Friday, October 7, 2011

tenk om vi hadde visst......

Helg igjen, høstferien sine siste dager her sør,
jeg sitter å mimrer litt ove bilder, å disse er tatt i April, ja uka før påske..
da hadde vi et utrolig vakkert varmt vær, tenk om vi dengang hadde visst at så varmt ble det ikke mer denne sommer, ikke her sør i allefall,
men akkurat i disse dager hadde de fleste ikke tid å nyte, det var å jobbe i hagen å ordne til sommer de fleste tenkte på,
så nå sitter jeg å drømmer om en ny sommer, å kommer det varme dager tidlig neste år, ja da skal de nytes ...
ønsker dere alle en herlig dag..

50 comments:

irene said...

Hej Sylvia
Det var ikke lenge siden jeg var innom deg, men det var lenge siden jeg la igjen ett spor...Så her kommer noen ord till deg på fredagskvelden!
Tenk att sommeren var i april...godt att vi ikke viste det!!Men nu kommmer ju julen rundt hörnet og det liker vi jo!!
Ha en fin helg Sylvia!
Klem Irene

Hyacinth Bucket said...

Hvor har du ret..:-)
Her i Danmark har det været på samme måde. Det beste vær vi har haft hele sommeren var Pinsen.
Aldrig har jeg oplevet en så regnfuld og kald sommer som denne.
Her oppe i nordjylland hvor jeg bor blåser det også meget.
Så nå håber vi på en mild vinter og en dejlig sommer til næste år.
Da er det bare om at huske og sætte sig ned og nyte de kommende solskinsdage.
Her holder vi på og renovere kjøkken /allrom. Nyt kjøkken hvor alle vægge/tak/gulv er revet ned og hvor de gamle takbjælker fra 1895 kommer frem i lyset.
Har haft totalt blogtørke i lang tid, men håber at det snart lysner.

Klem til dig fra Lisbeth

Hulda said...

Man må nyte godværet når man har det, uansett når det er. Her nord hadde vi det kjølig i den perioden, men godværet kom til gjengjeld i mai. Vi har hatt en flott sommer og høst i år. :)Herlige sommerbilder!

LYKKELIG SOM LITEN said...

Ja, det er helt sikkert:)
Kan ikke la de gode dagene gå til spille:) Bare å nyte det som nytes kan :)
Gleder meg til vår, sol og varme igjen:)

Helen said...

Skjønne bilder !!

Ja, du er det ikke rart, vi tenker alltid (her i Norge) at selvsagt blir det varm sommer....og det blir jo det, men ofte er det så kort, så kort...og så er brått høsten her !

Men, det har sin sjarm den også,
da ;)

God helg

lisje astrid's husblogg said...

Ah! Såååååå nydelege bilder ♥
Du bur vakkert både ute og inne!
Det må vere skjønt å ha sjøen så nær.

Ønskar deg ei god helg!

Klem frå Astrid ♥

Tovepia said...

Drømmer om neste sommer jeg, mens regnet høljer utenfor og gårsdagen hadde sin haglskur...ille!!
Vinterdekk er lagt på bilen for imorgen skal vi en tur til datter i Østfold;)
Ha ei flott helg uansett:O)..klem fra meg;)

Blått til lyst said...

*S* Ja, det gjelder å passe på! Solstrålende har ikke sløst med varmen denne sommeren. Godt dere fikk en fin tur til London - tenker Silje koste seg med å gå shopping-bananas, og tenker du koste deg med å se gleden hennes!
Hyggelig hun liker skiltet, og budskapet deles av alle stolte mødre :-)
Nå vet jeg forresten at du hadde en ganske flott dag i dag. Blåst litt, med i le var det deilig. Som du skjønner var jeg i Arendal i dag. Hadde bilen på service hos Gromstad og gikk fram og tilbake til byen. Nydelig!
God helg til deg - klem fra Liv

Bossa said...

Hei på deg. Ja det er sikkert å visst, at det ikke har vært vedrens beste sommer. Nå er ikke jeg så glad i varme, men det kunne vært bedre enn det har vært. Nydelige bilder. Ha en flott helg. Klem :O)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Ja så sant så sant..Hvem visste vel det..Men det kommer heldigvis en sommer til,så vi krysser fingrene for neste år..Nydelige bilder! God helg til deg:)

Havfruen said...

Herlig med slike dykk i fotoarkivet...det gjør jeg stadig vekk.... Ser fantastisk ut hos deg da:)
Nå må vi bare nyte høsten, klem fra meg:)

It's me said...

O yes beautiful spring flowers.......in your garden...i wish it was already spring...love from me...xxx...

Mona/Villa Tverrteigen said...

Hei Sylvia!
Noen nydelige bilder som kan friste oss med at kansje det blir bedre neste sommer!

Ha en kjempefin helg.

Klem

Thelma Louise said...

Bedårende vakre bilder.:-) har hørt det ikke har vært mye vær verken hos dere eller hjemme hos meg, men der var jeg ikke mye i sommer...skjønner vi har vært heldig og vært der sola var.:-) før vi aner er det en ny sommer her.:-) God helg til deg.:-)

klem

Mormor said...

Det er det som er så herlig med å bo i et land med fire årstider, man vet aldri hva man får :)
Men selv om det ikke ble akkurat slik vi drømte om, så husker jeg faktisk mange fine sommerdager. Vi har kanskje vært litt mer heldige enn dere her over fjorden..

Go' hælj og nyt høsten! I dag har den vært fin her!

Klem fra Inger

Barbros lille atelier said...

Lengter virkelig etter neste sommer når jeg ser sånne nydelige bilder!

Beate said...

ja, påskeværet var jo helt fantastisk... lurt å nyte finværet når det kommer, ikke vente til sommermånedene!

god helg

klem beate

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det är nu när kylan kommer smygande som det är så skönt och titta på soliga varma vår och sommarfoton, och du har ju så underbart fint på trassen ner mot vattnet. Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

Linda said...

Fine bilder du viser!
Kjenner at jeg allerede gleder meg til våren og neste sommer :)
Synes dagene og ukene flyr, så vi får kose oss nå i høst og vinter...så blir det snart vår igjen :)
Ha en fin helg.
Klem fra Linda

SNOWWHITE-SUSSIE said...

Men Sylvia.. ja bara älskar ditt hem du har såå himla fint.. ja längtar oxå till nästa sommar... kramar sussie

Prinsesse Elin said...

Hei snuppa
Ja du sier noe der Sylvia. Men noen år blir slik. Fem år siden var det akkurat likt. Oddsen for at vi får en fin sommer til neste år er hele 50% vi får krysse fingerer for at vi vinner den oddsen ;) Er nå veldig glad for at vi tok en uke på kreta i begynnelsen av juli, jeg.

Ha en deilig dag vennen. Klem fra Elin:)

Cathrines Kreative Hjørne said...

Nei, denne sommeren ble nok ikke det vi hadde håpet på, men det varmer jo når man ser sånne bilder som dette!

God helg til dere!

Klem Cathrine :-)

Asbjørg said...

Så flott det var hos deg i april,og tenk om det hadde fortsatt slik!
Nå ble det ikke den beste sommeren her i midtnorge heller,drømmer allerede om neste...

tove said...

Ja tenk om vi hadde visst ved påsketider at dette skulle den dårligste sommeren ever...kanskje like greit at vi ikke visste.
Neste år kanskje???
Nyt helgen
Klem TOve

Hanna said...

Hej!
Du bor så otroligt vackert. Det är som en dröm.
Jag är född uppväxt så nära havet, bor dock inte så idag, så för mig känns det nästan som att komma hem till mina föräldrar.
Ha en fin lördag.
Kram
Hanna

Elzie said...

Det är tur att vi inte vet hur det blir i framtiden. Speciellt när det gäller vädret. Annars skulle vi ju inte sätta några blommor eller någonting, haha.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

Lavina said...

Flotte bilder og så veldig sommerlig ut. Vært lite sommer på dere sør i landet..
I dag kom det snø, og det var ned i 1 varmegrad.. Brr...

En riktig god natt og håper du får en fin søndag!

Simones Country Home said...

Mmmm lekre bilder Sylvia. :o)

Håper vintern går fort jeg, men at den blir snøfyllt vaffal. hihi

Ønsker deg en super søndag.

Klem Simone ;o)))

Violetta said...

Ja er det ikke godt med alt man ikke vet? ;-)
Med den flotte uteplassen din skjønner jeg det føles ekstra ille når sommeren aldri kommer, men en dag...et år...kanskje allerede neste sommer! :)

bodil said...

Hei.Ja nå har vi en lang vinter foran oss vi får drømme oss tilbake til sommeren å glede oss til neste år.Håper da at dere for bedre sommer en den dere har hat i i sommer med mye regn.Nydelige,vakkre bilder.Ønsker deg en riktig fin søndag.Klem fra Bodil.

sologbolig said...

Nydelige, sommerlige bilder. Ja, det har vert en kald og våt sommer. Det er ikkje så mange dagene vi har kunne sitte ute og kost oss. Men nå skal jo ikkje eg klage som hadde tre uker deilig vær i Sveits/Italia i sommer og har nå vert ei uke på Kypros som også var utrolig fin.
Ha ein fin søndag da. Klem.

Karin said...

Nydelige sommerbilder på bloggen din.Har veldig lyst reise til Arendal etter å ha sett hvor fint det er der. Kjempefine London bilder. Jeg er veldig glad i London, men alltid godt å komme hjem hvor det er litt roligere. Ha en flott uke,klem fra Karin i Trondheim

Karl Halvorsen said...

Hei Sylvia og takk for titten igjen.

Ja, tenk om vi hadde visst, det tenker jeg mye på også. Det er nok mange ganger greit at en ikke vet hva "morgendagen" bringer. Det er vel det som hjelper oss så mang en gang og i mange situasjonen, tenker jeg.

Håpet er nok en god medisin, sammen med en sterk tro på det som opptar en. Forsøke å ta med seg "Sommerens sollyse dager" videre inne i seg, også i gråværsdager.

Fin søndag til deg også Sylvia.

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Du har så rett! Men drømmen om en ny sommer som blir flott, har jeg i meg, til tross! Men i år skal jeg nyte våren mer, det har jeg lært!
Ha en fin høstdag!
klem:)

Mags Romantiska Smycken said...

Hej Sylvia
I den sängen skulla jag kunna krypa ner och bara njuta av alla dina vackra saker...

Du får komma till norra Sverige, vi har haft +30 hela sommaren, men nu har det regnat i 3 v, så det är vatten på vägar och åkrar.

Kram Maggan
http://www.vindsromantik.blogspot.com/

HildeP. said...

Herlige bilder! Savner sommer og sol allerede, ble ikke bortskjemt med det i år. Kjolen du vant er straks på vei! : ) Jeg har vært på høstferie, så mangler bare siste finishen. ; ) Ha ei flott uke! klem Hilde

Grønsdal Gård said...

Ja, her kan man virkelig mimre tilbake til den fine våren vi hadde. Koselige bilder! Ha en fin fin uke :)

Hespe said...

Ja, sommeren ble vel ikke helt sånn som vi hadde tenkt oss - men sånn er det vel stort sett hver sommer føler jeg ;) Nydelige bilder fra uteplassen din, som er gode å ta med seg inn i høst- og vintersesongen - og husk - plutselig er sommeren der igjen... ;)

Nyt dagen ♥

Klem fra Hildegunn

Ruths datter said...

Så flotte bilder Sylvia.Den daybeden din er bare herlig.Vi får gjemme på minner fra varmere somre og ønske oss masse varme til neste år.
Klem

Viola said...

Vi hade ju oxå sommar när det var april :) och jag är likadan...drömmer om vår igen, är ingen vän utav höst och vinter, ljuvliga bilder, ha en fin dag, kram VIOLA

Alven said...

Hei :-)

Våren var fin ja..hatt en fin høstdag her i dag da men :-) Nyter høst som jeg gjør sommer jeg må jeg innrømme :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)


Klem

Sommerhuset i bakken said...

Her var også påsken fantastisk og sommeren heller dårlig. Så her nytes alle soldagene - uansett årstid ;-) Skjønne bilder du viser! Herlig seng med vakre tekstiler - og for en utsikt ;-) Nydelig!

Ha en finfin kveld!

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Jeg skulle vært innom deg for lenge siden, takk for pene ord på bloggen. Vakre bilder fra den fantastiske uteplassen deres. Ja, det var synd sommeren ikke ble som vi håpet, det er godt vi ikke vet hva som er i vente. Vi trenger virkelig en deilig og varm sommer for å lade opp batteriene til en lang og kald vinter, men været får vi aldri gjort noe med. Du var ihvertfall heldig med været når du var i London, så ut som du hadde en flott tur. Forsatt fin uke til deg, klemmer fra Jorunn

Pia said...

Ååååh, tänk om det var vår igen!!!! Men, fy usch, nu går vi mot den äckligaste årstiden, då allt är grått... :(

Ha det så skönt!
Klem!

Har en drøm... said...

Veldig sant;)
Man MÅ bare nyte de fine dagene man får, vet aldri når de kommer igjen ♥
Nydelige bilder som vanlig ra deg;)

Ha en fin dag! Her skinner solen;)

Klem Line

Sukkertøy for øyet said...

...Bergtatt av bildene!
Takker for ALLE skjønne ord du legger igjen hos meg!
Så koselig :)

FINESTE høstdagen ønskes til deg og dine!

Klem Ida Susanne

Monica said...

Sant det sylvia, men heldigvis fikk vi noen fine dager med påsken og da nøt iallefall vi det. Herlig med høsten også nå synes jeg og vi har vært heldige og hatt noen fine dager med sol også. :) akkuratt nå er det skikkelig høstvær og øsende regn, men deilig det også:) klem monica

Home By Virginia said...

Aaaaaah... Nydelige bilder! *Sukk*

Drømmer også om sommer og sol igjen... Høsten er fin den men jeg er så absolutt ikke klar for vinteren kjenner jeg... :/

Ønsker deg en fin lørdagskveld! ♡

*Klem*

Bare lille elin said...

Hei! Så flotte bilder du har her. :-) Takk for koselig kommentar hos meg på mormor-inger-skryteinnlegget. Ja, hun har fortjent hvert ett ord. :-)

Klem

Fånga dagen said...

Hej kära Sylvia!

Vad härligt att vara tillbaka på din blogg och få njuta av dina vackra inredningsbilder igen.
Jag tror minsann det blir vackrare för varje gång.
Hoppas annars att allt är bra med dig och att du njuter lite av dee vackra höstfärgerna.
Här gör jag det i alla fall.
Om du skulle ha lust så kan du väl kolla in på min hemsida lite så får du se hur mitt liv ser ut nu. Ägnar mig åt målning och annat hantverk. Har haft två utställningar i år med positiv utgång. Hemsidan är enkel men lätt att finna på och det är ju mina tavlor jag vill visa på ett bra sätt. Kul
Du kan klicka dig dit genom att trycka på den gröna tavlan i min blogg annars är adressen www.lenasharmoni.se
Ha det nu så bra i höstrusket och stor kram tills vi hörs igen

Lena