Wednesday, November 2, 2011

dagene kommer.

Hei alle gode venner som fortsatt tittet innom her,
jeg er ingen god blogger om dagen, blir langt mellom innlegg, men jeg titter innom dere å henter inspirasjon, de første hyacinter er i hus, Mester grønn har fått dem inn, å jeg er nok en av de første som tar de med hjem..
ja tilogmed pepperkaker har vi kjøpt, de står fremme , bare å forsyne seg, jeg er tidlig ute med juleting, ja jeg elsker alt som har med jul å gjøre, maten, stemningen og all hyggen.
denne står nå på stue bord, ja da kongler og julekule har den, å en pepperkake hihi...
lett å lage med litt mose og en skål/fat.mye glede for en billig penge..dagene går til å rydde litt grundig i skap og rom, rensing som noen å sier..deilig når det er gjort. er veldig forsiktig i år, det er i disse dager 1 år siden jeg falt inne å skulder gikk ut av ledd, har det ennu friskt i minne....
Oliven tre er tatt inn i varmen, jeg lar det stå i stua hele vinter igjennom, må være 4 året nå.
å ser dere alle de små Oliven kartene?
ble riktig så mange i år. Skal prøve å komme med hyppigere innlegg, men kan ikke love noe, det er så mye annet som tar fokus, å som er viktig, Silje har bla vært innlagt på sykehus 2 ganger på en uke, går seg til nå,
å i januar drar hun ut av landet til behandling i england, veldig spennende da vi ikke har dette i norge, hun skal trene ryggen, vi har stor tro på at dette kan hjelpe .
Da ønsker jeg dere gode dager mot advent, jepp det går fortere enn du tror,
ta vare på hverandre.

41 comments:

Hulda said...

Er de kommet allerede! Tror ikke de kommer riktig enda hit, skal iallefall ha noen til første helga i advent. Så flott du har satt dem sammen, nydelige dekorasjoner.

RoseSommer said...

Så godt det skjer noe positivt med din datters behandling. Du har nok mye å tenke på nå.
Fortsatt god høst, og det er veldig koselig med litt førjulsting. Jeg prøvebakte noen nøttetopper igår, og de blir nok en av de 7 (?) slaga i år.

Bente said...

God morgen kjære Sylvia.
Sååååååå hyggelig å høre fra deg. Lurer jo på hvordan det er med deg når du er "taus". Du er den første jeg fikk kontakt med gjennom bloggen vettu.

Den tiden vi er inne i nå er litt tung, men det går mot advent og jul og da koser jeg meg veldig.
Vi får rydde, vaske og gjøre det klart til all den deilige pynten vi skal ha fram. Har kjøpt noen røde sopper og en adventsstake formet av horn, så det har blitt handel her også.

Bente

Bente

It's me said...

Beautiful !!! enjoy a happy day Sylvia...love from me...xxx...

Mette`s romantikk. said...

Hei.
Håper behandlingen virker,stakkars jente,ønsker henne lykke til.:)) Vi maler kjøkkenet så juleforberedelsene får vente men pleier å starte tidlig jeg også. Det er mye som skal ordnes og tiden går fort. Lekre bilder vennen.
Klem Mette.

Blått til lyst said...

Alle gode ønsker og lykke til med Siljes behandling!
Ikke lett å være ung, og ha en kropp som krangler. Ikke lett å være foreldre og se et barn som strever, heller.
Nettopp da er det viktig å ta vare på de nære og enkle gledene. Finn varme og dele den med alle i familien. Ser av de koselige bildene dine at du klarer det. Godt gjort!
Kos deg videre meg førjulstiden - det er jo aldri for tidlig å glede seg - klem fra Liv

Balke gård said...

Å kjære vennen min, så utrolig fine bilder her inne!! Så nydelig en oppsats med pepperkakeherte også, hehe...Er så lik deg mht julen, så mye stemning og kos, men også vondt tid for de som ikke ahr det godt...Så veldig vanskelig å sjonglere dette riktig. Og så ser jeg vinetren kom til dere også, brrrr.... HA en finfin dag, jeg fikke ndelig bloggetid og takk for alltid så gromme kommentarer!!! Stor klem

Rosetta said...

Sylvia,queste immagini scaldano ilcuore!Baci,Rosetta

Havfruen said...

Huff da....stakkars Silje!! Håper virkelig behandlingen virker, tvi tvi!!

Det var tidlig med svibler men du verden så vakkert:)) Tar nok laaang tid før jeg finner noe slikt i butikkene her enda ja...kanskje når jeg er i vestfold? Men det er da måte på hva man skal dra med seg i bagasjen:))))
Pellisen min står ute i gården enda....
Klem til deg Sylvia:)

Lavina said...

God formiddag.. Siden det var stille så skjønner jeg at det er andre ting som tar sin tid.
Håper at datteren blir bedre, og det er så trasig når unge folk skal bli plaget. God bedring til henne.

Julestemningen den er i anmarsj. Kjøpte noen kakemenner i går bare for å smake.. Svibler kjøper jeg ikke siden de avgir sterk duft for astmatikere. Både sønnen og jeg har astma.

Ha en fin dag.. Varm klem fra ho i nord..

Anne said...

Så nydelig du har laget det med hyasinter og pepperkaker.
En herlig tid vi er inne i nå.
Trist å høre om Silje,stakkar skjønne jenta di.
Håper virkelig hun får hjelp!
Vanskelig å se ens nærmeste ha det vondt..tenker på dere.
De nydelige bildene dine viser at du klarer å lage hygge og kos for de kjære du har rundt deg,midt oppi det vonde.
God klem til deg Sylvia.

♥ Carpe Diem ♥ said...

Var ikke klar over at
hyacinter var kommet i butikk nå ;)
Må nok skaffe med noen i hvitt.
Koselig og fin innlegg fra deg.
Å det er lenge siden jeg har vært
innom hos deg nå så det var på tide.
Ønsker deg en fin dag
Sylvia og kos deg. Klem fra meg.

Thelma Louise said...

Blir spennede med silje..masse lykke til.:))

det var en del som minnet om jul her ja.:-) kos det da.:-)

I dag har det nesten ikke vært lyst ute her..men så glitret solen til litt på ettermiddagen, var så deilig.:-))men nå er det snart mørkt .:))

ha en fin dag..) kos deg med juleforbredelsen.:))

Helen said...

Hei Sylvia, alltid en fryd å "komme på besøk til deg" - nå fikk jeg litt julestemning, akkurat sånn passe ;)
Alltid nydelig bilder.

Ang bloggingen, syns jeg det er viktig at du ikke skal tenke "jeg er ingen god blogger om dagen" - blogging skal gjøres når man har lyst, har tid, har noe man har lyst til å dele, og hvis ikke det passer - gjør det når det passer DEG :)))

Husk det skal være moro !

Og lykke til med Sije og behandlingen i england, spennende ... ciao

Har en drøm... said...

Hei Sylvia;)
Hyggelig med innlegg fra deg igjen ♥
Flott fat du har laget med mose og pynt, det er så fint;)

Så spennende med Silje da, håper hun får den hjelpen hun trenger;)

Klem Line

Linda said...

Så fint du har pyntet med svibler! Skal snarest i butikken og sjekke om de er kommet her :)
Håper det ordner seg for Silje, at hun får god hjelp.
Ha en fin kveld.
Klem fra meg ;)

Magdalena said...

håper dere finner den rette behandling i england! masse lykke til1
flotte svibler, har sett de selges, men har valgt å vente litt, har vært så høstlig og pent i det siste.
så heldig som har så flott oliventre!
klemmer til deg¨¨*
magny

sologbolig said...

Hei! Så flott oliventreet ditt er. Eg har tatt mitt oliventre inn fra verandaen nå, først sto det i stua, men så tenkte eg at det kanskje ble for varmt for det der og flytta det inn på gjesterommet. men i dag oppdaga eg at det mista blader ohæææ!!! Aner ikkje ka eg ska gjør med det.
Ang. de strikka julekulene så var de lette å strikke. I boka er det ei oppskrift og 55 forskjellige mønster, og det var kjempegøy å strikke dem.
Ha ein fin kveld. Klem.

Mamsens hus said...

Å så koselig, elsker førjulstiden like mye som selve julen.
Håper virkelig Silje kan få god hjelp så hun og dere kan oppleve bedring!
Klem,klem

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Heisann, ja dagan flyr..Jeg skal inn og hente svibler til butikken i morgen..Plante og kose meg,skal jo ha juleåpning her på Lørdag..Her har vi også begynt på pepperkaker, ungene elsker det..God bedring til dattern din, håper det ordner seg for henne i England..God Torsdag, Sylvia:))

Bluggi buggi blogg said...

Så fine svibler. Nå fikk jeg lyst å kjøpe meg noen også. Din dekorasjon du har laget :)
Lykke til med behandlingen til datteren din.
Klem, Trude :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Hej Sylvia
Förstår om du inte hinner blogga, så trist för Silje och hamna på sjukhus. Hoppas nu Englands-behandlingen gör henne gott. Och att du fått tag hyacinter, jag ska köpa så fort jag ser. Jättefint med flera på en bricka, du har pyntat så fint.
Varm kram
AnnaMaria

Alven said...

Hei :-) Så fint du har pyntet :-)
Blir nesten i julestemning her :-) Mye for dere for tiden...her også.. Håper det skjer god framgang og bedring i england :-) Vi skal til ryggspesialist neste uke med gabriel..første gangen han skal til en slik.. Får vi ikke en plan eller svar nå så vil vi kreve at vi vil ut av Norge for å finne ekspertisen som trengs..ikke noe godt å gå å føle at de ikke vet hva de driver med...er jo barna våre..og de vil vi jo at skal være i de beste hender :-)

Ønsker deg en god helg :-)


Mange klemmer ifra meg

Bestemor Drillo said...

Lykke til ! Håper det hjelper!
Vakkert har du pyntet, ja det går fort til advent!
Hvor blir dagene av?????
Klem fra meg!

Fånga dagen said...

Hej bästa Sylvia!
Man kan inte alltid ha samma lust att skriva vet du, det gör väl inget.
Men vad sugen jag blev på hyacinter när jag såg dina, så underbart den tiden tycker jag.
Pepparkakor har jag redan inhandlat, gott.
Jag önskar dig en härlig helg.
Stor kram
Lena

Elzie said...

I år var du ovanligt tidig, haha. Men jag ska väl inte säga något, pepparkakor har vi i alla fall hemma!!
Hyacint kan jag inte ha, men en amaryllis har jag i alla fall köpt mig. Undrars när jag ska plantera den nu igen?!
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Joy said...

Så vackert dekorerat Sylvia!
Ja, tänk, nu är det inte länge kvar till jul och jag gläder mig sååå!
Har inte pyntat något än - men det kommer nog snart, hihi...
Önskar dig och dine en riktigt härlig helg!
Stor kram Joy

Hespe said...

Hei Sylvia!
Ja, jeg har litt problemer med å holde igjen, kunne gjerne pyntet til jul den dag i dag jeg, men må vel vente litt...;) Oisann, så flott oliventreet ditt står! Mitt tre holdt på bladene i underkant av en måned, og nå er det uten blad. Gir det en skvett vann i ny og ne i løpet av vinteren, og antar at det igjen spirer nye blad til våren...

Nydelig helg til deg vennen!

Klem fra Hildegunn

sortekatt said...

Jippi for svibelen! En av mine favoritter ihvertfall;)
Å renske opp og rydde er herlig, det trengs av og til...
Ha en fin helg, klem Mona.

irene said...

Takk Sylvia for koselig hilsen på bloggen min!
Vill bare si att du har ett fantastisk godt hjerte! Sprer glede og oppmuntring rundt deg her i bloggverden! Takk!
En god dag og Guds velsignelse önskes deg!
Klem Irene

Violetta said...

Jeg blir jo rent i julestemning av å se bildene dine. Koselig ;) Blir også så imponert av olivenen. Hvordan får du det til?! Mine er ganske tørre og drysser en del, så jeg er veldig spent på fortsettelsen. Tenk at du har oliven også da. Kjempegøy! Kanskje du kan starte plantasje ;-)
Håper det går bra med dattera di, og at behandlingen gir topp resultat. Vi har mye god behandling her i landet, men ikke alt. Godt det går an å dele på ekspertisen.
Ha en riktig fin helg...og rensing ;-) Klems

Villa Klaraberg said...

Hei Sylvia! Så leit å høre at datteren din ikke er helt bra, for håpe at behandlingen i England vil hjelpe henne. En ting er nå vi voksne har mye plager, men det er ekstra ille når de helt unge rammes.

Så mange frukter du fikk på ditt oliventre, jeg fikk bare 1 stk..hihi..Når vi flytter nå snart så kommer jeg til å få helt andre lys og solforhold enn det vi har hatt i leiligheten, det betyr at nå kan jeg kjøre på med langt flere planter...gleder meg til det!

Så koselig det var med hyacintfatet ditt, visst er de skjønne. Ønsker deg en riktig fin søndag og god bedring til Silje.

Klemmer fra Jorunn

MissMette said...

Hei min gode venn :)
Koselig å se innlegg fra deg ღ Blogg når du får det til, vi titter innom så fort vi ser at du har lagt ut :) Det er perioder da det er andre ting som er viktigere ღ Håper det går bra med Silje og at hun får den hjelpen hun trenger - spennende tider for dere ღ Håper du også har det bare fint... Ja, tiden går så fort - tenk at det snart er advent ღ Heldigvis har det vært en fantastisk og mildt høst - nyter hver dag som er ღ Tusen takk også for alltid så koselig kommentarer hos meg, det varmer og gjør godt skal du vite ღ En stor klem sendes din vei... og ha en fortsatt fin helg :) Klem fra Mette

lisje astrid's husblogg said...

Hei du gode :)
Så vakkert!♥
Ah!No vil eg og ha desse i hus :)

Takk for slike fine ord frå deg!

Ynskjer deg ei flott ny veke ♥

Klem frå Astrid :)

Fru Glitters Hus said...

Hei Sylvia, så lekre bilder, å jeg er helt enig, at førjulstider er bare så koselig, men her i huset blir det ikke snakk om å begynne tidlig med slike ting, har en mann som mener at det er helt vilt å tidlig jule forbredelsene tar til:-) Men skal snart få snikt meg inn noen mandariner og pepperkaker her også tenker jeg.
Ønsker deg en nydelig onsdag , Klem fra Ine

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Tack för din snälla kommentar. Önskar dig en fin dag också vännen
Kramar
AnnaMaria

Alven said...

Hei :-)

Innom for å ønske deg en flott uke :-)

Klem

Fågel Blå said...

tack för din kommentar!!!
Underbara bilder från dej!
ha en fin vecka
Klem Kathrine

Vintage House said...

Hej
Visst är det skönt att vara ute i god tid och hinna njuta av allt i december...
härliga bilder med hyacinter och pepparkakor...
kram
sandra

Joy said...

Tittei, är bara inom för att önska dig en härlig solskensdag (om än en kall sådan).
Koselig att träffa dig häromdagen.

Kram Joy

Husmannsplassen i Hidlesundet said...

Så koselige dekorasjoner du har laget!! Flotte bilder!

Så leit med den skjønne datteren din! Krysser fingrer for at behandling i England vil hjelpe henne!!

Ønsker dere alt godt!
Klem fra Hjørdis:)