Tuesday, October 30, 2012

bare en helt vanlig tirsdag

 Hei alle skjønne blogg venner, ja det er en tragisk historie fra vårt kjøkken, noen lurte på om damen døde, det gjorde hun å barnet hun bar på å,
men nei dat er ikke noen spøkelser i vårt hus, det er et fredelig og stille hus..sikkert fordi mannen ga den unge sjømannen tilgivelse, de ble ferdig med det, ja så ferdig som en kan bli. det er en nabo på 91 år som fortalte denne historien,han har bodd i dette strøk hele livet.
 men over til noe annet om vårt hus, når vi pusset det opp for 11 år siden var det bla ikke isolert i veggene her,så vi bestemte oss for å gjøre det med engang,å i veggene her i stua, ja der fant vi ruge plasser til høns,
 vi vet det har vært hønsehus her i gamle dager, har bilder av det, så det er mye en kan finne i gamle hus.
 bildene i dag er fra spisestua vår, vasen er fra kremmerhuset, kjøpt for noen år siden, fyller den med  røde tulipaner til jul,
 men nå om dagene er det flotte hortensia som fyller den, å de å er fra kremmerhuset, de ser så ekte ut ,
 jeg er ikke tillhenger av kunstige blomster, men disse kunne jeg like, hva syntes dere? er de godkjent.
  syntes det er vanskelig å ta bilder om dagen, disse er tatt med blitz ,men om sola titter frem , ja da flyr jeg rundt og fotograferer i full panikk..hi hi..ønsker dere alle en flott uke vidre

15 comments:

Änglarnas hus said...

så spännande med ett hus med historia! Jag tycker att Hortensian ser verklig ut och den pryder verkligen sin plats där på bordet!!

Kram kram Sanne

Hyacinth Bucket said...

Ja det var en trist historie...godt at det ikke er nogen spøgelser i huset.
Tror snart at jeg må ha kunstige blomster også for min kat vil ikke la de friske være.
Selv om hun får både kattegress og grønne piller..;-)
De ser veldig egte ud ihvertfald her på billedet.

Fortsat god uke til dig og dine.

Hej fra Lisbeth

Hyacinth Bucket said...

Nu hadde jeg ellers skrevet et hel roman her men det blev væk;-)

ja det er en trist historie i huset, men godt at det ikke er nogen spøgelser der bor hos dere.
I gamle huse finder man masse underlige ting..vores er fra 1895.
jeg synes at hortensiaene ser meget flotte og ekte ud..:-)

Forsat god uke til dig og dine.

Hej fra Lisbeth

Hos Jorunn said...

Hei Sylvia! De hortensiane er helt klart godkjent for jeg har de samme selv både i hvite og blå..hehe..mer ekte enn de ser ut går det ikke ann å få tak i tror jeg. Jeg brukte mine i Sverige, men da vi solgte så tok jeg de med meg. Du, så flott det hvite roret som henger på veggen er!! Det passer kjempefint hos deg som bor ved sjøen:)) Ha en fortsatt fin uke, klem fra Jorunn

irene said...

Fine bilder fra ett koselig hjem!
Hortensiene var såå fine!!
God kveld til deg!

It's me said...

Your home is so beautiful...love that angel...love Ria...xxx

Alven said...

Hei :-)

Så trist at det endte så tragisk :-( litt av en skjebne.. så fine blomster :-) de er mer enn godkjent :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)

Klem

Torilpia said...

Hei igjen Sylvia :o)

Godt å være på besøk hos deg og se de koselige bildene dine.

Enig med deg i at det er litt vanskelig lys å ta bilder i nå for tiden. Tror jeg må anskaffe meg et annet kamera også. Har lyst på et hybid-kamera (tror jeg det heter)..

Når det gjelder jukse-planter/blomster .. så spiller det vel ingen rolle - så lenge det er pent. Til og med noen av de som vi ser er fake - på lang avstand - kan jo være fine i seg selv. Man må bare ta dem for det de er.
Dine ser helt ekte ut .. lurte på om du hadde en hel plante oppi der eller kun snittblomster .. :o) Så jeg trodde de var ekte jeg ..

Nå skriver vi november og har sju og ei halv uke til jul .. oi .. der sank det inn .. Må vel så smått begynne å planlegge - i alle fall finne ut hvor vi skal være julaften :o) Så jo at pepperkakedeigen var kommet for salg på Ikea .. men er kanskje litt tidlig å lage dem enda :o) Noe finner man i alle fall på å gjøre .. skulle hatt en adventskalender som har vart lengre enn de 24 dagene .. en med små gjøremål som uansett må gjøres før jul .. nå fikk jeg noe å tenke på .. :o) Artig å være på bloggrunde og gleder meg til julestemningen som kommer til å dukke opp her etterhvert.

Ha en flott dag og fortsatt fin uke .. stor klem fra Trøndelag - nærmere bestemt Løkken :o)

Bossa said...

Hei vennen. Så "artig" historie om huset ditt. Jeg bare elsker slike historier, uten at jeg vet grunnen til det. Selv har jeg en hel del silkeblomster,de som ser mest ekte ut, men holder på å erstatte dem med levende orkideer. Skal prøve det en stund. Ha en super helg. Klem :O)

Hulda said...

Jeg har kjøpt koppene her i Harstad. Men, jeg har sett at Låvebutikken, Annas Rom og Solhaug interiør har disse. :)

Ruths datter said...

Spennende å bo i et hus med historie.Jeg har faktisk 3 planter i stuen som er kunstige. Må nok prioritere litt med hardt arbeidsliv i tillegg til hjemmet. Dine hortensia er kjempefine og er absolutt godtatt.
Klem

Tovepia said...

Du bor tydeligvis i et hus med mye historie, spennende!
Jeg har nesten ikke tatt et bilde inne ennå, men gruer til jeg må, for lyset er ikke akkurat med oss;)..men koselige bilder fra ditt hjem; jeg er dårlig på blomster, levende eller døde;)
Ha en god novemberstart, klem fra mæ;)

I en Sving said...

Så spennende å titte inn i veggene når huset rommer så mye :)

Jeg har startet et lite blogglotteri i dag. Kom innom og trekk noen lykkelodd da vel :)

ETT RÖTT MONOGRAM said...

Det har hänt mycket i huset, och att det bott höns var mysigt. Bra att du har en granne som kan berätta om allt från förr. Dina hortensior är jättefina, hela rummet är så fint.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Hespe said...

Hei på deg Sylvia!
Nydelige bilder fra en "helt vanlig tirsdag" :)
Får dessverre ikke opp teksten i innlegget ditt nå, så har kosa med med bildene istedenfor!

God helg til deg!

Klem fra Hildegunn