Wednesday, October 26, 2011

Deilig Marmelade fra Skottland

Hei alle som titter innom,
var i byen her om dagen å kom over denne nydelige marmelade.
det er glassmagasinet på Arena i Arendal som selger disse, spennende smaker,
å vakre glass, ja Christmas marmeladen er i hus, du får disse som gave pakning å, med te og kjeks til, må jo være en flott gave ide..
jeg har satt de her på kjøkken benken, må jo si de er fra Skottland, å de kan sine saker når det gjelder marmelade.
så her står de til beskuelse å nytelse..ler..
i dag er det en skikkelig blåsbort dag her, glad vi fikk opp båten i går, det regne mot rutene, det er så koselig å høre vinden ta tak i veggene, mens en tenner lys inne å koser seg,
jeg rydder å flytter litt på ting i dag, å gleder meg til å ta inn litt rødt i interiøret.
håper dere har en fin dag alle sammen,
ta godt vare på hverandre å lag dere en stille stund.
vi blogges

35 comments:

Hilde said...

Hmmm de glassene hastet jeg forbi i går - skulle nok stoppet opp og lest på etiketten så skulle et par fått blitt med hjem:-) Takk for tipset!
Hilde

Anne said...

hei Sylvia!
En virkelig nytelse for både øye og gane du viser i dag.
Rett og slett LEKKERT servert!
En skikkelig blåsbortdag her og,det uler rundt hushjørnet.
Her går det i kransekakebaking til barndåp til helgen.
Kos deg og ha en flott dag !
Klem Anne

ceciliegrut said...

Så fine de var! Smaker sikkert godt å, hvis man får seg til å åpne dem da :o) Kostet de mye?

Klem Cecilie

*som ER fra Arendal og bor i Telemark..

Mette`s romantikk. said...

Hei Sylvia og tusen takk for koselig hilsen. Kjempelur gaveide dette, smakfull også. :)) Her er det deilig vær for tiden med 15-16 gr. hver dag,meldt regn i morgen da men...jaja en får ta det som det kommer, bare det blir snø i jula.;) Ha en fin dag og kos deg.
Klem Mette.

Bente said...

Alltid deilig med smakfulle gaver.
Idag kom regnet hit også, heldigvis ikke så mye vind.

Bente

Hulda said...

Virkelig nydelige glass med marmelade, som sikkert er kjempegod. Herlige og dekorative!

ceciliegrut said...

På Venstøp er det nyydelig, vi bor på Hyni, så det er ikke langt unna det.. Men det ser jammen ut som du har funnet en fantastisk plass nå..

fy som jeg lengter hjem når jeg ser sommerbilder hjemmefra Sylvia <3 Vi tok med oss båten på henger for et par år siden, og jeg fikk vist mannen sørlandskysten og nidelva. Det ER SÅÅÅ mange fine plasser der nede. Å se sjøen er det jeg savner aller mest. Håper en dag jeg kan gjøre sørlending av mannen min <3

Magdalena said...

så nydelige glass, takk for tipset..
så fint og det siste bildet.. fikk lyst å lage eplekake,
ha en fin dag, håper sola kommer frem..
klem,magny

Helen said...

Jeg MÅ bare si, DU er så flink til å lafe de lekreste stillben jeg ser her i bloggverden - alltid så delikat, fristende, fine bilder - så nå fikk jeg lyst på skotsk maremalde, bare ett problem....finner det neppe her i Italia..hehe...

Så håper jeg finner de på ett eller annet Glassmagasin neste gang jeg er i Norge, og hvilken super julegave-ide !!

Go dag til deg også - nyyyyt stille stund hjemme og inne, mens vinden uler ute, ciao

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Vilka härliga bilder du visar som vanligt. Jag älskar Lemon curd marmeladen.
Hoppas allt är bra med dig annars
Kram Lena

Blått til lyst said...

Du beskriver virkelig en hyggelig dag!
Håper det også betyr at form og overskudd er bedre :-)
Visst er det koselig med innevær - så lenge man slipper å MÅTTE være ute *S*
Jeg har kost meg med juletips i dag, og i går fikk jeg nydelige, gamle glass julefugler som jeg hadde bestilt fra bloggen Nostalgia. Vi gleder oss!!!! En fortsatt god dag til deg - klem fra Liv

RoseSommer said...

Lemon Curd er fantastisk godt. Har måttet bestille det på nettet hittil, for har ikke funnet det i noen butikker. Kanskje Glassmagasinet her også har dem? Og så fine glass.

Lavina said...

De ser flotte ut. Vet ikke om det selges i min hjemby.. Men tviler ikke på at det er godt.

Har bare en liten malepause, og titter innom diverse blogger for å hilse på.

Ha en fin dag. Klem

Ingunn said...

Nydelige bilder som alltid, Sylvia :)
Ja, der er herlig å være inne på dager som dette.
I kveld skal jeg i forening og da må jeg til pers. Vinden har heldigvis løyet litt.
De marmeladekrukkene var veldig dekorative og når innholdet i tillegg er godt.... God idè til gave til juleforeningen !
Ha en fin dag, videre.
Klem fra Ingunn :)

Torilpia said...

Spennende med nye produkter .. håper de smaker like godt som emballasjen er fin å se på :o)

Kjekt med tur til London og litt shopping .. Eldstejenta skal dit med klassen til våren - selv har jeg aldri vært der - men så er jeg ikke den som reiser mest heller da. Dessuten tror jeg at det frister mer å reise til et stille sted ved sjøen enn til en storby akkurat nå .. synes jeg kjenner vibrasjonen fra musikken til gutta under her - samt trafikken som går forbi utenfor - i føttene hele tiden. Lurer på om det er mulig at det "smitter" - slik som at man setter litt sjøbein lenge etter at man har kommet på land etter en båttur? Eller holder jeg på å bli litt hypokonder .. haha ..

Apropos min utblåsning om ungers ubetenksomhet overfor hverandre - slike kommentarer er nok første skrittet på vei mot mobbing .. så jeg er glad det ble tatt tak i med en gang. Prøver å ikke la det påvirke min holdning overfor de ungene de gjelder .. men jammen er det ikke lett å late som ingenting.

Nyt dagene - stor klem ♥

It's me said...

Delicious !!...great taste !! ...enjoy them...love from me...xxx..

Bossa said...

Å, så deilig det ser ut. Skulle gjerne hatt et par glass å se på. Kanskje jeg finner dem i en eller annen butikk her. Uansett så må jeg bare se på dem, for innholdet kan jeg ikke spise. (I hverfall ikke så mye).
Ha nydelige dager. Klem. :O)

Simones Country Home said...

Oyyy de så deilige ut Sylvia. :o)))

Koselige bilder.

Se på bloggen min for en ny og flott interiørbok som min venn har skrevet. :o)

Klem Simone

Karl Halvorsen said...

Hei igjen, Sylvia!

Takk for koselig hilsen igjen hos meg. Må innrømme at jeg setter dagene høyt på kartet og setter pris på livet. Det så litt ille ut ei stund.

Som alltid presenterer du både tekst og bilder på en innbydende måte. Proff er du på det området også, slik som å være menneske.

Før jeg ønsker deg god natt og god dag, vil jeg bare si at jeg tok oppfordringen din. Så nå sitter jeg her med denne stille stunden og lar mismotet fly sine egne veier.

God natt og god dag, som varer gjennom hele den strenge vinteren.

Landlige Hjem said...

Hei kjære Sylvia og takk for dine gode ord,)
Ja du vet hvordan det er, kan si det sånn at jeg føler meg som en flaggermus som flakser i fra tre til tre hi hi ,)) Har så mye i hodet at jeg begynner på det ene og så det andre *ler* ,)) Men jeg har planene klare så i neste uke er det "GO" ,)) Gleder meg stort til å få nøkler nå ja!!
Mmmm så virkelig delikat ut det du viser ,) Håper alt er bra med deg og dine <3
Varme klemmer fra meg,
Anki

Elzie said...

Åh lemon curd som är så gott. Och de andra marmeladerna var inte helt fel de heller, haha.
Vilken härlig bild den sista du visar.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

Hanna said...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Joy said...

Tack for tipset vännen!
Har varit på jakt efter lemon curd her i byen!
Köpte en härlig lemoncurd på matmarknaden i somras, så jag är litt hekta på dette nå...

Go helg til deg og dine!
Kram

Hanna said...

Tack detsamma.
Kram
Hanna

sologbolig said...

MMMmmmm...såg deilig ut! Til å få vann i munnen av.
Ha ein fin lørdagskveld. Klem.

RoseSommer said...

Hei igjen, Sylvia.
Håper du har tid til å gå innom bloggen min idag, for nå viser jeg bilder av nymalt kjøkken. Du har også vurdert å male ditt, mener jeg å huske? Vi hadde furu eller gran i vårt, så har du eik så er det nok ikke like lett. Det blir bittesmå "sprekker" i treverket, har jeg hørt.
Hei så lenge.

Ruths datter said...

Å ja denne lemoncurd har jeg veldig lyst på. Så Nigella hadde en kake med lemoncurd i. Husker ikke oppskriften men det så godt ut.
Klem til deg Sylvia og jeg ønsker deg en fin ny høstuke.

HildeP. said...

Hei på deg! Så flott at kjolen er kommet frem, og at den falt i smak hos deg! : )) Håper den passer barnebarnet ditt! : ) Marmeladen så deilig ut, og kjempesmart gaveide! Ha ei flott uke og kos deg masse! : ) Klem Hilde

Villa Klaraberg said...

Hmmmm, disse marmeladene så deilige ut! På slike uværsdager er det utrolig deilig å være inne og kose seg litt ekstra!! Klemmer fra Jorunn

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei Sylvia!
Så deilig denne marmeladen så ut! Nå fikk jeg lyst på skikkelig engelsk, skarp appelsinmarmelade, som vi hadde hjemme! Jo, det er fint å kose seg inne nå, og lage lyn stemning!

Ha en fin uke!

klem Cathrine :-)

Ps. Gove Away hos meg!

Bestemor Drillo said...

Jeg koser meg som vanlig med den vakre bloggen din! Herlige bilder!
Klem fra bestemor!

Thelma Louise said...

De så rett og slett spennede ut.:)

Alven said...

Hei :-)

Nam :-) Så delikate de så ut da :-)
Håper været er bedre :-)

Ønsker deg en flott uke :-)


Klem

Hanna said...

Om du vill får du gärna titta in på min lilla tävling hos mig.
Kram
Hanna

bodil said...

Hei.Hær var det begynnt å komme jul i hus.Svibel elsker det.Nydelig bilder.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.