Sunday, April 29, 2012

Tenk vi går mot Mai

 Hei, ja da prøver jeg meg på et innlegg til, kjenner blogglysten melder seg mer og mer, men skummelt med dette nye system, men jeg er sta å skal få det til,
 koppene det er bilde av her, de kjøpte vi i england i januar, de passer jo så flott nå på våren, de er spesialister på porselen kopper med blomster i England,
veldig glad alle kom like hele hjem, elsker stemor,
har satt dem i skapet sammen med de andre koppene som å er fra England, men kjøpt i Norge,
 å hva passer vel bedre til enn sarte rosa roser, er litt vanskelig å få tak i denne baby rosa fargen, men jeg klarte det,
 hele 40stk i en bukett, nydelig ikke sant? ser dere duken på bilde? den er fra 1700/1800 tallet og er håndarbeide av flotteste klasse, kjøpt i en antikkbutikk i England en nydelig februar dag.
 må si jeg venter å venter på litt varme nå, ja sånn at jeg kan sitte her, men bilde er tatt igjennom terassedør,
det er fordi det blåser rett inn her i dag, isende vind,ja bare se duken på bordet, den kan ikke ligge pent i denne vinden..
også en favorittplass når vinden står en annen vei, så enn så lenge får jeg sitte inne å nyte synet av en solrikt terasse med blinkende sjø utenfor, ha en riktig god dag alle sammen, så håper jeg jeg klarte et innlegg på nye metoden. 

21 comments:

irene said...

Sååå koselig Sylvia!
Formidabel utsikt! Den er jeg litt misunnelig på...
Stå på, du klarer da å blogge du!!
Ha en fin dag!
Klem Irene

Rosetta said...

Ciao Sylvia!Adoro tutte le tue tazze,belle le rose sul tavolo,tutto in dolce armonia!Mi piacerebbe sedermi sulla tua terrazza sul fiordo!Magnifico il posto dove vivi!Baci e buona domenica!Rosetta

Cathrines Kreative Hjørne said...

Hei vennen!
Så fint at du begynner å få det til, ja, ofte må man bare bruke litt tid! Nydelige kopper med Daisy (stemor) blomster på! Ja, håper det snart blir varmt og godt så vi kan få noen bedre dager vi som sliter litt!

Ønsker deg en strålende søndag!

Klem Cathrine :-)

It's me said...

Beautiful !!! enjoy a happy sunday darling...love Ria...xxx...

Vintage House said...

Åh så kanonhärliga bilder och ni bor så ljuvligt...
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Du klarade inlägget galant, jag fick gå tillbaka till gamla versionen för och kunna skriva imorse. Skrev under första bilden, sen hoppade det till sista hur jag än gjorde! Så vackra koppar och duk, du hittade så fina saker i England. Och tack goa du för din fina kommentar.
Kramar
AnnaMaria

Helen said...

Du greide å laget ett nytt innlegg, igjen, med glans ! Hurra for som stikker innom "her" - elsker bilder fra kjøkkenet ditt, du har faktisk fått litt "english country style", men det har jeg sikkert nevnt til deg før også.

Enig, krus med blomster på, ja det er engelsmennen bra på, fordi skal ha fine krus å drikke all teen sin i, vettu :) thiiii

Nyyydelig de rose koppene jeg skimter i skapet ditt, også.

God søndag, Sylvia :)

Tovepia said...

De koppene var direkte lekre!! Stemor er jo så flott, og fargerike kopper som passer så godt for årstida vi er inne i.
Her har jeg sittet ute for første gang i år, herlig;)
Ha ei god slutt på april, klem fra mæ;)

Hanna said...

Ha en fin Valborg och 1maj.
Kram
Hanna

Blått til lyst said...

Det var noen riktig sjarmerende, engelske kopper, og det er vel nesten ingen blomster som er så koselige som stemor *S*
Ellers var det vakre bilder av nydelig interiør som alltid hos deg, og på bildene kan vi jo slett ikke se at det blåser iskaldt fra alle kanter. Derimot ser det både vakkert og varmt ut. Kanskje har dagen i dag vært varm og god for deg. Her var det i alle fall lunt og godt i dag.
En god uke med mange varmegrader til deg - klem fra Liv
- som også surret og rotet litt med "ny" blogg ......

Har en drøm... said...

Nydelige bilder!!
Den plassen deres er bare helt nydelig ♥ Snart Mai ja, og herlig vær, kan ikke bli bedre:)

Joy said...

Hej finaste Sylvia!
Kan kanppt förstå att vi redan är i Mai månad!!
Men den har ju börjat bra - kanllfint väder idag!

:)

Finaste 1. Mai till dig söta du!
Kramar Joy

Mogis Cottage said...

Hi Sylvia, what wonderful dishes with the nice flowers. I like them so much in Springtime. You have such a nice view from your patio. Its really great.
Have a nice evening on the first of May.
Love Tina

The Sweet Cupcake Mum said...

Du har så fantastiskt fint Sylvia!
Nu är jag tillbaka i blogg-världen igen ;) Men vi ses ju på FB också!

Kram Jonna

Thelma Louise said...

så kos hos deg...endelig bryggetid igjen...hva er vel bedre..))

så kos hos dere....) skulle gjerne hatt en brygge.:))

kos deg..

KLem

Alven said...

Hei :-)

Godt at blogglysten begynner å melde seg :-) Kjempefine blomsterkopper :-) Skikkelig sommerlige :-)

Ønsker deg en flott helg :-)

Klem

KATE ♥ said...

Å Sylvia, de koppene fikk jeg lys til å drikke av. Kjempefine.
Klem <3

Alven said...

Hei :-)

Innom for å ønske deg en flott uke og en enda flottere 17 mai :-)

Klemmer ifra meg :-)

Hjem og Glede said...

Å dån....for noen vakre kopper!
Måtte jo være engelske da...de kan det!
Herlig blog du har.
Jeg titter innom igjen;)

Klem Camilla

Torilpia said...

Hmm .. merkelig .. jeg syntes da virkelig at jeg hadde kommentert dette innlegget tidligere .. men - men .. :o)

Herlige stemorskopper .. har ikke sett sånne før. Ser du har flotte stemor ute på terrassen også :o) Jeg gikk til anskaffelse av noen til 17. mai - så håper jeg bare de slipper kuldegrader og for mye regn i tiden fremover :o)

Nydelige og delikate roser - herlige bilder Sylvia :o)

Håper dere har hatt en fin 17. mai og at dere får en super helg - stor klem ♥

Rebecka said...

Så herlig utsikt, selv med vind;O)
Nydelige blomster og detaljer hos deg.
God sommer, for nå vil vi ha det!!

Rebecka ;O)