Wednesday, July 11, 2012

London vår andre hjemby

 Hei ,håper dere har en fin sommer uansett vær,her sør er det veldig lurvete om dagen, litt sol, noe regn og masse skyer, men håpet om en solrik sommer sitter i en ennu,  den kommer!!!
i forrige uke var vi igjen i London, vi er der pga Silje som trener opp ryggen sin ,å det går fremover,
denne gangen tok vi å en tur til Camden,
 en fantastisk bydel i London med masse boder å prute priser, så gøy å gå der å se, sette seg ned å spise god mat og tusle litt rundt og se på folkelivet,
 for her var det folkeliv, så koselig,å så mye rart i butikkene, hit tar i gjerne turen igjen, Silje fikk kjøpt seg litt av hvert her.
 sånn ellers var nok London travlere enn ellers, de lader opp til Ol, glad vi ikke er der da, vi så mang en pansret politibil med fullt bevæpnet politi i fleng, sirenene gikk hele dagen, å masse politi i gatene, en blir skikkelig passet på.
 OL ringene er på plass, ja de henger mange steder rundt i byen, flott ikke sant..
 jeg må si jeg er blitt glad i disse mur hus de har i england, mest de på landsbygda, men en finner noen i London å, disse her var inne på området til Tower of London, sikkert folk som jobber her som bor der,.
 det er jo stort dronning jubileum i år, dronningen har sittet 60 år på tronen, så hvelvet til de kongelige juveler og kroner var åpent å vi kunne gå å se, snakk om rikdom, moro å se alle diamantene, men litt sprøtt å.
helt til slutt i dag kommer det et interiør bilde , er jo interiør blogger , men ser nok at  livet speiler en å det tilkommer flere ting, langt mellom innlegg er det blitt, jeg tar dagene en for en , livet har endel utfordringer, men vi har det bra, ønsker dere alle en riktig god sommer..

11 comments:

-Sanna- said...

Velkommen tilbake, Sylvia.
Godt du er i siget igjen...
Denne sommeren regner visst bort i år,
ja, som det gjorde i fjor.
Er glad jeg har en sydentur i vente i midten av august.
Det er sikkert da sommeren kommer hit! Bruker å være sånn!

salige lavendel said...

Var i London sammen med familien som tenåring. En spennende by som jeg gjerne vil tilbake til. Men tror ikke jeg reiser dit i OL hysteriet...Fine bilder!

Beate said...

Så flotte bilder! London ser spennende ut!

Ønsker deg en fin ferie. Sender gjerne litt sol til deg fra herlige spania

Klem

Blått til lyst said...

Hyggelig med et innlegg fra deg igjen, og hyggelig å lese at dere har det Når dere først skal reise en plass for Siljes behandling, er jo ikke England og London der verste *S* Camden er koselig, og det er fint å rusle ned kanalen. Hay market er en opplevelse når det gjelder bygninger, og om du går i Hyde Park og finne Lancaster gate, finner du også det mest utrolige rare lille murhus. (Såvidt jeg husker ...hi.hi....) Nå hørtes det ut som om jeg er skikkelig godt kjent i London. Det er jeg ikke, men enkelte opplevelser husker man lenge.
En riktig god sommer til deg - her er det ikke skiftende vær en gang, det er bare bøtteregn - klem fra Liv

Hulda said...

Ser ut til at dere trives godt i London. Godt at det går framover med Silje. :) God sommer!

Blått til lyst said...

Hei igjen!
Vi vasket kjøkkeninnredningen skikkelig godt med Husvask. Så pusset vi lett over. Så hadde vi på kvistlakk. Så grunnet vi. Så sparklet vi. Så pusset vi. Så kunne moroa begynne - 3 tynne strøk med Jotun Lady classic oljemaling for å få det gammeldagse, håndmalte preget. Og ja, vi kjørte hele Arendal rundt for å få tak i oljemaling. Fikk på Jernia på Arena. Vi glemte Stormo på Myrene, så der har vi ikke spurt. Jotun oppgir oljemaling som et godt valg til slikt arbeid- merkelig når det er så vanskelig å få kjøpt....
Lykke til med både oppussing og menisk *S* - klem fra Liv

Bente said...

Sååååå hyggelig å høre fra deg igjen Sylvia. Har savnet deg og tenkt på hvordan det går med dere. Vært i London denne gangen, og på Camden kan en finne litt av hver. Min yngste datter studerte og bodd i England i 3,5 år og jeg var ofte på besøk.

God sommer til deg kjære Sylvia.

Bente

MissMette said...

Hei Sylvia :)
Så herlige bilder, takk for at du deler meg oss... Skulle ha vært en tur til London ser jeg :) Kan tenke meg det er mye å se... Veldig variert vær her i nord også, ikke så mye som har minnet om sommer ennå - men vi håper at det kommer ღ Nydelig interiørbilde av vakre roser også ღ Godt å høre at du/ dere har det bare bra, og veldig koselig å titte innom her til deg ღ Nyt dagene uansett vær, stor klem fra Mette

Alven said...

Hei :-)

Koselig med innlegg ifra deg :-) Godt å høre at det går framover med Silje :-) Skal visst være noen utfordringer i dette livet.. Godt at dere har det bra tross det :-)

Stor klem ifra meg

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Roligt och höra att det går bra för Silje. Och att du inte hinner blogga förstår jag, med många resor går tiden till det. Önskar dig också en fin sommar.
Kramar
AnnaMaria

Helen said...

Hei Sylvia !

Så hyggelig å finne innlegg hos deg igen, og hvilke nydelige bilder du har til oss !!

Moro å se London, skal dit i medio september, på jentetur med 2 venninner, og gleder meg veldig :)

Godt å høre alt går sin vante gang. Lykke til med Siljes behandling.

God sommer :)