Tuesday, March 27, 2012

Vår eller Sommer ? 23 i skyggen.

Ja jeg må stille det spørsmålet, er det vår eller sommer,? her er det 23 i skyggen nå, et alldeles vidundelig vær vi har her sør i landet, folk ligger å soler seg,
hagemøbler er vasket og noen blomster har funnet veien hit,
gule roser og gammelt drivhus, vakkert syntes jeg..
denne osteklokken er kjøpt i england i woodbridge, er fra et lokalt pottemakeri,
å nå pynter det vårt kjøkkenbord, sammen med dette gamle viktorianske egg sett, duken på bordet er å fra viktoriansk tid, de kunne sine saker dengang,
vakre detaljer.
blir nok flittig brukt nå til påske på frokost bordet,
denne å er fra england, kjøpt i en Laura Ashley butikk så vakker i Ipswich,
ja det har vært mange rare dager etter at vi kom hjem fra england i midten av februar,
mange har kontaktet oss pga treninga til Silje, skulle ønske det ble dekket av staten ,så mange som vil,
har å hatt litt sykdom alle sammen, med forkjølelse osv, å dagene har gått, for snart 14 dager ble min mor syk, hun fikk endelig sykehjems plass, men dagen etter ble hun syk,
jeg er adoptert, å har hatt et litt vanskelig forhold til mor i mange år, men det siste året ble hun så demens, å jeg har trått til alt jeg kan, mang en tur er det blitt til henne, vi bor 2t fra hverandre, den 18 mars sovnet hun stille og rolig inn,
må si det tar på kroppen å være med et menneske helt til livet ebber ut, hun sovnet så rolig, men likevel, tenkte egentlig ikke å nevne dette, men det er endel av livet, å min hverdag,
alt er gjort opp i forhold til mor, kan si så mye at det var ikke jeg som laget vanskligheter, men resten er så personlig, å nå er det over.
så ta vare på hverandre alle sammen,
en sånn opplevelse setter liksom livet i et annet perspektiv,
vi stresser og jobber å står på,
men ta tid å sett deg ned,nyt sol,eller den du er glad , barna og barnebarna,
nyt i fulle drag,
da skal jeg prøve å bli litt flinkere med innlegg.
ha en fantastisk dag alle sammen,
håper noen er fortsatt med.

21 comments:

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Jag beklagar sorgen Sylvia, det blev mycket för er nu i vår. Först Englandsresan och sen det här sorgliga. Du har en underbar uteplats, trädäcken i olika höjder är er egen lilla oas.
Skickar en stor kram till dig vännen.
AnnaMaria

Hulda said...

Trist med moren din. Man vet ikke hva man skal si i en slik situasjon.. Håper at det kan gå bedre etterhvert.

Ja, dere har et skjønt vær der sør. Her nord har vi normalt marsvær. Håper ikke sommeren er på forskudd hos dere da..

Vakker uteplass dere har nede ved havet.

Tovepia said...

Trist å høre om din mor, men godt å høre at det gikk seg til for dere to før slutten....og slike situasjoner tar på.
Nydelige bilder fra deg igjen, så godt du er i litt bloggemodus igjen;)
Misunner deg virkelig sommeren, for jeg kjenner jeg er direkte værsjuk!!
Nyt den våren du har, klem fra mæ;)

Synnøve said...

Her er det ikke noe tvil om at det er mars,regn og det er meldt snø. Om jeg er misunnelig på dere som har så flott vær?? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:-)))

Trist med moren din, Sylvia. En mor er en mor samme hvordan forholdet er, tror jeg. men ikke like enkelt alltid.

Nydelige bilder.
Ha en fin kveld
Klem Synnøve

lavendel mio said...

Sterkt skrevet, dette er livet på godt og vondt. Håper det går bra med deg. Kan tenke meg at du har mange av dine kjære rundt deg som er glad i deg og er der for deg i tunge stunder.
Du har en helt ny og ubrukt vår foran deg, som jeg vet du setter ekstra pris nå.
Gleder meg til å følge alle de vakre innleggene dine:)
Tenk 23 grader, helt utrolig, her er det ca 10 gr, og jeg syns nesten det er varmt:)
Ha en fin kveld, klem Hanne

Blått til lyst said...

Jammen har du hatt mye!
Mye å ordne opp i, mange å stille opp for.
Godt du fikk fulgt moren din den siste tiden - at du kunne være der som et medmenneske.
Godt også å se at du har ork til det som betyr mye for deg - å være tilstede for dine nærmeste og å skape et vakkert, velstelt og harmonisk hjem rundt deg.
Håper de varme dagene har gjort godt for kropp og sjel.
Riktig god påske til deg - klem fra Liv

Mormor Inger said...

Jeg er med...
Så trist med din mor, men godt du fikk være hos henne da hun døde.
Håper det går bra med datter også.
Nydelig innlegg og nydelige bilder.
Det har vært over 20 grader her i dag også (ja du så vel på fb).
Vi får nyte hver dag, livet er her og nå ♥
Klem fra Inger

It's me said...

What a sad news ...so sorry for the loss of your mom........it hearts a lot...i know that.......i have everyday pain and miss her darling....so hard......wishing you all the streigth you need...lots of hugs and kisses from me...xxx..

Romantikk-takk. said...

Hei.
Så koselig med innlegg fra deg igjen Sylvia. Trist med din mor,kondolerer. Livet kan være vanskelig å forstå noen ganger,håper du har det bra jeg. Flott at du fikk tid sammen med din mor ihvertfall. :) Så heldige dere er som har det herlige været,her regner og blåser det. :)
Klem fra Mette.

Helen said...

Kjære Sylvia !

Takk for søte kommentar på mine england innlegg, kan tenke meg du likte gjensynet, ja ;)

Rene "english country homestyle", her på kjøkkenet ditt, og det var så morsomt å se den "koppen" med HOME på, kikket på den selv i helgen !!
Men, det ble en pute og kjøkkenhåndkler samt en pynte blomst, som skal henges på veggen, som kom ut med meg fra butikken, digger Laura Ashley !!

Utrolig leit å lese omdin mor, og det er personlig å skrive slikt, men du gjør det så fint og det er som du sier:...det er endel av livet, å min hverdag.

Ja, du har helt klart hatt mer enn nok å engasjere deg i - nå håper jeg været holder og du kan nyyyyte solen og få positiv energi tilbake i kropp og sjel :)))

Klem fra Helen

(som nå har kommet seg hjem, igjen, til Italia)

MissMette said...

Kondolerer ღ Så trist med din mor... godt at du fikk fulgt henne den siste tiden ღ ikke lett når noen dør, det setter livet i et annet perspektiv - vi må være flinkere til å ta vare på hverandre og nyte livet og det som er rundt oss og gjør oss glad ღ Nydelige bilder her hos deg og du har jo en av norges herligste uteplass :)) Alltid koselig å titte inn til deg ღ Skjønn eggholder også, den falt jeg pladask for ;)) Og koselig å høre at du skal blogge mer... Tusen hjertelig takk også for koselig kommentar på det siste innlegget mitt ღ det varmet :) Ønsker deg en fortsatt fin uke, kos deg og nyt det gode været dere er så heldige å ha ღ Stor klem fra Mette

Ruths datter said...

Ja da har du hatt litt å stå i.Godt at dere fant ut av det med din mor til slutt. Nydelig at dere kan sitte ute sånn. Misunner deg. Ønsker deg gode og varme dager med dine.
Klem

Mogi`s Cottage said...

Hello Sylvia, it looks very nice like Springtime in your home and outside, too.
Have a wonderful week and enjoy
the beautiful season.
love Tina

"Mira" said...

Kondolerer med din mor.
Trist og vanskeligt å si farvell til en mor uansett. Godt dere fikk være sammen på slutten. men skjønner det er slitsomt også. Så mye følelser og tanker som kommer.

Nydelig hos deg som alltid! Flotte ting fra England.

Min 19 åring Øystein er i London på skoletur nå.

Det spørst om ikkje det er slutt på sommervarmen for ei stund nå!!!?
Det er mannen min som har ansvaret for, "å passe på" værstasjonen på Landvik.

Lurte seg unna aviser og tv i går, hadde det for travelt med et blåbærkurs,

Ein danske som var med å holdt foredrag, sa at våren var kommet mye lenger her!

Ta vare på deg selv Sylvia

Stor Klem fra meg.

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Så leit å høre om din mor, nei, livet er ikke alltid så lett, og forholdet til en mor kan være komplisert. Ikke for alle, men for noen er det det! Men det var godt dere sluttet fred til slutt, og det vil sikkert være godt å vite, nå som hun er borte. Nei, livet er skjørt, og vi må ta vare på hverandre mens vi kan!

Det er nydelig hos deg, og så vakre ting du har hatt med hjem fra England! Håper det går bra med Silje, og at Englands-effekten varer lenge!

Ønsker deg en fin dag, og en god helg som kommer!

Varm klem fra
Cathrine <3

Hanna said...

En stor kram till dig.
Ha en fin eftermiddag!
Kram
Hanna

Den Grønne Baljen said...

Beklager så mye over tapet du har hatt nå..Og jeg føler med deg i sorgen. Jeg er mitt i en slik fase i livet selv..og vet kanskje litt hvor vanskelig det er.
Du hadde mange fine detaljer i hjemmet ditt..

Hvis du har lyst å prøve lykken på et gavekort- er du velkommen innom bloggen min =)

Ønsker deg en fin dag =)

Kerstin

Alven said...

Hei :-)

Trist å høre om mora di...mine tanker går til deg og dine.. Godt å ha hverandre oppe i en slik situasjon.

Mye fint du viser :-) Og om det er sommer eller vår så får vel vente til april kommer :-) Er en lure måned..og plustelig er det vintern igjen ;-)

Ønsker deg en flott helg uansett vær :-)

Varm klem ifra meg :-)

Martilie said...

Et fint, men også trist innlegg! Kondolerer så mye med din mor..
Godt at dere fikk gjort opp og godt å vite at du har bidratt til at hennes siste tid ble verdig og fin!

Men veldig sant at man trenger en påminnelse om å nyte hver dag og ta godt vare på sine nære og kjære..

Ønsker dge en fin påske med dine rundt deg! En tid for ettertanke for dere i år.
Vi hadde urnenedsettelse for pappa som døde rett for jul idag, en litt sår start på påsken, men vi skal kose oss med familie og venner og ta vare på og verne om minnene..

Varm klem fra Tove

Amy said...

First of all that Egg set is lovely!!! I also loved the cheese container and the cups that spell Home! Wonderful!

I am so sorry for the loss of your birth mother. I am glad you had the chance for some sort of reconciliation toward the end. Losing your mom is something you never get over...I know this...but hopefully you have some memories to hold onto...

A warm hug from the middle of the Mjøsa :-)

Anonymous said...

Vakre menneske.Takk for at du er modig og åpen,men likevel privat.Vi lever alle dette livet på godt og vodt,og d blir ikke alltid som en kunne håpet og ønsket,men vi får alle gjøre d beste utav d,ufra de forutsetningene vi har.D viktigste vi kan gi hverandre er KJÆRLIGHET og OMSORG.Stor klem