helg til deg - så håper jeg du får litt roligere uker fremover ;))

Har en drøm... said...

Ja, nå går det fort til vinter og jul;) Og jeg smiler fordi jeg liker det ♥ Er glad i høsten og, men November er en kjedelig og litt trist måned, så håper det går fortfort til vi er i Desember;)

Fine bilder!!

Ha en fin fredag;)

Klem Line

salige lavendel said...

Har akkurat lært meg det jeg også, hehe. Ikke alltid blandt de første med ny teknologi altså...Men det er jo så enkelt når det bare er å trykke på "send" knappen rett under innlegget. Synes det er enklere enn å måtte poste bilde og link på bloggen så da ville jeg prøve det denne gangen.Kan hende flere liker det bedre enn å linke på bloggen, vi får se.GOD helg til deg.

Tovepia said...

Jeg må bare si at jeg gleder meg lite til vinteren, men førjulstida pleier være koselig;)
Ønsker deg ei god helg!!
Klem fra meg;)

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Det var frost här också i morse, brrrr kallt som bara den.
Du jag längtar också efter hyacintgrupper, älskar de vita speciellt mycket och doften ska vi bara inte prata om underbart.
Jag önskar dig en skön helg kära du.
Kram Lena

Mamsens hus said...

Gleder meg til jul jeg også. :)
Synes adventstiden er den aller beste. :)
Ha en fin fredagskveld. :)
Klem

Solveig said...

Det er lett å få julestemning når en ser det fryser på;o)) Jeg gleder meg også til å lage julegaver og pynt. Godt er det, for da går mørketiden fortere;o))

Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Solveig

Daisys home said...

Ja, det begynner å merkes at det går mot vinter. Har vært samme her også i natt som var, men ikke hvitt enda.
Synest også at det skal være lov å smake på julegodteriet allerede nå.
Jeg bruker å ta for meg i butikkene når jeg vet at pepperkakene, julmarsipanen er kommet i hyllene...hvorfor vente.Det er jo nå utover det også er koselig å kunne nyte dette. Men tror nok ikke alle er av samme oppfatning som meg:)
Var en tur i Namsos og tittet i butikkene på Mandag og der var det allerede full Jul på Plantasjen.
Jeg koste meg virkelig med å gå og titte :))
Ha ei kjempefin helg, Sylvia
klem Sissel

Simones Country Home said...

Hei på deg Sylvia. :o)

Så fint julebilde da. Også snø da?! Hihi Det har vi ikke hatt her enda heldigvis. ;o)))

Men gleder meg til jul jeg, som en unge som vanlig. Hihi


Klem Simone. :o)

Blått til lyst said...

Uhuuu - frostnatt allerede! Da har du jammen hatt det kaldere nede i Arendal enn jeg har hatt det her i dalstroka innafor. Riktig nok har det vært kuldegrader andre plasser i bygda, og dag kom det noensnøfiller, men jeg har faktisk en petunia som er finere nå enn i juli *S*
Hyggelig å "høre" fra deg igjen, og håper du får all den førjulsgleden du ønsker deg - klem fra Liv

Nostalgia said...

Brrrr, jeg er ikke klar for det enda... Skjønne bilder !


Ønsker deg en fiiin helg !
Klem, Nostalgia

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Håper det går bra med deg. Frostnetter har det vært her også, det var 6 minus i går..men idag var det 9 plussgrader. Denne skiftningen synes jeg er plagsom, liker bedre når kulda er kommet for å bli og man har fått vent seg til den. Ønsker deg en riktig fin helg, klemmer fra Jorunn

lisje astrid's husblogg said...

Nydelege bilder Sylvia!
Det nederste..Ah! ♥

Takk for fine ord :)

God helg ♥

Klem frå Astrid

Elzie said...

Ibland hinner man inte med bloggen, så är det bara. Man har ju ett liv också, haha.
Här har det varit frost några nätter nu och igår morse var det riktigt kallt med -3,5 på morron. Usch, tycker det kommer tidigare och tidigare.
Hoppas du har en fin helg.
Kram Elzie

Beate said...

Oj, det er hvitt jo! Men så fiiint

Nyt dagen

Klem beate

Lilla Kullan said...

Kram till dig snälla Sylvia.:-) Stina

Liv said...

Hei Sylvia!
Har dere allerede hatt frost der sør i landet.? Her er det enda mildt å fint.
Koser meg på din blogg. Selv er jeg nettopp startet opp igjen etter en pause,og det tar jo tid å forme en blogg.
Ønsker deg en nydelig uke:9
Mvh
Liv

Marie said...

Här har vi också haft frost ett par nätter, fy vad kallt! Min jullängtan har inte börjat än, men snart så...

Kram Marie

Ruths datter said...

Ja vi har en koselig tid foran oss.
Klem

Hagealven Lunalu said...

Gleder meg allerede til jul - leste mange juleblader allerede i høstferien!!!
Stor klem fra lunalu

Shabby Charm said...

Ja, det går fort mot jul nå. Gleder meg!
Stemningsfulle fine bilder hos deg.

Klem fra Maia

Vintage House said...

Hej
så härliga bilder och visst närmare det sig:)
Vi har oxå haft några kalla nätter...
Ha en go måndag
kram
sandra

Joy said...

Brrr... Jag hoppas vi får behålla den vackra hösten några veckor till. Har verkligen inte lust på snö. Inte än i alla fall.
Heldiggrisen som ska till London i 4 veckor. Jag älskar den byen och hade kunnat flytta dit imorgon, hihi...

Ha en härlig start på veckan - kram Joy

Mette`s romantikk. said...

Hei.
Nydelige bilder. Tenk at det er bare 1 mnd til advent, åh kjenner jeg gleder meg. :))
Klem Mette.

Chubby N Chieque said...

Oj! vad fint här. Hittade dig genom att surfa.

Tack för en fin sida och mycket inspirationer.

Greetings from chilly Stockholm,
/chie

Alven said...

Hei :-)

Koselig med innlegg i fra deg igjen :-) Koselig med ventetiden nå før jul :-) Den beste tiden :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

Mange klemmer ifra meg