Wednesday, November 16, 2011

Nydelige november dager.

hei igjen alle gode venner som titter innom, dere gir meg stor glede, er kjempeglad for hver en hilsen, varmer i hjerte,
Tankene går stadig til Julaften, ja den nærmer seg, bare en og en halv uke til advent,
Denne vakre fuglen ble kjøpt hos Kid her om dagen, syntes butikkene har så mye fint denne sesong, en stor glede å bare gå å se og drømme å planlegge, ikke bestandig jeg kjøper noe nei, men ideer kommer, så blir ting tatt frem her hjemme å får en annen plass,
syntes fuglen passet godt her,
å denne skjønne posen som Irene i sverige har sydd har igjen fått hedersplass i stua, litt rødt gjør seg godt, Irene har en herlig blogg og en salgsblogg, henne titter du innom HER..anbefaler det masse..en nydelig dame å blogg venn jeg håper å møte en gang..
jeg har mange blogg venner, å mange av dem er så flinke med hendene sine at det er en fryd,
skjønne mennesker som har nydelige blogger å øser masse glede ut i blogg land,

En av dem er Bodil, tror ikke jeg vet om en mer produktiv dame enn henne, jeg klarte ikke å dy meg når hun la disse ut for salg, se de vakre ullsokkene, å de er så tykke å gode, ja jeg har sittet å beundret disse lenge og vel etter at de har kommet i hus.
Bodil strikker og hekler de herligste tepper og masse annet, anbefaler dere å titte innom hennes blogg HER..
Kanskje dere å faller for fristelsen å kjøpe et par varme sokker til noen dere er glad i til jul, mange mønstre...
Dette bilde ble tatt i går, ikke mye som minner om november, skjønne dager vi har, - 1 på morran, men utover dagen kommer varmegradene opp i 7-9 grader i skyggen, ja vi kan ikke klage, må si jeg er så fornøyd med dette været, så lettvint med sånt vintervær.
I dag blir det å rydde litt , se på advent pynten, å kanskje vaske vindu,, jepp de trenger en vask,
sola avslører masse, godt å svinge vaske fille..
Er egentlig veldig glad i dager jeg klarer det, rart det der, når en verker sånn som jeg ofte gjør, er det å vaske å rydde en stor glede..
men støv på hjernen har jeg ikke,
det er så masse som betyr så mye mer,
som venner og ikke minst barna og barnebarna og mannen selvsagt.
så ta vare på hverandre å la støvet ligge om du ikke har ork til det..
ønsker alle en nydelig dag.

33 comments:

Lynetmor said...

Hei, så mange fine ting, og fugelen var jo så søt :-) Ha en fin dag :-)

tove said...

Såå mye fint å få kjøpt om dagen. Ikke minst lage selv. Problemet er jo tiden. Rekker jo ingen ting. Er litt misunnelig på været hos dere. Her er det - 10 idag. Brrr...
Ønsker deg en fortsatt fin uke
Klem TOve

Bente said...

Nydelige bilder. Den fuglen måå jeg bare ha.

Ha en flott dag

Klem Bente

Hulda said...

Koselig med svibler! Så herlige de sokkene var. :) Nydelige!

hemma hos lilla mej said...

Åååå vad mycket fint du visar vännen.Kul att pyssla och greja.Önskar dej en skön onsdag.Kram Rita ♥

Helen said...

ÅÅh, det er alltid så nydelig å "titte innom deg", Sylvia - skjønne bilder, og herlig utsikt fra hjemmet, slikt høstvær skal enn ikke klage over nei, det er sikkert og vist.

Enig, Kid har blitt veldig bra, sist jeg var hjemmom, kikket jeg innom der. Skal dit igjen i desember, for julen feires selvsagt hjemme i Norge, og da håper jeg velpå litt snø....ingen jul uten snø, vettu :)

Ciao

Mormor said...

Nydelige bilder og flotte sokker!
Her ble vinduer pussa i går, og da er det gjort før jul i hvertfall!
Jeg tror jeg trygt kan si at det eneste sted jeg ikke har støv er på hjernen ;) Deilig!

Nyt de flotte dagene!

Klem fra Inger

Solveig (Svingenslillehus) said...

Hei Sylvia!
Her var det lenge siden jag har vært innom!! Veldig flott hos deg altså!

Herlig med svibler og så flotte sokker!

Ha en nydelig dag!
Klemmer

lavendel mio said...

Hei
Så nydelig fugl!!
Og så lekre sokker, elsker slik strikk:)
Ha en fin dag, klem Hanne

Tovepia said...

Hei på deg;)
Bodil lager de flotteste saker, jeg har selv sokker fra henne.
Her er det kaos fremdeles grunnet kjøkkenoppussing, men jeg må komme litt i orden til helga, for da får jeg besøk....men orker ikke tanken på julepynt ennå:)
Ha en fin og god dag, klem fra meg;)

Tino said...

Så fint du hadde dekorert med svibler og den skjønne fuglen.
Herlig sokker du hadde fått, de er nok gode og varme.

Ønsker deg en fin kveld,
Klem T

Har en drøm... said...

Hei Sylvia, koselig med et innlegg fra deg;)
Så fiiin den fuglen var ♥
Og helt fasntastisk flotte sokker, de så skikkelig gode ut!

Her har det vært helt hvitt ute i 2 dager, ikke snø, men frost - det er KALDT, men VAKKERT ♥

Ha en fin kveld!

Klem Line

It's me said...

What a beautiful things !!!...love from me.......♥.. ♥... ♥....

ETT RÖTT MONOGRAM said...

En sån fin fågel, han har jättevackra fjädrar. Och vilka sockor! Det är ju så fint med sånt mönster, och jättefin färg har du valt också.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Anonymous said...

Koselig å lese d du skriver og å se på bildene.Gir meg glede!

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL said...

Posen din var helt nydelig, og sokkene blir nok gode å ha utover vinteren..God Torsdag og lykke til med vindus vasken:)

Blått til lyst said...

Herlige sokker - helt sikkert varme og absolutt veldig koselige. Godt sola skinner på deg og gjør dagene dine lettere.
Det er mye sant i det engelske ordspråket "My house is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy" *S*
Gode før-før-julsdager til deg og dine - klem fra Liv

MissMette said...

Hei Sylvia ღ
Så flotte dager det har vært i november, aldeles skjønt når det er slikt ღ Nydelig bilde du viser her... Ja, tiden går så alt for fort frem til advent, og det er såååå mye jeg skulle ha gjort - ting hoper seg litt opp her, men prøver å ta det som det kommer, hihi... Gleder meg i alle fall til førjulstiden ღ Bodil lager de mest fineste ting, hun er veldig dyktig og disse sokkene var kjempeflotte ღ Jeg kan ikke strikke, men jeg elsker alt som er strikket... Så får jeg se om jeg kanskje prøver meg på å strikke et skjerf i julen, bare for å prøve :) - det skal jo bare være rett opp, tja jeg får se hva jeg gjør :) Ikke noe snø her i nord heller, så i morgen skal jeg ut på langtur i skogen ღ Ønsker deg en fortsatt fin uke - og kjempekoselig at du ville være med på min giveaway :) Stor klem fra Mette

Fånga dagen said...

Hej Sylvia!
Härliga bilder du visar.
Och de sockarna var verkligen underbart vackra, så härligt med kreativa människor.
Jag håller med dig fönstren behöver putsas men vi får se för det måste först bli varmare ute. Kylan börjar komma här.
Härligt att kika in till dig.
Ha en fin dag kram

Lena

irene said...

Stor klem til deg!

Mette`s interiør og kreativiteter. said...

Hei.
Så nydelig liten pippip :)) vakre bilder. Bodil er kjempeflink,hun lager så mye lekkert.
Klemmer fra Mette.

Pia said...

Hej på dig Sylvia!!!
Såååå underbart arrangemang i din soppskål!!!! Älskar hyacinter och fågeln trodde jag var en levande papegoja - tills jag tittade lite noggrannare!! ;) Den ser så naturlig ut!

Härliga NORSKA yllesaker!!! Ja, inte kan man tro att fotot är taget i november, inte!

Önskar dig en riktigt skön helg!!!

Klem!!!

-Pia-

Hespe said...

Hei på deg Sylvia, og takk for alltid koselig besøk og gode ord hos meg!!

Vet du, den fuglen så jeg også på på Kid, men jeg gikk ifra den - tror jeg må tilbake jeg, for den er jo bare skjønn...

Nydelig pose og strikkede raggsokker du har fått deg også - julerøde detaljer som skaper stemning nå frem mot jul :)

Ønsker deg en flott helg - kose deg masse!

Klem fra Hildegunn

Alven said...

Hei :-)

Innom for å ønske deg en flott helg :-)


Klem

Simones Country Home said...

Hei på deg Sylvia. :o)

Ååh så mye fint du viser i dag da, likte godt den posen ja. :p

Ha en fortsatt fin helg.


Klem Simone :o)))

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Håper alt står bare bra til! Så nydelige sokker du har fått deg, ja, de forstår jeg at du kjøpte! Det begynner å gå litt i retning jul her også, men det er litt vanskelig i + 8 grader! Det hjelper med en gang det blir frost på trærne, og litt mer julestemning!

Ønsker deg en herlig helg!

Klem Cathrine :-)

"Mira" said...

Så søt fugel! Trodde du hadde fått deg kakadue;-)
Lar Simba den være i fred?

Noah tar alt av lerkekvister og kongler å sånt, så det må opp i høyden.

Nydelige sokker! Bodil er superflink og så, så rask! Eg har et par svarte å kvite sokker ho har laget til meg. Er så glad for de!

Posen fra Irene er bare så vakker, har lyst å prøve meg på å brodere monogram, men det blir visst ikkje noe av. Har mye på" Lyst til å gjøre lista"!

Så mye inspirasjon å finne rundt i blogger!

Ønsker deg ei fin førjulstid! Klem,

Elzie said...

Så fina saker du visar. Påfågeln var ljuvlig, påsen så fin och välsydd och resten, wow!! Vilka votter!! Så underbart vackra.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

bodil said...

Hei.Tusen takk for kjempe fine ord det varmer.Kjempe kjekt at du ble fornøyd med dem.Nydelig ful kjempe nydelig pose med så fint et motiv.Nydelige bilder.Ja nå går det fort mot jul selv om det ikke minner mye om jul når jeg ser ut av vinduet hær men bare møkkete vinduer som også hær trenger seg en vask.Ønsker deg en riktig fin helg videre.Masse klemmer fra Bodil.

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Samma milda väder här, och det är jätteskönt.
Ha en mysig söndag
Varm kram
AnnaMaria

sigrid said...

Så fint du pyntar!
Har ikkje ork til å begynne enno..

søndagsklem :-)

Vintage House said...

Hej
så fina saker du visar sockarna är så läckra och vacker fågel...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Thelma Louise said...

Vakkert håndarbeid..og hjelp jeg trodde fuglen var levende.-))

ser ut som dere har hatt det riktig så vakkert, med sol og mildvær..her er det bare grått, grått og atter grått....alt er vått ute, det som står under tak...

Ha det så fint..))

klem