Sunday, January 29, 2012

En titt på livet vårt fra England

Ja her bor vi om dagen, bilen vi leier i forgrunn å huset bak, det er et moderne hus med alt en trenger vaskemaskin,tørketrommel,micro, osv, inni er det lyse farger å vi har 3 soverom,2bad,
men det er ganske minimalistisk inne, så noe interiør blogging er vanskelig å få til.

i går dro vi til Ipswich, en herlig by med mange spennende butikker, å det jeg liker så godt her i England er nok alle disse mur hus og kirker og katedraler, de har en gammel historie her som de tar vare på,kirker fra 1400 er ikke uvanlig, denne ligger midt i en travel handlegate,
j kontrastene er store,til venstre byens kjøpesenter Buttermarked,
liker meg best ute i gatene når været tillater det, se detaljene på huset, å under er det butikk.
snakk om atmosfære på byens torv, så koselig, å her står torv selgerne å roper ut tilbud, de forandrer det stadig, legger til fler å fler varer ettersom dagen går. masse folk her, jeg elsker det.
måtte å ha med disse to ,de er en del av et utstillingsvindu for klær.søte ikke sant?
masse folkeliv å det bare fortsetter med flotte bygninger,
å en koselig bod som selger pølser, trivelig her, gatene er trange, å stadig er det små smug med tak over, ja atmosfæren er upåklagelig,
her er butikken nær der vi bor som vi handler mat, ja de har egentlig alt her, det er de største hyllene med kjøtt og matvarerjeg har sett, såå stort utvalg, vi hjemme har bare et hjørne av denne butikk nårdet gjelder utvalg, hvorfor har vi ikke det sånn?
her er litt bebyggelse i Ipswich, de trenger ikke kulisser i england når de lager filmer fra 50-60 tallet,
å vi kjører på venstre side, men se den smale veien, det er syklene som har prioritet her, bilene har en smal stripe på midten, veldig skummelt med venstre kjøring, men mannen klare det, jeg er nok en Hyacinth Bucket som sitter ved siden her, skulle tro det var jeg som kjørte, men jeg har lappen engang.sitter å bremser så jeg har vondt i foten å alle muskler når vi er hjemme..hihi
grunnen til at vi er herer denne flotte jenta vår,Silje,vi er her for at på sensommeren fant vi ut at det finnes en klinikk her i England som trener rygger som Silje har, hun har skoliose og kyfose,som betyr at ryggrad vrir seg som den vil selv, hjemme er det vanlig med oprasjon, de stiver av ryggen ,en stor oprasjon, så vi ville gjerne prøve dette først, da de har mange gode resultater å vise til,
her kommer folk fra hele verden å trener,
så detSilje gjør nå er å trene opp ryggen til å bli rettere, vi har vært her i 14dager å er midt i treninga, hun gjør en flott jobb, det er bare hun selv som kan gjøre det,men blir rettledet å tatt godt vare på av flinke terapauter,vi har ikke sånn trening hjemme, å ekspertene er ganske lunket til det hele, men vi satser,
da vil jeg ønske dere alle en riktig god dag,
å når jeg kommer hjem blir det mer interiør,
men enn så lenge blir det titt fra livet her vi er nå, håper dere tåler det,
ja livet er så mye, vi har nok alle noe å stri med,
så av og til er det godt å dele.
ta vare på hverandre.

31 comments:

Amy said...

Hei Sylvia,

Det er veldig spennende med å leve i og oppdager nye kulturer og ja du kan nok lure på hvorfor det finnes så mye spennende i utenlands og ikke her i Norge, men jeg tro i tid så kommer Norge til å speilet resten av verden. Norge er bare veldig stå...de vil behold sin tradisjoner og slik og ikke innrømmet at det kan være andre muligheter.
Du ser det med Silje´s rygg problemer og at det finnes andre løsninger i andre land som ikke involvere operasjon. Mine datter, Julia, har også rygg problemer. Hun skal inn for et MR i et par uker (hennes andre MR) også skal de send henne til en rygg spesialist på Gjøvik for å høre hva de mener hun skal gjøre- om hun trenger operasjon eller rehabilitering. Vi vil helst slippe operasjon og våres fast lege tro det er 70% sjanse hun trenger ikke operasjon, men mann vet aldri. Så det er veldig interessant til meg å lese de alternativ dere har fant for å hjelp Silje´s rygg. Dette skal jeg huske skulle vi bli anbefalt operasjon. Mulig de i England kunne hjelp Julia også om det kommer så langt. Vi får se.

Nytt tiden sammen med din kjære Silje og alle fantastisk opplevelse fra den stor utenlands...er vel sikkert mye spennende å se som du ikke ser i Norge :-)
Klem fra meg på Eventyrhus

Rachel said...

Koselig og se litt fra livet i England, og så mange fine hus! Silje er kjempe flink og dere gjør helt rett i og prøve dette.Gleder meg veldig til vi skal ses! Klem klem

Helen said...

Ååååh... Sylvia dette var så hyggelig innlegg å lese og se, du har virkelig "fanget" denne herlige engelske byen, som du vet er jeg jo halvt englesk, så joda..veldig svak for slike søte byer. Elsker også å gå gatelangs å bare titte opp på fasader, det er sååå mye fint å se på, bare man løfter blikket OPP !

Syns mannen er modig som kjører på "feil side av veien", jeg tør ikke det når jeg er der.....

Flotte Silje, så flink hun er så står på med treningen, la oss virkleig håpe dette vil hjelpe henne - jeg krysser fingre og tær ;)

Hilsen fra Italia, hvor jeg nå er på plass igjen - og har du lagt merke til hvor BILLIG det er å kjøpe mat på Tesco? Jeg blir like overveldet hver gang, og jeg er nok redd vi er for få folk hjemme i gamlelandet itl å ha slike enorme varehus....sukk

-Sanna- said...

Selv om grunnen til at dere er i England, har med sykdom å gjøre,- er det nok en opplevelse.
England er jo en severdighet i seg selv. Må være kjekt å kunne bo der over litt tid og ikke bare være på ferie. Og hjelper det Silje, er jo alt bare velstand !!
Ha det fortsatt bra og nyt tiden.

Elzie said...

Vilka mysiga gamla hus dom har där. Annat det än vår stad som river det gamla så fort dom hinner!!
Jag lider med Silje! Sån hård träning hon undergår. Hoppas verkligen att det hjälper nu också.
Ha en fin söndag.
Kram Elzie

It's me said...

Wowwwwww...beautiful !!..have a nice sunday...xxx..

My home is my Castle - by Kari said...

England er koselig.. Vi var der da ungene var små og jeg har alltid ønsket meg tilbake :)
Tenker på dere og håper det går bedre etterhvert, tenker på smertene til silje.....

Klem kommer her

Bente said...

Så fint å høre at det går bra med dere. Flotte bilder du viser oss fra dinn "nye" bosted. Kjenner meg godt igjen i din beskrivelse spesielt Tesco.

Bente

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Bra beslut och prova den här behandlingen, hoppas Silje blir bättre. Så fina hus du fotat, roligt och se var ni är.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Joy said...

Det ser bare så utrolig koselig ut Sylvia! Kos dere vidare och lycka till Silje! Kram Joy

Mamsens hus said...

Så vakkert det er der. :)
Fantastisk spennende det dere er igjennom nå, håper virkelig at Silje blir bedre!
Flink er hun. :):)
Ønsker dere en fin kommende uke.
Klem

Monica said...

Ser ut som dere har hatt en flott tur :)

Ha det fremdeles fint og kos dere...

Uttan said...

Så roligt att få se bilder från Er resa även om det är en tuff resa egentligen.. Vi har pratat mycket om att åka dit få se om det blir av nån gång.
Silje har det tufft nu men är duktig att kämpa på hoppas verkligen de kan hjälpa henne.

Sköt om Er!

Kramar!

Blått til lyst said...

Masse lykke til til både dere og Silje!
Det høres fornuftig ut å prøve med trening, skade kan god muskler ikke.
Men du? Null snø! Og jammen går det ikke en mann i T-skjorte på det ene bildet. Mulig han er en hardhaus, men likevel!
Godt dere koser dere med byturer og deler synet av alle de flotte bygningene med oss!
Alle varme tanker fra Liv

Karin said...

Hei Sylvia,i England er det mange fine bygninger ja.Var arti se kontrasten fra kirka til kjøpesenteret.Den var snedig. Fine bilder.SÅ bra dere blir tatt godt vare på. Det er bra! Ønsker deg en flott uke som kommer,Karin

Hyacinth Bucket said...

Hej Sylvia...

Godt at dere prøver behandlingen i England. Jeg håber at dette hjælper så hun ikke skal opereres.
Hvor fint at dere alle er sammen der over, og mens Silje lærer hvordan hun skal træne, så er det jo herligt at du og manden kan utforske England.
Jeg er jo så glad for landet da jeg har kommet der meget, min mand var englænder.
Der findes masser af flotte huse og dejlige idylliske landsbyer.

Hej fra Lisbeth

Alven said...

Hei :-)

SÅ godt at dere er i gang :-) Håper på positive resultater!! Krysser fingrene for det :-) Mye hard trening,men som jeg har skjønt er Silje en tøff jente :-) Stå på!!! Heier på henne :-)

Mange klemmer ifra Alven :-)

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt said...

Å, jeg kunne også godt tenkt meg et Englandsbesøk... Lysten ble ikke mindre nå etter å ha sett bildene dine (he-he).

Masse lykke til til Silje! Håper hun får igjen for den harde treningen og at det blir til at hun slipper operasjon.

Klem fra meg.
:)

Vintage House said...

Kul att få se lite hur ni har det och hoppas att behandlingen hjälper...
ta hand om er
stor kram
sandra

Balke gård said...

Så kjekt å se hvordan dere har det der borte, satser på de kyllingene kke var ekte:))fLINKE JENTA DI SOM TRENER SÅ MYE, SPENNENDE Å HØRE HVORDAN DET GÅR! uPS her ble det litt caps lock:) Ønsker deg og dine fortsatt en fin uke!! Klem

Pia said...

Hej på dig, Hyacinth! Hahhaa, jag kan tänka mig att det är mer än spännande med vänster trafik och så smöa gator!
Tufft av er att resa enda till England för att få bot på dotterns rygg!!! Det är ju fasens att man inte kan få dylik hjälp lite närmare! Hoppas hon blir bra med behandlingen!!!
Hälsa henne sååå mycket (jag har blivit operert i ryggen så jag vet lite...).

Klem fra Pia

Torilpia said...

Det både ser og høres idyllisk ut der dere er .. får håpe treningen til Silje gir maksimal uttelling. Regner med det er veldig tøft for henne - og for mamma-hjertet ditt .. Det er beundringsverdig det dere gjør ♥

Bildebrev fra England er jo flott å "få" .. :o)

Ha en fortsatt flott uke - stor klem til dere alle ♥♥♥

Tovepia said...

Så godt at dere får kost dere og sett dere rundt når dere først skal være der så lenge, og jeg tror nok din datter er tøff;)
Lykke til videre til dere alle!
Klem fra mæ;)

Romantikk-takk. said...

Så fint det var der,likte godt det hvite huset. :) Håper behandlingen hjelper henne. :)
Ha det godt.
Klem fra Mette.

Linda said...

Et fint innlegg om oppholdet deres. Håper virkelig at behandlingen kan hjelpe for Silje. Dere er tøffe og flinke!
Klem fra Linda

Hespe said...

Selv om omstendighetene rundt at dere er i England kunne vært en annen, så må det jo være utrolig spennede å oppleve England - bo og leve der! Godt også at Silje får god trening og sikkert kommer styrket hjem igjen :)

Ønsker dere alle en god uke!!

Klemmer fra Hildegunn

Almas Hus said...

Ser veldig koselig ut der borte, ja.
Masse lykke til med jenta deres, håper dette kan hjelpe henne!
Klemmer

Asbjørg said...

Ser ut som dere er i en koselig og spennende by.Ikke mye som minner om vinter heller!
Lykke til med treningen til datteren din!

Martilie said...

Masse masse lykke til til Silje. STÅ PÅ :)

Godt meg gode støttespiller med - det betyr så mye. Kos dere og nyt forskjellene..

Ønsker dere gode englandsdager!

Klem fra Tove

Anette Willemine said...

Takk for at du deler så koselige bilder fra stedet dere bor på under oppholdet. :)
Så flott av datteren din å stå på slik!! Lykke til med treningen!


AW

Monica said...

Hei igjen,
jam eller rett over veien ;-) skal vel ikke nevne navn når man legger ut firmabilder sånn...
Kjenner du noen der?