Wednesday, November 23, 2011

Det er snart tid å tenne det 1 advent lys.

OJ som dagene løper av gårde, det er snart 1 søndag i advent, jeg har pyntet et sølvfat med lys,
det er pyntet med mose, nostalgiske trehester, kongler,lerkekongler,å stjerne anis.
å selvfølgelig hyacinter som er min favoritt på denne tiden, vi får lang advent tid dette året, ja vi kan ikke få den lenger, julaften er nesten en uke etter 4 søndag i advent, så føler en har mer tid denne jula,
gavene er påbegynt i det små, men håper å bli ferdig til uka, da blir det kos å titte etter akkurat den rette gaven til rett person,
det blir pyntet sakte å forsiktig fremover mot julaften, litt kommer på plass uke etter uke,
måtte bare vise dere hyacintene som er kommet ut i full blomst nå, er på et annet fat, englen er ny for året, men ellers har vi det meste.
så her står vår advents fat å venter på søndagen,
azalia er å en stor favoritt, da hvite og store, de hører liksom advent til, tradisjon er viktig.. å ja ,noe nytt er innkjøpt,
denne skjønne lysestake fra Åhlens,den er eletrisk , jeg syntes den passet så godt i vårt vindu, viser den uten lysene tent, ikke lett å ta bilder nå om dagen,
vi har fortsatt deilige milde dager, er så fornøyd med det, vet mange venter på snø, men for meg er denne vinter perfekt,
er dere kommet lengt med pynting til advent? eller får det vente til helga?
har en syk Silje her, halsen og kroppen har verket siden fredag,
håper det snart slipper tak, tror det er mange som er syke om dagen,
ønsker dere som er syke masse god bedring, å pass på dere selv,
ha en skjønn dag mine venner..

45 comments:

Hulda said...

Veldig koselig i stua hos deg. Ordentlig julestemning med det brettet med lys. Nydelig. :) Er litt juleinspirasjon hos meg også.:)

lavendel mio said...

Nydelig lysfat du har laget til advent!
Ja, dagene fyker avsted:)
Skal på plantasjen i morgen , så jeg får kjøpe meg en palle med løker:)
Ha en fin dag, klem Hanne

Bente said...

Hallo Sylvie
Så hyggelige dager vi har nå med å pynte i adventtiden og mot jul.
Jeg har en ny adventstake iår. Formet som dyrehorn og kjøpt på H&C. Mitt hus er julepyntet til første lørdag i desember, da kommer venner på rakfisk. Denne tradisjonen har vi snart hatt i 30 år og er meget hyggelig.
Lysene skal tennes også ute på mine kjeglegraner. Du spure meg ifjord om vi skulle la de brenne hele året. Det gjorde ikke jeg, gjorde du?

Bente

"Mira" said...

Så nydelig sølvbrett med pynt! Har ikkje gjort så mye enda, gjør litt å litt i advendstia.

men juletre har stått utenfor ei stund, ti hi, det er toppen av et tre som skulle ned allikevel, så gammelt at det står nok best ute.

God bedring til Silje!

Klem,

Har en drøm... said...

Så flott adventslysene var dandert ♥ Ja, tenk, nå er vi snart midt i det, jippi;)

Klem Line

Hespe said...

Hi, hi - du er visst kommet lenger enn meg Sylvia - jeg har ikke adventsstaken klar enda... ;)

Stemningsfulle og flotte bilder av førjulsstæsjingen din!

Ha en finfin dag!

Klemmer fra Hildegunn

Vintage House said...

Hej
En kanonfin ljusstake du har gjort och den från Åhlens passar utmärkt...
ha en mysig dag
krma
sandra

Alven said...

Hei :-)

Kjempekoselig pyntet :-) Flink du er :-)
Førjulstid er en fin tid :-) Ta vare på dagene og hverandre :-)


Mange klemmer ifra meg

RoseSommer said...

Nå har jeg sittet lenge og kost meg med de fine bildene! Hils til den stakkars syke jenta di.

tonje "gøy på landet" olsen said...

Åh så flotte bilder! JEg finner ikke julestemningen i år jeg... jeg føler at jeg nettop kom hjem fra innspilling og at det kun er høst.. Julen skulle vært litt senere på vinteren så vi kunne "varme" oss på den litt lenger.
JEg har ikke handlet noen gaver, ikke planlagt adventsstake og ikke vurdert pynt.. huff...

Blått til lyst said...

Det var riktig et delikat og lekkert brett med god julestemning!Tenker du gleder deg til å tenne det første lyset!
Jeg skal pynte kjøkkenet på lørdag, og har fredagen fri, så det skal bli en hyggelig helg.
Staken fra Åhlens passet godt hos deg, og litt ekstra lys kommer godt med på denne årstiden - det er jammen mørkt!!! Jeg trives også med en mild høst der snøen kommer "ferdig måka". Det eneste jeg savner ved at det ikke er snø, er lyset den gir til landskapet.
En riktig god dag til deg - Liv

Rosetta said...

E' vero Silvia,il tempo va veloce e ci sono tante cose da preparare!Le tue candele d'avvento mi piacciono molto!Baci,Rosetta

Kreoline said...

Nydelig stake, passet godt i vinduet. Her er det også mildt, det passer meg utmerket, herlig med vinter uten snø.God bedring til datteren. Fortsatt fin onsdag til deg, klem.

Linda said...

Så fint du har laget til adventsbrettet! I dag kjøpte jeg en Amaryllis, svibler er kommet i hus og all advents- og julepynt ligger klart. En fin tid :-)
Lysestaken var lekker!
Ønsker god bedring til Silje.
Klem ;-)

It's me said...

Beautiful Sylvia......love from me.........♥.. ♥... ♥....

Helen said...

God kveld Sylvia !
Det er alltid så "lekkert å stikke innom deg", du har så vakre stillben å vise frem, og dette var intet untak.

Ja, tenk advent til helgen, har ikke gjort mye klart, fant en julestjerne her (Italia) så den måtte bli med meg, og har selvsagt tatt med lilla lys fra Norge....for selve jula blir hjemme i Norge....åh, jeg gleder meg!

Fånga dagen said...

Så vackert du visar oss Sylvia. Får känslan av att du redan har julstämning hemma hos dig. Azaleor och hyacinter är det absolut finaste jag vet, vita dessutom.
Ja som vanligt är det en fröjd för ögat att kika in hos dig.
jag önskar dig allt gott
Kram Lena

Landlige Hjem said...

MMMM så vakkert!! <3 Me like ,)) Stooor klem og takk for alle koselige hilsninger, ja Dommo by Gawor har utrolig mye lekkert!! ,))
Stor varm klem til deg kjære Sylvia,
Anki

Synnøve said...

Så koselig du har det.
Likte lysfatet ditt.
Sviblene måtte jeg kaste i kveld. Hadde 9stykker og de luktet noe helt inni natta:-)) Jenta mi er hjemme og hun reagerte på de;( Men skal ha nye til helga. Går bra så lenge de ikke blomstrer. Å jeg synes de er finest før de blomstrer:-)
Nydelig lysestake du har kjøpt.
Ikke er det snø her heller, og jeg savner den ikke!!
Skal pynte og vaske stua i morra, og fredag skal jeg vaske rundt kjøkkenet og pynte det ferdig til jul. Gleder meg som en unge. Har sjekka kassene med julepynt flere ganger i uka her:-))
Har vært helt tom for energi en god stund, så jeg er sykmeldt for tiden. Men føler at jeg har litt energi nå, den er ikke på null for å si det sånn. Så nå krysser jeg alt jeg har på at formen skal bli bedre. Uff, nå syter jeg. Men jeg satte sånn pris på kommentaren din på bloggen min. Den hjelpte meg faktisk til og god ta at sånn er det:-)
Klem Synnøve

Ege said...

Det er min favoritt blomst også til jul :)

Ta en titt her, fint om du vil bli med :)

http://www.egedenne.com/2011/11/introduser-din-blogg.html

Tino said...

Så skjønt adventsfat du har laget. Jeg fant ikke de små tallene jeg skal ha på lysene, har sikkert lagt de på et veldig lurt sted. Jeg får ta en bytur i morgen og finne noen nye.
Ønsker god bedring til Silje.
Klem T

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Så fint du adventspyntat, jättegulligt med dom små hästarna bland ljusen. Skickar en krya på dig-hälsning till Silje också.
Kramar
AnnaMaria

Rosor och Spetsar said...

Så fint du gjort, jag hoppas hinna med lite adventspyntning imorgon då jag börjar sent.
Mysigt att få tända adventsljusstakar och stjärnor
Ha en fin helg
Kram
Annelie

Pia said...

Du har det så kjempe fint!!!!

Önskar dig en riktigt skön och frisk första advent!

Klem fra Pia

Martilie said...

Åh som det er koselig hos dere! Du er bare sååå flink :)
Adventsstaken og fatet er nydelig..

God bedring til Silje,,

Klemmer fra Tove

Elzie said...

Vilken fin adventsljusstake du har ordnat till. Ja, Azalea är en stor favorit hos mig också. Mycket för att den inte doftar!! Men den är ju så vacker också.
Finfin ljusstake har du också köpt dig.
Önskar dig och de dina en fin första advent.
Kram Elzie

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Skickar en kram från ett regnigt Värmland till dig denna första advent.
AnnaMaria

Lavina said...

Hvor nydelig du har pyntet! Likte den engelen du hadde i vinduet sammen med lyset..

Ønsker deg og dine en fin første advent. Og god bedring til Silje..

Cathrines Kreative Hjørne said...

Så vakkert, Sylvia! Her går det litt tid med til å forberede julekalenderen hos meg, så jeg har ikke fått laget noen adventskrans i år, men får ta frem den gamle adventsstaken i smijern!

God 1 advent til dere!

Klem Cathrine :-)

Elin / Draumesidene said...

Nydeleg enkel julestemning! Det er så koseleg hos deg! Håper du finn balansen mellom kos og stress i vekene som kjem, det skal vel vere litt av begge deler? ;) Vi er også blitt sjuke, det høyrer liksom med det også denne årstida?

God første søndag i advent!

Klem,
Elin :)

Hulda said...

God advent til deg, Sylvia. :)

lavendel mio said...

Nydelig adventsstake du har laget!!
Ønsker deg en fin ny uke, klem Hanne

Hespe said...

Titter innom for å ønske deg en flott kommende uke!!!

Klem fra Hildegunn

Mette`s interiør og kreativiteter. said...

Hei.
Så nydelige adventsbilder. :))
Ønsker deg fine dager.
Klem fra Mette.

Bestemor Drillo said...

Er innom for å ønske deg en fin adventstid i ditt vakre hjem!
Klem fra bestemor!

Uttan said...

Så fint Du har pyntat.
Azalea är så fina blommor men Jag lyckas inte med dom tyvärr.

Många som är sjuka nu. Förkylningar och magsjuka liksom vattkoppor härjar här i byn. Vi behöver kanske lite kyla så bacillerna fryser ihjäl. Men annars kan jag tycka det är skönt att det inte är så kallt.

Ha det gott!
Kram!

Mogi`s Cottage said...

Hello, your decoration is wonderful. I often have a look.
A wonderful evening for you,
Love Tina

karlhalvorsen said...

Du er i rute du, som vanlig, ser jeg. :)

Så enig med deg om vinterens tilstand, perfekt også for meg. La oss håpe på at den fortsetter slik fremover. Ikke lenge til lysere og varmere tider, herlig!

Ønsker god bedring til Silje. Tenker ofte på henne og venter med spenning på det som kommer. Håper det lykkes. Tror jeg så et program for ei tid tilbake om akkurat den behandlingen som hun skal gjennom. Om jeg ikke tar helt feil. Det hender jo titt og ofte det.

Ha ei fin tid fremover Sylvia, med deg selv og dine. Håper at formen "oppfører" seg bra for deg. Tankene er rett som det er innom, selv om jeg fysisk sluntrer litt unna. Prioriteringer må til og da må de viktigste tas først og fremst. Helsa har vel stått på toppen av lista i lengre tid nå, her i gården. Her er vi forresten to stykker som går på antibiotica for tiden. Kona og jeg. Vi går i kø, kan en si. :)

Alven said...

Hei :-)

Innom for å ønske deg en flott helg :-)

Mange klemmer ifra meg :-)

sortekatt said...

Så koselig på bordet, det er en koselig tid vi er inne i:) Håper datteren er frisk ;) Ha en fin førjulstid.klem

Karin said...

Hei,alltid så fine bilder hos deg, nydelig advents"stake" du har. Helt fantastisk flott!Og nå er det 2.søndag i advent.Så ja,tida går veeeeldig fort.Klem fra Karin

Inka said...

Hej, vännen!


Vilka fina bilder du visar. Så fint du adventpyntat i den vackra silverformen. Ljusstaken från Åhléns är helt underbar.

Ha en trevlig kväll


Kram Inka

Balke gård said...

God morgen min kjære venn, to minutter ved pc må benyttes godt, og da er jo jul hos deg en flott ting:) Kjempekoselig pyntet og mye inspirasjon her.

Skal ha kransekurs på stabburet ikveld, snøen har kommet og julestemningen er på topp:) HA en fin dag, klem fra meg til deg:)

Anita Serine's livstil. said...

Hei Sylvia

Lenge siden sist, har ikke vært så på ang bloggen , det er en stund siden du har også vært inne , savner deg, håper alt er bra med deg og dine. har lyst å ha en give away men er litt usikker på hvordan jeg gjør det, har du anledning til å hjelpe meg? Mvh Anita

Beth said...

Det er en nydelig bordpynt du har laget til advent!
Kos deg i førjulstiden!

Klem...